세계의 마커리스 모션 캡쳐 시장(2024-2031년)
Global Markerless Motion Capture Market 2024-2031
상품코드 : 1527038
리서치사 : Orion Market Research
발행일 : 2024년 07월
페이지 정보 : 영문 129 Pages
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한글목차

마커리스 모션 캡처 시장은 예측 기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR) 15.1%로 성장할 것으로 예측됩니다. 마커리스 모션 캡처는 배우가 정장이나 마커를 착용하지 않고 인간의 움직임을 캡처하는 기술입니다. 여러 카메라를 사용하여 인체의 키포인트를 추적하고 공간에서 3D 포즈를 재구성합니다. 핵이 되는 개념은 비교적 단순하지만, 그 기초가 되는 알고리즘에는 복잡한 컴퓨터 비전과 머신러닝 기술이 관여하고 있습니다. 엔터테인먼트나 게임 업계에서 이 기술이 널리 채용되고 있는 것이 시장을 견인하는 중요한 요인이 되고 있습니다.

시장 역학

기술 진보

컴퓨터 비전, 머신러닝 및 인공지능의 발전으로 마커리스 모션 캡처 시스템의 정확성과 효율성이 크게 향상되었습니다. 이러한 발전으로 마커리스 시스템은 복잡한 움직임을 더욱 상세하고 충실하게 캡처할 수 있게 되었습니다. 예를 들어, 2024년 4월, Digital Domain은 얼굴 모션 캡처 시스템의 최신 진보인 Masquerade3를 발표했습니다. 인간의 복잡한 얼굴의 움직임을 디지털 캐릭터에 재현한 Masquerade 2.0을 바탕으로, 퍼포머의 얼굴에 마커를 붙일 필요가 없는 혁신적인 기술로 진화했습니다.

다양한 업계 수요 증가

전 세계의적으로 마커리스 모션 캡처는 엔터테인먼트(영화, 비디오 게임)뿐만 아니라 다양한 업계에서 응용되고 있습니다. 여기에는 스포츠 과학, 건강 관리, 인체 공학, 자동차 설계, 가상현실에 대한 응용이 포함됩니다. 예를 들어 건강 관리는 환자의 움직임과 보행을 평가하고 재활 프로그램을 개발하기 위해 마커리스 모션 캡처를 사용합니다. 2024년 2월, Move AI는 새로운 싱글 카메라 모션 캡처 앱 'Move One'을 발표했습니다. 과학 담당 부사장 니코스 지코스 박사가 개발한 이 앱은 60fps FHD 마커리스 모션 캡처, 세로 및 가로 촬영 옵션, 다양한 형식으로 내보내기를 제공합니다.

시장 세분화

영화,TV 하위 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 전망입니다.

모션 캡처 기술은 현실적이고 자연스러운 모션 경험을 제공하여 번거로운 정장의 필요성을 줄이고 대규모 프로덕션 설정 시간을 단축합니다. 따라서 주요 기업은 영화 및 TV용 마커리스 모션 캡처 시스템 개발에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 4월, Digital Domain은 마커리스 MoCap 페이셜 트래킹 시스템을 발표하고 제작 중에 배우가 트래킹 마커를 장착할 필요가 없어졌습니다. 이 시스템은 이전에 '어벤저스', '인피니티 워 어벤져스', '엔드 게임' 등의 영화에서 사용되어 시간과 비용을 절약하고 실수를 줄였습니다.

지역별 전망

세계의 마커리스 모션 캡처 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양), 세계의 기타 지역(중동 및 아프리카, 중남미)을 포함한 지역별로 더 세분화됩니다.

북미가 주요 시장 점유율을 차지할 전망입니다.

이 지역의 게임 업계에서는 이러한 기술의 채용률이 높은 것이 이 지역 시장 성장에 크게 기여하고 있습니다. 미국은 비디오 게임 산업에서 가장 큰 영향력을 가진 국가 중 하나이며 비디오 게임은 경제의 중요한 부분을 차지합니다. 세계의경제포럼의 추계에 따르면 2025년까지 미국 게임산업은 423억 달러에 달하는 반면, 세계의 게임산업은 2,700억 달러에 이를 수 있습니다. 더 많은 게임 애호가들이 게임과의 만남을 풍요롭게 하기 위해 AR 및 VR 장비에 기울어져 가상 환경과 완벽하게 연관되어 디지털 캐릭터 및 요소와 상호작용할 수 있습니다. 따라서 지역 게임 산업의 성장은 지역 시장 성장을 가속할 가능성이 높아졌습니다.

목차

제1장 보고서 개요

제2장 시장 개요와 인사이트

제3장 경쟁 구도

제4장 시장 세분화

제5장 지역 분석

제6장 기업 프로파일

BJH
영문 목차

영문목차

Markerless Motion Capture Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (2D markerless motion capture, and 3D markerless motion capture), by Application (Virtual Reality, Video Conferencing, Film & TV, Games, Healthcare, and Others) Forecast Period (2024-2031)

Markerless motion capture market is anticipated to grow at a CAGR of 15.1% during the forecast period (2024-2031). Markerless Motion Capture is a technique for capturing human motion without requiring actors to wear suits or markers. It uses multiple cameras to track key points on the person's body and then reconstructs their 3D pose in space. While the core concept is relatively simple, the underlying algorithms involve complex computer vision and machine learning techniques. The widespread adoption of this technology in the entertainment and gaming industry is a key factor driving the global market.

Market Dynamics

Technological Advancements

Advancements in computer vision, machine learning, and artificial intelligence have significantly improved the accuracy and efficiency of markerless motion capture systems. These advancements allow markerless systems to capture complex movements with greater detail and fidelity. For instance, in April 2024, Digital Domain launched Masquerade3, its latest advancement in facial motion-capture systems. Building on Masquerade 2.0, which brought intricacies of human facial dynamics to digital characters, the update's innovative technology eliminates the need for markers on performers' faces.

Increased Demand from Diverse Industries

Globally, markerless motion capture is finding applications in several industries beyond just entertainment (movies, video games). This includes applications in sports science, healthcare, ergonomics, automotive design, and virtual reality. For instance, in healthcare, markerless motion capture is being used to assess patient movement and gait to develop rehabilitation programs. In February 2024, Move AI launched its new single-camera motion capture app, Move One, offering high-quality, realistic motion data captured from an iPhone. The app, developed by VP of Science Dr. Nikos Zikos, offers 60fps FHD markerless motion capture, portrait and landscape shooting options, and exports in various formats.

Market Segmentation

Film & TV Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

Motion capture technology offers a realistic, natural motion experience, reducing the need for cumbersome suits and enabling faster setup times for large productions. Therefore, key players are focusing on developing markerless motion capture systems for film & TV applications. For instance, in April 2024 Digital Domain introduced a Markerless MoCap Facial Tracking System, eliminating the need for actors to wear tracking markers during production. This system was previously used in films like Avengers, Infinity War Avengers, and Endgame to save time, and money, and reduce error.

Regional Outlook

The global markerless motion capture market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

North America Holds Major Market Share

The high adoption of these technologies in the gaming industry across the region is a key contributor to the regional market growth. The US is one of the nations with the largest influence in the video game industry, with video games representing a significant part of its economy. According to the World Economic Forum estimates by 2025, the American gaming industry will reach $42.3 billion while the global gaming industry will possibly reach $270.0 billion. More gaming enthusiasts are inclined towards AR and VR devices to enrich their gaming encounters, enabling them to fully engage with virtual environments and interact with digital characters and elements. Thus, the growing regional gaming industry is likely to drive the regional market growth.

Market Players Outlook

The major companies serving the global markerless motion capture market include Intel Corp., Qualisis AB, Phoenix Technologies, Inc., Digital Domain, and Vicon Motion Systems Ltd. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

2. Market Overview and Insights

3. Competitive Landscape

4. Market Segmentation

5. Regional Analysis

6. Company Profiles

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