세계의 선불카드 시장 평가 : 카드 유형별, 제공별, 용도별, 최종사용자별, 지역별, 기회 및 예측(2017-2031년)
Prepaid Card Market Assessment, By Card Type, By Offering, By Usage, By End-user, By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F
상품코드 : 1549432
리서치사 : Markets & Data
발행일 : 2024년 09월
페이지 정보 : 영문 238 Pages
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한글목차

세계의 선불카드 시장은 다양한 수준의 성장 촉진요인을 가지고 성장하고 있습니다. 가장 큰 계기는 간편하고 안전한 결제 수단인 현금 없는 거래에 대한 소비자의 선호도가 높아진 것이 주요 요인으로 작용했습니다. 또한, 카드 결제를 통한 매력적인 캐시백 및 할인 캠페인은 이 결제 수단의 점수를 더욱 높이고 있으며, BFSI 부문에서는 디지털화의 급속한 발전으로 인해 카드가 널리 수용되고 통합되었습니다. 또한 E-Commerce 시장의 확산과 온라인 쇼핑 활동의 증가로 인해 사용자 친화적인 디지털 결제의 필요성이 증가하고 있습니다. 해외 여행 중 원활한 거래의 필요성으로 인해 선불카드의 사용은 증가 추세에 있습니다. 선불카드를 제공하는 금융기관의 다양화와 송금 서비스에서 선불카드에 대한 수요 증가는 선불카드를 통한 세계 금융 거래의 규모 확대를 뒷받침하고 있습니다.

신용카드와 달리 선불카드는 은행 계좌나 신용 한도와 연결되지 않습니다. 따라서 빚을 지지 않고도 쉽고 안전하게 지출을 관리할 수 있습니다. 2024년 3월, Patanjali Ayurved는 AGS Transact Technologies의 디지털 결제 브랜드 Ongo와 제휴하여 오픈 루프 제휴 선불카드를 출시하였습니다.

결제의 유연성과 편리성이 시장 성장 촉진요인

선불카드 시장의 성장은 유연성과 편의성 등 다양한 장점을 가진 선불카드에 대한 수요가 증가함에 따라 촉진되고 있습니다. 이 카드는 매장, 온라인, 청구서 결제 등 다양한 거래를 하면서 사용자에게 결제의 유연성을 제공합니다. 이 카드의 기능을 통해 소비자는 매우 안전한 방식으로 개인의 필요와 선호도에 따라 안전하게 결제할 수 있습니다. 또한 분석에 따르면 이 카드는 즉시 입수하거나 구매할 수 있으며 자동으로 활성화됩니다. 결제 카드 소지자는 계좌 이체, 은행 송금, 현금 등 다양한 매체를 통해 카드에 입금하여 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 4월 AeronPay는 Yes Bank와 제휴하여 AeronPay Prepaid Card를 출시했습니다. 이 카드는 소매 결제에서 현금 없는 거래의 필요성이 증가하고 있다는 점을 고려하여 출시되었습니다. 따라서 유연성, 편의성 등의 장점이 선불카드 시장의 성장을 뒷받침하는 중요한 이유가 되고 있습니다.

E-Commerce 부문의 급격한 성장으로 시장 성장 촉진

E-Commerce와 온라인 마켓플레이스는 선불카드 시장에 성장 기회를 제공하고 있습니다. 이러한 플랫폼은 은행 계좌에 직접 접속할 필요가 없는 안전하고 간편한 결제 방법을 제공합니다. 선불카드를 통해 온라인 비즈니스는 기존 은행 계좌가 없는 사람들을 중심으로 고객 기반을 확대할 수 있습니다. 선불카드를 E-Commerce 플랫폼에 통합하면 많은 소비자들이 보다 편리하고, 안전하고, 유연한 쇼핑 경험을 누릴 수 있으며, 통화 장벽을 허물고, 세계 거래가 용이해집니다. 선불카드를 사용하면 소비자는 보다 안전하고 간편한 결제 방법을 확보하면서 온라인 지출을 보다 효과적으로 관리할 수 있습니다. 다음 번 온라인 구매 시 선불카드 옵션을 고려하면 그 차이를 직접 체험할 수 있습니다. 2024년 5월, 신한은행은 마스터카드와 제휴하여 온라인 국제거래를 개혁하기 위해 제휴 선불카드를 출시할 예정입니다. 이 새로운 카드는 해외 여행과 업무 관리를 더 쉽게 할 수 있는 훌륭한 서비스가 될 것이며, 그 필요성이 더욱 커질 것입니다.

클로즈드 루프 선불카드의 장점

폐쇄형 선불카드 유형 부문이 시장을 주도하고 있으며, 예측 기간 동안 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 이는 여행자, 소매업체, 학생들 사이에서 폐쇄형 선불카드의 사용이 증가하고 있기 때문인 것으로 보입니다. 또한, 오픈 루프 선불 카드는 낮은 사기 위험, 쉬운 접근성, 낮은 이자율 수수료 등 여러 가지 특성으로 인해 주로 사용되고 있습니다. 반대로 오픈 루프 선불카드는 시장에서 가장 빠르게 성장하고 있는 부문입니다. 이는 카드의 사용 범위가 넓고, 표준 직불카드 및 신용카드와 동등한 기능을 가지고 있으며, 다양한 구매, 온라인 거래, ATM 인출에 유연하게 대응할 수 있어 다양한 고객에게 매력적이기 때문에 선불카드 시장의 수요를 증가시키고 선불카드 시장의 전체 성장에 기여하고 있습니다. 선불카드 시장의 수요를 높이고 선불카드 시장 전체의 성장에 기여하고 있습니다.

이 보고서는 세계 선불카드 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업 현황과 전망 등을 제공합니다.

목차

제1장 프로젝트 범위와 정의

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

제5장 세계의 선불카드 시장 전망(2017-2031년)

제6장 북미의 선불카드 시장 전망(2017-2031년)

제7장 유럽의 선불카드 시장 전망(2017-2031년)

제8장 아시아태평양의 선불카드 시장 전망(2017-2031년)

제9장 남미의 선불카드 시장 전망(2017-2031년)

제10장 중동 및 아프리카의 선불카드 시장 전망(2017-2031년)

제11장 수급 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 PESTLE 분석

제15장 구입 수수료 분석

제16장 시장 역학

제17장 시장 동향과 발전

제18장 사례 연구

제19장 경쟁 상황

제20장 전략적 추천

제21장 당사 소개와 면책사항

ksm
영문 목차

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The prepaid card market is growing with encouraging growth drivers at many levels. The main catalyst is the increased consumer inclination towards cashless transactions, which makes it an easier and safer mode of payment. Further, attractive cash backs and discount offers through card payments act as a further push towards scoring in this payment tool. In BFSI segment, a surge in digitalization resulted in broad acceptance and integration of cards. Further, the proliferation of e-commerce market and the increase in online shopping activities support the need for user-friendly digital payment. The use of prepaid cards is on the rise due to the need for seamless transactions during international travel. The increasing diversification of financial institutions in prepaid card offerings and demand for prepaid cards in remittance services, supporting the growing size of global financial transactions that involve prepaid cards.

Unlike credit cards, prepaid cards are not linked to any bank account or line of credit. It is thus easy and secure to control one's spending without running into debt. They are commonly used for budgeting, as gifts, and in traveling. In March 2024, Patanjali Ayurved launched an open-loop co-branded prepaid card in association with AGS Transact Technologies' digital payments brand Ongo.

Flexibility and Convenience in Payment is Fueling Market Growth

The market growth is fueled by the growing need for these cards, which have various benefits, such as flexibility and convenience. The card offers flexibility in payments to users, while making several transactions, including in-store, online, and bill payments. The functionality of this card allows consumers to make safe payments in response to individual needs and preferences in a very secure manner. Moreover, according to the analysis, these cards are readily available or purchasable and are automatically activated. The holder of the payment cards loads the card through various mediums such as direct deposit, bank transfer, and cash, further contributing to the growth of market. For instance, in April 2023 AeronPay launched the AeronPay Prepaid Card in association with Yes Bank. This card has been launched, considering the growing requirement for cashless transactions in retail payments. Therefore, benefits such as flexibility and convenience have become the important reasons behind the growth of prepaid card market.

Rapid Growth in the E-commerce Sector Drives Market Growth

E-commerce and online marketplaces are creating growth opportunities for the prepaid card market. These platforms offer a secure and easy payment method, with the security of not requiring direct access to bank accounts. By accepting prepaid cards, online businesses can expand their customer base, especially to people who do not have traditional banking options. This makes it easy to make global transactions, breaking down currency barriers. Indulging prepaid cards into e-commerce platforms enhances shopping experience, making it more accessible, secure, and flexible for many consumers. By using prepaid cards, consumers can more effectively manage their online spending while ensuring a much more secure and easier way of payment. Next time an online purchase is in the process of being made, considering the prepaid card option can avail that first-hand experience of a difference. In May 2024, Berhan Bank collaborated with Mastercard to launch a co-branded prepaid card to reformulate online international transactions. This new card will be a great service to growing needs more delightfully making international travel and the conduct of businesses easier.

Dominance of Closed Loop Prepaid Cards

The closed-loop prepaid card type segment is leading the market and is expected to dominate the market during the forecast period. This can be attributed to the increasing usage of closed-loop prepaid cards among travelers, retailers, and students. Moreover, the open-loop prepaid card is mainly used due to numerous features such as low risk of fraud, easy accessibility, and low-interest charges. On the contrary, the open-loop prepaid card is the fastest-growing segment of the market. It is because the utilization of card is wide and the functionality of these cards is equivalent to standard debit or credit cards which enables flexibility for varied purchases, online transactions, and ATM withdrawals that makes them appealing to a wide spectrum of customers which increases the demand for prepaid credit card market, leading to the growth of the overall prepaid card market.

North America Dominates Prepaid Card Market

North America holds the largest revenue by share in the forecast period, owing to increased technological adoption, which further leads to an increased demand for cashless payment solutions. The card dispenses with the need to carry physical money, offering buyers a better way to make purchases more safely. Besides, the prosperity of e-commerce in the region has accounted for prepaid card market growth to a large extent. These cards ensure secure online transactions through various e-commerce platforms without using traditional debit and credit cards. In 2023, I&M Bank Tanzania, one of the leading customer-centric digital solution banks, has partnered with Mastercard, the global technology leader in the payment industry, to introduce a suite of debit and multicurrency prepaid cards, which will enable customers to transact at both domestic and international levels.

Asia-Pacific is emerging as the fastest-growing market due to highly populated countries such as China, India, and others. Asia-Pacific is going through rapid growth in the adoption of digital payments, coupled with a trend towards cashless transactions. Also, several government initiatives for financial inclusion further accelerate market growth in the region.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

In July 2024, ICICI Bank announced the launch of its 'Student Sapphiro Forex Card', a premium forex prepaid card, powered by Visa, specially designed for students moving to any foreign country for higher studies.

Prepaid cards with their flexibility and ease of access will grow substantially in the future.

Great savings, attractive cash backs, and discount offers urge consumers to use prepaid cards.

Key Players Landscape and Outlook

The prepaid card market is dynamic and competitive, with a range of players competing for market share. These players are vying to solidify their presence through adoption of strategic plans such as collaborations, mergers, acquisitions, partnerships, and political support. Innovation in the line of products has been the key focus area of the organizations to serve the vast population in diverse regions. In May 2024, Eastern bank launched a first-of-its-kind prepaid card under Mastercard in association with Mastercard for medical tourism, and ease of health access in India for people of Bangladesh. This new dual-currency medical card will be issued by the Eastern Bank. It will feature special offers and a 10% discount on bills of inpatient hospitalization without any cap on the amount across more than 120 hospitals in Delhi, Chennai, Mumbai, Bangalore, Pune, Ahmedabad, Jaipur, Lucknow, and others. The cardholders will be provided free dental and eye check-ups and a day-tripping visit to the Taj Mahal in Agra or a city tour during their stay in India.

In 2023, Mastercard and Obopay announced that they would work together on a financial inclusion card for smallholder farmers and rural communities. The pre-paid card is enabled by the Mastercard Community Pass digital infrastructure, allowing farmers to receive sales proceeds for their crop digitally, spending their earnings to make purchases in the isolated locations with poor or no connectivity and build transaction history based on income and expenditure to avail customized credit options.

Table of Contents

1. Project Scope and Definitions

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

5. Global Prepaid Card Market Outlook, 2017-2031F

6. North America Prepaid Card Market Outlook, 2017-2031F*

All segments will be provided for all regions and countries covered

7. Europe Prepaid Card Market Outlook, 2017-2031F

8. Asia-Pacific Prepaid Card Market Outlook, 2017-2031F

9. South America Prepaid Card Market Outlook, 2017-2031F

10. Middle East and Africa Prepaid Card Market Outlook, 2017-2031F

11. Demand Supply Analysis

12. Value Chain Analysis

13. Porter's Five Forces Analysis

14. PESTLE Analysis

15. Purchase Fees Analysis

16. Market Dynamics

17. Market Trends and Developments

18. Case Studies

19. Competitive Landscape

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work.

20. Strategic Recommendations

21. About Us and Disclaimer

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