리튬이온(Li-ion) 배터리는 전기 모빌리티 및 고정식 에너지 저장 시장을 독점하고 있으며, 전기자동차 시장 점유율이 확대되고 연중무휴로 재생에너지로 전환되면서 사용 후 배터리에 대한 해결책에 대한 의문이 제기되고 있습니다. 일부 배터리, 특히 사용한 EV용 배터리는 다른 용도로 재사용할 수 있습니다. 리튬 이온 배터리의 재활용은 순환 경제와 핵심 광물 자급자족을 달성하는 데 매우 중요합니다. 현재 리튬 정제 및 리튬 이온 배터리 생산은 중국이 독점하고 있습니다. 이러한 생산 불균형으로 인해 북미와 유럽은 지속 가능한 에너지 시스템으로의 전환을 보장하는 데 필수적인 전체 공급망을 관리할 수 없게 되어 불리한 입장에 처하게 됩니다. 또한, 리튬 이온 배터리의 원료 공급은 한정되어 있으며, 전 세계 몇 개 국가에 집중되어 있습니다.
배터리 재활용은 이 문제에 대한 해결책을 제공하고 있으며, 북미와 유럽은 이미 국내 시장에 공급된 배터리에 사용되는 중요한 재료를 유지할 수 있으며, 10년 후에는 1세대 전기차 및 고정식 배터리의 대부분이 수명을 다하기 때문에 재활용 업체는 이러한 대량의 원료 유입에 대응할 수 있는 준비가 필요합니다.
이 보고서는 세계 리튬 이온 배터리 재활용 시장의 주요 기업 11곳을 대상으로 현재 재활용 능력, 시장에서의 위치, 향후 사업 확장 계획 등의 지표를 바탕으로 평가했습니다.
Lithium ion (Li-ion) batteries dominate the electromobility and stationary energy storage markets. With EVs' growing market share and the shift to 24/7 renewables, questions about end-of-life battery solutions arise. While some batteries can be reused for other applications-particularly used EV batteries-Li-ion battery recycling will be crucial in achieving a circular economy and critical minerals independence. Currently, China dominates lithium refining as well as Li-ion battery production. This imbalance of production puts North America and Europe at a disadvantage, as they do not control the whole supply chain, which is crucial to securing the transition to sustainable energy systems. Furthermore, the supply of raw materials for Li-ion batteries is limited and concentrated in a few countries across the globe.
Battery recycling offers a solution to this problem, allowing North America and Europe to keep the critical materials used in the batteries that already entered the local market. By the end of the decade, many first-generation EVs and stationary batteries will reach their end of life, so recycling companies will need to be prepared to handle such a large influx of feedstock.
This Guidehouse Insights Leaderboard assesses the major Li-ion battery recyclers, including their current recycling capabilities, market position, and expansion plans. Most companies are still in the pilot stages of their technologies, and although the market size is relatively small, many players are trying to establish themselves as the go-to provider, to capture as much of the market as possible before it booms at the end of the decade. Both legacy recyclers (companies with experience recycling precious metals and scrap) as well as newcomers (companies dedicated to Li-ion battery recycling) are active in the space.