북미의 골판지 포장 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
North America Corrugated Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690941
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
북미의 골판지 포장 시장 규모는 2025년에 427억 4,000만 달러로 추정되고, 예측 기간 중 2025년부터 2030년까지 CAGR 2.68%로 성장할 전망이고, 2030년에는 487억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
골판지 소재는 골판지 섬유판으로 만들어집니다. 골판지 포장의 주요 목적은 선적, 운송, 보관시 제품을 보호하는 것입니다. 북미에서는 전자상거래, 식음료, 전자산업이 급성장하고 골판지 시장이 확대되고 있습니다.
주요 하이라이트
골판지 포장은 다양한 제품을 보호, 저장, 운송하는 다용도의 비용 효율적인 방법입니다. 골판지는 가볍고 생분해성이 있으며 재활용 가능합니다. 따라서 포장 산업의 필수 구성 요소가 되어 시장 성장을 이끌고 있습니다.
북미의 전자상거래 산업의 활황은 시장 성장의 중요한 원동력이 되고 있습니다. 아마존과 같은 유명한 전자상거래 회사는 제품 보호를 제공하고 고객 만족도를 보장하기 위해 주요 포장에 골판지 상자를 사용합니다. 전자상거래에 사용되는 골판지 상자는 고품질의 그래픽이 인쇄되어 포장된 내용물에 맞게 커스터마이즈될 가능성이 높고, 비용을 절약하고, 상자를 열 때의 미적 영향을 높입니다.
또한 골판지 포장 제조업체는 전자상거래 공급업체와 직접 협력하여 보다 민첩하고 맞춤형 솔루션을 제공합니다. 아마존은 선적 당 적절한 크기의 상자를 생산함으로써 고객의 골판지 폐기물을 최소화하고 주문 효율성을 극대화하기 위해 노력하고 있으며, 이는 시장 성장을 더욱 높일 것으로 예상됩니다.
이 지역의 주요 기업은 시장에서의 존재감과 지위를 높이기 위해 다양한 확대, 인수, 제휴 활동에 임하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 4월 미국 포장 회사 인터내셔널 페이퍼(IP)는 영국 DS 스미스 PLC 인수를 발표했습니다. 이 전략적 인수는 유럽과 북미에서의 혁신과 지속가능성의 성장을 통해 IP사의 세계 패키징 사업을 강화할 것으로 보입니다.
지속가능한 포장에 대한 소비자 의식이 증가함에 따라 다양한 제조업체와 소매업체에게 친환경 포장의 사용을 촉진하고 있습니다. 다양한 기업들이 고객에게 서비스를 제공하기 위한 생산능력 강화를 위해 지속가능한 협업 투자에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 9월, 아일랜드에 본사를 둔 포장 기업인 Smurfit Kappa LLC는 미국에 본사를 둔 WestRock과 제휴하여 북미, 유럽, 아시아에서 지속 가능한 골판지 및 소비자 포장 옵션을 만들었습니다.
북미에서는 다양한 연포장 옵션과의 경쟁이 심해 골판지 상자 수요가 줄어들 수 있습니다. 많은 전자상거래 회사는 경질 포장에 비해 가볍고 최적의 물류 솔루션을 제공하기 때문에 연포장 옵션을 사용합니다. 따라서 편의성, 비용 절감, 지속가능성 등의 요인에 따라 포장 제조업체는 경질 포장에서 연포장으로 이동하여 제품 수요를 방해할 수 있습니다.
북미의 골판지 포장 시장 동향
가공 식품 부문은 견조한 성장이 예상됩니다.
북미에서는 가공 식품과 통조림에 골판지 포장을 사용하는 인기가 높아지고 있으며, 시장의 성장을 가져오고 있습니다. 시리얼, 통조림 과일 및 채소, 고소한 스낵 등 가공 식품에 대한 소비자 수요가 높아지면서 이 지역의 골판지 포장 수요를 끌어올리고 있습니다.
골판지 포장의 사용은 적절한 공기 흐름을 허용하여 포장 식품의 맛을 유지하는 데 도움이 되며, 이 지역 가공 식품에 대한 수요를 밀어 올리고 있습니다. 골판지 포장은 특정 포장 요구에 맞게 사용자 정의할 수 있으므로 기업은 자체 식품 포장을 만들 수 있습니다.
환경 친화적이고 지속 가능한 포장 옵션으로 소비자 이동이 증가함에 따라 기업은 재활용하기 쉬운 골판지 상자를 생산합니다. 지속가능한 골판지는 많은 기업에게 비용 효율적이기 때문에 제품 수요가 증가하고 있습니다.
식품 회사는 제품을 보호하면서도 경량화하고 식품 팩의 신속한 개봉 방법을 중시하기 위해 최적의 재료 사용에 따른 맞춤형 포장 솔루션을 선택하여 가공 식품 부문에 골판지 포장 솔루션에 대한 수요가 높아지고 있습니다.
가공 식품의 출하 및 보관에는 경량이고 강도가 높은 골판지 상자의 사용이 선호되지만, 식품 및 식품 산업용의 편리하고 비용 효율적인 골판지 포장이 이 지역 시장 성장을 견인하고 있습니다.
골판지 상자는 3층 구조로 되어 있어, 출하나 수송중의 외력으로부터 제품을 보호하는 쿠션 효과가 있습니다. 미국에서 가공 식품 수출 증가는 골판지 포장 수요를 더욱 밀어 올리고 있습니다. 미국 농무부(USDA)에 따르면 미국은 2023년 365억 1,000만 달러의 가공식품을 수출했습니다.
미국이 높은 시장 점유율을 유지할 전망
미국의 식품, 식음료 및 소매 부문 성장이 시장 성장을 뒷받침할 것으로 추정됩니다. 소비자와 브랜드 소유자의 환경에 대한 의식이 높아지고 있습니다. 지속가능성에 대한 지향성 향상, 혁신, 매력적인 경제성은 미국에서 골판지 포장 시장 성장의 이유 중 일부입니다.
음료용 골판지 포장을 사용하면 견고하면서도 유연한 옵션을 제공하고 음료를 안전하게 보관할 수 있다는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인이 되었습니다. 음료 제조업체는 플라스틱의 사용을 없애는 목적으로, 북미에서 골판지 포장의 적응에 주력하고 있습니다. 2023년 8월 미국 식품, 스낵 및 음료 회사인 PepsiCo는 미국과 캐나다에서 음료 멀티팩에 판지 포장을 사용하기 시작하여 이 지역에서 순환형 경제를 추진하고 있습니다.
이 나라에서는 패키지 음료의 소비가 증가하고 있으며 시장 성장을 가속하고 있습니다. 음료용 골판지 포장은 다양한 목적으로 사용됩니다. 이 포장은 음료병을 누출이나 오염으로부터 보호하기 위해 사용될 수 있습니다. 경우에 따라 햇빛에 노출되지 않도록 장벽으로 사용할 수 있습니다. 골판지 상자의 비용 효율성이 이 나라 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다.
골판지 상자는 고도로 주문을 받아서 만들어질 수 있고, 미국 기업은 용도에 맞게 포장하기 위하여 다른 프루팅, 간격 및 디자인으로 주문을 받아서 만들어진 인쇄 상자를 제안하고, 이것은 이 나라에서 이러한 제품 수요를 견인하고 있습니다.
미국의 전자상거래 산업의 급성장은 제품 출하용 골판지 포장 수요를 촉진하고 있습니다. 미국 인구조사국에 따르면 2023년 1분기 전자상거래 소매 매출은 전체의 14.9%였지만 2024년 1분기는 15.9%였습니다. 또한 이 기관에 따르면 2021년 8,906억 9,000만 달러의 미국 식음료 매출은 2023년 9,791억 6,000만 달러로 증가했습니다.
미국 인구조사국에 따르면 이 나라의 식료품점 매출이 전년 대비 증가하고 있는 이유는 식료품점과 슈퍼마켓에서 식음료에 대한 소비 지출이 증가하고 있기 때문입니다. 이 때문에 미국 식품업계에서는 골판지 포장의 사용이 증가하고 있습니다.
북미의 골판지 포장 산업 개요
북미의 골판지 포장 시장은 단편화되어 있으며, International Paper Company, Packaging Corporation of America, Cascades Inc. 등의 대기업이 존재합니다. 골판지 공급자가 다양하기 때문에 소비자는 여러 공급업체 중에서 선택할 수 있으며 시장에서 현지 기업 간의 경쟁이 치열해지고 있습니다. Smurfit Kappa 및 Sealed Air와 같은 업체들은 성장 전략의 일환으로 지속 가능성을 촉진하는 것을 목표로 하고 있습니다.
2024년 3월-DS 스미스는 북미에서 재활용 불가능한 발포 스티롤(EPS) 골판지 상자 대신 DryPack 해산물 상자를 출시했습니다. DS 스미스의 드라이팩은 누수되지 않고, 내수성이 있고, 재활용 가능한 상자로, 얼음을 채우면, 콜드체인 작업으로 40시간 이상, 화씨 40도(섭씨 4도) 이하에서 물고기의 신선도를 유지할 수 있습니다. DryPack은 국제 항공 운송 협회에 의해 항공화물용으로 승인된 유일한 골판지 수산물 상자로, 수산 가공업자가 생선을 안전하게 운송할 수 있게 한다고 합니다.
2023년 12월-지속 가능한 패키징을 제공하는 DS 스미스는 사우스캐롤라이나주 콜롬비아의 골판지 제조 공장에 에너지 소비를 20% 줄이는 스팀 재활용 기술의 설치를 완료했습니다. 제조 공장에 도입된 신기술은 공장의 유지 보수 가동 중단 시간을 줄임으로써 생산성을 향상시키고 보다 신속한 생산을 가능하게 합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
업계 밸류체인 분석
최근의 지정학적 시나리오가 업계에 미치는 영향의 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
전자상거래 분야의 강한 수요
전자기기 및 퍼스널케어 분야의 성장을 가속하는 경량 소재 채용 확대 및 인쇄 혁신 가능성
시장의 과제
골판지 제품의 재료 입수성 및 내구성에 대한 우려
업계의 주요 동향 및 발전
보다 얇은 플루트 제품 출현 및 골판지 원지의 리사이클성 중시의 고조
디지털 인쇄 및 새로운 코팅 기술의 역할
제6장 시장 세분화
최종 사용자 산업별
가공식품
신선식품 및 청과일
음료
종이 제품
전기 제품
기타 최종 사용자 산업
국가별
미국
캐나다
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
International Paper Company
Mondi Group
Smurfit Kappa Group PLC
DS Smith PLC
WestRock Company
Packaging Corporation of America
Viking Packaging
Georgia-Pacific LLC
Rengo Co. Ltd
Sealed Air Corporation
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
AJY
영문 목차
영문목차
The North America Corrugated Packaging Market size is estimated at USD 42.74 billion in 2025, and is expected to reach USD 48.78 billion by 2030, at a CAGR of 2.68% during the forecast period (2025-2030).
Corrugated material is made from corrugated fiberboard. The prime purpose of corrugated packaging is to protect products in shipments, transit, and storage. The market for corrugated packaging is growing, owing to rapidly rising e-commerce, food and beverage, and electronic industries in North America.
Key Highlights
Corrugated board packaging is a versatile and cost-efficient method to protect, preserve, and transport a wide range of products. A corrugated board is light in weight, biodegradable, and recyclable. Therefore, it is an integral component of the packaging industry and, thus, drives the market's growth.
The booming e-commerce industry in North America is a significant driving factor in the market's growth. Prominent e-commerce companies, such as Amazon, have been using corrugated board boxes for principal packaging as they provide product protection and ensure customer satisfaction. Corrugated boxes used for e-commerce are more likely to be printed with high-quality graphics and customized to fit packaged contents to save on costs and increase the aesthetic impact during unboxing.
Furthermore, manufacturers of corrugated board packaging directly collaborate with e-commerce vendors to provide more agile and customizable solutions. Amazon works toward minimizing cardboard waste for the customer to maximize the efficiency of the order by producing the right-sized boxes for each shipment, which is expected to further boost market growth.
Major players in the region have been involved in various expansion, acquisition, and collaboration activities to enhance their presence and position in the market. For instance, in April 2024, International Paper (IP), a US-based packaging company, announced the acquisition of DS Smith PLC, a UK-based company. This strategic acquisition is likely to strengthen IP's global packaging business through growth in innovation and sustainability across Europe and North America.
The rising consumer consciousness regarding sustainable packaging is encouraging the use of environment-friendly packaging for various manufacturers and retailers. Various companies have been focusing on investing in sustainable collaborations for enhanced production capabilities to serve customers. For instance, in September 2023, Smurfit Kappa LLC, an Ireland-based packaging company, partnered with WestRock, a US-based company, to create sustainable corrugated and consumer packaging options in North America, Europe, and Asia.
The demand for corrugated boxes may decline due to significant competition from a variety of flexible packaging options in North America. Many e-commerce companies use flexible packaging options as they are lightweight and provide optimizing logistics solutions compared to rigid packaging. Hence, factors such as convenience, cost-savings, and sustainability can result in packaging manufacturers shifting from rigid to flexible packaging, thus hampering product demand.
North America Corrugated Packaging Market Trends
Processed Foods Segment Expected to Witness Robust Growth
The growing popularity of the use of corrugated packaging for processed and canned foods in North America has resulted in market growth. Rising consumer demand for processed foods, including cereals, tinned fruits and vegetables, and savory snacks, has boosted the demand for corrugated packaging in the region.
The use of corrugated packaging helps preserve the flavors of packaged food by enabling proper airflow, which is boosting the demand for processed foods in the region. Corrugated packaging can be customized to meet specific packaging needs, allowing businesses to create unique food packaging.
The growing consumer shift toward eco-friendly and sustainable packaging options has resulted in companies making corrugated boxes that are easy to recycle. Sustainable corrugated boxes are cost-effective for many companies, thus boosting product demand.
Food companies opt for customized packaging solutions with optimal material use to protect yet reduce the weight of the product and focus on quick opening methods for the food packets, resulting in the growing demand for corrugated packaging solutions in the processed food segment.
While the use of lightweight and strong corrugated boxes for shipment and storage of processed food is preferred, convenient and cost-effective corrugated packaging for the food and beverage industry drives market growth in the region.
Corrugated boxes have a triple-layer structure that creates a cushioning effect that shields the products from any external forces during shipping and transit. The rising exports of processed foods from the United States are further boosting the demand for corrugated packaging. According to the US Department of Agriculture (USDA), the United States exported USD 36.51 billion of processed food in the year 2023.
United States Expected to Hold High Market Share
The growth in the food, beverage, and retail sectors in the United States is estimated to boost market growth. Consumers and brand owners are becoming more environmentally aware. Growing inclination toward sustainability, technological innovation, and appealing economics are some of the reasons for the corrugated packaging market's growth in the United States.
The use of corrugated packaging for beverages to provide a sturdy yet flexible option to keep beverages secure is a significant factor driving market growth. Beverage companies are focusing on adapting cardboard packaging in North America with the aim of eliminating the use of plastic. In August 2023, PepsiCo, an American food, snack, and beverage company, started using paperboard packaging on beverage multipacks in the United States and Canada to promote a circular economy in the region.
The growing consumption of packaged beverages in the country boosts market growth. Corrugated board packaging for beverages serves different purposes. The packaging is sometimes used to protect beverage bottles from any leakage or contamination. In some cases, it may be used as a barrier as a form of protection against sunlight exposure. Corrugated boxes' cost-effective feature has driven the country's market growth.
Corrugated boxes are highly customizable, and US companies provide customized printed boxes with different fluting, thickness, and designs to make the package fit for its purpose, which drives the product's demand in the country.
Rapid growth in the e-commerce industry in the United States is driving the demand for corrugated packaging for shipping products. According to the US Census Bureau, e-commerce retail sales in Q1 2023 were 14.9% of total sales, whereas they were 15.9% in Q1 2024. Further, as per the organization, sales of food and beverages in the United States rose from USD 890.69 billion in 2021 to USD 979.16 billion in 2023.
According to the US Census Bureau, the growing Y-o-Y sales in food and beverage stores in the country are attributable to the growing consumer spending on food and beverages in grocery stores and supermarkets. This is increasing the use of corrugated box packaging in the food industry in the United States.
North America Corrugated Packaging Industry Overview
The North American corrugated packaging market is fragmented, with the presence of significant players like International Paper Company, Packaging Corporation of America, and Cascades Inc. There is increasing competition among local players in the market as consumers can choose from multiple vendors due to the wide range of corrugated board suppliers. Players such as Smurfit Kappa and Sealed Air are aiming to promote sustainability as a part of their growth strategy.
March 2024: DS Smith launched its DryPack seafood box in North America, replacing non-recyclable expanded polystyrene (EPS) foam boxes. DS Smith's DryPack is a no-leak, water-resistant, and recyclable box that, when packed with ice, can keep fish fresh below 40 degrees Fahrenheit (4 degrees Celsius) for over 40 hours in cold chain operations. DryPack is reportedly the only containerboard seafood box approved for air freight by the International Air Transport Association, enabling seafood processors to ship fresh fish safely.
December 2023: DS Smith, a provider of sustainable packaging, completed the installation of its steam recycling technology that reduces energy consumption by 20% in its Columbia, South Carolina, corrugated packaging facility. The new technology installed at the manufacturing plant increases productivity by reducing maintenance downtime at the plant, thus enabling faster output.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Buyers
4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
4.2.3 Threat of Substitutes
4.2.4 Threat of New Entrants
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of Impact of Recent Geopolitical Scenario on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Strong Demand From the E-commerce Sector
5.1.2 Growing Adoption of Light-Weighting Materials and Scope for Printing Innovations Propelling Growth in the Electronics and Personal Care Segment
5.2 Market Challenges
5.2.1 Concerns Over Material Availability and Durability of Corrugated Board-Based Products
5.3 Key Industry Trends and Developments
5.3.1 Emergence of Finer Flute Products and Growing Emphasis on Recyclability of Containerboard Stocks
5.3.2 Role of Digital Printing and New Coatings-based Technologies