대형 위성 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측
Large Satellites - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693942
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
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한글목차
대형 위성 시장 규모는 2025년에 792억 1,000만 달러로 예측되고, 2030년에는 1,232억 달러에 이를 전망이며 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR은 9.24%를 보일 것으로 예측됩니다.
LEO 부문이 2029년 시장 점유율 57.9%로 시장 성장을 선도
지난 10년간 대형 위성은 GEO로 발사되어 왔습니다. 2017년 GEO 시장 점유율은 79.8%였습니다. 그러나, 기술의 진보에 의해 위성의 발사와 개발의 비용은 지난 3-4년 동안 하락하였습니다.
용도와 미션 유형에 따라 특정 위성과 위성 별자리 전체가 다른 유형의 궤도로 발사될 수 있습니다.
시장 점유율에 관해서는 LEO가 이 부문을 선도할 것으로 예상되며 2023년에는 50.5%의 점유율을 차지하였고 2029년에는 57.1%를 보일 것으로 예측되고 있습니다. 이러한 높은 시장 점유율은 근접성과 기술 개척에 의한 여러가지 이점에 기인합니다.
따라서 전자정보, 지구과학/기상학, 레이저 이미징, 광학 이미징의 각 부문에서 위성의 이용이 증가하고 있어 예측 기간 중에 위성의 개발 수요가 높아질 것으로 예측됩니다.
수명이 긴 인공위성의 증가로 아시아태평양은 큰 시장 점유율을 유지하고 있습니다.
대형 위성은 통신, 네비게이션, 지구 관측 등 폭넓은 용도로 사용되고 있습니다.
대형 위성은 주로 운용 목적으로 설계되어 긴 수명(5년에서 10년)을 가지고 있습니다. 이러한 운영 위성은 서브 시스템의 우발적인 고장에 대응하고 수명을 연장하기 위해 모든 주요 서브 시스템에 중복성을 제공합니다. 대형 위성은 주로 방사선에 강한 우주 사양의 전자기기로 만들어져 있습니다.
2017-2022년 사이에 발사된 약 200기 이상의 대형 위성은 북미 조직이 소유하고 있으며 전자 정보, 지구 과학/기상학, 레이저 이미징, 전자 정보, 광학 이미징 등의 용도로 사용되고 있습니다.
세계 대형 위성 시장 동향
연료 효율 및 운영 효율 향상 동향
위성의 질량은 발사에 큰 영향을 미칩니다. 위성이 무거울수록 우주로 발사하기 위해 필요한 연료와 에너지가 늘어나기 때문입니다.
Intelsat이 개발한 지역 통신 위성 갤럭시 33과 갤럭시 34는 2022년 10월에 미국에서 발사되었습니다. 2022년 3월에는 록히드 마틴사가 고도 기상 위성인 능동 환경 정지 위성을 발사하였습니다. 유럽에서는 2023년 I-6 F2 위성이 발사되었습니다.
위성이 무거워지면 우주로 발사하기 위해 더 큰 로켓과 더 많은 연료가 필요합니다. 1,000kg을 넘는 위성은 대형 위성으로 분류됩니다. 대형 위성은 더 많은 중계기와 통신 목적을 위해 더 큰 안테나를 탑재하기 위해 다양한 국가에 의해 채택되었습니다. 대형 위성은 통상적으로 방사선에 강한 우주사양의 전자기기로 제조됩니다.
다양한 우주 기관의 세계 우주 지출 증가는 대형 위성 카테고리에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.
대형 위성에 대한 연구 개발비는 위성산업에 있어서의 기술 혁신과 기술 개발을 촉진하는 중요한 요인입니다.
대형 위성은 통신, 항법, 지구 관측 등 폭넓은 용도로 이용되고 있습니다. 현재 아시아태평양 지역에서는 중국, 인도, 그리고 일본이 완전한 엔드 투 엔드 우주 능력과 우주 인프라 및 우주 기술(통신, 지구 관측(EO), 항법위성), 위성 제조, 로켓, 우주항을 보유하고 있습니다.
한국 정부는 2022년도 예산 내에서 우주항 개발, 위성항법시스템 구축, 6G 통신 네트워크 구축 등 우주 부문에 대한 6억 1,900만 달러의 투자를 발표했습니다.
대형 위성 산업 개요
대형 위성 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 82.66%를 차지하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
위성의 질량
우주 개발에의 지출
규제 프레임워크
세계
호주
브라질
캐나다
중국
프랑스
독일
인도
이란
일본
뉴질랜드
러시아
싱가포르
한국
아랍에미리트(UAE)
영국
미국
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
용도
통신
지구 관측
네비게이션
우주 관측
기타
궤도 클래스
GEO
LEO
MEO
최종 사용자
상업
군사 및 정부
기타
추진 기술
전기
가스
액체 연료
지역
아시아태평양
유럽
북미
기타
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Airbus SE
China Aerospace Science and Technology Corporation(CASC)
Indian Space Research Organisation(ISRO)
Information Satellite Systems Reshetnev
Lockheed Martin Corporation
Maxar Technologies Inc.
Mitsubishi Heavy Industries
Thales
The Boeing Company
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
CSM
영문 목차
영문목차
The Large Satellites Market size is estimated at 79.21 billion USD in 2025, and is expected to reach 123.2 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 9.24% during the forecast period (2025-2030).
LEO segment leads the market's growth with a market share of 57.9% in 2029
Over the past decade, large satellites have been launched in GEO. GEO occupied a market share of 79.8% in 2017. These satellites cost more, and their life span is on a higher side. Manufacturers spent large amounts of money to launch and deploy these satellites. However, with the advancements in technology, the cost of launching and developing satellites has been reduced over the past 3 to 4 years. Because of this, the viability of manufacturers to launch a large satellite in LEO also increased at a much larger pace.
Depending on the type of application or mission, a particular satellite or entire satellite constellation is launched in different types of orbit. Different satellites manufactured and launched across all the regions have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the 214 large satellites launched, 123, 71, 13, and 7 were placed in GEO, LEO, MEO, and elliptical orbits.
With respect to the market shares, LEO is expected to lead the segment; it occupies a share of 50.5% in 2023, which is expected to reach 57.1% by 2029. The high market share is because of its proximity and several other advantages triggered by technological developments. GEO has a share of 44.3% in 2023 and is expected to occupy 36.9% in 2029.
Therefore, the increasing use of satellites in electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, optical imaging, and meteorology departments is expected to drive the demand for the development of satellites during the forecast period.
The increasing number of satellites with long lifespans helps the Asia-Pacific region maintain a substantial market share
Large satellites are used for a wide range of applications, including communication, navigation, and Earth observation. As the demand for these applications continues to increase, companies are investing in R&D to develop large satellites to meet these needs.
Large satellites are designed primarily for operational purposes with a long lifespan (between five and 10 years). These satellites are mainly used to carry larger remote sensing payloads or larger numbers of transponders and larger antennas for communication purposes. These operational satellites have redundancy for all major subsystems to support accidental failures in subsystems and extend lifespan. Larger satellites are typically built with radiation-hardened space-grade electronics. They generate more power with larger deployable solar panels to support all subsystems and larger loads. Since large satellites have large solar panels and bodies, they face greater atmospheric drag, generating the need for high-powered propulsion systems. Large satellites generally carry a chemical propulsion system for orbital elevation and attitude correction.
During 2017-2022, around 200+ large satellites launched were owned by North American organizations and had applications such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, electronic intelligence, optical imaging, and meteorology. Asia-Pacific is expected to dominate the market during the forecast period, with a share of more than 60%.
Global Large Satellites Market Trends
Trend for better fuel and operational efficiency has been witnessed
The mass of a satellite has a significant impact on the launch of the satellite. This is because the heavier the satellite, the more fuel and energy are required to launch it into space. The launch of a satellite involves accelerating it to a very high speed, typically around 28,000 kilometers per hour, in order to place it in orbit around the Earth. The amount of energy required to achieve this speed is proportional to the mass of the satellite.
Galaxy 33 and Galaxy 34, local communications satellites developed by Intelsat, were launched in October 2022 in the United States. These were among the world's most notable development and launches of satellites. Similarly, in March 2022, a Geostationary Active Environmental Satellite was launched by Lockheed Martin, which is an advanced weather satellite. In Europe, satellite I-6 F2 is planned to be launched in 2023.
As a result, a heavier satellite requires a larger rocket and more fuel to launch it into space. This, in turn, increases the cost of the launch and can also limit the types of launch vehicles that can be used. The major classification types according to mass are large satellites that are more than 1,000 kg. These large satellites are majorly designed for operational purposes with a long lifespan. These satellites are being adopted by various countries to carry larger remote sensing payloads, larger numbers of transponders, and larger antennas for communication purposes. These operational satellites have redundancy for all major subsystems to support accidental failures in subsystems. Larger satellites are typically built with radiation-hardened space-grade electronics. During the period 2017-2022, around 200+ large satellites were manufactured and launched globally.
Increasing space expenditures of different space agencies globally is expected to positively impact the large satellites category
R&D expenditure on large satellites is an important factor in driving innovation and technology development in the satellite industry. In recent years, the global trend in R&D expenditure on large satellites continues to rise, owing to several factors, including rapid advancements in satellite technology, new materials, propulsion systems, and electronics, which are driving the need for R&D investment to design and develop large satellites that can take advantage of these innovations.
Large satellites are used for a wide range of applications, including communication, navigation, and Earth observation. As the demand for these applications continues to grow, companies are investing in R&D to develop large satellites that can meet these needs. Currently, in the Asia-Pacific region, China, India, and Japan possess a complete end-to-end space capacity and space infrastructure, space technology (communication, Earth observation (EO), and navigation satellites), satellite manufacturing, rockets, and spaceports. Other countries in the region are required to rely on international cooperation to carry out their respective space programs. In June 2022, the Nuri rocket was launched by South Korea, putting six satellites into orbit, making it the seventh country in the world to successfully launch a payload weighing more than one ton onto an air launch vehicle.
The South Korean government, in its 2022 budget, announced an investment of USD 619 million in the space segment, which includes the development of a spaceport, the construction of a satellite navigation system, and a 6G communications network. The spending on space and research grants is expected to surge in the region, thereby increasing the sector's importance in every domain of the global economy..
Large Satellites Industry Overview
The Large Satellites Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 82.66%. The major players in this market are Airbus SE, China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Lockheed Martin Corporation, Maxar Technologies Inc. and Thales (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Mass
4.2 Spending On Space Programs
4.3 Regulatory Framework
4.3.1 Global
4.3.2 Australia
4.3.3 Brazil
4.3.4 Canada
4.3.5 China
4.3.6 France
4.3.7 Germany
4.3.8 India
4.3.9 Iran
4.3.10 Japan
4.3.11 New Zealand
4.3.12 Russia
4.3.13 Singapore
4.3.14 South Korea
4.3.15 United Arab Emirates
4.3.16 United Kingdom
4.3.17 United States
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Application
5.1.1 Communication
5.1.2 Earth Observation
5.1.3 Navigation
5.1.4 Space Observation
5.1.5 Others
5.2 Orbit Class
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 End User
5.3.1 Commercial
5.3.2 Military & Government
5.3.3 Other
5.4 Propulsion Tech
5.4.1 Electric
5.4.2 Gas based
5.4.3 Liquid Fuel
5.5 Region
5.5.1 Asia-Pacific
5.5.2 Europe
5.5.3 North America
5.5.4 Rest of World
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)