세계 데이터 준비 툴 시장은 예측 기간(2023-2030년) 동안 16.2%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 데이터 준비 툴은 사용자가 다양한 소스의 데이터를 분석 및 모델링에 적합한 형식으로 정리, 변환, 통합하고 분석 및 모델링에 적합한 형태로 변환하는 데 도움을 주는 소프트웨어 응용 프로그램입니다. 이러한 툴은 데이터의 정확성, 일관성 및 사용 가능성을 보장함으로써 데이터 라이프사이클에서 중요한 역할을 합니다. 이 프로세스에는 일반적으로 데이터 수집, 데이터 정리, 데이터 변환, 데이터 검증의 단계가 포함됩니다.
2020년 11월, AWS는 AWS Glue를 위한 새로운 시각적 데이터 준비 툴인 Glue DataBrew를 발표했으며, 사용자가 코드를 작성하지 않고도 데이터를 정리하고 정규화할 수 있도록 설계되었습니다. 데이터 준비는 데이터 과학자와 분석가의 시간의 80% 이상을 차지하기 때문에 고급 분석 및 머신러닝의 아킬레스건입니다. 그러나 분석 및 머신러닝 모델 학습에 필요한 데이터를 정리, 변환 및 준비하는 데 이 시간을 소비하지 않으면 분석 및 ML 활동에 결함이 발생할 위험이 있습니다.
전 세계 데이터 준비 툴 시장에서 클라우드 하위 부문이 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 클라우드 기반 데이터 준비 툴은 확장성, 유연성 및 비용 효율성을 제공하기 때문에 인기가 높아지고 있습니다. 또한, 클라우드 기반 도구는 데이터 준비 작업에서 조직의 협업을 용이하게 합니다. 이 부문의 성장은 안전성과 편의성에 대한 수요 증가, 클라우드 서비스에 대한 수요 증가, 중소 규모 조직이 이용할 수 있는 합리적인 가격의 클라우드 플랫폼 등 여러 가지 요인에 기인합니다. 클라우드 플랫폼은 높은 안정성과 편의성 등의 이점을 제공합니다. 따라서 기업들은 시장 경쟁력을 유지하기 위해 더 나은 기술을 개발하고 제휴, 제품 출시, 인수 등 다양한 전략적 이니셔티브를 채택하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 11월 IBM은 아마존웹서비스(AWS)와 협력해 데이터베이스 고객이 하이브리드 클라우드 환경에서 인공지능(AI) 워크로드의 데이터 관리를 용이하게 할 수 있도록 설계된 풀 매니지드 클라우드인 'Amazon Relational Database Service for Db2의 일반 제공을 시작했다고 밝혔습니다. 기업들은 보다 현명한 의사결정, 반복적인 작업의 자동화, 효율성 향상을 위한 인사이트를 도출하기 위해 AI에 주목하고 있습니다. 이러한 AI 기술은 대량의 데이터에 의해 구동되기 때문에 확장성, 비용 최적화, 성능 향상, 비즈니스 연속성을 위해 클라우드 네이티브 아키텍처 기반의 최신 데이터 저장소가 필요합니다.
데이터 준비 툴 세계 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽 지역), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아 지역), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 더 세분화됩니다. 그 중에서도 아시아태평양은 중국, 인도 등 신흥국에서 소매업과 E-Commerce 부문이 지속적으로 성장하면서 데이터 분석에 대한 수요가 급증하고 있어 세계 시장에서 두드러진 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
모든 지역 중 북미 지역은 예측 기간 동안 상당한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 성장은 재생에너지 자원에 대한 수요 증가, 에너지 분야의 디지털화 발전 등 여러 요인에 기인합니다. 따라서 시장 경쟁력을 유지하기 위해 시장 기업은 합병, 인수, 기술 혁신 추가, 파트너십과 같은 전략적 개척에 지속적으로 노력하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 5월 Alteryx, Inc.는 인공지능(AI), 머신러닝(ML), 생성 AI의 힘을 Alteryx Analytics Cloud Platform과 결합하여 분석의 효율성과 생산성을 가속화하는 업계 최초의 엔진인 Alteryx Analytics Cloud Platform을 발표했습니다. Alteryx는 이제 조직 전반의 더 많은 사용자에게 최첨단 모델과 기법을 제공하여 누구나 AI와 ML의 경쟁 우위를 확보할 수 있도록 하는 Alteryx Analytics Cloud Platform과 결합하여 분석의 효율성과 생산성을 향상시키는 업계 최초의 엔진인 Alteryx Analytics Cloud Platform을 발표했습니다. 규모 언어 모델과 결합하여 거버넌스 및 관찰 가능성을 포착하고, 분석의 민주화와 조직 전체에 대한 인사이트 보급을 초고속으로 가속화합니다.
Global Data preparation tools Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Self - service and Data integration), by Deployment (On-premise and Cloud), and by Industry Verticals (IT & Telecom, E-commerce, BFSI, Government, Healthcare and Others), Forecast Period (2023-2030)
The global Data preparation tools market is anticipated to grow at a CAGR of 16.2% during the forecast period (2023-2030). Data preparation tools are software applications that help users cleanse, transform, and integrate data from various sources into a format that is suitable for analysis and modeling. These tools play a crucial role in the data lifecycle by ensuring that data is accurate, consistent, and ready for use. This process typically includes the following steps, data collection, data cleansing, data transformation, and data validation.
In November 2020, AWS unveiled Glue DataBrew, a new visual data preparation tool for AWS Glue that is designed to help users clean and normalize data without writing code. Data preparation is the Achille's Heel of advanced analytics and machine learning, as it regularly consumes upwards of 80% of data scientists and analysts' time. However, without spending this time to clean, transform, and prepare data for analysis or for training machine learning models, the analysis or ML activity risks being flawed.
The global Data preparation tools market is segmented on the type, deployment, and industry vertical. Based on the type, the market is sub-segmented into self-service and data integration. based on deployment, the market is sub-segmented into on-premise and cloud. And based on the industrial verticals, the market is sub-segmented into IT & telecom, E-Commerce, BFSI, government, healthcare, and others. Among the end user, the IT & telecom sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market, owing to Data preparation tools are widely used in IT & telecom industries for several reasons which includes, better decision making, availability of large amount of data and growth of E-commerce platforms. Data preparation tools are essential components of automated systems, providing accurate analysis of data and help to take the right decision.
Among the deployment, the cloud sub-segment is expected to hold a considerable share of the global Data preparation tools market. Cloud-based data preparation tools are becoming increasingly popular because they offer scalability, flexibility, and cost-efficiency. Cloud-based tools also make it easier for organizations to collaborate on data preparation tasks. This segmental growth is attributed to several factor such as increasing demand for safety and convenience, rising demand for cloud services, and availability of cloud platforms at affordable price for small and mid-sized organization. It provides advantages such as highly reliability and convenience. Hence, companies are working on development of better technology and adopting various strategic initiatives such as partnership, product launch and acquisition to stay competitive in the market. For instance, in November 2023, IBM announced that it has been working with Amazon Web Services (AWS) on the general availability of Amazon Relational Database Service for Db2, a fully managed cloud offering designed to make it easier for database customers to manage data for artificial intelligence (AI) workloads across hybrid cloud environments. Businesses are turning to AI to unlock insights that can lead to more informed decisions, automation of repetitive tasks, and greater efficiencies. These AI technologies are powered by massive amounts of data that require modern data stores residing on cloud-native architectures to provide scalability, cost optimization, enhanced performance, and business continuity.
The global Data preparation tools market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to increasing demand for data analytics is growing rapidly in developing countries, such as China and India, as the retail and e-commerce sectors continue to gain traction in these countries. in the region.
Among all regions, the North America regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to several factors such as, increasing demand for renewable energy resources, and growing digitization in the energy sector. hence, the market players are continuously working on strategic development such as, merger, acquisition, adding innovation and partnership to stay competitive in the market. For instance, In May 2022, Alteryx, Inc. announced Alteryx AiDIN, the industry's first engine that combines the power of artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and generative AI with the Alteryx Analytics Cloud Platform to accelerate analytics efficiency and productivity. Alteryx now brings the most advanced models and methods to more users across the organization, enabling anyone to capture the competitive advantage of AI and ML. Alteryx is combining the power of its trusted Alteryx analytics outputs with generative AI and large language models to supercharge the democratization of analytics and dissemination of insights across the organization, while still capturing the governance and observability.
The major companies serving the Data preparation tools market include AB Volvo, Bayerische Motoren Werke AG, Ford Motor Company, General Motors, Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz AG, Renault SA, Tesla, Inc., Toyota Motor Corp, Volkswagen Group, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in May 2023, TMC technology provider Element has expanded its reselling agreement with cloud computing company Zoho to include a data preparation service powered by ChatGPT. Zoho recently announced the integration of ChatGPT into its business intelligence and data preparation tools, which Element will add to its reselling repertoire. The AI-powered tools will also allow users to request data or information and set KPIs by using natural language, eliminating the need for complex SQL formulas, according to the company. Advanced features include formula generation from chat, the creation of new data sets and data customization.