인도의 암염 시장 평가 : 제품 유형별, 형태별, 등급별, 최종사용자별, 유통 채널별, 지역별, 기회, 예측(2018-2032년)
India Rock Salt Market Assessment, By Product Type, By Form, By Grade, By End-user, By Distribution Channel, By Region, Opportunities and Forecast, FY2018-FY2032F
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리서치사 : Markets & Data
발행일 : 2024년 07월
페이지 정보 : 영문 126 Pages
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한글목차

인도 암염 시장 규모는 2024년 약 315MT로 2032년 약 448.07MT에 달할 것으로 예상되며, 2025-2032년 예측 기간 동안 4.50%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 시장은 식품 산업의 확대와 건강한 소금에 대한 수요 증가로 인해 안정적인 성장세를 보이고 있습니다.

소금은 많은 식음료 제품의 주요 성분입니다. 따라서 식품 가공, 식당 및 포장 식품 부문의 확장은 인도에서 암염에 대한 수요를 창출하고 있습니다. 인도의 암염 시장은 최근 몇 년 동안 괄목할 만한 성장을 보이고 있습니다. 일반 요오드 첨가 소금에 비해 암염에는 미네랄이 함유되어 있는 등 소비자의 건강에 대한 인식이 높아진 것이 주요 원인입니다. 동시에 나트륨 함량도 국내 시장의 주류 소금과 달리 매우 낮게 유지되고 있습니다. 암염은 소화를 촉진하고 호흡을 개선하는 등 건강에 도움이 되는 것으로 알려져 있습니다. 인도에서 암염 시장은 소비자들의 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 성장하고 있습니다.

암염 시장에는 조직화된 기업과 비조직화된 기업이 있습니다. 조직화 된 분야에는 Tata Salt 및 Patanjali Ayurveda Ltd.와 같은 주요 기업이 포함되며 광범위한 마케팅 채널과 유명 브랜드를 활용합니다. 이 카테고리에는 지역 시장에 제품을 공급하는 많은 소규모 제조업체가 있으며, E-Commerce 플랫폼은 점점 더 깊숙이 시장에 진입하여 사용자에게 다양한 암염을 제공함으로써 시장을 확장하고 있습니다.

또한 소금은 가정용부터 상업용까지 다양한 용도로 사용되고 있습니다. 면역력 강화, 근육통 완화, 인후통 치료, 혈압 안정 등 암염에 대한 인식이 높아지면서 사람들은 암염을 즐겨 섭취하고 있습니다. 상업적으로 탄산나트륨(Na2CO3)과 탄산수소나트륨(NaHCO3)은 암염의 산업적 명칭이며, 소다회 생산에 가장 많이 사용됩니다. 얼음 관리는 암염이 두 번째로 많이 사용되는 분야입니다. 인도 기업들은 암염의 발견과 생산을 늘려 시장에 부가가치를 더하고 있습니다.

예를 들어, Hindustan Salts Limited가 소유한 Drang Mohal(Bhatog) Rock Salt Mine은 히말라야 프라데시 주 만달리(Mandali) 지역의 Mohal Bhatog 마을에 위치하고 있으며, 2021-2022년 생산에 착수하여 286톤의 암염을 생산했습니다.

암염의 다양한 효능과 용도가 시장 성장을 촉진

인도 가정과 상업 시설에서 암염의 소비는 소화 기능 개선, 면역력 향상, 혈압 안정, 피부 건강 증진, 소화기 건강 증진, 스트레스 완화 등의 건강상의 이점으로 인해 촉진되고 있습니다. 또한, 암염은 주로 아유르베다 의학에서 치료 효과와 다양한 약초를 혼합하는 데 있어 암염의 가치를 인정받고 있습니다.

소금과 다른 허브를 사용하여 가공된 채소 및 비채소 식품을 포함한 식품 산업이 부상함에 따라 암염의 사용이 두드러지고 있습니다. 또한 각 육류에는 특정 종류의 암염이 일정 비율로 맛을 내기 위해 사용됩니다. 암염은 특히 고기를 구울 때 천연 과즙을 함유하고 음식의 풍미를 향상시키는 데 도움이 됩니다.

암염을 사용한 요리는 건강하고 체액 균형을 유지하는 데 도움이 된다고 여겨져 금식 중이나 의식을 치를 때 즐겨 사용됩니다. 소금은 혈액 내 전해질을 활성화시키지만, 단백질, 지방, 탄수화물 등 다양한 구조가 다르기 때문에 그 양은 비교할 수 없습니다. 유기농 소금 시장이 활성화되고 있는 반면, 나트륨 소비 증가에 대한 건강 우려로 인해 최종사용자들이 건강 문제를 인식하고 있습니다. 이에 따라 인도 기업들은 특정 소비자를 위해 저염 소금을 출시하고 있습니다.

예를 들어, 2022년 4월 Tata Salt는 인도 최초의 30% 저나트륨 소금인 Tata Salt SuperLite로 저나트륨 소금 포트폴리오를 확장했습니다. 이 제품은 특히 나트륨 섭취를 제한하도록 권장되는 사람들에게 선택권을 제공하기 위해 정제된 요오드 소금보다 나트륨을 30% 더 적게 함유하고 있습니다. 이 제품은 소금을 15% 줄인 두 번째 프리미엄 저염 제품입니다.

이 보고서는 인도 암염 시장에 대해 조사 분석하여 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업 현황과 전망 등을 제공합니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 프로젝트 범위와 정의

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

제5장 인도의 암염 시장 전망(2018-2032년)

제6장 인도의 암염 시장 전망 : 지역별(2018-2032년)

제7장 시장 매핑(2024년도)

제8장 거시적 환경과 산업 구조

제9장 시장 역학

제10장 주요 기업 상황

제11장 가격 분석

제12장 사례 연구

제13장 주요 기업 전망

제14장 전략적 추천

제15장 당사 소개와 면책사항

ksm
영문 목차

영문목차

India's rock salt market was approximately 315 MT in FY2024 and is expected to reach approximately 448.07 MT in FY2032, with a CAGR of 4.50% for the forecast period between FY2025 and FY2032. The market experiences steady growth due to the expansion of the food industry and higher demand for healthy salts.

Salt is the key ingredient in major food and beverage products. Therefore, the expanding food processing, restaurants, and packaged food sector creates the demand for rock salt in India. Noteworthy growth has been observed in the Indian market for rock salt in recent times. Primarily, it is because consumers are becoming more conscious of their health through knowledge regarding benefits associated with the consumption of different types of salt vis-a-vis common iodized ones such as minerals are found in them. At the same time, its sodium content remains very low unlike among those which dominate our markets domestically. Rock salt is considered to be helpful in the digestion process as well as better breathing among other health benefits. In India, the rock salt market has grown, and this has been supported greatly by the rise in consumer health consciousness.

It has both organized and unorganized players. The structured field includes major companies, such as Tata Salt and Patanjali Ayurveda Ltd., utilizing their extensive marketing channels and well-known brands. The category attracts many smaller manufacturers supplying regional markets with their produce too. E-commerce platforms are increasingly getting deeper into the market and making accessible a wide range of rock salt to users which in turn expands the market.

Additionally, from household use to commercial use, salt is common for several purposes. People prefer consuming rock salt these days with growing awareness about it regarding boosting the immune system, providing relief from muscle cramps, treating sore throat, and stabilizing blood pressure. Commercially, sodium carbonate (Na2CO3) and sodium bicarbonate (NaHCO3), the industrial names for rock salt, are the most frequently used in the production of soda ash. Ice management is the second-highest use area for rock salt. The companies in India are adding value to the market with higher rock salt discovery and production.

For instance, The Drang Mohal (Bhatog) Rock Salt Mine, owned by Hindustan Salts Limited, is located in the village of Mohal Bhatog in the District of Mandali, Himachal Pradesh. It began production in FY2021-FY2022 and produced 286 tonnes of rock salt.

Varied Benefits and Applications of Rock Salt to Drive the Market Growth

Indian households and commercial consumption of rock salt is fueled by the health benefits including improved digestion and boosted immunity, stable blood pressure, enhanced skin health, better digestive health, and relieved stress. Furthermore, rock salt is majorly used as Ayurvedic medicine due to its curative properties and values in mixing different herbs.

In the rising food industry including veg and non-veg food items being processed through salt and other herbs, the usage of rock salt has been prominent. Also, each meat has its kind of certain percentage of a particular type of rock salt used to flavor it. It helps enhance the natural juice content as well as the flavor of food especially when meat is roasted.

End-users prefer cooking with rock salt during fasting times or when there are ceremonies as it is considered as healthier and helps in maintaining body fluid balance. It happens as salt fuels the electrolyte presence in the blood, but their quantities cannot be compared due to their varied structures such as proteins, fats, and carbohydrates. While the market for organic salt is fueling, the health concerns regarding higher sodium consumption have made end-users aware of the health issues. Hence, companies in India are launching low-sodium salts for specific consumer sections as well.

For instance, in April 2022, Tata Salt extended its low sodium salt portfolio with India's first-ever 30% low sodium salt, Tata Salt SuperLite. To provide an option for those who are advised to limit their intake of sodium, the product is particularly manufactured with 30% less sodium than refined iodized salt. It is the brand's second premium low-sodium product, which contains 15% less salt.

Unique Marketing Campaigns to Propel India Rock Salt Market Size

The unique campaigns run by Indian rock salt market players along with the emotions of end-users attached to it are fueling the market expansion. Brands launch campaigns which focus on educating consumers about the health benefits of rock salt, such as its higher mineral content and lower sodium levels compared to regular table salt. These campaigns highlight how rock salt can help maintain electrolyte balance and support overall health, appealing to the growing health-conscious consumer base in India. In India, rock salt has great cultural and religious significance. It is utilized in many Ayurvedic treatments, as well as during religious festivals and fasts. To further build their emotional connection with consumers, brands take advantage of it by incorporating the cultural narrative into their marketing initiatives. Furthermore, digital engagement, partnerships, and sponsorships build the relationship between the Indian audience and the brands.

For instance, in March 2024, Tata Salt (Tata Chemical Ltd.) started a campaign to revive its catchy jingle, to promote 'Desh Ka Namak' as a brand which appeals to the young and embodies India and celebrates its presence. Tata Salt's campaign gives the traditional jingle a contemporary makeover without sacrificing its old melody.

Usage in Water Treatment Plants and Textile Production to Boost Market Growth

Apart from household and commercial consumption, the industrial consumption of rock salt adds value to the market. The use of rock salt as an ingredient creates chlorine in the fabric and tanning industrial sectors for whitening and coloring materials. Consequently, India needs a lot of rock salt. Additionally, the removal of impurities and minerals from water is done by rock salt in water treatment processes. Its consumption is particularly significant in India, where the demand for clean drinking water is growing.

Himalayan Salt to Dominate India Rock Salt Market Share

Based on the product, Himalayan rock salt leads in the Indian rock salt market. Himalayan salt is preferred in India due to its perceived health benefits, unique properties, and cultural significance. Several advantages related to the intake of Himalayan salt such as inflammation reduction, enhancement of the digestion system, and detoxification assistance in human body functioning are propelling the market growth. Due to its richness in numerous minerals, salt is particularly known for containing magnesium, potassium, and calcium, which are seen as helpful when it comes to curing various ailments. The use of Himalayan salt is part of Ayurvedic medicine which recommends natural methods and deals with the treatment process as a whole instead of addressing symptoms individually. Companies are introducing their pink salt to the Indian market.

For instance, in August 2022, Mishtann Foods Ltd. launched Himalayan pink rock salt across Indian markets. The company already has a wide network of more than 70,000 distributors or retailers all over India. MFL had previously launched edible common salt under its name and has successfully executed these orders and is receiving a good response for it.

Future Market Scenario (FY2025 - FY2032F)

The growing demand for natural and organic salts such as crystals and pink salt is anticipated to add value to the regional market growth.

The higher usage of rock salt in commercial verticals such as ayurvedic and traditional medicine is projected to garner the market growth.

Expanding water treatment facilities along with other industrial applications are likely to boost the demand for rock salt in India.

Key Players Landscape and Outlook

Key players in India rock salt market operate large-scale production facilities and maintain extensive distribution networks to supply their products to various industries and consumers. Key players focus on producing organic and high-sodium value rock salts while some brands launch their low-sodium salts. The competitive landscape promotes different market trends including the craze for Himalayan pink salt and black salt. Furthermore, companies participate in joint ventures, product launches, acquisitions, partnerships, and collaborations.

For instance, in May 2024, the India Tabacco Company, formally known as ITC's Aashirvaad, launched "Himalayan Pink Salt". As part of the brand's pledge to offer premium and secure products, Aashirvaad Himalayan Pink Salt is free from artificial coloring. Due to the premium salt that Aashirvaad obtains, it has a naturally richer pink hue, which serves as one of the brand's primary differentiators. It is referred to as Sendha Namak or Saindhava Lavana in India.

Table of Contents

1. Research Methodology

2. Project Scope and Definitions

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

5. India Rock Salt Market Outlook, FY2018 -FY2032F

6. India Rock Salt Market Outlook, By Region, FY2018-FY2032F

All segments will be provided for all regions and states covered

7. Market Mapping, FY2024

8. Macro Environment and Industry Structure

9. Market Dynamics

10. Key Players Landscape

11. Pricing Analysis

12. Case Studies

13. Key Players Outlook

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work

14. Strategic Recommendations

15. About Us and Disclaimer

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