아시아태평양의 많은 항공사에 의한 장거리 노선에 대한 협폭동체의 채용이 증가해, 이러한 기체에의 무드 기반의 객실 조명의 배치를 한층 더 밀어줬습니다.
기존의 조명에 대한 LED 기술의 일반적인 이점은 지난 10년에 인식되고 있으며, 기내 조명은 승객에게 기내 체험을 보다 충실하게 하기 위한 주요 요소로 계속 되고 있습니다. 항공사는 협폭동체와 광폭동체 모두에 거액의 항공기 발주를 실시하고 있어, 예측 기간 중에 아시아태평양의 민간 항공기용 조명 시장의 성장을 견인할 것으로 예측되고 있습니다.
중국이 가장 높은 성장이 예상됩니다.
아시아태평양은 예상 기간 동안 항공기 객실 조명의 가장 급성장하는 시장 중 하나가 될 것으로 예측됩니다.
경제 인프라 개발의 진전에 의한 인구 1인당 소득 증가가 항공 여객수 증가를 돕고 국내 항공사나 지역 항공사의 기재 확대 계획을 지지했습니다.
지난 몇 년간 중국, 인도, 일본 등 이 지역의 주요 국가는 여객 운송량의 급격한 증가를 목격하여 이 지역에서 운항하는 항공사로부터 신형 항공기의 대량 발주를 받았습니다.
민간 여객기의 신규 납품 수 증가가 객실 조명 시장의 성장을 견인하고 있습니다.
LED는 에너지 효율이 높고 기존의(백열) 전구보다 밝은 빛을 발하기 위해 항공기 객실 조명 시장을 독점하고 있습니다.
아시아태평양 민간 항공기 객실 조명 시장 동향
AirbusA321neo와 Boeing737 Max의 총 주문 총액이 최고를 기록
중국과 미국 사이에 계속되는 정치적 긴장은 Boeing에 영향을 미치고 Boeing은 현재 중국 고객을 위해 주문한 737MAX 제트기의 일부를 재판매 할 예정입니다. Boeing은 중국 항공사가 회사의 제트기를 주문하지 않고 어려운 상황에 직면 해 있습니다. 중국의 저우산에 있는 Boeing의 딜리버리 센터는 준비되어 있어, 737MAX형기의 딜리버리를 재개할 예정입니다. 저우산 공장은 연간 100대의 납품이 가능힙니다.
Airbus는 1,044건의 신규 수주(1,080건의 총 수주)를 계상했지만, 2022년 상반기는 259건의 신규 수주(442건의 총 수주)를 계상했습니다. 2022년에 Airbus는 820건의 신규 주문(1,078건의 총 수주)을 계상하고, 2021년의 총 수주와 신규 수주를 상회했습니다. 2022년 Airbus는 Boeing에 불과 46대의 단지 차이로 4년 연속 수주 왕좌를 획득했습니다. 2021년 Airbus는 총 771대의 총 수주를 계상하여 264대의 취소를 받고 총 507대의 순 신규 수주를 획득했습니다. 2023년 6월 Airbus는 12개 고객에게 902대를 주문했으며 2대의 A321neo 취소를 보고했습니다.
Boeing은 작년 상반기의 186기(286기)의 신규 수주에 대해 415기(527기)의 신규 수주를 계상했습니다. 2023년 6월 현재 Boeing은 총 304대의 제트기(총 수주)를 예약했습니다.
COVID-19 팬데믹 이후 국제선 여객 수 증가로 시장 수요 견인
COVID-19 팬데믹 이후 2022년 국경을 넘은 여행이 점차 회복됨에 따라 아시아태평양 항공사는 사람들의 여행 소망과 2년간의 격리기간에 축적된 저축을 현금화하는 데 자극 2022년에, 이 지역의 항공 여객 운송량은 다른 지역보다 급속히 유통에서 회복되었습니다. 전체 항공 여객수는 19억명을 기록했으며, 2021년 대비 6%, 2020년 대비 151%의 성장세를 보였습니다. 중국, 인도, 일본, 인도네시아는 이 지역의 항공 여객 수송량 전체의 70%를 차지하고 있어, 다른 아시아태평양 국가에 비해 신조 항공기에 대한 높은 수요를 낳고 있습니다.
아시아태평양 항공사는 또한 세계적으로 경제 상황이 엄격해지고 있음에도 불구하고 여행 수요가 성장을 계속 추진했기 때문에 국제항공 여객 시장의 순조로운 회복을 목격했습니다. 2021년 8월과 비교하면 836%의 성장이 되었습니다.
아시아태평양 민간 항공기 객실 조명 산업 개요
아시아태평양의 민간 항공기 객실 조명 시장은 적당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 58.43%를 차지하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
항공 여객 수송량
신규 항공기 납품 수
1인당 GDP(현행 가격)
항공기 제조업체의 매출액
항공기 수주 잔여
수주 총액
공항 건설 지출(계속 중)
항공사의 연료비
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
항공기 유형
협폭동체
광폭동체
국가명
중국
인도
인도네시아
일본
싱가포르
한국
기타 아시아태평양
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Astronics Corporation
Collins Aerospace
Diehl Aerospace GmbH
Luminator Technology Group
SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
STG Aerospace
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
JHS
영문 목차
영문목차
The Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Lighting Market size is estimated at 136.8 million USD in 2025, and is expected to reach 216.7 million USD by 2030, growing at a CAGR of 9.64% during the forecast period (2025-2030).
The narrowbody aircraft segment holds the highest market share in terms of the number of deliveries
The passenger aircraft category is further segmented into narrowbody aircraft and widebody aircraft. The narrowbody aircraft segment dominated the Asia-Pacific commercial aircraft cabin lighting market in terms of the number of deliveries, with 86% of the deliveries from 2017 to 2022. In 2020, the overall passenger aircraft category, including narrowbody aircraft and widebody aircraft, witnessed a decline of 35% in Asia-Pacific. Travel restrictions imposed on domestic and international routes and delays in the addition of new aircraft to their fleets by airline companies during this period also resulted in the suspension of aircraft procurement programs.
The adoption of narrowbody aircraft in the longer haul routes by many airlines in Asia-Pacific has increased, further aiding the deployment of mood-based cabin lighting in these aircraft. Airlines such as Singapore Airlines and All Nippon Airways are focusing on adopting mood-based lighting to improve the customer experience.
The general benefits of LED technology over conventional lighting have been recognized in the last decade, and cabin lighting remains a major element in offering passengers an enhanced in-flight experience. Around 3,000+ aircraft are expected to be delivered in the region from 2023 to 2029. These airlines have placed huge aircraft orders for both narrowbody and widebody aircraft, and they are projected to drive the growth of the commercial aircraft lighting market in Asia-Pacific during the forecast period.
China is expected to witness the highest growth
The Asia-Pacific region is expected to be one of the fastest-growing markets for aircraft cabin lighting during the forecast period. Despite the impact of the pandemic on the Asia-Pacific aviation sector, domestic passenger traffic grew gradually in 2021, accounting for 27.5% of the global air passenger traffic.
The rising per capita income of the population due to increased economic and infrastructure development aided the growth in the number of air passengers and supported the fleet expansion plans of domestic and regional airlines.
In the past few years, major countries in the region, like China, India, and Japan, witnessed a rapid increase in passenger traffic, resulting in large orders for new aircraft from airlines operating in the region. China is driving the commercial aviation market in Asia-Pacific. It is also the largest aviation market globally. The country developed an indigenous aircraft, COMAC C919, deliveries of which were planned to start in 2022.
The rising number of new commercial passenger aircraft deliveries is driving the growth of the cabin lighting market. In 2021, Boeing delivered 91 aircraft to the region, while Airbus delivered 30% of its aircraft.
LEDs dominate the aircraft cabin lighting market because they are energy efficient and produce brighter light than traditional (incandescent) bulbs. LED lights have an average MTBF (mean time between failures) of approximately 10,000 hours or 10 years compared to approximately 1,000 hours or 1-2 years for conventional incandescent lights.
Airbus A321neo and Boeing 737 Max record the highest gross orders
Ongoing political tensions between China and the United States have impacted Boeing, and it now plans to remarket some 737MAX jets earmarked for Chinese customers. Boeing is facing a difficult situation as Chinese airlines are no longer ordering its jets. The Boeing delivery center in Zhoushan, China, is ready and is expected to resume delivery of 737MAX aircraft. The Zhoushan plant can accommodate 100 aircraft annually.
Airbus accumulated 1,044 net new orders (1,080 gross orders), compared to 259 net new orders (442 gross orders) in the first half of 2022. In 2022, Airbus booked 820 net new orders (1,078 gross orders), surpassing both 2021 gross orders and net new orders. In 2022, Airbus won the orders crown for the fourth consecutive year by a fairly slim margin of just 46 aircraft compared to Boeing. In 2021, Airbus booked a total of 771 gross orders and received 264 cancellations, for a total of 507 net new orders. In June 2023, Airbus booked orders for a whopping 902 aircraft for 12 different customers and reported two A321neo cancellations, for a total of 900 net new orders.
Boeing has accumulated 415 net new orders (527 gross orders), compared to 186 net new orders (286 gross orders) in the first six months of last year. In 2022, Boeing booked 774 net new orders (935 gross orders), up from 479 net new orders (909 gross orders) in 2021. As of June 2023, Boeing booked orders from nine customers for a total of 304 jets (gross orders). However, the company also reported 16 777X cancellations, resulting in 288 net new orders.
An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand
As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.
Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Lighting Industry Overview
The Asia-Pacific Commercial Aircraft Cabin Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 58.43%. The major players in this market are Collins Aerospace, Diehl Aerospace GmbH, Luminator Technology Group, SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH and STG Aerospace (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Air Passenger Traffic
4.2 New Aircraft Deliveries
4.3 GDP Per Capita (current Price)
4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
4.5 Aircraft Backlog
4.6 Gross Orders
4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
4.9 Regulatory Framework
4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Narrowbody
5.1.2 Widebody
5.2 Country
5.2.1 China
5.2.2 India
5.2.3 Indonesia
5.2.4 Japan
5.2.5 Singapore
5.2.6 South Korea
5.2.7 Rest of Asia-Pacific
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Astronics Corporation
6.4.2 Collins Aerospace
6.4.3 Diehl Aerospace GmbH
6.4.4 Luminator Technology Group
6.4.5 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
6.4.6 STG Aerospace
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS