유럽의 전기 화물 자전거(E-cargo bike) : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Europe E-cargo bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692135
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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유럽의 전기 화물 자전거(E-cargo bike) 시장 규모는 2025년에 11억 6,000만 달러, 2029년에는 16억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2029년) CAGR은 8.51%를 보일 것으로 예측됩니다.
유럽의 전기 화물 자전거(E-cargo bike) 시장은 최근 꾸준히 성장하고 있습니다. 지속가능한 이동성 선택을 촉진하기 위해 인프라에 투자하는 마을이 늘어남에 따라 이러한 추세는 계속될 것으로 예상됩니다. 유럽 자전거 연맹(ECF)의 보고서에 따르면 2019년 e-bike의 유럽 시장은 23% 증가했습니다.
폐쇄 및 무역 규제에서 온라인 쇼핑이 증가했기 때문에 유럽 도시 전체에서 택배 서비스 수요가 증가하고 화물차 이용이 활발해졌습니다. 전기 화물 자전거(E-cargo bike)는 더 안전하고 온실 가스를 배출하지 않습니다. 많은 기업들이 밴이나 다른 배송 차량 대신 다양한 용도로 사용하고 있습니다. 예를 들어 네덜란드에서는 DHL이 도시 내 배송의 60%를 카고 자전거로 운영하고 있습니다. Transport for Quality of Life는 전기 화물 자전거(E-cargo bike)가 주행 거리에서 도시 지역의 밴 운송의 최대 8%를 대체할 수 있다고 추정합니다.
기술이 발전함에 따라 페데렉 제조업체는 라이더의 휴대폰와 연결하여 속도 및 배터리 잔량에 대한 정보를 실시간으로 제공할 수있는 페데렉 제조에 주력하고 있습니다. 전기 화물 자전거(E-cargo bike) 판매의 대부분은 여전히 페달 보조 모델이 차지하고 있습니다. 그러나 배달업체나 택배업체 등의 사업주를 중심으로 스로틀 어시스트 부착 전기 화물 자전거(E-cargo bike) 수요가 높아지고 있습니다. 스로틀 어시스트가 장착된전기 화물 자전거(E-cargo bike)는 특히 교통이나 주차가 우려되는 도시 지역에서는 기존의 배달 차량보다 편리하고 효율적인 대안입니다.
지난 10년간 유럽에서는 물자를 필요로 하는 대기업이 사용하는 배송 차량 증가와 온라인 쇼핑 증가로 낮 동안 교통 체증 문제가 확대되고 있습니다. 따라서 혼잡 문제로 인해 주로 평균 속도가 향상되는 e-bike와 전기 화물 자전거(E-cargo bike)를 업무용으로 이용하는 레스토랑과 소매 체인이 증가하고 있습니다.
국내에서 사업을 전개하는 주요 e-bike 제조업체 중 일부는 고객층을 넓히기 위해 혁신적인 솔루션과 매력적인 모델 개발에 주력하고 있는 곳도 있습니다. 예를 들어 CityQ는 2020년에 가족과 가벼운 화물을 위해 특별한 날씨에 좌우되지 않는 e-bike를 개발했습니다. DB 쉔커 노르웨이는 베르겐 중심부에서 세미 트레일러 배송용 전자 카고 자전거 '아르마딜로'를 처음 공개했습니다. 앞으로 노르웨이의 대도시에서 더 많은 아르마딜로가 도입될 예정입니다.
세제 혜택과 정부 정책은 전자 카고 자전거 수요를 더욱 밀어 올리고 있습니다. 2021년 2월 독일 연방 환경, 자연보호, 원자력안전부(BMU)는 자금 지원 프로그램을 시작할 계획을 발표하고, 카고 자전거 또는 트레일러에 대해 구매 비용의 최대 25% 또는 최대 2,500유로의 보조금을 제공합니다.
유럽 전기 화물 자전거(E-cargo bike) 시장 동향
독일은 특히 높은 보급률로 두드러지며 성숙한 시장과 소비자에게 강력하게 받아 들여지고 있음을 보여줍니다.
유럽에서는 최근 몇 년동안 E-bicycle 수요가 크게 증가하고 있습니다. 연료 가격 상승, 피크시 교통 정체, 운동 효과 등이 영국, 이탈리아, 스페인, 독일 등 유럽 국가에서 e-bike의 보급률 상승의 요인이 되고 있습니다. 덴마크는 e-bike 판매의 주요 점유율을 차지했으며, 2019년의 보급률은 룩셈부르크 등 이 지역의 기타 국가보다 높았습니다. e-bike 수요가 증가함에 따라 유럽 전역의 보급률이 더욱 가속화되었습니다.
COVID-19 사건 증가는 자전거 사업에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 사람들은 사회적 거리를 유지하기 위해 대중 교통과 대여 교통을 피하기 위해 통근 방법을 변경하고 편리하고 가격 친화적 인 선택으로 e-bike에 투자했습니다. 이러한 요인으로 인해 2020년에는 유럽 전역에서 e-bike의 보급률이 가속되었습니다.
사업활동의 재개나, 폐쇄나 무역활동 등의 제한의 완화가 e-bike의 채용을 뒷받침해, 이 지역에서의 수출입 활동이 활발해졌습니다. e-bike에 대한 소비자의 관심이 높아짐에 따라 예측기간 동안 이 지역에서의 e-bike의 보급이 진행될 것으로 예상됩니다.
영국과 독일은 이 지역의 하이퍼로컬 딜리버리 시장에서 주요 공헌국으로 두 시장 모두 꾸준한 수량 증가를 보여주고 있습니다.
E 자전거는 유럽 전역에서 높은 인기를 얻고 있습니다. 온라인 구매자의 점유율은 2017년부터 지난 5년간 80.25% 증가했으며, 이 지역의 공해와 교통 정체도 증가했습니다. 따라서 이러한 문제로 인해 물류 사업자는 보다 편리하고 깨끗한 옵션, 즉 i-bike에 의한 배송을 선택하게 되었습니다. 2019년 e-bike에 의한 배송 건수가 가장 많았던 것은 네덜란드로 덴마크와 영국이 이에 이어졌습니다. 2019년 지역 배송을 위한 전기 자전거 사용은 2018년에 비해 11.73% 증가했습니다.
다양한 소포 및 택배업체가 이산화탄소 배출량이 많은 대형 차량을 대체하는 라스트원 마일의 물류 옵션으로서 e-bicycle의 도입에 주력하고 있습니다. 2020년 9월, 페덱스는 런던과 암스테르담에서 소포 배송을 위한 전기 화물 자전거(E-cargo bike)를 시험 운행하고 있다고 발표했습니다. 이 회사는 또한 시험 시험의 초기 결과가 매우 좋았고, 이 지역의 다른 도시들에도 서비스를 확대할 계획이라고 발표했습니다. 유럽에서 2021년 전기 자전거 배송은 2020년 대비 24.99% 증가했습니다.
e-bike 시장은 대체 연료를 동력으로 하는 자동차에 비해 비용면에서 유리한 것 외에 시간 효율, 연비, 에코, 유지 보수 비용의 삭감 등의 이유로 지역 내 여러 나라에서 개척이 진행되고 있습니다. 정부에 의한 e-bike에 대한 보조금도 공급업체에게 또 다른 이점을 제공합니다. 따라서 E-bike의 마지막 마일리지 지역 배송은 예측 기간 동안 유럽에서 증가할 것으로 예상됩니다.
유럽 전기 화물 자전거(E-cargo bike) 산업 개요
유럽의 전기 화물 자전거(E-cargo bike) 시장은 중간 정도로 통합되어 상위 5개사에서 40.05%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. Accell Group, CUBE Bikes, Giant Manufacturing, Pon Holding BV and Riese & Muller(sorted alphabetically).
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
자전거 판매 대수
1인당 GDP
인플레이션율
전자 자전거의 보급률
1일의 이동 거리가 5-15킬로인 인구, 통근자의 비율
렌터사이클
E-bike 배터리 가격
배터리 화학의 가격표
슈퍼 로컬 배송
자전거 전용 레인
배터리 충전 능력
교통 정체 지수
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
추진 유형
페달 어시스트
스피드 페데렉
스로틀 어시스트
배터리 유형
납축전지
리튬 이온 배터리
기타
생산국
오스트리아
벨기에
프랑스
독일
이탈리아
룩셈부르크
네덜란드
폴란드
스페인
스위스
영국
기타 유럽
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Accell Group
Bakfiets.nl
Bunch Bikes
CUBE Bikes
DOUZE Factory SAS
Giant Manufacturing Co. Ltd.
Pon Holding BV
Rad Power Bikes
Riese & Muller
RYTLE GmbH
Smart Urban Mobility BV
The Cargo Bike Company
YUBA BICYCLES LLC
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
SHW
영문 목차
영문목차
The Europe E-cargo bike Market size is estimated at 1.16 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.6 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 8.51% during the forecast period (2025-2029).
The European market for e-cargo bikes has steadily grown in recent years. This trend is projected to continue as more towns invest in infrastructure to promote sustainable mobility options. The European Cyclists' Federation (ECF) reported that the European market for e-bikes rose by 23% in 2019.
The demand for delivery services across European cities increased during the pandemic due to increased online shopping amid lockdowns and trade restrictions, thus boosting cargo vehicle use. E-cargo bikes are safer and do not emit greenhouse gas emissions. Many businesses use them for various applications instead of vans and other delivery vehicles. For instance, in the Netherlands, DHL makes 60% of inner-city deliveries by cargo bikes. Transport for Quality of Life estimated that e-cargo bikes could replace up to 8% of urban van trips by mileage.
Due to increasing technological advancements, pedelec producers are focusing on producing pedelecs that can connect with riders' cell phones and provide real-time information on the speed and battery level. The majority of e-cargo bike sales are still accounted for by pedal-assisted models. However, there is a growing demand for throttle-assisted e-cargo bikes, particularly among business owners such as delivery companies and couriers. Throttle-assisted e-cargo bikes are a more convenient and efficient alternative to traditional delivery vehicles, especially in urban areas where traffic and parking may be a concern.
Over the past decade, the problem of daytime traffic congestion has grown in Europe due to an increase in delivery vehicles used by large companies that require supplies and an increase in online shopping. Thus, due to the problem of congestion, restaurants and retail chains are turning toward e-bikes and e-cargo bikes for their operations, mainly due to their increased average speed.
Some key e-bike manufacturers operating in the country are focusing on developing innovative solutions and attractive models to widen their customer base. For instance, in 2020, CityQ developed a weather-protected e-bike, purpose-built for families and light cargo, with a built-in IT platform for managing the bike remotely. DB Schenker Norway premiered its Armadillo e-cargo bike for semi-trailer deliveries in the Bergen city center. More Armadillos are anticipated to be launched across the bigger Norwegian cities.
Tax incentives and government policies further drive the demand for e-cargo bikes. In February 2021, the German Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation, and Nuclear Safety (BMU) announced its plans to start a funding program, providing grants of up to 25% of the purchase costs or a maximum of EUR 2,500 for cargo bikes or trailers.
Europe E-cargo bike Market Trends
Germany stands out with its notably high adoption rates, indicating a mature market and strong consumer acceptance
Europe has witnessed a significant demand for e-bicycles over the past few years. Rising fuel prices, traffic jams during peak hours, and exercise benefits are some of the factors responsible for the increasing adoption rate of e-bikes in European countries, such as the United Kingdom, Italy, Spain, and Germany. Denmark accounted for the major share of e-bike sales and had a higher adoption rate in 2019 than other countries in the region, such as Luxembourg. The growing demand for e-bikes further accelerated their adoption rate across Europe.
The growing number of COVID-19 cases affected the bicycle business positively. As people avoided public or rented transportation to maintain social distancing, they changed their commuting methods and invested in e-bikes as a convenient and price-friendly option. Such factors accelerated the adoption rate of e-bikes in 2020 across Europe.
The resumption of business operations and the relaxation of restrictions, such as lockdowns and trade activities, boosted the adoption of e-bikes and increased the import and export activities in the region. The growing consumer interest in e-bikes is expected to increase their adoption in the region during the forecast period.
The UK and Germany are key contributors to the region's Hyper-Local Delivery market, both showing a steady increase in volume
E-bikes are becoming highly popular across Europe. The share of online buyers increased by 80.25% in the last five years since 2017, which also increased pollution and traffic congestion in the region. Thus, due to these problems, logistic businesses are opting for a more convenient and cleaner option, i.e., an e-bike, for deliveries. The Netherlands accounted for the highest number of e-bike deliveries in 2019, followed by Denmark and the United Kingdom. The use of e-bikes for local deliveries in the region grew by 11.73% in 2019 over 2018.
Various parcel and courier companies are making efforts to deploy e-bicycles as last-mile logistics options over large carbon-emission vehicles. In September 2020, FedEx announced that it was testing electric cargo bikes for parcel deliveries in London and Amsterdam. The company also announced that the initial results of the pilot testing were very good and planned to extend the services to other cities in the region. E-bicycle deliveries in Europe increased by 24.99% in 2021 over 2020.
The e-bike market is developing in various countries across the region due to the cost advantages of these bikes over alternative fuel-powered vehicles, as well as time efficiency, fuel efficiency, eco-friendliness, and lower maintenance costs. Subsidies offered on e-bikes by the government also provide another advantage to vendors. Therefore, last-mile local deliveries made by e-bikes are projected to rise in Europe during the forecast period.
Europe E-cargo bike Industry Overview
The Europe E-cargo bike Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 40.05%. The major players in this market are Accell Group, CUBE Bikes, Giant Manufacturing Co. Ltd., Pon Holding B.V. and Riese & Muller (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Bicycle Sales
4.2 GDP Per Capita
4.3 Inflation Rate
4.4 Adoption Rate Of E-bikes
4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
4.6 Bicycle Rental
4.7 E-bike Battery Price
4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
4.9 Hyper-local Delivery
4.10 Dedicated Bicycle Lanes
4.11 Battery Charging Capacity
4.12 Traffic Congestion Index
4.13 Regulatory Framework
4.14 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)