라틴아메리카의 4PL(4자 물류) : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025년-2030년)
Latin America Fourth Party Logistics (4PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690839
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
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한글목차
라틴아메리카의 4PL(4자 물류) 시장 규모는 2025년에 37억 2,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 56억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 8.79%를 나타낼 전망입니다.
주요 하이라이트
이 시장은 첨단 기술과 기업이 고객에게 제공하는 서비스에 의해 주도되고 있습니다. 또한 이 시장은 이 지역의 제조 및 비즈니스 확장에 의해 주도되고 있습니다.
오늘날 기업은 전 세계에서 다양한 상품을 생산하고 비즈니스를 수행합니다. 이 때문에 제조 공급망의 관리가 매우 복잡해졌습니다. 따라서 이러한 외부 공급업체(4PL)는 고객의 요구를 충족하기 위해 창의적이고 완벽한 서비스를 제공합니다. 4자 물류 시장은 점점 더 많은 기업이 사용하기 쉽고 잘 작동하는 공급망 시스템을 필요로 하고, 비즈니스 운영 프로세스가 점점 더 복잡해지고 있기 때문에 성장하고 있습니다. 맞춤형 솔루션에 대한 필요성이 증가하는 것도 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다. 그러나 물류 기능의 아웃소싱을 원치 않는 기업, 국가별 물류 관련 법률의 변화 등으로 인해 시장 성장은 둔화될 가능성이 높습니다. 또한 가전제품의 증가와 전자상거래 시장의 성장도 시장 성장에 도움이 될 것으로 예상됩니다.
물류 산업이 성장하면서 스마트하고 창의적인 IT 솔루션이 기업의 발전 방식을 변화시켰으며, 사람들의 기대치가 높아지면서 창고 관리 소프트웨어를 만드는 일부 회사도 4PL 서비스를 제공하기 시작했으며, 웹이나 IT를 공급망 조정의 주요 방법으로 사용하면 기업은 더 효율적으로 물건을 만들고 재고를 추적하는 데 집중할 수 있습니다. 맞춤형 4PL 공급망 솔루션에는 창고 관리, 수입 및 지출 관리, 프로세스 자동화, 화물 추적, 고객 관계 관리, 공급업체 추적을 위한 시스템이 포함되며, 기업은 4PL 물류 솔루션을 사용하여 공급망의 효율성을 개선하고 제품에 더 집중할 수 있으며 불필요한 비용을 줄이기 위해 배송 시간 및 주문 이행을 관리하는 것이 간단하고 달성 가능해집니다.
국내 제품 생산을 외국에서 자사 제품이 판매되는 국가로 이전하는 리쇼어링과 기업이 해당 지역의 회사로 업무를 이전하는 니어쇼어링은 모두 공급 부족과 백로그에 따른 잠재적 문제를 해결하는 데 도움이 될 수 있는 요소가 될 수 있습니다. 2022년에 살펴본 바와 같이 디지털화는 원자재와 운송에서 제조와 유통에 이르는 전체 공급망 프로세스를 보다 명확하게 만드는 좋은 방법이며, 디지털화는 가시성을 향상시킬 뿐만 아니라 수작업 프로세스를 없애고 체인을 보다 효율적으로 만들고 정확성을 높이기 때문에 공급망 관리자가 전체 체인을 처음부터 끝까지 최적화하는 데 도움이 될 수 있습니다. 2040년과 2050년까지 탄소 배출량을 줄이기 위해 노력해 온 공급망 이해관계자들은 2050년까지 탄소 배출량을 감축하기 위해 노력하고 있습니다.
이제 사람들이 친환경적인 옵션을 원함에 따라 물류, 운송 및 전자상거래 업계는 탄소를 덜 배출하는 관련성 있고 책임감 있는 물류 솔루션을 마련하기 위해 전략을 서서히 바꾸고 있습니다. 이를 위한 방법으로는 탄소 집약적인 운송 수단을 줄이고, 재활용 가능한 자재를 사용하여 폐기물을 줄이고, 태양열, 풍력 및 기타 재생 에너지원을 사용하고, 하이브리드 조립 라인을 구축하고, 효율적인 작업 공간을 만드는 것 등이 있습니다. 고객의 80%가 폐기물을 재활용하는 기업의 제품을 반복 구매하는 것을 선호한다고 합니다. 팬데믹이 시작된 이래로 공급망과 이를 끊는 방법이 가장 중요했던 적은 없었습니다.
라틴아메리카의 4PL 시장 동향
시장을 주도하는 기술 통합의 성장
“제4자 공급망"이라는 개념은 복잡한 글로벌 공급망으로 인한 대부분의 문제를 해결하기 위한 큰 진전이며, 자동차, 소매, 식음료, 의료 및 가전 산업과 같은 많은 최종 사용자의 성장도 글로벌 4PL 물류 시장 성장에 도움이 될 것으로 예상됩니다. 예를 들어 개발도상국에서 전자상거래의 성장과 인프라의 디지털화로 인해 소매업체는 오프라인과 온라인 수요를 모두 충족하기 위해 병행 공급망을 구축해야 하며, 소매업체는 전략적 비전을 수립하고 재고 가시성을 높이는 4PL 서비스 덕분에 고객의 확대되는 요구에 맞게 재고를 더 잘 배분할 수 있습니다. 이러한 서비스를 활용하면 생산자는 복잡한 공급망을 관리하여 더욱 우수하고 혁신적인 제품 포트폴리오를 개발하는 데 집중할 수 있습니다.
일용소비재(FMCG)의 수요는 시시각각 변하기 때문에 우수한 제조 능력과 정확한 재고 수준을 유지해야 한다는 압박이 끊임없이 존재합니다. 기업은 이를 달성하기 위해 예상되는 데이터를 이해하고 적시에 의사결정을 내려야 합니다. 상품의 흐름을 효과적으로 제어하기 위해 기술을 사용하여 이러한 데이터를 입력, 평가 및 조치를 취할 수 있습니다. 데이터 통합이 개선되면 기업은 제품을 구매하는 사람들을 더 잘 이해할 수 있습니다. 이를 통해 장기적인 계획과 예측을 개선하는 동시에 단기적인 고객 수요를 충족할 수 있습니다. 유통업체와 소매업체는 정교한 데이터 분석을 통해 재고를 추적할 수 있습니다. 매장은 주문 알고리즘을 개선하여 과거 판매 데이터와 소비자 트렌드를 고려하여 보다 정확한 주문을 할 수 있습니다. 이를 통해 간소화되고 경제적인 공급망을 구축할 수 있습니다. 특히 정확한 데이터를 통해 물류팀은 정보에 입각한 신속한 의사결정을 내릴 수 있습니다.
다른 업종의 전자상거래 매출 증가로 시장 견인
라틴아메리카는 온라인 인구가 많고 빠르게 성장하고 있는 전자상거래 분야 최고의 시장입니다. 코로나19 확산이 시작된 지금이 특히 그렇습니다. 이전에는 주저하던 소비자 그룹이 더 안정적인 결제 수단과 매장 픽업 옵션으로 인해 온라인 쇼핑을 더 많이 하게 되었습니다. 그러나 비즈니스 소유자가 찾아온 기회를 활용하려면 특정 지역의 고유한 문제를 염두에 두어야 합니다. 이에 대한 해결책은 SEO와 전자상거래의 개념을 결합하는 데 있습니다. 라틴아메리카는 2020년에 아시아를 제치고 가장 강력한 전자상거래 성장세를 보인 지역으로 부상했습니다. 아마존, 메르카도 리브레와 같이 강력한 SEO와 물류를 갖춘 '빅 몬스터'가 이 기간의 주요 승자로 떠올랐습니다.
즉, 이 세분화되고 치열한 산업은 현재 전자상거래 기업에게 이상적인 시장입니다. 브라질과 멕시코 국민의 3분의 2 이상, 아르헨티나와 에콰도르 국민 5명 중 4명이 인터넷에 접속할 정도로 라틴아메리카의 인터넷 사용률은 사상 최고치를 기록하고 있습니다.
라틴아메리카의 온라인 쇼핑객의 대다수는 iOS보다 Android를 선호하며, 웹사이트 탐색에 많은 시간을 소비하지 않습니다. 라틴아메리카의 전체 인터넷 사용자의 약 20%는 광고만 있는 경우라도 Google 검색 결과의 첫 페이지를 스크롤하지 않으며, 전체 인터넷 사용자의 거의 절반은 상위 3개 결과를 지나치지 않습니다. 따라서 브랜드 이름이 초기 Google 검색 결과의 맨 위에 표시되도록 하는 것이 중요합니다. 지금보다 라틴아메리카 시장에 진출하기에 더 좋은 시기는 없었으므로 SEO와 전자상거래가 함께 협력해야 합니다. 이 지역의 전자상거래 비즈니스에서 흔히 볼 수 있는 유명 업체들이 첫 번째 경쟁에서 승리했을 수도 있습니다.
라틴아메리카의 4PL 산업 개요
라틴아메리카 4PL 시장은 상당히 세분화되어 있으며, Deutsche Post DHL, Kuehne + Nagel, Logifashion 등 다양한 국내외 업체들이 활발히 활동하고 있습니다. 상위 기업들은 시장에서 발생하는 기회를 활용하기 위해 광범위하게 혁신하고 있습니다. 텍스로그를 콜롬비아 로지패션의 운영에 통합한 것이 한 예입니다. 이 합병으로 콜롬비아 로지패션의 물류 역량이 강화되어 섬유 원자재 보관 및 특수 서비스 역량이 확대되었습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학과 인사이트
시장 개요(4PL 시장의 현재의 시나리오)
시장에 대한 COVID-19의 영향(시장과 경제의 단기적 및 장기적 영향)
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
시장의 밸류체인에서 주요 기업(IT 기업, 컨설팅 회사, 물류 서비스 제공업체 등)
제5장 시장 세분화
사업 모델별
리드 물류 공급자(LLP)
솔루션 통합자 모델
디지털 플랫폼 솔루션 제공업체(4PL)
최종 사용자별
FMCG (일용소비재 : 미용 및 개인 관리, 홈 케어 등과 관련된 제품 포함)
소매소매(대형마트, 슈퍼마켓, 편의점, 전자상거래 채널)
패션 및 라이프스타일(의류, 신발)
리퍼(과일, 야채, 의약품, 고기, 생선, 수산물)
기술 (소비자 가전, 가전 제품)
기타
국가별
멕시코
브라질
콜롬비아
칠레
기타 라틴아메리카
제6장 경쟁 구도
시장 집중도 개요
기업 프로파일
Deutsche Post DHL
Kuehne Nagel
Logifashion
Gefco SA
Alonso Forwarding Colombia
Belog Integrated Logistics Solutions
Empresas Yoemar
PetroM Logistics
Points logistics Mexico SA de CV
Compass
XPLogistica*
기타 기업(개요 및 주요정보)
제7장 시장의 미래
제8장 부록
HBR
영문 목차
영문목차
The Latin America Fourth Party Logistics Market size is estimated at USD 3.72 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.67 billion by 2030, at a CAGR of 8.79% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
The market is driven by advanced technology and the services provided by companies to their clients. Furthermore, the market is driven by manufacturing and business expansion in the region.
Businesses today produce a wide range of goods and conduct business all over the world. Because of all of this, the management of the manufacturing supply chain has become very complicated. So, these outside providers (4PL) come up with creative and complete services to meet their clients' needs. The fourth-party logistics market is growing because more and more companies need a supply chain system that is easy to use and works well, and the process of running a business is getting more complicated. A rise in the need for customized solutions is also expected to drive market growth. But the growth of the market is likely to be slowed by things like companies not wanting to outsource the logistics function and changes in the laws that govern logistics in different countries. Also, an increase in consumer electronics and a growing e-commerce market are expected to help the market grow.
The logistics industry has grown, and smart and creative IT solutions have changed how the company will move forward.As people's expectations have grown, some companies that make warehouse management software have also started to offer 4PL services.Also, using the web or IT as the main way to coordinate the supply chain lets businesses focus on making things more efficiently and keeping track of their stock.Customized 4PL supply chain solutions include systems for warehouse management, managing income and expenses, automating processes, tracking freight, managing customer relationships, and tracking suppliers.Because of this, businesses may use 4PL logistics solutions to improve the efficiency of their supply chains and put more attention on their products.To reduce unnecessary costs, managing delivery times and order fulfillment becomes simple and achievable.
Reshoring, which involves moving domestic product production from a foreign country back to the one where the company's products are sold, and nearshoring, which occurs when a company transfers work to a company in its region, could both be the elements that will help get around any potential issue brought on by shortages and backlogs. As we saw in 2022, digitalization was a great way to make the whole supply chain process, from raw materials and transportation to manufacturing and distribution, more clear.Digitalization can help supply chain managers optimize the whole chain from start to finish because it not only improves visibility but also gets rid of manual processes, makes the chain more efficient, and makes it more accurate.Stakeholders in the supply chain have been working to reduce carbon emissions by 2040 and 2050. Reaching this goal has taken a lot of work and planning.
Now that people want eco-friendly options, the logistics, transportation, and e-commerce industries are slowly changing their strategies to come up with a relevant, responsible logistics solution that puts out less carbon. Ways to do this include making transportation less carbon-intensive, using recyclable materials to cut down on waste, using solar, wind, and other renewable energy sources, building hybrid assembly lines, and making efficient workspaces. It is said that 80% of customers prefer to buy repeat items from companies that recycle their waste. Since the start of the epidemic, supply chains and how to break them have never been the most important thing. Transportation and logistics are important for the flow of goods from where they are made to where they are used, meeting the needs of a wide range of customers.
Latin America Fourth Party Logistics (4PL) Market Trends
Growth in technology integration driving the market
The idea of a "fourth-party supply chain" is a big step toward getting rid of most of the problems caused by the complicated global supply chain.The growth of many end users, like those in the automotive, retail, food & beverage, healthcare, and consumer electronics industries, is also expected to help the global 4PL logistics market grow.Because of the growth of e-commerce and the digitization of infrastructure in developing countries, retailers, for example, have to set up a parallel supply chain to meet both in-store and online demand.Retailers may better allocate stock to suit the expanding needs of their customers' thanks to 4PL services, which help create a strategic vision and increase inventory visibility. By utilizing these services, producers can concentrate on developing a superior and more innovative product portfolio by managing their complex supply chains.
Because the demand for fast-moving consumer goods (FMCG) changes all the time, there is constant pressure to have good manufacturing and accurate stock levels. Businesses must understand anticipated data and take decisions in the moment to accomplish this. To effectively control the flow of goods, technology can be used to input, evaluate, and take action on this data. Having better data integration can help businesses get a better understanding of the people buying their products. This enables improved long-term planning and forecasting while also enabling the company to meet short-term client demand. Distributors and retailers may track their inventories with the aid of sophisticated data analytics. Stores may place orders that are more accurate and take historical sales data and consumer trends into consideration by enhancing their ordering algorithms. This helps to create a supply chain that is simplified and economical. In particular, with precise data, logistics teams can make quick and informed decisions.
Rising e-commerce sales from different industries driving the market
Latin America is a top market for e-commerce because it has a large online population that is growing quickly and is getting bigger. This is particularly true now that the COVID-19 outbreak has started. A previously hesitant consumer group has been persuaded to conduct more of their shopping online by more reliable payment alternatives and store pickup options. But if business owners want to take advantage of an opportunity whose time has come, they must keep in mind the challenges unique to their particular region. The solution to this lies in combining the concepts of SEO with e-commerce. Latin America overtook Asia as the region with the strongest e-commerce growth in 2020. The "big monsters" with their powerful SEO and logistics, like Amazon, Mercado Libre, and Mercado Livre, have emerged as the primary winners from this period.
That being said, this fragmented, cutthroat industry is ideal for e-commerce companies right now. Internet usage in Latin America is at an all-time high, with over two-thirds of Brazilian and Mexican citizens and nearly four out of five Argentines and Ecuadorians having access to the internet. Colombia and Venezuela follow closely, with over 70% of each in 2021. Over 400 million potential e-commerce consumers were online in 17 countries in the region as of January 2021. The COVID-19 epidemic contributed to this boom by causing an almost 20% increase in online purchases. The increase is anticipated to continue, with Latin America's mobile subscriptions expected to reach 484 million users by 2025.
The majority of online shoppers in Latin America favor Android over iOS, and they don't spend much time browsing websites. Nearly 20% of all internet users in Latin America never scroll past the first page of Google search results, even if they are only advertisements, and nearly half of all internet users in the region never go past the top three results. Here, it is crucial to make sure your brand name appears at the very top of the initial Google search results. There has never been a better time to break into the Latin American market than right now, so SEO and e-commerce need to work together. The usual big names in the e-commerce business in the region may have won the first race to the top.
Latin America Fourth Party Logistics (4PL) Industry Overview
The Latin American 4PL market is fairly fragmented, with various domestic and international players, including Deutsche Post DHL, Kuehne + Nagel, and Logifashion, active in the market. The top companies are extensively innovating to leverage the opportunities developing in the market. The integration of Texlog into the operations of Logifashion in Colombia is one example. This merger has boosted the logistics capacity of Logifashion in the country, expanding the custody and special services capacity for textile raw materials.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview (Current Scenario of the 4PL market)
4.2 Impact of COVID-19 on the Market (Short-term and Long-term Effects on the Market and the Economy)
4.3 Market Dynamics (Drivers, Restraints, and Opportunities)
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Key Companies Across the Value Chain of the Market (IT Companies, Consulting Firms, Logistics Service Providers, etc.)
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Operating Model
5.1.1 Lead Logistics Provider (LLP)
5.1.2 Solution Integrator Model
5.1.3 Digital Platform Solutions Provider (4PL)
5.2 By End-User
5.2.1 FMCG (Fast-moving Consumer Goods - Includes Products Related to Beauty and Personal Care, Home Care, etc.)