세계의 LNG 저장 탱크 시장 : 유형별, 재료별, 최종 이용 산업별, 지역별, 기회 및 예측(2017-2031년)
LNG Storage Tank Market Assessment, By Type, By Material, By End-use Industry, By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F
상품코드 : 1419603
리서치사 : Markets & Data
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문 223 Pages
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한글목차

세계 LNG 저장 탱크 시장 규모는 2023년 158억 4,000만 달러로 평가되었고 2031년에 294억 5,000만 달러에 이를 전망이며, 예측기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR) 8.06%의 성장이 전망되고 있습니다. 시장은 최근 몇 년간 상당한 성장을 보이고 있으며 앞으로도 강력한 확장 속도를 유지할 것으로 예상됩니다.

LNG 저장 탱크는 천연 가스 저장 및 운송에서 매우 효율적입니다. 또한 LNG 저장 시설은 에너지원 다양화, 송전망 안정성 향상, 이산화탄소 배출 감소로 에너지 부문에 혁명을 일으키는 등 여러 장점이 있습니다. LNG 저장 시설은 에너지 안보를 촉진하고 천연 가스 생산 중단시 LNG의 안정적인 공급을 보장하는데 중요한 역할을 합니다. 또한 다양한 에너지 및 철강의 최종 이용 산업에서 LNG 수요 증가, 더 나은 LNG 인프라 요구 등의 요인으로 시장 성장이 촉진됩니다.

LNG 수요가 증가하고 있는 지역이 풍부한 자원을 가진 지역으로부터공급을 요구하고 있기 때문에 적절한 LNG 인프라의 필요성이 높아지고 있습니다. 이러한 긴급성은 증가하는 에너지 수요의 대응에 대한 요구와 국내 가스 공급량의 감소, 파이프라인에 의한 가스 공급의 중단에 의해 강화되고 있습니다.

예를 들어, 2023년 9월, VINCI Construction의 자회사인 VINCI Construction Grands Projets는 네덜란드에서 180,000㎡의 LNG 탱크를 건설하는 1억 7,522만 달러의 계약을 수주했습니다. 이 프로젝트는 로테르담에 있는 GATE 터미널의 저장 능력 확장과 재가스화의 일부로 연간 40억 m3의 추가 가스 공급을 가능하게 합니다. 이 프로젝트에는 니켈 강철의 내부 탱크와 포스트 텐션 콘크리트의 외부 탱크로 구성된 새로운 LNG 저장 탱크의 건설이 포함됩니다. 완성은 2026년 후반을 예정하고 있습니다.

멤브레인 탱크의 이용이 시장 성장을 가속

LNG 저장 탱크 시장에서는 안전성, 유연성 및 비용 효과로 인해 멤브레인 탱크의 사용이 증가하고 있습니다. 멤브레인 탱크는 안전성 측면에서 9% 니켈 강철의 완전한 콘테인먼트 탱크에 필적하는 것으로 여겨지며 대부분의 대기업에 받아들여지고 있습니다. 멤브레인 기술은 원래 LNG 유조선에서 사용하도록 설계되었지만 현재는 육상 LNG 저장 탱크에도 사용됩니다. 또한, 멤브레인 탱크 콘테인먼트 시스템은 LNG, LPG, 에틸렌 저장 경험을 바탕으로 입증된 안전성으로 납품을 늘리면서 손실을 줄입니다.

예를 들어 2024년 1월, GTT는 2척의 신조액화 천연가스 운반선(LNGC)의 탱크 설계를 수주했습니다. 최초의 LNGC는 총 용량 174,000m3로 한국의 조선소 Hanwha Ocean이 건조해, NO96 GW 멤브레인 격납 시스템을 채용합니다. 이 배의 인도는 2027년 3분기를 예정하고 있습니다. 2척의 LNGC도 총 용량 174,000m3로 한국 조선소 Samsung Heavy Industries가 건조하고 GTT의 Mark III Flex 멤브레인 콘테인먼트 시스템을 탑재합니다.

모스탄크가 시장 발전을 지원

탱크 형상의 최적화와 새로운 멤브레인 유형의 등장 등 모스탱크의 설계 개발이 LNG 저장 탱크 시장에 영향을 미치고 있습니다. 보일오프 가스(BOG) 성능이 다른 새로운 멤브레인 솔루션의 도입을 포함한 이러한 개발은 LNG 운반선의 효율성과 성능을 향상시킵니다. 게다가 LNG 벙커링 시장의 발전과 지역 재분배에 대한 요구에 힘입어 독립 탱크의 사용이 중소규모의 LNG 선박 부문에서 기세를 늘리고 있습니다.

예를 들어, 2023년 12월, NYK Line, Namura Shipbuilding, Sasebo Heavy Industries의 3사는 공동으로, 증기 터빈 구동의 모스형 LNG선의 주추진기를 X-DF 엔진이라고 불리는 듀얼 연료 저속 디젤 엔진으로 대체 했습니다. 모스형 LNG선의 LNG 탱크는 내구성이 뛰어나 장기간의 사용에 견디기 때문에 연비의 향상과 선박 자원의 효율적인 이용이 가능해집니다.

이 보고서는 세계 LNG 저장 탱크 시장에 대한 조사 분석을 통해 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업 상황과 전망 등의 정보를 제공합니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 프로젝트의 범위와 정의

제3장 주요 요약

제4장 고객의 목소리

제5장 세계 LNG 저장 탱크 시장 전망(2017년-2031년)

제6장 세계 LNG 저장 탱크 시장 전망: 지역별(2017년-2031년)

제7장 시장 매핑(2023년)

제8장 거시적 환경과 산업 구조

제9장 시장 역학

제10장 주요 기업 정세

제11장 사례 연구

제12장 주요 기업의 전망

제13장 전략적 권장사항

제14장 당사에 대하여 면책사항

BJH
영문 목차

영문목차

Global LNG storage tank market is projected to witness a CAGR of 8.06% during the forecast period 2024-2031, growing from USD 15.84 billion in 2023 to USD 29.45 billion in 2031. The market has experienced significant growth in recent years and is expected to maintain a strong pace of expansion in the coming years.

LNG storage tanks are highly efficient in the storage and transportation of natural gas. Moreover, LNG storage facilities offer several advantages, such as revolutionizing the energy sector by diversifying energy sources, enhancing grid stability, and reducing carbon emissions. They play a crucial role in facilitating energy security and ensuring a steady supply of LNG during disruptions in natural gas production, thus safeguarding against energy shortages and reducing dependence on the volatile fuel markets. Furthermore, the market growth is augmented by several factors like the increasing demand for LNG in various energy and steel end-use industries, the need for better LNG infrastructure, etc.

The need for proper LNG infrastructure is increasing due to surging global demand for LNG as regions with growing LNG demand seek supply from those with abundant resources. This urgency is intensified by the need to meet growing energy demand, declining domestic gas supply, and interruptions in piped gas supply.

For example, in September 2023, VINCI Construction Grands Projets, a subsidiary of VINCI Construction, was awarded a contract worth USD 175.22 million to construct a 180,000 m3 LNG tank in the Netherlands. The project is part of the expansion of the storage capacity and regasification of the GATE terminal in Rotterdam, which will possibly enable the supply of an additional 4 billion m3 of gas annually. The project incorporates the construction of a new LNG storage tank made with a nickel steel inner tank and a post-tensioned concrete outer container. It is anticipated to be completed by the second half of 2026.

Utilization Of Membrane Tanks is Amplifying the Market Growth

The utilization of membrane tanks is increasing in the LNG storage tank market due to their safety, flexibility, and cost-effectiveness. Membrane tanks are considered equal to 9% nickel steel full containment tanks in terms of safety and are being accepted by most of the large organizations. The membrane technology was initially designed for use on LNG tankers and is now being used for above-ground LNG storage tanks on land. Moreover, the membrane tank containment system is proven and safe, based on experience with LNG, LPG, and ethylene storage, and reduces losses while increasing delivered product.

For example, in January 2024, GTT received two orders for the tank design of two new Liquefied Natural Gas Carriers (LNGC). The first LNGC, with a total capacity of 174,000m3, will be constructed by the South Korean shipyard Hanwha Ocean and will feature the NO96 GW membrane containment system. The delivery of this vessel is scheduled for the third quarter of 2027. The second LNGC, also with a total capacity of 174,000 m3, will be built by the South Korean shipyard Samsung Heavy Industries and will incorporate GTT's Mark III Flex membrane containment system.

Moss tanks is Aiding the Market Expedition

Design developments in moss tanks, such as optimizing the tank shape and the emergence of new membrane types, are influencing the LNG storage tank market. These developments, including the introduction of new membrane solutions with different degrees of boil-off gas (BOG) performance, are enhancing the efficiency and performance of LNG carriers. Additionally, the use of independent tanks is gaining traction in the small and medium-sized LNG carrier sector, driven by the developing LNG bunkering market and the need for local redistribution.

For example, in December 2023, NYK Line, Namura Shipbuilding, and Sasebo Heavy Industries collaborated to replace the main propulsion on steam turbine-driven Moss-type LNG carriers with dual-fuel, low-speed diesel engines called X-DF engines. The Moss-type LNG tanks on these carriers are durable and can withstand long-term use, resulting in improved fuel economic performance and efficient use of the ship's resources.

Government Initiatives are Acting as Catalyst

Government initiatives and policies play a crucial role in shaping the growth of the LNG storage tank market. Governments especially in India are promoting the use of LNG by implementing initiatives to boost its adoption. Additionally, government support is essential for ensuring a steady supply of LNG, reduction in dependence on fuels, enhancing energy security, etc. thus influencing the growth prospects of the market.

For instance, in May 2023, the installation of LNG rundown lines by the United States government from the liquefaction area to the LNG storage tanks at the Lake Charles LNG facility is a significant development. This project, which involves the construction, commissioning, and installation of off-plot facilities, is a key component of the LNG infrastructure. The installation of these rundown lines is essential for the efficient and safe transfer of liquefied natural gas to the storage tanks, contributing to the overall functionality and operational readiness of the facility.

Transportation and Logistics Sector is Augmenting the Market Prospects

The Transportation and Logistics sector's increasing use of LNG as a fuel has significantly influenced the demand for LNG storage tanks. As LNG becomes the preferred fuel for shipping, the need for efficient and safe storage and transport has grown abruptly. This trend has bolstered the demand for LNG storage tanks, and the future outlook indicating robust prospects for LNG in various transportation sectors, is further driving the market prosperity.

For instance, in December 2023, Japan's shipping company NYK finalized a long-term contract for LNG transportation with China's state-controlled energy giant Sinopec. The contract, spanning up to 23 years, is set to commence in 2024 or later and involves the transport of LNG to China. This agreement adequately aligns with China's commitment to carbon neutrality and reflects the growing demand for LNG transportation services in the region, further strengthening NYK's position in the LNG shipping sector.

Asia-Pacific Significantly Spearheaded the Market

The Asia-Pacific region held the largest share in the LNG storage tank market, and it is projected to be the fastest-growing market for LNG storage tanks. The growth in the APAC region can be attributed to significant developments in power, energy, and technologies, plus the growing trade of LNG, which is expected to continue. The region's growing import of small-scale LNG, coupled with the growth in the Asia Pacific steel and metal industry, boosts the demand for LNG storage tanks in the region. Furthermore, the availability of natural gas reserves, efficiency, and low carbon footprint have further increased the use of LNG, thereby driving the market growth.

For example, in November 2023, China's largest LNG storage tank, independently designed, developed, and built by Sinopec, became operational at the Qingdao LNG receiving terminal. The 270,000 cubic meter tank, with a diameter of 100.6 meters and a height of 55 meters, would add 165 million cubic meters of storage capacity to meet the gas demand of 2.16 million households for five months during the winter season.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

The demand for LNG storage tanks is increasing due to the growing demand for LNG in various energy and steel end-use industries. This, in turn is expected to result in huge growth opportunities for the market in future.

The Middle East is expected to become an LNG consumer, driving the demand for LNG storage tanks. Furthermore, Asia Pacific is anticipated to be the fastest-growing market for LNG storage tanks, driven by a considerable increase in investments by regional governments in the energy sector.

The LNG storage tank market is highly competitive, with major players creating ample opportunities for future growth. The leading companies are various growth strategies, such as product launches, acquisitions, and collaborations, to remain prevalent in the market.

Key Players Landscape and Outlook

Key participants in the LNG storage tank market include: Sinopec, Linde Plc , McDermott International Inc., IHI Corporation, Wartsila, CIMC ENRIC, and Carbon Energy Group. These organizations are continuously investing in R&D and employing competitive strategies such as mergers, acquisitions, and agreements to strengthen their position in the rapidly changing market environment.

In November 2023, IHI Corporation, Japan's leading manufacturer of ammonia storage tanks, developed a technology for large-scale ammonia receiving terminals using large LNG storage tank. IHI and Royal Vopak signed a Memorandum of Understanding (MoU) to embark on a joint study regarding the development and operation of high-value-added ammonia terminals in Japan. The collaboration focused on large-scale ammonia storage terminals, strategically positioned for the economical distribution of ammonia, which plays an important role as a fuel for reducing carbon emissions from thermal power both in Japan and abroad.

In October 2023, Finnish maritime manufacturer Wartsila developed a new 25DF dual-fuel LNG engine, which will be used on two new sail-assisted cruise ships being built at the Chantiers de l'Atlantique, including the 220m-long Orient Express Silenseas, set to be the largest sailing ship in the world when it launches in 2026. The engine is described as the "most efficient" in its power range and supports the shipping industry's transition to greater fuel efficiency and reduced emissions.

Table of Contents

1. Research Methodology

2. Project Scope & Definitions

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

5. Global LNG Storage Tank Market Outlook, 2017-2031F

6. Global LNG Storage Tank Market Outlook, By Region, 2017-2031F

All segments will be provided for all regions and countries covered:

7. Market Mapping, 2023

8. Macro Environment and Industry Structure

9. Market Dynamics

10. Key Players Landscape

11. Case Studies

12. Key Players Outlook

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work.

13. Strategic Recommendations

14. About Us & Disclaimer

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