자동차용 ABS(Anti lock Braking System) 및 ESC(Electronic Stability Control) 시장 규모는 2025년에 573억 1,000만 달러, 2030년에는 853억 3,000만 달러에 이를 것으로 추정 및 예상되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 8.30%를 나타낼 전망입니다.

성장은 안전 규제의 의무화, Brake-by-wire 설계에 유리한 전동화 플랫폼, 세계적인 자동차 생산의 꾸준한 회복에 지지되고 있습니다. 유럽 연합(EU), 미국, 인도, 중국의 규제 당국은 현재 ABS를 보다 광범위한 액티브 세이프티 스위트의 기초로 간주하고 있으며, OEM은 사실상 모든 신차 부문에 ABS를 통합하도록 촉구하고 있습니다. 선진 패키징 제조업체는 ABS를 선진 운전 지원 컨트롤러에 번들함으로써 이러한 의무화에 탑재하고 있습니다. 생산량이 증가함에 따라 싱글 채널 ABS와 전동 ABS 아키텍처가 보급됨에 따라 전동 이륜차와 배터리 전기자동차가 가장 빠르게 수요를 늘리고 있습니다.
오토바이의 UN R78, 미국의 FMVSS-122, 인도의 AIS-150 등 엄격한 정책이 신차에 대한 ABS 장착을 100%로 밀어 올리고 있습니다. 미국 고속도로 교통 안전국은 2029년까지 자동 긴급 브레이크를 의무화하는 규칙을 제정하고 있으며, ABS는 이를 준수하기 위한 핵심이 되고 있습니다. 유럽에서는 이미 125cc 이상의 스쿠터에 이륜차용 ABS를 의무화하고 있으며, 이륜차에 대한 의존도가 높은 ASEAN 국가에 영향을 미치고 있습니다. 인도는 이러한 추세를 반영하여 공급업체에게 비용 최적화된 단일 채널 솔루션의 출시를 촉구하고 있습니다. 유엔 ESCAP은 이륜차의 ABS가 사망 사고를 31% 줄일 수 있다고 추정하고 있으며, 규제 당국의 자신감을 강화하고 있습니다.
팬데믹 후 생산 회복이 가장 두드러진 것은 아시아태평양으로 중국은 풀 생산 체제로 돌아갔고 인도의 이륜차 생산 대수는 2024년 과거 최고를 기록했습니다. 특히 ABS가 옵션 장비에서 표준 장비로 전환함에 따라 생산량 증가는 ABS 수요 증가와 직결됩니다. 보쉬는 첨단 ABS는 이륜차 사고의 40%를 예방할 수 있다고 지적하고 있으며, 이 통계는 소비자와 정책 입안자의 공감을 불러오고 있습니다.
ABS의 가격 프리미엄은 인도, 인도네시아, 브라질의 저가형 이륜차 및 엔트리 레벨 자동차에 대해서는 여전히 엄격합니다. OEM 마진은 평균 7.2%이지만 공급업체 마진은 5.5% 가까이에 머물며 ABS 비용을 흡수할 여지는 제한되어 있습니다. 따라서 Tier-1 벤더는 유압 유닛을 재설계하여 밸브의 복잡성을 제거하고 공유 ECU를 채택하고 생산을 현지화하여 실현 가능한 가격대를 실현하고 있습니다.
2024년 자동차용 ABS(Anti lock Braking System) 시장은 유럽, 중국, 북미에서 장착이 의무화된 자동차가 47.15%의 매출을 달성하여 중심적 존재가 되었습니다. 안정적인 자동차 수요는 정교한 운전 지원 패키지와 함께 안정적인 수익 기반을 보장합니다. 이 부문은 이륜차보다 느린 속도이지만 ADAS의 보급과 연계하여 성장할 것으로 보입니다. 자동차용 ABS(Anti lock Braking System) 시장 규모는 OEM에 의한 브레이크 제어와 차선 유지 기능 및 적응형 크루즈 기능의 통합에 지원되며 CAGR 8.10%를 나타낼 것으로 예측됩니다.
전동 이륜차는 CAGR 15.40%로 기세를 늘리고 있습니다. 인도와 유럽에서는 125cc 이상의 이륜차에 ABS 장착이 의무화되어 있으며, 사륜차용 솔루션보다 무게와 비용이 가벼운 싱글 채널 아키텍처를 뒷받침하고 있습니다. 중국과 동남아시아에서 인기있는 전기 스쿠터는 회생 브레이크를 선호하기 때문에 공급업체는 ABS 알고리즘과 에너지 회생 로직의 융합을 강요하고 있습니다. 보쉬는 2026년까지 라이더 어시스턴스의 대중 시장 전개를 예측하고 있으며, 이륜차의 액티브 세이프티에 대한 지역적 의욕을 강조하고 있습니다.
전자제어유닛은 2024년 매출 33.55%에서 가장 큰 부품 부문이었으며, 그 점유율은 계산요구 증가에 따라 상승했습니다. AI 펌웨어는 현재 바퀴 속도 데이터, 노면 마찰 계수 및 차량 하중을 실시간으로 해석하여 예측 제동을 가능하게 합니다. 이 기능이 ECU의 CAGR 전망을 12.10%로 밀어 올려 다른 구성 요소를 크게 떼어내고 있습니다. 바퀴 속도 센서는 이륜차와 대형 트럭의 진동을 견디는 솔리드 스테이트 설계의 혜택을 받아 그 가치에 추종하고 있습니다.
유압 제어 장치는 1 킬로그램이 항속 거리에 영향을 미치는 배터리 전기자동차 때문에 무게와 효율의 재 설계에 직면합니다. 밸브와 액추에이터는 경량 알루미늄 하우징과 메카트로닉스의 발전을 활용하여 응답 시간을 단축합니다. AI가 중앙 도메인 컨트롤러에 설치되면 ECU 공급업체는 사이버 컴플라이언스를 유지하기 위한 무선 업데이트 기능을 제공함으로써 대응하고 소프트웨어 정의 브레이크에 대한 중요한 제약 중 하나를 완화합니다.
자동차용 ABS(Anti lock Braking System) 시장은 차량 유형(이륜차, 기타), 구성 요소(전자제어장치(ECU), 기타), ABS 유형(4채널, 기타), 기술(유압식 ABS, 기타), 최종 사용자(OEM 장착, 기타), 지역별로 구분됩니다. 시장 예측은 금액(달러)과 수량(단위)으로 제공됩니다.
아시아태평양은 중국의 생산 규모와 인도의 규제 강화에 힘입어 자동차용 ABS(Anti lock Braking System) 시장을 36.55% 시장 점유율로 선도하고 있습니다. 인도에서는 이륜차에 대한 ABS 장착이 의무화되고 공급업체는 수입 관세를 피하기 위해 현지에 ECU 공장을 설립하고 있습니다. 중국에서는 ABS를 자동차의 전자 제어식 안정성 컨트롤과 조합하여 의무화하고 있으며, 국내 Tier 1 공급업체는 다국적 경쟁업체와 보조를 맞추고 있습니다. 일본과 한국의 OEM은 ABS를 자체 하이브리드 시스템과 통합하여 지역 기술 리더십을 선명하게 하고 있습니다.
북미의 2030년까지의 CAGR은 13.60%로 가장 높으며, 미국 수요는 향후의 AEB 규칙과 캐나다의 FMVSS 기준에의 적합에 추진됩니다. 보험 회사가 멀티 라인 할인을 제공함으로써 상용 함대에 대한 개입이 보급됩니다. 수출시장을 위한 멕시코 조립공장에서는 미국과 EU의 호모로게이션을 충족하기 위해 ABS를 사전 설치하고 있습니다. 중동 및 아프리카, 남미에서는 소규모이면서도 시장이 확대되고 있으며, 브라질은 모든 신차 모터사이클에 ABS의 장착을 의무화, 사우디아라비아는 선진 안전 패키지를 채용하는 차량에 인센티브를 주고 있습니다.
유럽은 모든 신차에 ABS 장착을 의무화하고 보다 광범위한 AEB 검증 중에 ABS를 위치시키는 EU 일반 안전규칙에 뒷받침됩니다. 독일은 여전히 이 지역의 혁신의 중심이며, 공급업체는 ABS 기반의 허쉬 브레이크 데이터를 시험적으로 사용하여 노면 마찰 매핑을 개선하고 있습니다. Gapwaves는 AEB에 필요한 추가 레이더 센서가 중복성을 위해 ABS 신호를 보완한다고 지적합니다. 동유럽 조립 공장은 엔트리 레벨 자동차까지 채용을 확대하여 통일된 안전 기준을 확보하고 있습니다.
The Automotive Anti Lock Braking System And Electronic Stability Control Market size is estimated at USD 57.31 billion in 2025, and is expected to reach USD 85.33 billion by 2030, at a CAGR of 8.30% during the forecast period (2025-2030).

Growth is anchored in mandatory safety regulations, electrified platforms that favor brake-by-wire designs, and the steady rebound of global vehicle production. Regulators in the European Union, the United States, India, and China now regard ABS as foundational to wider active-safety suites, prompting OEMs to embed ABS into virtually every new vehicle segment. Suppliers are capitalizing on these mandates by bundling ABS with advanced driver assistance controllers, while insurers reward fleets and consumers that opt for active-safety packages. Alongside rising production volumes, electric two-wheelers and battery electric cars are creating the fastest incremental demand as single-channel and electric ABS architectures gain popularity.
Stringent policies such as UN R78 for motorcycles, FMVSS-122 in the United States, and AIS-150 in India are pushing ABS fitment toward 100% in new vehicles. The U.S. National Highway Traffic Safety Administration's rule requiring automatic emergency braking by 2029 makes ABS core to achieving compliance. Europe already enforces motorcycle ABS on scooters above 125 cc, influencing ASEAN nations that rely heavily on two-wheelers. India mirrored this trend, compelling suppliers to release cost-optimized single-channel solutions. UN ESCAP estimates that motorcycle ABS can cut fatalities by 31% unescap.org, reinforcing regulators' confidence.
Post-pandemic manufacturing recovery is most pronounced in Asia Pacific, where China returned to full-scale capacity and India's two-wheeler output set new highs in 2024. Increased unit volumes translate directly into greater ABS demand, especially as ABS migrates from optional to standard equipment. Bosch notes that advanced ABS can prevent 40% of two-wheeler crashes, a statistic resonating with consumers and policymakers.
ABS price premiums remain challenging for low-cost motorcycles and entry-level cars in India, Indonesia, and Brazil, where a few USD can sway purchase decisions. OEM margins average 7.2%, while suppliers hover near 5.5%, limiting room to absorb ABS costs. Tier-1 vendors therefore re-engineer hydraulic units to remove valving complexity, adopt shared ECUs, and localize production to achieve viable price points.
Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:
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Passenger cars anchored the automotive anti-lock braking system market in 2024, delivering 47.15% revenue thanks to mandatory fitment in Europe, China, and North America. Stable car demand, paired with increasingly sophisticated driver assistance packages, ensures a consistent revenue base. The segment will grow in tandem with ADAS penetration, though at a slower pace than two-wheelers. The automotive anti-lock braking system market size for passenger cars is projected to expand at 8.10% CAGR, supported by OEM integration of brake control with lane-keeping and adaptive cruise functions.
Electric two-wheelers inject faster momentum at 15.40% CAGR. Mandates in India and Europe require ABS on motorcycles above 125 cc, propelling single-channel architectures that weigh and cost less than four-wheel solutions. Electric scooters popular in China and Southeast Asia favor regenerative braking, forcing suppliers to fuse ABS algorithms with energy-recovery logic. Bosch forecasts mass-market rider assistance deployment by 2026, underscoring regional appetite for active safety on two-wheelers.
Electronic control units remained the largest component segment in 2024 at 33.55% revenue, a share lifted by rising computational needs. AI firmware now interprets wheel-speed data, road friction coefficients, and vehicle load in real time, enabling predictive braking. This functionality drives a 12.10% CAGR outlook for ECUs, well ahead of other components. Wheel-speed sensors follow in value, benefiting from solid-state designs that withstand vibration on two-wheelers and heavy trucks.
Hydraulic control units face weight and efficiency redesigns for battery electric vehicles, where every kilogram impacts range. Valves and actuators exploit lightweight aluminum housings and advances in mechatronics to cut response times. As AI moves onto central domain controllers, ECU suppliers adapt by offering over-the-air update capabilities to maintain cyber compliance, mitigating one of the key restraints on software-defined braking.
The Automotive Anti-Lock Braking System Market is Segmented by Vehicle Type (Two-Wheelers, and More), Component (Electronic Control Unit (ECU), and More), ABS Type (4-Channel, and More), Technology (Hydraulic ABS, and More), End User (OEM-Fitment, and More) and Geography. The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD) and Volume (Units).
Asia Pacific leads the automotive anti-lock braking system market with 36.55% market share, propelled by China's production scale and India's regulatory surge. India's ABS mandate on motorcycles is growing significantly, with suppliers establishing local ECU plants to avoid import tariffs. China pairs ABS with compulsory electronic stability control on passenger cars, keeping domestic tier-1 suppliers in lockstep with multinational competitors. Japanese and South Korean OEMs integrate ABS with proprietary hybrid systems, sharpening regional technology leadership.
North America expands at highest CAGR at 13.60% by 2030, with U.S. demand buoyed by upcoming AEB rules and Canada aligning with FMVSS standards. Commercial fleet retrofits gain traction where insurers offer multiline discounts. Mexico's assembly plants, serving export markets, pre-install ABS to satisfy both U.S. and EU homologation. Smaller yet growing markets in the Middle East, Africa, and South America witness Brazil mandating ABS on all new motorcycles, and Saudi Arabia incentivizing fleets that adopt advanced safety packages.
Europe follows, underpinned by the EU General Safety Regulation that obliges ABS on all new vehicles and positions it within broader AEB validation. Germany remains the region's innovation hub, with suppliers piloting ABS-based harsh-brake data to improve road-friction mapping. Gapwaves notes that extra radar sensors required for AEB complement ABS signals for redundancy. Eastern European assembly plants extend adoption to entry-level cars, ensuring uniform safety standards.