대형 프린터(LFP) 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Large Format Printers (LFP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690909
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
대형 프린터 시장 규모는 2025년에 104억 8,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 129억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 4.36%로 성장할 전망입니다.
주요 하이라이트
광고, 포장, 텍스타일은 세계 시장의 수익 확대에 공헌하는 주요 산업입니다. 다양한 국내외의 브랜드나 기업이, 대형 프린터를 이용해 아웃 오브 홈 광고의 대처를 지원하고 있습니다. 또한 미디어의 크기가 크기 때문에 멀리서도 볼 수 있습니다. 대형 게시판, 배너, 간판, 빌딩 랩핑을 사용한 광고는 대상 시청자를 끌어들여 매출과 수익을 증가시키는 데 사용됩니다.
대형 프린터는 기본적으로 크기가 크기 때문에 표준 프린터에서는 인쇄할 수 없는 큰 디자인이나 재료를 인쇄하기 위해 사용됩니다. 이러한 프린터는 '와이드 포맷 프린터'라고 불리기도 합니다. 대형 프린터는, 보다 큰 치수의 기재에 대한 인쇄를 필요로 하는 다양한 인쇄 요구에 사용됩니다. 이러한 프린터는 텍스타일, 간판, CAD, 기술 인쇄, 광고 포스터 등의 인쇄에 이상적인 솔루션입니다.
인쇄 기술의 진보와 시장에서 다양한 잉크의 이용가능성에 의해 대형 프린터의 용도가 늘어나, 그것이 시장의 성장을 가져오고 있습니다. 또한, 대형으로 기술적인 그래픽에의 중점이 높아지고 있는 것이, 2024-2029년 시장 성장을 가속할 것으로 추정됩니다.
대형 프린터는 주로 간판을 인쇄하는 데 사용되며 2024년 시장 수익에 기여했습니다. 간판은 기업 및 기업의 야외 광고 활동의 주요 형태이며 제품, 서비스 및 회사 마케팅에 매우 유용합니다. 게다가 실내용 간판은 POS 광고나 경고나 지시를 나타내는 간판 등 다양한 마케팅과 비마케팅 목적으로 사용되고 있습니다. 시간의 경과에 따른 기술의 진보에 의해, 인쇄 속도 및 생산성이 향상된 프린터가 개발되었습니다. 그 때문에, 신속한 인쇄 서비스를 중시하는 고객의 증가는, 이러한 고속 처리 프린터에 의해서 채워지고 있습니다.
시장 지역화가 진행됨에 따라 소형 포장 수요가 증가했습니다. 이로 인해 회사는 틈새 포장을 특수 제품 제조업체 및 지역 소매 업체에 제공할 수 있으며 최종 사용자는 새로운 시장을 개척하여 판매 수익을 늘릴 수 있습니다. 이러한 프린터는, 식음료, 전기 및 전자 기기, 레저, 가구 등, 다양한 산업 부문의 대형 포장에 응용되고 있습니다. 2024-2029년 이러한 분야의 지속적인 성장과 제품 수요 증가가 대형 프린터의 수요를 끌어올릴 것으로 예상됩니다.
대형 프린터는 초기 도입, 운영 비용, 유지 보수에 높은 투자를 필요로 합니다. 또, 대형 인쇄에는 다양한 인쇄 재료를 사용할 필요가 있습니다. 게다가 대형 프린터는 많은 전력을 소비합니다. 대형 프린터의 러닝 비용이 높은 것은, 프린터 설계의 복잡함 및 잉크 가격이 높은 것이 주요 원인이며, 이것이 시장의 성장을 제한하고 있습니다.
대형 프린터(LFP) 시장 동향
UV 경화형 잉크의 사용과 CAD 기반 솔루션이 시장 수요를 끌어올릴 전망
포장과 섬유는 세계 시장의 수익 확대에 공헌하고 있는 주요 산업입니다. 국내외의 다양한 브랜드와 기업이 대형 프린터를 활용하여 옥외 광고에 임하고 있습니다. 또한 미디어의 크기가 크기 때문에 멀리서도 눈에 띕니다. 대형 게시판, 배너, 간판, 빌딩랩을 사용한 광고는 대상 시청자를 끌어들이고 그 결과 매출과 수익이 증가합니다.
접이식 판지, 부드러운 포장, 라벨 인쇄는 인쇄 및 재단을 필요로 하는 3가지 포장 용도로, 접이식 판지는 파일 준비(구조 CAD 파일)와 마무리(모양 빼기, 접기, 접착)의 프로세스가 조금 늘어납니다. 또한 카톤 보드의 소비가 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상되고 있습니다. 100년 역사의 브라질 다국적 기업 수자노사에 따르면 카톤 보드 수요는 향후 10년간 더 증가해 2024년 5,600만 톤에서 2032년 6,600만 톤에 이를 것으로 예상됩니다.
프린터의 기술적 진보로 대형 프린터는 다양한 면에서 개발이 진행되고 있습니다. 그 중 하나가 더 짧은 시간에 고품질 인쇄물을 만드는 것입니다. 최종 사용자로부터의 납기 단축에 대한 요구의 고조가, 시장 개척자에게 인쇄물을 신속하게 작성할 수 있는 프린터의 개발을 재촉하고 있습니다. 게다가 몇몇 프린터에서는 자동화된 프로세스에 의해, 인쇄에 있어서 수작업의 필요성이 없어져, 인쇄 프로세스 전체가 단축되고 있습니다.
지속적인 기술의 진보는 고객의 확대 및 기업의 지속적인 성장에 있어 매우 중요합니다. 복수의 기업이 첨단 프린터의 제조를 향한 대처를 계속적으로 강화하고 있습니다. 예를 들면, 2024년 2월, Canon은 아시아태평양 시장 전용으로 새로운 LUCIA PROII 안료 잉크를 사용한 3개의 새로운 imagePROGRAF GP시리즈(GP-526S/546S/566S) 프린터를 발매했습니다.
게다가, UV 경화형 잉크젯 프린터의 등장이 시장을 일변시켰습니다. UV 경화형 잉크는 경화를 위해 강한 자외선을 쬐지 않는 한 액체 상태를 유지하는 완전히 조합된 잉크입니다. 이 잉크들은 용제를 포함하지 않기 때문에 건조를 위해 기재에 흡수되지 않습니다. 따라서 잉크는 경화 후 건조됩니다. 이 유형의 잉크는 더 적은 시간과 비용으로 고품질의 이미지를 기재하고 있습니다. UV 경화형 잉크는 많은 용도에 대응할 수 있기 때문에 대형 프린터 시장을 견인하고 있습니다.
컴퓨터 지원 설계(CAD) 프린터는 복잡하고 정확하며 정밀한 인쇄 기술을 필요로 합니다. 이러한 디자인은 주로 복잡하고 대규모 구조물을 설계하는 건축가나 엔지니어에 의해 사용됩니다. 각사는, 이러한 인쇄 용도에 특화한 신제품을 시장에 투입하고 있습니다.
예를 들어, 2023년 2월, Canon India는 ImagePrograf TC-20을 발표해, 인쇄 포트폴리오를 확대했습니다. 이것은 A1 플러스 기능을 갖춘 이 회사 최초의 데스크톱 4색 안료 잉크 대형 프린터입니다. TC-20은 오늘날 건축가의 다양한 요구를 충족하도록 설계되었습니다. 스마트하고 콤팩트하기 때문에 작은 워크스페이스나 홈 오피스에도 적합합니다. 그 사이즈에도 불구하고, TC-20는 큰 설계도나 청사진에 선명하고 색이 선명한 고품질의 출력을 기재하고 있습니다. 따라서 이러한 인쇄 기술이 2024-2029년 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 시장의 급성장 부문이 될 전망
아시아태평양은 세계의 대형 프린터에 가장 중요한 시장 중 하나입니다. 중국, 인도, 일본 등의 국가들이 이 지역의 세계 점유율에 크게 공헌하고 있습니다. 또한 이 지역은 2024-2029년 가장 빠른 성장을 기록할 것으로 예측되고 있습니다.
COVID-19 팬데믹은 이 지역의 경제에 심각한 영향을 주었습니다. 2020년 몇 달 동안 시장이 완전히 폐쇄되면서 소매, 자동차, BFSI 등의 산업은 고객이 브랜드와 제품에 어떻게 관여하는지에 대한 극적인 변화를 목격했습니다. 또한 디지털 커머스도 성장을 이루었습니다. 인디아 브랜드 에쿼티 재단에 따르면 인도의 전자상거래 시장은 2025년까지 1,114억 달러로 성장할 것으로 예상됩니다. 이와 같이 아시아태평양의 주요 경제권에서는 디지털화가 진행되고 있어 이 지역 대형 프린터 시장의 성장을 저해할 것으로 예상되고 있습니다.
아시아태평양에서는 그래픽 인쇄, 어패럴 텍스타일 인쇄, 컴퓨터 지원 설계(CAD), 기술 인쇄 용도로의 사용이 증가하고 있기 때문에 대형 프린터 수요가 높습니다. 아시아 태평양은 세계 경제의 주요한 성장 엔진으로 여겨지고 있습니다. 일본이나 한국과 같은 나라들은 이미 신흥 경제국으로 발전하고 있고, 중국은 지난 20년간 세계에서 가장 빠르게 경제 성장해 왔습니다.
게다가 아시아태평양은 의류와 섬유 제품의 중요한 생산지이며, 이 부문에서도 안정된 성장이 예상되고 있습니다. 특히 인도에서는 호경기에 힘입어 광고나 사이니지 용도의 대형 프린터 시장이 크게 성장할 가능성이 높습니다.
대형 프린터(LFP) 시장 개요
대형 프린터 시장은 소수의 세계 진출 기업이 과반수의 점유율을 획득하고 있으며, 적당히 통합되어 있습니다. 연구개발, 신제품 발표, 시장 이니셔티브, M&A, 제휴, 경쟁 유지를 위해 각 사가 채택하고 있는 주요 성장 전략은 고액의 투자입니다. 시장의 주요 기업은 Canon, HP Inc., Ricoh, Epson입니다.
2024년 1월-Canon은 인기가 높은 12색 imagePROGRAF PRO 대형 프린터의 개량 시리즈를 발표했습니다. 새로운 시리즈는 사진과 파인 아트 시장용으로 설계되어 60인치/1524mm의 image PRO GRAF PRO-6600, 44인치/1118mm의 PRO-4600, 24인치/610mm의 PRO-2600의 3기종이 있으며, 각각 image PRO GRAF PRO-6100, PRO-4100, PRO-2100을 대신한다. 새로운 안료 잉크 세트 'LUCIA PROII'와 함께, 새로운 12색 시리즈는 imagePROGRAF 프린터 중에서 최고의 사진 인쇄 품질을 기재하고 있습니다. 이번 발매에 의해, 화상 내구성과 내광성을 향상시켜, 인쇄물의 장기 보존성을 향상시키는 것과 동시에, 환경면에서도 새로운 메리트를 제공할 수 있습니다. image PROGRAF PRO 시리즈는 Drupa 2024의 홀 8A, B41-1-B41-8의 Canon 부스에서 전시될 예정입니다.
2023년 12월-인도 HP는 하이브리드 환경에서 일하는 건축, 엔지니어링, 건설(AEC) 전문가의 인쇄 요구에 대응하도록 설계된 36인치 HP DesignJet 프린터의 새로운 시리즈를 출시했습니다. 이러한 고품질 프린터는, 장소에 관계없이 원활한 인쇄 체험을 제공하는 것을 목적으로 하고 있습니다. 또한 이러한 장치는 복사 상점이 AEC 고객의 요구에 더 잘 대응하는 데 도움이 됩니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 밸류체인 분석
산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
포장, 광고, 섬유 산업에서 수요 증가
인쇄에서 UV 경화형 잉크나 CAD 베이스의 솔루션의 사용 등, 프린터 및 잉크 베이스의 진보
시장 성장 억제요인
디지털 광고 기반 미디어에서 강한 위협
제6장 시장 세분화
유형별
프린터
잉크젯 베이스 프린터
토너 베이스 프린터
소프트웨어 서비스
잉크 유형별
수성 잉크
용제 잉크
UV 경화형 잉크
승화형 잉크
최종 사용자 산업별
의류 섬유
간판
광고
장식
CAD와 기술 인쇄
기타
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
아시아
호주 및 뉴질랜드
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Hewlett-Packard
Canon Inc.
Seiko Epson Corporation
Mimaki Engineering Co. Ltd
Roland DG Corporation
Ricoh Company Ltd
Agfa-Gevaert NV
Kyocera Corporation
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
AJY
영문 목차
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The Large Format Printers Market size is estimated at USD 10.48 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.97 billion by 2030, at a CAGR of 4.36% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Advertising, packaging, and textiles are the key industries that contribute to revenue growth in the global market space. Various national and international brands and corporations utilize large format printers to assist them in their out-of-home advertising effort. Moreover, the large size of the media makes it visible from a distance. Advertising using large hoardings, banners, signages, and building wraps is used to attract the target audience and subsequently increase their sales and revenue.
A large format printer is essentially used for printing large designs and materials that cannot be printed using the standard printer due to their large size. These printers are sometimes referred to as 'wide format printers.' Large format printers are used for various printing needs that require the print to be done on a substrate with larger dimensions. These printers are ideal solutions for printing textiles, signages, CAD and technical printing, advertisement posters, and others.
The advancement in printing technologies and the availability of various inks in the market have increased the number of applications of large format printers, which, in turn, is resulting in the growth of the market. Further, the growing emphasis on large and technical graphics is estimated to propel the market growth between 2024 and 2029.
Large format printers are primarily used for printing signages, contributing to the market revenue in 2024. Signages are a key form of outdoor advertising efforts of businesses or corporations and are highly useful for marketing the products, services, and the company. Additionally, indoor signages are used for various marketing and non-marketing purposes, including POS advertising and signages with warnings and directions. Technological advancements over time led to the development of printers that offer increased speed and productivity of printing. As such, the growing customer emphasis on quick printing services is satisfied by these fast-processing printers.
The growing localized nature of the market resulted in an increased demand for short-run packaging. It enables the companies to provide niche packaging to specialty product manufacturers or local retailers, enabling the end users to go after new markets and increase their sales revenues. These printers find their applications in large format packaging across various industrial sectors, including food and beverage, electrical and electronics, leisure, and furniture. Continuous growth and increasing demand for products from these sectors are anticipated to bolster the demand for large format printers between 2024 and 2029.
Large format printers require high initial installation, operating costs, and maintenance investments. Large-format printing necessitates the use of a variety of printing materials. Furthermore, large format printers consume a lot of electricity, and the high running costs of large format printers are largely due to the printers' design complexity and high ink prices, which restrict the market growth.
Large Format Printers (LFP) Market Trends
The Use of UV-curable inks and CAD-based solutions is Expected to boost the Market Demand
Packaging and textiles are the key industries contributing to revenue growth in the global market. Various national and international brands and corporations utilize large format printers to assist them in their out-of-home advertising effort. Moreover, the large size of the media makes it visible from a distance. Advertising using large hoardings, banners, signages, and building wraps attracts the target audience and subsequently increases its sales and revenue.
Folding cartons, flexible packaging, and label printing are the three packaging applications that require printing and cutting, with folding cartons adding a few more processes to the file preparation (structural CAD files) and finishing (die-cutting, folding, and gluing). Moreover, the consumption of carton boards is expected to drive the growth of the market. According to Suzano, a Brazilian multinational company with a 100-year history, the demand for carton boards is expected to increase further over the next decade, reaching 66 million tons by 2032, up from 56 million tons in 2024.
Technological advancements in printers have led to the development of large format printers in various aspects. One of these aspects is producing a good quality print in less time. The increasing demand for faster turnaround times from end users has encouraged the market players to develop printers capable of producing print quickly. Moreover, automated processes in several printers have eliminated the need for manual intervention in printing, thereby shortening the entire printing process.
Continuous technological advancements are crucial for customer expansion and the company's continued growth. Several companies are continuously increasing their efforts to manufacture advanced printers. For instance, in February 2024, Canon launched three new imagePROGRAF GP Series (GP-526S/546S/566S) printers using the new LUCIA PRO II pigment ink for the Asia-Pacific market.
Moreover, the advent of UV-curable inkjet printers transformed the market. UV curing inks are entirely formulated inks that remain in the liquid state unless exposed to intense UV light for curing. These inks do not contain solvents and, therefore, do not get absorbed into the substrates for drying. As such, the ink is dried after curing. This type of ink provides high-quality images with less time and cost. UV-curable ink can cater to many applications, driving the market for large format printers.
Computer-aided Design (CAD) printers are complex and require precise and accurate printing technology, especially when printing on larger formats, as the designs are easily visible. These designs are primarily used by architects and engineers who design complex, large-scale structures. Companies are introducing new products in the market that specifically cater to such printing applications.
For instance, in February 2023, Canon India expanded its printing portfolio by introducing the ImagePrograf TC-20. This is the company's first desktop four-color pigment ink large format printer with A1 plus capability. The TC-20 is designed to meet the versatile needs of today's architects. It is sleek and compact, making it suitable for small workspaces or home offices. Despite its size, the TC-20 delivers vibrant, colorful, and high-quality output for large designs and blueprints. Therefore, such printing technologies are expected to drive market growth between 2024 and 2029.
Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Segment in the Market
Asia Pacific is one of the most important markets for large format printers worldwide. Countries such as China, India, and Japan are the key contributors to the region's global share. The region is also anticipated to register the fastest growth between 2024 and 2029.
The COVID-19 pandemic severely impacted the economies across the region. With markets completely shut down for several months during 2020, industries such as retail, automotive, and BFSI, among others, witnessed drastic changes concerning how customers engage with the brands and products. Besides, digital commerce also saw growth. According to the India Brand Equity Foundation, the e-commerce market in India is expected to grow to USD 111.40 billion by 2025. As such, the growing digitalization across key economies in Asia-Pacific is anticipated to impede the growth of the regional large format printer market.
There is a high demand for large-format printers in Asia-Pacific due to their increasing use in graphics printing, apparel and textile printing, computer-aided design (CAD), and technical printing applications. Asia Pacific is considered a major growth engine for the global economy. Countries like Japan and South Korea have already developed strong economies, and China has been the world's fastest-growing economy for the past two decades.
Additionally, Asia-Pacific is a significant producer of apparel and textiles, and this sector is expected to grow steadily in the region. There is likely to be significant growth in the market for large format printers, particularly in advertising and signage applications in India, driven by its booming economy.
Large Format Printers (LFP) Market Overview
The large format printer market is moderately consolidated, with a majority share acquired by a few global players. High investments in R&D, new product launches, market initiatives, mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations are the prime growth strategies adopted by companies to sustain the competition. Key players in the market are Canon, HP Inc., Ricoh, and Epson.
In January 2024, Canon introduced an improved series of its popular 12-color imagePROGRAF PRO large format printers. The new series is designed for the photography and fine art markets and includes three models: the 60"/1524mm imagePROGRAF PRO-6600, the 44"/1118mm PRO-4600, and the 24"/610mm PRO-2600, replacing the imagePROGRAF PRO-6100, PRO-4100, and PRO-2100, respectively. Along with a new pigment ink set, LUCIA PRO II, the new 12-color series offers the highest photo print quality of any imagePROGRAF printer. This launch addresses the demand for greater image durability and light resistance to improve long-term print storage while providing new environmental benefits. The imagePROGRAF PRO series is expected to be showcased at Drupa 2024 on the Canon stand in Hall 8A, B41-1 - B41-8.
In December 2023, HP India launched a new range of 36-inch HP DesignJet printers designed to meet the printing needs of architecture, engineering, and construction (AEC) professionals who work in a hybrid environment. These high-quality printers aim to provide a seamless printing experience, irrespective of location. Additionally, these devices will help copy shops better serve the needs of AEC customers.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products or Services
4.3.5 Intensity of competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Demand from Packaging, Advertising, and Textile Industries
5.1.2 Printer and Ink-based Advancements, Such as the Use of UV- Curable Inks and CAD -based Solutions in Printing
5.2 Market Restraints
5.2.1 Strong Threat from Digital Advertising-Based Media, as It Allows for Greater Flexibility and Engagement