세계 픽업트럭 시장은 예측 기간(2024-2031년) 동안 연평균 7.2%의 성장률을 나타낼 전망입니다. 이는 픽업트럭에 경량 소재의 채택이 증가하고 가처분 소득 증가로 인해 가격 대비 성능이 향상되었기 때문입니다. 주요 업체들의 연구개발에 대한 지출 증가는 더 강력한 토크, 더 높은 적재 능력, 더 높은 연비와 같은 향상된 기능을 갖춘 차세대 픽업트럭을 출시할 수 있게 해줍니다. 또한, 픽업트럭의 뛰어난 오프로드 성능은 시장 성장을 가속하고 있습니다. 대부분의 픽업트럭은 모래, 진흙, 자갈과 같은 험난한 지형을 극복하기 위해 사륜구동 또는 전륜 구동 시스템과 두꺼운 타이어를 장착하고 있습니다.
기능성을 높인 차세대 픽업트럭
대형 제조업체들이 개선되고 매력적인 픽업트럭을 출시하면서 시장 고객들 사이에서 화제를 불러일으키고 소비자들의 충동적인 구매를 유도하고 있습니다. 예를 들어, 도요타 태국은 2023년 11월 신형 픽업트럭을 출시하여 여러 소형 트럭 브랜드의 세계 생산 거점인 태국에서 주요 판매 부문에 엔트리 모델을 추가했습니다. 신형 Hilux Champ는 중소기업과 소비자의 요구를 충족시키기 위해 설계되었습니다. 이 움직임은 아시아 시장을 위해 2.0리터 가솔린(1TR-FE), 2.7리터 가솔린(2TR-FE), 2.4리터 터보디젤(2GD-FTV) 등 보다 저렴하고 꾸밈없는 유틸리티 차량을 제공하는 데 있어 큰 전환을 의미한다, 6단 토크콘 오토매틱의 세 가지 파워트레인을 선택할 수 있습니다.
디젤이 가장 큰 부문이 될 것으로 전망
추진력 유형에 따라 세계 픽업트럭 시장은 디젤, 가솔린, 전기, 기타로 세분화됩니다. 이 중 디젤 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장을 뒷받침하는 주요 요인으로는 설계 및 구조로 인한 엔진의 긴 수명, 높은 연비 등이 있습니다. 미국 에너지부에 따르면, 디젤 엔진의 연비는 일반적으로 가솔린 엔진보다 25-35% 더 우수합니다. 높은 토크와 운반 능력으로 인해 디젤 엔진이 장착된 픽업트럭은 개인용 및 상업용을 막론하고 중장비 용도에 적합합니다. 또한, 디젤 엔진은 건설, 농업, 운송 산업과 같이 큰 중량물을 자주 이동해야 하는 산업에서 특히 매력적입니다.
확장형 캐빈 하위 부문이 큰 시장 점유율을 차지합니다.
최근 몇 년동안 확장형 캐빈 픽업트럭은 점점 더 가족용으로 변모하고 있으며, 대형 SUV를 대체할 수 있는 차량으로 인기를 얻고 있습니다. 확장 된 캐빈 픽업 트럭은 상업용 차량으로도 보편화되어 모험적인 오프로드 여행을 계획하는 사람들을 끌어 들이고 있습니다. 이 픽업 트럭은 또한 구매자에게 고급스러운 기능, 오프로드 기능 및 거대한 적재 공간을 제공합니다. 이 모델은 강력하고 부풀어 오른 차체와 함께 제공됩니다. 대부분의 확장형 캐빈 픽업트럭은 안드로이드 오토가 탑재된 인포테인먼트 시스템, 가변 유량 제어 기능이 있는 파워 스티어링, 전자식 후방 카메라, 크루즈 컨트롤, ADAS(첨단 운전자 보조 시스템), EBD(전자식 제동력 배분 시스템), ABS(잠김 방지 제동 시스템) ABS(Anti-lock Brake System), 차체자세제어장치, 에어백, 주차센서 등 최신 기능이 통합되어 있습니다.
세계 픽업트럭 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 세분화되어 있습니다. 더 세분화됩니다.
아시아태평양은 예측 기간 동안 큰 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
아시아태평양 국가들은 전기자동차(EV) 사용 증가, 정부의 적극적인 지원, 중국 및 인도와 같은 개발도상국의 규제 완화로 인해 상당한 성장이 예상되고 있습니다. 예를 들어, 중국에서는 2022년 5월과 10월 국무원의 통지를 통해 픽업트럭에 대한 운행 규제를 완화할 것이라고 밝혔습니다. 중앙정부의 지침에 따라 상하이, 충칭, 톈진, 허베이, 하이난, 하이난, 푸젠, 광시, 헤이룽장, 지린, 랴오닝, 장쑤, 저장 등 6개 성에서 픽업트럭에 대한 운행 규제를 완화했으며, 최근 절반 이상의 성에서 규제를 해제했습니다. 픽업트럭은 현재 일부 대도시에서 피크 시간대 중심가 진입이 허용되고 있으며, 진입 플래카드와 현지 번호판만 있으면 승용차와 동일한 대우를 받을 수 있습니다. 규제 철폐와 젊은이들의 픽업트럭에 대한 인식이 일상적인 도구에서 활동적이고 자유로운 라이프스타일의 상징으로 바뀌면서 중국 픽업트럭 시장의 성장에 박차를 가하고 있으며, 2020년 중국 픽업트럭 판매량은 452,000대를 기록해 세계 2위의 픽업트럭 시장으로 부상했습니다. 트럭 시장으로 성장했습니다. 또한 2021년에는 전년 대비 14% 증가한 550,000대가 판매되었고, 2022년 상반기에는 265,000대 이상이 판매되었습니다.
북미가 주요 시장 점유율을 차지합니다.
북미가 전체 지역 중 큰 비중을 차지하는 이유는 주요 시장 기업의 존재, 소비자 지출 및 가처분 소득 증가, 주요 제조업체의 제품 출시 수 증가에 기인합니다. 미국에서는 포드 모터 컴퍼니, 제너럴 모터스, FCA와 같은 주요 기업들이 미국에 본사를 두고 있으며, 이 지역에서 강력한 존재감과 시장 침투력을 자랑하고 있습니다.
또한 북미에서 전자상거래 산업의 급속한 성장과 디지털화 수요 증가로 온라인 쇼핑 플랫폼의 확장이 온라인 쇼핑 플랫폼의 확장을 촉진하고 픽업트럭 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.2020년 ARTS 발표에 따르면 2020년 전자상거래 매출액은 2020년에 년에 2,442억 달러(43%) 증가하여 2019년 5,712억 달러에서 2020년 8,154억 달러로 증가할 것으로 예상됩니다. 이 밖에도, 이 지역에서는 대형 픽업트럭에 대한 선호도가 높아지면서 중장비 상업용부터 일상적인 개인용까지 다양한 활동에 사용되는 풀사이즈 픽업트럭에 대한 선호도가 높아지면서 시장 성장을 견인하고 있습니다.
Global Pickup Truck Market Size, Share & Trends Analysis Report by Truck Type (Small Size, Medium Size, Full Size), by Cabin Type (Drivetrain, Interior, Body, Electrical & Electronics and Chassis), by Cabin Configuration (Regular Cabin, Crew Cabin, Extended Cabin and Extended Crew Cabin), and by Propulsion Type (Diesel, Petrol, Electric and Other) Forecast Period (2024-2031)
The global pickup truck market is anticipated to grow at a CAGR of 7.2% during the forecast period (2024-2031) owing to the increasing incorporation of lighter materials in pickup trucks, and rising affordability due to growing disposable income. Increasing spending on R&D by major companies enables product launches of new-generation pickup trucks with improved functionality, such as stronger torque, higher payload capacity, and increased fuel efficiency. Additionally, the superior off-road capabilities of pickup trucks have been boosting the market growth. Most pickup trucks have 4WD or all-wheel drivetrains and chunkier tires to conquer inhospitable terrain such as sand, mud, or loose gravel.
Market Dynamics
Increasing Incorporation of Lighter Materials in Pickup Truck Manufacturing
To meet fuel economy regulations, manufacturers are concentrating on making their vehicles more fuel-efficient. Most pickup trucks are constructed of steel. However, pickup trucks made with alternative materials would use less fuel and emit fewer pollutants. Furthermore, more engine power may be dedicated to pulling or towing when lighter materials are employed in the production process. For instance, Ford Motor Co. sells an aluminum-bodied F-150 pickup vehicle. The aluminum F-150 pickup truck has a weight reduction of around 700 lbs and a higher mileage compared to the steel model. Hence, the vehicle's economy has enhanced owing to the use of aluminum, all without sacrificing performance. Therefore, it is anticipated that more and more manufacturers adopting this will fuel the market's expansion during the projected period.
New-Generation Pickup Trucks with Improved Functionality
An increasing number of product launches with improved and attractive pickup trucks by the major manufacturers creates buzz among the customers in the market and encourages consumers' impulsive buying nature. For instance, in November 2023, Toyota Thailand launched a new pickup truck, adding an entry-level model in a leading selling segment in the country which is a global production hub for multiple light truck brands. The new Hilux Champ was designed to meet the needs of small businesses and consumers. This move marks a significant shift towards providing a more affordable, no-frills utility vehicle tailored for the Asian market. The pickup offers three powertrain options - a 2.0-liter petrol (1TR-FE), a 2.7-liter petrol (2TR-FE), and a 2.4-liter turbodiesel (2GD-FTV) with a 6-speed torque converter automatic.
Market Segmentation
Diesel is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the propulsion type , the global pickup truck market is sub-segmented into diesel, petrol, electric, and others. Among these, the diesel sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the segment's growth include engine longevity, due to its design and construction, and fuel economy. According to the US Department of Energy, diesels typically deliver 25% to 35 % better fuel efficiency than gasoline engines. Due to their higher torque and hauling capability, diesel-powered pickup trucks are well-suited for heavy-duty usage in both personal and commercial settings. Additionally, they appeal particularly to those in the construction, agriculture, and transportation industries, where moving large weights is frequently required.
Extended Cabin Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
In recent years, extended cabin pick-up trucks have become increasingly family-friendly, making them popular as alternatives to large SUVs. Extended Cabin pickup trucks have become more common as commercial vehicles that also attract people planning adventurous and off-road trips. These pickup truck vehicles also give the buyers luxury features, off-road capability, and huge load space. The models come with strong and bulging bodywork. The majority of extended cabin pickup trucks are integrated with modern features such as an infotainment system with android Auto, power steering with variable flow control, an electrochromic interior rearview camera, cruise control, ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), ABS (Anti-lock Braking System) with EBD (Electronic Brakeforce Distribution system), vehicle stability control, airbags, parking sensors, and others.
The global pickup truck market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific is expected to expand at a significant growth rate over the forecast period
Asia-Pacific is expected to grow at a significant rate owing to the increasing use of electric vehicles (EVs), significant government initiatives, and the easing of restrictions in developing countries such as China and India. For instance, in China, a May and October 2022 State Council notice signaled an easing of restrictions on pick-up trucks' driving regulations. Under Central Government guidance, Shanghai, Chongqing, Tianjin, Hebei, Hainan, Fujian, Guangxi, Heilongjiang, Jilin, Liaoning, Jiangsu, and Zhejiang have all eased their pick-up truck driving restriction regulations, and over half of the provincial capital cities have recently lifted their restrictions. Pick-up trucks are now permitted to enter central districts during peak hours in several large cities with access placards and local license plates, or they can be treated the same as passenger cars. The lifting of regulations and the shift in young people's perspective of pick-up trucks from a tool for daily use to a symbol of an active and free lifestyle have spurred the growth of this sector in China. In 2020, China became the second-largest pickup truck market across the globe, with a reported sales of 452,000 units. Further, the country also sold 550,000 units of pickup trucks in 2021, with a year-on-year growth of 14%, and sold over 265,000 units in the first half of 2022.
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, North America holds a major share owing to the presence of major market players, increasing consumer spending & disposable income, and the rising number of product launches from key manufacturers. In the US key players have a strong presence and market penetration in the region, with leading players, such as Ford Motor Company, General Motors, and FCA, headquartered in the US.
Additionally, the rapid expansion of the e-commerce industry and the growing need for digitalization in North America are augmenting the expansion of online shopping platforms, which in turn is anticipated to fuel the demand for pickup trucks. According to the 2020 ARTS release, e-commerce sales increased by $244.2 billion or 43% in 2020, rising from $571.2 billion in 2019 to $815.4 billion in 2020. Besides this, the strong preference for full-sized pickup trucks in the region, which are used for a wide range of activities from heavy-duty commercial applications to everyday personal use, is bolstering the market growth.
The major companies serving the global pickup truck market include Ford Motor Co., STELLANTIS NV, Toyota Motor Corp., Nissan, Motor Co., LTD, Volkswagen AG, TATA Motors Ltd., General Motors, Ashok Leyland Ltd., Mahindra & Mahindra Ltd., and Hyundai Motor Co., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in April 2023, Mahindra & Mahindra Ltd. launched eight new vehicles in the city range for Bolero Maxx Pik-up trucks. With a payload capacity ranging from 1.3 tonne to 2 tonne, including a 3,050 mm cargo bed, the range is available in two series HD series (HD 2.0L, 1.7L and 1.7, 1.3) and City series (City 1.3, 1.4, 1.5 and City CNG).