자동차용 그린 타이어 시장 규모는 2025년에 1,337억 3,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 2,255억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, CAGR 11.02%로 성장할 전망입니다.

세계적인 자동차의 전기화, Euro7의 타이어 미립자 규제, 기업의 Scope-3의 탈탄소화 목표에 의해 환경 성능은 설계의 중심 지표가 되었습니다. ASEAN의 라이스 허스크아쉬 실리카의 대규모화, 스마트 센서의 급속한 보급, 바이오 폴리머에 대한 정부 자금 지원은 라이프 사이클 비용을 낮추고 대응 가능한 수요를 확대하고 있습니다. 선도적인 제조업체가 서큘러 이코노미 기능을 획득하고 바이오 고무 원료를 확보함에 따라 기업 통합이 가속화되고 있습니다. 동남아산 라텍스에 대한 공급망 노출과 타이어 미립자에 대한 세계적인 시험법의 조화가 보류되고 있는 것이 주요 실행 위험으로 남아 있습니다.
세계의 EV 조립 라인에서는 순간 토크, 저소음, 최소한의 구름 저항에 대응하는 타이어가 요구되고 있습니다. 2025년 12월에 발효된 새로운 FMVSS 305a 규칙은 타이어 안전을 배터리 전기 드라이브 트레인에 맞추는 것입니다. 제너럴 모터스는 2025년까지 북미에서 연간 100만 대의 EV 생산 능력을 계획하고 있으며, 특수 컴파운드 수요가 확대되고 있습니다. 2027-2032년 EPA(미국 환경보호청)의 복수 오염물질 기준에서는 소형차의 온실가스를 50% 삭감하는 것이 목표로 되어 있어 시프트가 강화되고 있습니다. 이러한 규정은 모든 신형 승용차 및 상용차 플랫폼에 EV 중심의 성능을 내장하는 것입니다. 자동차 제조업체가 항속 거리의 연장을 겨루는 가운데, 배터리 효율에 최적화된 타이어가 조달의 우선사항이 됩니다.
Euro 7에서는 2028년 7월부터 타이어 마모로 인한 미립자 물질의 상한 규제가 세계 최초로 의무화됩니다. 지속 가능한 제품을 위한 에코디자인 규정은 2025년 4월까지 타이어에 디지털 제품 여권을 추가하여 엔드 투 엔드 라이프사이클을 파악합니다. 2024년 중국의 탄소 실적 기준에서 타이어 제조업체는 제조 단계에서 배출량을 정량화해야 합니다. 미국 타이어 공업회는 캘리포니아의 보다 안전한 소비자 제품 규정을 충족하기 위해 5개의 6PPD 대체품의 가능성을 확인했습니다. 현재, 컴플라이언스 준수는 구체적인 브랜딩의 우위성을 가져오고, 환경 지표를 볼트 온 라벨링이 아니라 코어 디자인에 통합한 기업에 보상을 주고 있습니다.
EPA의 유해 대기 오염물질 규제는 미국의 타이어 공장에 연간 1,330만 달러의 컴플라이언스 비용을 추가합니다. 중국의 2024-2025년 에너지 절약 행동 계획은 산업 배출을 강화하고 현지 생산 비용을 증가시킵니다. DOE 차량 기술 보조금 8,800만 달러는 환경 친화적인 이동성이 비용 격차를 메우기 위해서는 여전히 보조금이 필요하다는 것을 인정합니다. 프리미엄 가격은 타이어 수명보다 짧은 투자 회수 기간을 우선하는 차량 예산에 부담을 줍니다. 신흥 경제국에서의 신용 접근은 보급을 더욱 늦추고 있습니다.
2024년에는 승용차가 63.31%로 최대 점유율을 유지한 반면, 상용차가 CAGR 12.48%의 성장 레인을 추가했습니다. 스마트 센서 패키지와 낮은 구름 저항으로 운영자는 연료비를 절감하고 가격 프리미엄을 상쇄할 수 있습니다. EPA의 CAFE 증분과 차량전화의 의무화는 이 계산을 증폭시킵니다. 대조적으로 소비자 흡수는 브랜드 메시지와 딜러의 영향력에 달려 있습니다. 상업적 시험에서 내구성이 검증됨에 따라 지속 가능한 타이어 시장은 다양화를 계속하고 모든 카테고리에 이익을 가져다주는 양적 확장을 촉진하고 있습니다. 시간이 지남에 따라 승용차에 대한 채용은 화물 운송에 확립된 비용 곡선으로부터 이익을 얻는 것으로 보입니다.
상용 플랫폼은 또한 타이어를 전기 드라이브 트레인의 높은 토크에 노출시켜 복합 기술 혁신을 가속화합니다. 플릿 매니저는 텔레매틱스를 사용하여 마모를 분석하고 데이터 대응 저탄소 모델에 대한 수요를 강화합니다. 캘리포니아와 EU의 정책은 상용차 배출량을 조달 크레딧에 연결시켜 지속가능한 기술에 대한 결정을 더욱 기울입니다. 승용차 시장의 성장은 견조하게 추이하고 있지만, 소득 탄력적인 구매 행동에 직면하고 있으며, 보조금 지급 지역 이외의 전환은 둔화하고 있습니다.
애프터마켓 프로그램은 CAGR 9.82%로 성장하고 있으며, OEM의 68.45%를 점차 침식하고 있습니다. 자동차 제조업체는 Scope-3 목표를 달성하기 위해 공급업체의 스코어 카드에 타이어의 탄소 데이터를 포함합니다. GM의 2040년까지의 탄소 중립 서약은 그 방향성을 보여줍니다. 대규모 수량 계약은 타이어 기업에 전망의 명료성을 부여하고 긴 연구개발 비용의 회수를 지원합니다. 반면 애프터마켓 채널은 소비자의 인지도와 설치 프로그램의 추천에 의존하고 있으며, 급속한 보급을 위해 신뢰성이 낮은 요소가 되고 있습니다.
OEM의 성장은 협상력을 변화시키고 제조업체는 차량 개발 사이클과 디지털 여권의 요구 사항을 충족해야 합니다. 자동차 제조업체의 임계값을 충족하는 공급업체는 신형 자동차마다 반복 판매와 브랜드 노출을 획득할 수 있습니다. 애프터마켓 수요는 특히 노후화된 차량군의 대체용으로 계속 커지고 있지만, OEM의 장착에 의해 최초 판매시에 지속 가능한 옵션이 고정되기 때문에 성장은 완만해집니다.
자동차용 그린 타이어 시장은 차량 유형별(승용차 및 상용차), 최종 사용자 유형별(OEM 및 애프터마켓), 소재 유형별(천연 고무 리치 타이어, 합성 고무 리치 타이어, 실리카 기반 복합 타이어, 바이오 폴리머 타이어 등), 유통 채널별(오프라인 및 온라인), 지역별로 구분됩니다. 시장 예측은 금액(달러)과 수량(단위)으로 제공됩니다.
아시아태평양은 2024년에 지속가능한 타이어 시장 점유율의 49.42%를 차지했으며, 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 9.64%로 성장할 것으로 예측됩니다. 중국의 14차 5개년 계획에서는 자원 생산성의 20% 향상을 목표로 하고 있으며, 타이어 고무의 재활용을 우선 과제로 하고 있습니다. 인도는 습식 그립, 구름 저항, 소음 규제를 실시하고 국내 생산과 수출의 기대치를 일치시키고 있습니다. 일본은 타이어 컴파운드의 라이프사이클 배출량을 줄일 수 있는 셀룰로오스 나노파이버의 파일럿 라인에 자금을 제공합니다. 이러한 협조적인 정책은 지역 밀착형 공급망을 구축하고 수입 위험을 완화하며 아시아태평양이 지속 가능한 타이어 혁신의 중심이 되고 있습니다.
유럽은 환경 기준을 직접 법률에 명시하여 성장을 안정화시키고 제조업체에게 저환경 부하 화합물에 대한 예측 가능한 수요를 제공합니다. 유로 7 미립자 규정 및 에코디자인 디지털 여권은 곧 타이어 마모와 탄소 실적에 대한 검증 가능한 데이터를 요구합니다. 회수 카본블랙 및 열분해 클러스터에 대한 투자는 기업이 머티리얼 루프를 닫고 컴플라이언스 크레딧을 확보하는 데 도움이 됩니다. 많은 신흥 시장이 EU 기준을 채택하고 있기 때문에 이러한 벤치마크를 충족하는 기업은 수출에 유리하게 작동합니다.
북미에서는 연방 정부의 연구 보조금과 주 재활용 우대 조치가 결합되어 지속가능한 타이어 시장이 순환 모델로 방향타를 끊고 있습니다. 바이오부타디엔에 대한 DOE 자금 지원과 캘리포니아 주 타이어 장려 프로그램은 업스트림 혁신과 다운스트림 수요 환기의 혼합을 보여줍니다. 플릿 오퍼레이터는 대형차의 온실가스 규제 강화에 대한 준거를 간소화하는 데이터 풍부한 타이어를 평가하여 장거리 노선에서의 채용을 촉진하고 있습니다. 남미, 중동 및 아프리카는 확장이 늦었지만 수출 접근을 보호하기 위해 EU 라벨링을 채택하고 있습니다. 다국적 기업의 OEM 조달 가이드라인은 지속가능한 기술을 가격에 민감한 이 지역에 널리 보급하여 지속가능한 타이어 시장 규모를 전통적인 아성을 넘어 서서히 끌어올립니다.
The Automotive Green Tires Market size is valued at USD 133.73 billion in 2025 and is forecast to climb to USD 225.55 billion by 2030, advancing at an 11.02% CAGR.

Electrification of global vehicle fleets, Euro 7 tire particulate limits, and corporate Scope-3 decarbonization targets have turned environmental performance into a core design metric. Scaling of rice-husk-ash silica in ASEAN, rapid smart-sensor deployment, and government funding for bio-based polymers are lowering lifecycle costs and widening addressable demand. Consolidation is accelerating as large manufacturers acquire circular-economy capabilities and secure bio-rubber feedstocks. Supply-chain exposure to Southeast-Asian latex and pending global test-method harmonization for tire particulates remains the principal execution risk.
Global EV assembly lines require tires that handle instant torque, low noise, and minimal rolling resistance. New FMVSS 305a rules, effective December 2025, align tire safety with battery-electric drivetrains . General Motors plans 1 million EV units of annual North American capacity by 2025, magnifying demand for specialized compounds. Environmental standards for 2027-2032, EPA multi-pollutant standards target a 50% GHG cut in light-duty vehicles, reinforcing the shift. These regulations embed EV-centric performance in every new passenger and commercial platform. As automakers race to extend driving range, tires optimized for battery efficiency become a procurement priority
Euro 7 introduces the world's first mandatory tire-wear particulate caps beginning July 2028 . The Ecodesign for Sustainable Products Regulation will add digital product passports for tires by April 2025, capturing the end-to-end lifecycle. China's 2024 carbon footprint standard obliges tire producers to quantify emissions across manufacturing stages. The U.S. Tire Manufacturers Association has identified five potential 6PPD alternatives to meet California's Safer Consumer Products rule. Compliance now confers a tangible branding advantage, rewarding firms that embed environmental metrics into core design rather than bolt-on labeling.
EPA hazardous-air-pollutant rules add USD 13.3 million in annual compliance expense to U.S. tire plants . China's 2024-2025 Energy Conservation action plan tightens industrial emissions, raising local production costs. DOE's USD 88 million Vehicle Technologies grants acknowledge that greener mobility still needs subsidies to close cost gaps. Premium pricing strains fleet budgets that prioritize payback horizons shorter than tire life. Credit access in emerging economies further slows uptake.
Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:
For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.
Commercial vehicles added a 12.48% CAGR growth lane, even though passenger cars retained the largest share with 63.31% in 2024. Smart-sensor packages and lower rolling resistance allow operators to cut fuel bills, offsetting the price premium. EPA CAFE increments and fleet electrification mandates amplify this calculus. In contrast, consumer uptake depends on brand messaging and dealership influence. As commercial trials validate durability, the sustainable tire market continues diversifying, encouraging volume scaling that benefits all categories. Over time, passenger-vehicle adoption will gain from cost curves established in freight.
Commercial platforms also expose tires to higher torque from electric drivetrains, accelerating compound innovation. Fleet managers use telematics to analyze wear, reinforcing demand for data-ready, low-carbon models. California and the EU policies link commercial-fleet emissions to procurement credits, further tipping decisions toward sustainable technologies. Passenger market growth remains steady but faces income-elastic buying behavior, slowing conversion outside subsidized jurisdictions.
Aftermarket programs are growing at a 9.82% CAGR, slowly eroding the OEM's 68.45% hold. Automakers embed tire carbon data in supplier scorecards to hit Scope-3 targets. GM's carbon-neutral pledge by 2040 exemplifies the direction. Large volume contracts give tire firms forecast clarity, supporting long R&D paybacks. Meanwhile, aftermarket channels rely on consumer awareness and installer recommendations, factors less reliable for rapid penetration.
OEM growth shifts bargaining power, requiring manufacturers to align with vehicle development cycles and digital passport requirements. Suppliers that meet automaker thresholds gain repeat volume and brand exposure on every new model. Aftermarket demand remains sizeable, especially for replacement in aging vehicle parks, but growth moderates as OEM fitments lock in sustainable options at first sale.
The Automotive Green Tires Market is Segmented by Vehicle Type (Passenger Vehicles and Commercial Vehicles), End-User Type (OEM and Aftermarket), Material Type (Natural Rubber-Rich Tires, Synthetic Rubber-Rich Tires, Silica-Based Composite Tires, Bio-Based Polymer Tires, and More), and Distribution Channel (Offline and Online) Geography. The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD) and Volume (Units).
Asia-Pacific held 49.42% of the sustainable tire market share in 2024 and is projected to grow at a 9.64% CAGR through 2030. China's 14th Five-Year Plan seeks a 20% rise in resource productivity and identifies tire-rubber recycling as a priority. India enforces wet-grip, rolling-resistance, and noise limits that align domestic production with export expectations. Japan funds cellulose-nanofiber pilot lines that can cut lifecycle emissions in tire compounds. These coordinated policies build localized supply chains, buffer import risks, and keep Asia-Pacific at the center of sustainable tire innovation.
Europe anchors growth by writing environmental criteria directly into law, giving manufacturers predictable demand for low-impact compounds. Euro 7 particulate caps and the Ecodesign digital passport will soon require verifiable data on tire wear and carbon footprints. Investments in recovered carbon black and pyrolysis clusters help companies close material loops and secure compliance credits. Firms that meet these benchmarks gain export leverage because many emerging markets adopt EU norms.
North America blends federal research grants with state recycling incentives, steering the sustainable tire market toward circular models. DOE funding for bio-butadiene and California's Tire Incentive Program illustrate the mix of upstream innovation and downstream demand pulls. Fleet operators value data-rich tires that simplify compliance with tighter heavy-duty greenhouse-gas standards, lifting uptake on long-haul routes. South America, the Middle East, and Africa expand more slowly yet adopt EU labeling to safeguard export access. Multinational OEM procurement guidelines diffuse sustainable technologies into these price-sensitive regions, gradually lifting the sustainable tire market size beyond its traditional strongholds.