아시아태평양의 군용 위성 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측
Asia-Pacific Military Satellite - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693929
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
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한글목차
아시아태평양의 군용 위성 시장 규모는 2025년에 230억 7,000만 달러로 추정되며, 2030년에는 375억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되고, 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 10.25%로 성장할 전망입니다.
2029년에는 LEO 위성이 84%의 주요 점유율을 차지하며 수요를 견인
아시아태평양에서는 지구저궤도(LEO), 지구중궤도(MEO), 정지지구궤도(GEO) 등 폭넓은 위성궤도에 대응하는 군용 위성 수요가 크게 증가하고 있습니다.
LEO 위성은 지구 관측, 기상 예보, 통신 등 폭넓은 용도로 점점 보급되고 있습니다.
MEO 위성은 GPS나 갈릴레오와 같은 글로벌 내비게이션 및 측위 서비스에 있어서 점점 중요성이 높아지고 있습니다.
GEO 위성은 텔레비전이나 인터넷 등의 통신 및 방송 서비스에 특히 중요합니다.
아시아태평양 군용 위성 시장 동향
세계 위성 소형화 수요 증가
소형 위성은 계산, 전자기기의 소형화, 패키징 기술의 진보를 활용하여 선진적 임무 수행 능력을 제공합니다. 비록 발사는 지난 3년간 감소하고 있지만 아시아태평양의 산업에는 큰 가능성이 존재하며 신흥 국가나 초소형 위성 개발 프로젝트에의 지속적인 투자가 이 지역의 수익 성장을 뒷받침할 것으로 기대되고 있습니다.
예를 들어, 2021년 11월, 중국은 서창 위성 발사 센터에서 새로운 원격 탐사 위성 Yaogan-35A의 우주 발사에 성공했습니다. 해당 위성은 중국과학원(CAS)의 소형 위성 센터에서 제조되고 있습니다. 이러한 위성은 신호 또는 전자 정보(SIGINT/ELINT) 수집 시스템이며, 선박으로부터의 방출 전파를 수집해 위치를 특정하는 것으로, 중국의 해양 영역 인식 임무의 일부로 사용될 것으로 추측되고 있습니다.
세계 위성 제조 시장의 투자 기회
아시아태평양에서 우주 관련 활동이 증가함에 따라 위성 제조업체는 급속히 상승하는 시장의 잠재력을 활용하기 위해 위성 제조 능력을 강화하고 있습니다. 중국은 국가 및 민간 우주 인프라와 지상 시설의 강화를 포함해, 2021-2025년의 우주 탐사 우선순위를 발표했습니다.
2022년 일본 예산안에 따르면 일본 우주예산은 14억 달러를 넘었으며, 그 중 H3 로켓, 기술검사위성 9호, 국가정보수집위성(IGS) 계획 개발 등 11개 부처의 우주활동 투자가 포함되어 있습니다. 인도는 제3자 발사 서비스의 세계적 리더이며 새로운 발사 플랫폼의 연구 개발 프로그램도 여러가지 진행 중입니다.
한국의 우주계획은 타국이 핵심기술 이전에 소극적이기 때문에 진전이 늦어지고 있습니다. 2021년 3월 현재 인도네시아 정부는 2023년 발사를 위해 관민연계(PPP) 체계를 이용한 초고처리량 위성(SATRIA)의 제조를 지속하기 위해 5억 4,500만 달러를 확보했습니다.
아시아태평양 군용 위성 산업 개요
아시아태평양의 군용 위성 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 95%를 차지하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
위성의 소형화
위성 질량
우주 개발에의 지출
규제 프레임워크
호주
중국
인도
일본
뉴질랜드
싱가포르
한국
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
위성 질량
10-100kg
100-500kg
500-1,000kg
10kg 이하
1,000kg 이상
궤도 클래스
GEO
LEO
MEO
위성 서브시스템
추진 하드웨어와 추진제
위성 버스 및 서브시스템
태양전지 어레이와 전원 하드웨어
구조, 하네스, 기구
용도
통신
지구 관측
네비게이션
우주 관측
기타
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Airbus SE
China Aerospace Science and Technology Corporation(CASC)
Indian Space Research Organisation(ISRO)
Innovative Solutions in Space BV
Mitsubishi Heavy Industries
Thales
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
CSM
영문 목차
영문목차
The Asia-Pacific Military Satellite Market size is estimated at 23.07 billion USD in 2025, and is expected to reach 37.58 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.25% during the forecast period (2025-2030).
LEO satellites driving the demand by occupying a major share of 84% in 2029
Asia-Pacific has seen a significant increase in the demand for military satellites to accommodate a wide range of satellite orbits, including low Earth orbit (LEO), medium Earth orbit (MEO), and geostationary Earth orbit (GEO). This demand has been driven by the growing need for satellite-based communication, navigation, and remote sensing services.
LEO satellites have become increasingly popular for a wide range of applications, including Earth observation, weather forecasting, and communication. The demand for LEO satellites has been particularly strong in China, where companies such as Spacety and Chang Guang Satellite Technology Co. Ltd offer satellite buses for LEO missions. China has been active in this region with the launch of the Gao Fen series satellites.
MEO satellites have become increasingly important for global navigation and positioning services such as GPS and Galileo. In the region, China has been a leader in this area with the launch of the BeiDou navigation system.
GEO satellites are particularly important for communication and broadcasting services, such as television and the Internet. The demand for GEO satellites has been particularly strong in India, where companies such as ISRO and Antrix Corporation Ltd have been developing advanced satellite buses for communication missions. China has also been investing heavily in GEO satellites, with the launch of the Zhongxing series of communication satellites.
Asia-Pacific Military Satellite Market Trends
Increasing demand for satellite miniaturization globally
Miniature satellites leverage advances in computation, miniaturized electronics, and packaging to produce sophisticated mission capabilities. Microsatellites can share the ride to space with other missions and offer a considerable reduction in launch costs. The demand from Asia-Pacific is primarily driven by China, Japan, South Korea, and India, which manufacture the largest number of small satellites each year. Though the launches from the country have decreased over the last three years, a huge potential lies in the country's industry, and the ongoing investments in the startups and the nano and microsatellite development projects are expected to boost the revenue growth of the region. Between 2017 and 2022, more than 50 nano and microsatellites were placed into orbit by various players in the region.
For instance, in November 2021, China successfully launched a new remote-sensing satellite, Yaogan-35A, into space from the Xichang Satellite Launch Center. Yaogan-35A is an intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR) satellite. The Yaogan-35A series of satellites are built by the Small Satellite Centre at the China Academy of Science (CAS). It is speculated that these satellites are signals or electronic intelligence (SIGINT/ELINT) gathering systems that will collect and geolocate radio emissions from ships and are part of the Chinese maritime domain awareness mission.
Investment opportunities in the global satellite manufacturing market
Considering the increase in space-related activities in Asia-Pacific, satellite manufacturers are enhancing their satellite production capabilities to tap into the rapidly emerging market potential. The prominent countries in Asia-Pacific that pose a robust space infrastructure are China, India, Japan, and South Korea. China National Space Administration (CNSA) announced space exploration priorities for the 2021-2025 period, including enhancing national civil space infrastructure and ground facilities. As a part of this plan, the Chinese government established China Satellite Network Group Co. Ltd for the development of a 13,000-satellite constellation for satellite internet.
In 2022, according to the draft budget of Japan, the space budget of the country was over USD 1.4 billion, which included investment for space activities of 11 government ministries, such as the development of the H3 rocket, Engineering Test Satellite-9, and the nation's Information Gathering Satellite (IGS) program. India has become a global leader in third-party launch services and has several ongoing R&D programs for new launch platforms. The proposed budget for India's space programs for FY22 was USD 1.83 billion.
South Korea's space program has seen slow progress as other countries are reluctant to transfer core technologies. In 2022, the Ministry of Science and ICT announced a space budget of USD 619 million for manufacturing satellites, rockets, and other key space equipment. Many Southeast Asian countries have started investing in space technology. As of March 2021, the Indonesian government secured USD 545 million to continue the fabrication of the very high throughput satellite (SATRIA), using a public-private partnership (PPP) scheme, for launch in 2023.
Asia-Pacific Military Satellite Industry Overview
The Asia-Pacific Military Satellite Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 95%. The major players in this market are Airbus SE, China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Innovative Solutions in Space BV, Mitsubishi Heavy Industries and Thales (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Miniaturization
4.2 Satellite Mass
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Australia
4.4.2 China
4.4.3 India
4.4.4 Japan
4.4.5 New Zealand
4.4.6 Singapore
4.4.7 South Korea
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Satellite Mass
5.1.1 10-100kg
5.1.2 100-500kg
5.1.3 500-1000kg
5.1.4 Below 10 Kg
5.1.5 above 1000kg
5.2 Orbit Class
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 Satellite Subsystem
5.3.1 Propulsion Hardware and Propellant
5.3.2 Satellite Bus & Subsystems
5.3.3 Solar Array & Power Hardware
5.3.4 Structures, Harness & Mechanisms
5.4 Application
5.4.1 Communication
5.4.2 Earth Observation
5.4.3 Navigation
5.4.4 Space Observation
5.4.5 Others
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)