세계의 온라인 데이트 서비스 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 유형별(서브스크립션형 데이트 앱, 무료 데이트 앱), 성별(남성, 여성), 연령별(18-25세, 26-34세, 35-50세, 50세 이상) 예측 기간(2024-2031년)
세계의 온라인 데이트 서비스 시장은 예측 기간(2024-2031년)에 CAGR 5.5%로 성장할 것으로 예측됩니다. 이 시장의 성장 배경에는 한부모에게 시간 관리는 필수적이며, 인맥을 중시하고 육아를 병행함으로써 시간 관리 능력을 크게 향상시킬 수 있다는 수요가 증가하고 있는 것이 주요 요인으로 꼽힙니다. 또한 시장 진출기업은 이러한 시간 관리 수요 증가에 대응하기 위해 신제품 출시를 모색하고 있습니다. 예를 들어 2022년 3월 Match Group은 한부모를 위한 최신 데이트 앱인 'Stir'를 출시했습니다. 이 앱은 'Stir Time'이라는 일정 관리 옵션을 제공하여 사용자가 데이트와 데이트 사이의 시간을 관리할 수 있도록 함으로써 2,000만 명에 달하는 미혼모에 대한 서비스를 충분히 제공하지 않고 있습니다.
세계 온라인 데이트 서비스 시장에서 구독형 데이트 앱의 하위 부문이 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장은 사용자 경험과 지원에 대한 수요 증가에 기인합니다. 뛰어난 사용자 경험과 신속한 고객 지원 제공은 필수적입니다. 시장 참여자들은 소비자에게 제공하는 구독형 옵션에 대한 수요를 충족시키기 위해 신제품 출시를 모색하고 있습니다. 예를 들어 2023년 12월 틴더(Tinder)는 Tinder Plus(월 7.99달러), Gold(월 24.99달러), Platinum(월 29.99달러)의 세 가지 구독 옵션으로 구성된 499달러의 월구독 서비스를 시작했습니다.
세계 온라인 데이트 서비스 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카)으로 세분화되어 있습니다. 지역별로 더욱 세분화됩니다. 그 중에서도 아시아태평양은 인터넷 서비스 이용이 증가하고, 일부일처제가 아닌 파트너십을 선호하는 소비자들이 증가함에 따라 세계 시장에서 두드러진 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
모든 지역 중 북미는 예측 기간 중 상당한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 성장 배경에는 스마트폰 보급률 증가와 인터넷 접속이 데이트 앱의 성장을 가속화하여 온라인 데이트를 보다 친숙하고 광범위하게 만들었기 때문입니다. 또한 지역 전체에서 데이트 앱 사용에 대한 정부 기관의 보급률이 증가하고 있으며, 2023년 11월 국립 의약품 식품 위생 연구소에 따르면 지난 10년간 데이트 앱 사용이 크게 증가하여 2022년에는 3억 6,600만 명 이상이 온라인 데이트 서비스를 이용할 것으로 예상됩니다. 온라인 데이트 서비스를 이용하게 될 것입니다. 미국 성인의 30%가 매일 어딘가에서 데이트 앱을 사용한 경험이 있으며, 온라인 데이트 사이트를 이용하는 개인의 35%는 공격적이거나 부적절한 메시지를 받았다고 보고했습니다.
Global Online Dating Services Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Subscription-Based Dating App and Free Dating App), by Gender (Male and Female), and by Age (18-25 years, 26-34 years, 35-50 years, and Above 50 years) Forecast Period (2024-2031)
The global online dating services market is anticipated to grow at a CAGR of 5.5% during the forecast period (2024-2031). The market's growth is attributed to the growing demand for time management is essential for single parents, and integrate times can significantly improve time management skills by focusing on connections and balancing parenthood responsibilities. Furthermore, market players are seeking for the new product launch to meet this growing demand for time management. For instance, in March 2022, Match Group launched its latest dating app, Stir, aimed at single parents. The app offers a scheduling option called "Stir Time," allowing users to manage their time between dates, addressing the under-served 20 million single parents.
The global online dating services market is segmented by type, gender, and age. Based on the type, the market is sub-segmented into subscription-based dating apps and free dating apps. Based on gender, the market is sub-segmented into male and female. Furthermore, based on age, the market is sub-segmented into 18-25 years, 26-34 years, 35-50 years, and above 50 years. The free dating app subcategory is expected to capture a significant portion of the market share within the type segment. The growth can be attributed to the owing its low cost and minimal subscription costs, the app can generate in more users and expand its global presence in the online dating services industry. Furthermore, market players are looking for the new product launch to meet the demand for dating website app. For instance, in August 2023, Never Married Dating launched a new free dating website app for single never married people.
Among the types, the subscription-based dating app sub-segment is expected to hold a considerable share of the global online dating services market. The segmental growth is attributed to the growing demand for user experience and support. It is essential to provide an exceptional user experience and responsive customer care. The market players are seeking for the new product launch to meet the demand for subscription based options to offer consumers. For instance, in December 2023, Tinder launched a $499 monthly subscription. It offers three subscription options such as Tinder Plus ($7.99 per month), Gold ($24.99 per month), and Platinum ($29.99 per month).
The global online dating services market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia-Pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to rise in the region's use of internet service and an increased preference among consumers for non-monogamous partnerships.
Among all regions, the North American region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the rise in smartphone penetration and internet access has accelerated the growth of dating apps, making online dating more accessible and widespread. Furthermore, the rising prevalence of government agencies for the use of dating applications across the region. According to the National Institute of Health (gov.) in November 2023, over the past decade, there has been a significant increase in the use of dating applications. Over 366 million individuals used online dating services in 2022. The 30% of adults in the US have used dating apps at a point in every day, and 35% of the individuals that use online dating sites report receiving offensive or inappropriate messages.
The major companies serving the global online dating services market include eharmony Inc., Hinge, Inc., Match Group, LLC, Shaadi.com, The Meet Group, Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in February 2022, Bumble, Inc. acquired Fruitz, an app that helps users find matches, aiming to gain traction with a younger, Gen Z audience, despite already having an international presence.