내연기관(ICE) 탈피는 트럭 제조업계가 앞으로 겪게 될 가장 큰 변화입니다. 탈탄소화는 대량생산과 규제보다 더 큰 변화로, 성숙된 기존 산업을 근본적으로 뒤흔듭니다. 이러한 변화는 산업 가치사슬 전반으로 파급될 것으로 보입니다.
이 보고서는 탈탄소화 및 전동화 움직임이 세계 중대형 트럭 산업의 주요 이해관계자(제조업체, 트럭 플릿, 딜러)에 미치는 영향을 평가하고, 현재 업계의 비즈니스 모델이 미래에도 지속 가능한지 여부를 검토합니다.
서론
배경
제안
MHD 트럭 운송 산업의 탈탄소화 및 전기화는 상당한 수익 부족을 초래할 것입니다.
OEM의 애프터마켓 수익이 크게 감소할 것입니다.
트럭 운송업체는 비용을 절감하지만 유류할증료 수입이 감소합니다.
애프터마켓 매출 손실로 가장 큰 타격을 입을 딜러들
전기화로의 전환을 위한 일관된 계획은 MHD 트럭 업계의 전략적 우선순위입니다.
OEM은 중기적으로 네트워크에 지원을 제공해야 할 수도 있습니다.
OEM은 사내 유통을 고려해야 할 수도 있습니다.
새로운 비즈니스 모델이 필요한 트럭 운송 업계
LSHMoving away from the internal combustion engine (ICE) is the biggest change that the truck manufacturing industry will likely ever experience. More so than mass production or regulation, decarbonization takes an established and mature industry and turns it on its head. These changes will reverberate along the entire industry value chain.
This report assesses the impact of decarbonization and electrification on the
medium and heavy duty (MHD) truck value chain for three specific stakeholder groups-OEMs, truck fleets, and dealers-and considers the viability of the current industry business model moving forward.
Spark
Context
Recommendation
Decarbonizing and Electrifying the MHD Trucking Industry Will Create Significant Revenue Shortfalls
OEMs Will See Substantial Reductions in Aftermarket Revenues
Truck Fleets Will Save on Costs but Lose Fuel Surcharge Revenues
Dealers Will Be the Hardest Hit by Aftermarket Revenue Losses
A Coherent Plan for the Transition to Electrification Is a Strategic Priority for the MHD Trucking Industry
OEMs May Have to Offer Support to the Network in the Medium Term
OEMs May Need to Consider Taking Distribution In-House
The Trucking Industry Needs a New Business Model