라틴아메리카의 4PL(4자 물류) : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025년-2030년)
Latin America Fourth Party Logistics (4PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드 : 1690839
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

라틴아메리카의 4PL(4자 물류) 시장 규모는 2025년에 37억 2,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 56억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 8.79%를 나타낼 전망입니다.

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주요 하이라이트

라틴아메리카의 4PL 시장 동향

시장을 주도하는 기술 통합의 성장

“제4자 공급망"이라는 개념은 복잡한 글로벌 공급망으로 인한 대부분의 문제를 해결하기 위한 큰 진전이며, 자동차, 소매, 식음료, 의료 및 가전 산업과 같은 많은 최종 사용자의 성장도 글로벌 4PL 물류 시장 성장에 도움이 될 것으로 예상됩니다. 예를 들어 개발도상국에서 전자상거래의 성장과 인프라의 디지털화로 인해 소매업체는 오프라인과 온라인 수요를 모두 충족하기 위해 병행 공급망을 구축해야 하며, 소매업체는 전략적 비전을 수립하고 재고 가시성을 높이는 4PL 서비스 덕분에 고객의 확대되는 요구에 맞게 재고를 더 잘 배분할 수 있습니다. 이러한 서비스를 활용하면 생산자는 복잡한 공급망을 관리하여 더욱 우수하고 혁신적인 제품 포트폴리오를 개발하는 데 집중할 수 있습니다.

일용소비재(FMCG)의 수요는 시시각각 변하기 때문에 우수한 제조 능력과 정확한 재고 수준을 유지해야 한다는 압박이 끊임없이 존재합니다. 기업은 이를 달성하기 위해 예상되는 데이터를 이해하고 적시에 의사결정을 내려야 합니다. 상품의 흐름을 효과적으로 제어하기 위해 기술을 사용하여 이러한 데이터를 입력, 평가 및 조치를 취할 수 있습니다. 데이터 통합이 개선되면 기업은 제품을 구매하는 사람들을 더 잘 이해할 수 있습니다. 이를 통해 장기적인 계획과 예측을 개선하는 동시에 단기적인 고객 수요를 충족할 수 있습니다. 유통업체와 소매업체는 정교한 데이터 분석을 통해 재고를 추적할 수 있습니다. 매장은 주문 알고리즘을 개선하여 과거 판매 데이터와 소비자 트렌드를 고려하여 보다 정확한 주문을 할 수 있습니다. 이를 통해 간소화되고 경제적인 공급망을 구축할 수 있습니다. 특히 정확한 데이터를 통해 물류팀은 정보에 입각한 신속한 의사결정을 내릴 수 있습니다.

다른 업종의 전자상거래 매출 증가로 시장 견인

라틴아메리카는 온라인 인구가 많고 빠르게 성장하고 있는 전자상거래 분야 최고의 시장입니다. 코로나19 확산이 시작된 지금이 특히 그렇습니다. 이전에는 주저하던 소비자 그룹이 더 안정적인 결제 수단과 매장 픽업 옵션으로 인해 온라인 쇼핑을 더 많이 하게 되었습니다. 그러나 비즈니스 소유자가 찾아온 기회를 활용하려면 특정 지역의 고유한 문제를 염두에 두어야 합니다. 이에 대한 해결책은 SEO와 전자상거래의 개념을 결합하는 데 있습니다. 라틴아메리카는 2020년에 아시아를 제치고 가장 강력한 전자상거래 성장세를 보인 지역으로 부상했습니다. 아마존, 메르카도 리브레와 같이 강력한 SEO와 물류를 갖춘 '빅 몬스터'가 이 기간의 주요 승자로 떠올랐습니다.

즉, 이 세분화되고 치열한 산업은 현재 전자상거래 기업에게 이상적인 시장입니다. 브라질과 멕시코 국민의 3분의 2 이상, 아르헨티나와 에콰도르 국민 5명 중 4명이 인터넷에 접속할 정도로 라틴아메리카의 인터넷 사용률은 사상 최고치를 기록하고 있습니다.

라틴아메리카의 온라인 쇼핑객의 대다수는 iOS보다 Android를 선호하며, 웹사이트 탐색에 많은 시간을 소비하지 않습니다. 라틴아메리카의 전체 인터넷 사용자의 약 20%는 광고만 있는 경우라도 Google 검색 결과의 첫 페이지를 스크롤하지 않으며, 전체 인터넷 사용자의 거의 절반은 상위 3개 결과를 지나치지 않습니다. 따라서 브랜드 이름이 초기 Google 검색 결과의 맨 위에 표시되도록 하는 것이 중요합니다. 지금보다 라틴아메리카 시장에 진출하기에 더 좋은 시기는 없었으므로 SEO와 전자상거래가 함께 협력해야 합니다. 이 지역의 전자상거래 비즈니스에서 흔히 볼 수 있는 유명 업체들이 첫 번째 경쟁에서 승리했을 수도 있습니다.

라틴아메리카의 4PL 산업 개요

라틴아메리카 4PL 시장은 상당히 세분화되어 있으며, Deutsche Post DHL, Kuehne + Nagel, Logifashion 등 다양한 국내외 업체들이 활발히 활동하고 있습니다. 상위 기업들은 시장에서 발생하는 기회를 활용하기 위해 광범위하게 혁신하고 있습니다. 텍스로그를 콜롬비아 로지패션의 운영에 통합한 것이 한 예입니다. 이 합병으로 콜롬비아 로지패션의 물류 역량이 강화되어 섬유 원자재 보관 및 특수 서비스 역량이 확대되었습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학과 인사이트

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 시장의 미래

제8장 부록

HBR
영문 목차

영문목차

The Latin America Fourth Party Logistics Market size is estimated at USD 3.72 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.67 billion by 2030, at a CAGR of 8.79% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

Latin America Fourth Party Logistics (4PL) Market Trends

Growth in technology integration driving the market

The idea of a "fourth-party supply chain" is a big step toward getting rid of most of the problems caused by the complicated global supply chain.The growth of many end users, like those in the automotive, retail, food & beverage, healthcare, and consumer electronics industries, is also expected to help the global 4PL logistics market grow.Because of the growth of e-commerce and the digitization of infrastructure in developing countries, retailers, for example, have to set up a parallel supply chain to meet both in-store and online demand.Retailers may better allocate stock to suit the expanding needs of their customers' thanks to 4PL services, which help create a strategic vision and increase inventory visibility. By utilizing these services, producers can concentrate on developing a superior and more innovative product portfolio by managing their complex supply chains.

Because the demand for fast-moving consumer goods (FMCG) changes all the time, there is constant pressure to have good manufacturing and accurate stock levels. Businesses must understand anticipated data and take decisions in the moment to accomplish this. To effectively control the flow of goods, technology can be used to input, evaluate, and take action on this data. Having better data integration can help businesses get a better understanding of the people buying their products. This enables improved long-term planning and forecasting while also enabling the company to meet short-term client demand. Distributors and retailers may track their inventories with the aid of sophisticated data analytics. Stores may place orders that are more accurate and take historical sales data and consumer trends into consideration by enhancing their ordering algorithms. This helps to create a supply chain that is simplified and economical. In particular, with precise data, logistics teams can make quick and informed decisions.

Rising e-commerce sales from different industries driving the market

Latin America is a top market for e-commerce because it has a large online population that is growing quickly and is getting bigger. This is particularly true now that the COVID-19 outbreak has started. A previously hesitant consumer group has been persuaded to conduct more of their shopping online by more reliable payment alternatives and store pickup options. But if business owners want to take advantage of an opportunity whose time has come, they must keep in mind the challenges unique to their particular region. The solution to this lies in combining the concepts of SEO with e-commerce. Latin America overtook Asia as the region with the strongest e-commerce growth in 2020. The "big monsters" with their powerful SEO and logistics, like Amazon, Mercado Libre, and Mercado Livre, have emerged as the primary winners from this period.

That being said, this fragmented, cutthroat industry is ideal for e-commerce companies right now. Internet usage in Latin America is at an all-time high, with over two-thirds of Brazilian and Mexican citizens and nearly four out of five Argentines and Ecuadorians having access to the internet. Colombia and Venezuela follow closely, with over 70% of each in 2021. Over 400 million potential e-commerce consumers were online in 17 countries in the region as of January 2021. The COVID-19 epidemic contributed to this boom by causing an almost 20% increase in online purchases. The increase is anticipated to continue, with Latin America's mobile subscriptions expected to reach 484 million users by 2025.

The majority of online shoppers in Latin America favor Android over iOS, and they don't spend much time browsing websites. Nearly 20% of all internet users in Latin America never scroll past the first page of Google search results, even if they are only advertisements, and nearly half of all internet users in the region never go past the top three results. Here, it is crucial to make sure your brand name appears at the very top of the initial Google search results. There has never been a better time to break into the Latin American market than right now, so SEO and e-commerce need to work together. The usual big names in the e-commerce business in the region may have won the first race to the top.

Latin America Fourth Party Logistics (4PL) Industry Overview

The Latin American 4PL market is fairly fragmented, with various domestic and international players, including Deutsche Post DHL, Kuehne + Nagel, and Logifashion, active in the market. The top companies are extensively innovating to leverage the opportunities developing in the market. The integration of Texlog into the operations of Logifashion in Colombia is one example. This merger has boosted the logistics capacity of Logifashion in the country, expanding the custody and special services capacity for textile raw materials.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

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