몰리브덴 시장 규모는 2025년에 3억 1,700만 톤으로 평가되었고, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 4.19%를 나타낼 것으로 예측되며, 2030년에 3억 8,922만 톤에 달할 전망입니다.

강철 제조는 여전히 주요 수요처로 남아 있으며, 고강도 저합금(HSLA) 등급이 건설, 자동차, 에너지 인프라 분야로 확산되고 있습니다. 화학 분야 용도는 청정 연료, 배출 가스 제어, 이산화탄소 전환을 위한 촉매 수요 증가에 힘입어 확대되고 있습니다. 2025년 2월 중국이 몰리브덴을 포함한 핵심 광물에 대한 수출 통제 조치를 발표한 이후 지정학적 위험이 고조되었으며, 이 정책 변화는 전 세계 무역 경로와 가격 형성에 변화를 초래할 수 있습니다. 공급 부족 위험으로 인해 철강사, 석유 및 가스 운영사, 재생에너지 OEM, 전기차 전력전자 부품 공급사들은 조달 전략 재검토, 재활용 확대, 대체 불가능한 합금 설계 투자에 나서고 있습니다.
급속한 인프라 확충과 경량화 및 고강도 차량 개발 요구로 인해 고강도 저합금강(HSLA)은 몰리브덴 시장의 핵심 성장 동력이 되었습니다. 0.5-1%의 몰리브덴(Mo) 첨가는 항복 강도를 최대 20% 향상시키고, 저온 인성을 강화하며, 황화물 응력 부식 취약성을 감소시킵니다. 이러한 기계적 성능 향상으로 교량, 터널, 초고층 구조물에서 더 얇은 두께와 긴 수명을 구현할 수 있습니다. 한편 자동차 제조사들은 HSLA 차체 백본 부품을 활용해 차량 중량을 줄이고 연비 또는 전기차 주행 거리를 향상시키고 있습니다. (Ti, Mo)C 석출에 관한 최신 연구는 산성 환경에서의 균열 저항성 개선을 확인했으며, 이는 파이프라인 운영사들이 중요하게 여기는 특성입니다. 정부가 교통 및 재생에너지 그리드에 경기 부양책을 투입함에 따라 HSLA 등급은 철강 생산량에서 점유율을 확대하며 몰리브덴의 기본 수요를 증폭시키고 있습니다.
유틸리티 규모 풍력 및 수력 발전 설비는 염분 분무, 주기적 하중, 캐비테이션을 견디기 위해 모리브듐 함유 마르텐사이트강과 초합금을 사용합니다. 해상 터빈 타워와 나셀 내부 부품은 25년 수명 주기 동안 습도와 염화물 공격을 견뎌야 하며, 이는 모리브듐 합금 강판과 주물로 처리됩니다. 모르바허(Mohrbacher)의 2024년 연구에 따르면, 열역학적 가공을 거친 몰리브덴 함유 강재는 장기간 해수에 노출된 후에도 높은 강도와 파괴 인성을 유지합니다. 전력 변환기에서 몰리브덴 방열판은 실리콘의 열팽창 계수와 일치하여 풍력 발전소 인버터에 사용되는 절연 게이트 양극성 트랜지스터(IGBT) 모듈의 신뢰성 있는 기반 역할을 합니다. 정부의 청정 에너지 목표와 해상 풍력 발전의 기록적인 입찰 물량은 이 성장 동력에 구조적 상승 요인으로 작용합니다.
가격 변동성은 예산 주기를 교란시키고, 가능한 경우 텅스텐이나 니오븀으로의 대체를 촉진하며, 소규모 구매자들에게 위험 프리미엄을 지불하도록 강요합니다. 중국의 통제와 연계된 공급 부족은 이 효과를 가중시켜, 소형 제철소, 주조 공장 및 촉매 생산자들의 원자재 구매 비용을 예측 불가능하게 만듭니다.
2024년 전 세계 몰리브덴 소비량의 71.02%를 차지한 철강 부문이 몰리브덴 시장의 최대 비중을 유지했습니다. 고온 석유, LNG 및 화학 플랜트에서는 염화물 균열 저항성을 위해 2-4%의 Mo가 함유된 페라이트계 및 오스테나이트계 스테인리스강을 요구합니다. 산성 가스용 라인파이프 사양은 일반적으로 최대 1%의 Mo를 요구하여 더 얇은 벽 두께와 낮은 용접 비용을 가능하게 합니다.
화학 부문은 현재 규모는 작지만 2030년까지 연평균 4.69%의 성장률로 가장 빠르게 성장하는 시장으로 부상할 전망입니다. 코발트-몰리브덴/알루미나 기반 수소탈황(HDS) 촉매는 디젤 및 제트 연료의 황을 제거하여 초저황 규제를 충족시키며, 이산화몰리브덴(MoO3)은 이산화탄소와 재생 가능 원료를 합성 연료로 전환하는 촉매에 활용됩니다. 이러한 추세로 화학 부문은 예측 기간 후반에 철강 부문 점유율을 점차 잠식하며 몰리브덴 시장에 깊이를 더할 전망입니다.
몰리브덴 시장 보고서는 최종 제품(철강, 화학, 주조, 기타), 제품 형태(몰리브덴 농축물, 로스팅 몰리브덴, 페로몰리브덴 등), 최종 이용 산업(석유 및 가스, 화학 및 석유 화학, 자동차, 산업, 건축 및 건설, 기타), 지역(아시아태평양, 북미, 유럽) 시장 예측은 수량(톤)으로 제공됩니다.
아시아태평양 지역은 2024년 전 세계 처리량의 54.02%를 차지했으며, 중국, 일본, 한국, 인도가 철강 생산, 차량 조립 및 첨단 전자 제품 제조를 확대했기 때문입니다. 이 지역의 4.81% CAGR은 일대일로 인프라, 에너지 파이프라인 및 조선 산업에서 비롯됩니다. 2025년 2월 베이징의 몰리브덴 수출 허가 제도는 하류 구매자들의 할당량 관리를 촉발하고 재고 축적을 가속화하고 있습니다.
북미는 2024년 33,000톤을 채굴한 미국의 자원 보유량을 활용하고 있습니다. 2025년 3월 행정 명령은 채굴 허가를 신속 처리하여 북미의 자급자족 능력을 향상시킬 수 있도록 추진 중입니다. 유럽은 공급 부족에도 불구하고 독일과 이탈리아의 스테인리스 제강소 및 전기차 부품 공장에 힘입어 견고한 수요를 유지하고 있습니다.
유럽연합 집행위원회의 재활용 철강 할당제안은 2030년까지 신차 철강의 25%를 스크랩으로 조달하도록 규정하여 자동차 분쇄기에서 몰리브덴 회수를 촉진할 전망입니다. 중동 정유사들은 수소화 처리 촉매용 몰리브덴을 수입하는 반면, 아프리카의 포르피리형 구리 광산 프로젝트들은 부산물 몰리브덴을 생산하여 유럽과 아시아로 현물 화물을 공급합니다.
The Molybdenum Market size is estimated at 317 million tons in 2025, and is expected to reach 389.22 million tons by 2030, at a CAGR of 4.19% during the forecast period (2025-2030).

Steelmaking remained the primary outlet, as high-strength, low-alloy (HSLA) grades spread through construction, automotive, and energy infrastructure. Chemical uses advanced on the back of rising catalyst demand for clean fuels, emissions control, and CO2 conversion. Geopolitical exposure intensified after China's February 2025 export-control notice on critical minerals, including molybdenum, a policy shift that threatens to alter trade routes and price formation worldwide. Tight supply risk is prompting steelmakers, oil-and-gas operators, renewable-energy OEMs, and EV power-electronics suppliers to re-evaluate sourcing strategies, expand recycling, and invest in substitute-proof alloy designs.
Rapid infrastructure rollouts and the push for lighter yet stronger vehicles have made HSLA steel a central growth lever for the molybdenum market. Adding 0.5-1% Mo boosts yield strength by up to 20%, enhances low-temperature toughness, and reduces susceptibility to sulfide stress corrosion. These mechanical gains allow thinner gauges and longer service life in bridges, tunnels, and high-rise superstructures. Automakers, meanwhile, use HSLA body-in-white parts to shave vehicle mass and raise fuel economy or EV range. New research on (Ti, Mo)C precipitation confirms improved resistance to cracking in sour environments, a property valued by pipeline operators. As governments channel stimulus into transport and renewable grids, HSLA grades are capturing a growing slice of steel output, magnifying baseline demand for molybdenum.
Utility-scale wind and hydropower assets use Mo-containing martensitic steels and superalloys to survive salt spray, cyclic loading, and cavitation. Offshore turbine towers and nacelle internals must tolerate humidity and chloride attack over 25-year lifecycles, a job handled by Mo-alloyed plate and castings. Mohrbacher's 2024 study showed that thermomechanically processed Mo-bearing steels sustain high strength and fracture toughness even after prolonged exposure to seawater. In power converters, molybdenum heatspreaders match silicon's thermal expansion, serving as reliable bases for insulated-gate bipolar transistor (IGBT) modules used in wind farm inverters. Government clean-energy targets and record auction volumes for offshore wind impose a structural uplift on this driver.
Price volatility disturbs budget cycles, prompts substitution with tungsten or niobium where feasible, and forces smaller buyers to pay risk premiums. Supply tightness linked to Chinese controls compounds the effect, keeping feedstock invoices unpredictable for steel minimills, foundries, and catalyst producers.
Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:
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Steel retained the lion's share of the molybdenum market, accounting for 71.02% of global offtake in 2024. High-temperature petroleum, LNG, and chemical plants demand ferritic and austenitic stainless varieties enriched with 2-4% Mo to resist chloride cracking. Linepipe specifications for sour gas routinely call for up to 1% Mo, allowing thinner walls and lower welding costs.
Chemicals, although smaller at present, represent the fastest-growing outlet at a 4.69% CAGR through 2030. Hydrodesulfurization (HDS) catalysts based on Co-Mo/Al2O3 remove sulfur from diesel and jet fuel to meet ultra-low sulfur directives, while MoO3 screws into catalysts that convert CO2 and renewable feedstock into synthetic fuels. This momentum positions chemicals to chip away share from steel in the latter half of the forecast window, lending depth to the molybdenum market.
The Molybdenum Market Report is Segmented by End Product (Steel, Chemical, Foundry, and More), Product Form (Molybdenum Concentrates, Roasted Molybdenum, Ferromolybdenum, and More), End-Use Industry (Oil & Gas, Chemical & Petrochemical, Automotive, Industrial, Building & Construction, and More), and Geography (Asia-Pacific, North America, Europe, Rest of the World). The Market Forecasts are Provided in Terms of Volume (Tons).
Asia-Pacific held 54.02% of global throughput in 2024 as China, Japan, South Korea, and India escalated steel output, vehicle assembly, and advanced-electronics fabrication. The region's 4.81% CAGR stems from Belt-and-Road infrastructure, energy pipelines, and shipbuilding. Beijing's February 2025 export-license regime for molybdenum puts downstream buyers on allocation watch and accelerates inventory build-ups.
North America is leveraging resource endowment in the United States, which mined 33,000 tons in 2024. A March 2025 executive order now seeks to fast-track mining permits, potentially lifting North American self-reliance. Europe, though supply-short, retains robust demand driven by German and Italian stainless mills and EV-component plants.
The European Commission's recycled-steel quotas propose that 25% of steel in new cars originate from scrap by 2030, stimulating molybdenum recovery from automotive shredders. Middle-East refiners import Mo for hydro-treating catalysts, while African copper porphyry projects contribute by-product molybdenum that feeds spot cargoes into Europe and Asia.