유럽의 수축 및 신축 슬리브 라벨 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Europe Shrink and Stretch Sleeve Label - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690833
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
유럽의 수축 및 신축 슬리브 라벨 시장 규모는 2025년에 16억 4,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 20억 달러에 달할 것으로 예측되고, 예측 기간 중(2025-2030년)의 CAGR은 4%를 나타낼 전망입니다.
코로나19 팬데믹과 그에 따른 봉쇄 조치는 지역 전역의 산업 활동에 영향을 미쳤습니다.
또한 팬데믹으로 인해 원자재 공급업체가 낮은 효율로 운영되면서 슬리브 라벨 업체들에게 단기적인 공급 압박이 발생했습니다.
주요 하이라이트
제품의 진열 매력은 특히 소매점과 슈퍼마켓에서 판매를 촉진하는 데 중요한 역할을 합니다.
또한 수축 슬리브 라벨은 용기를 위에서부터 아래로 덮고 쉽게 열리거나 보증 씰을 같은 라벨에 통합하여 내용물이 변조되는 것을 방지하므로 제품 회사에 보안과 안전성을 강화할 수 있습니다.
예를 들어, Brown-Forman Beverages는 영국에서 출시한 한정판 패키지의 서던 컴포트 주류 70ml 병 전체를 덮는 수축 필름 라벨에 이스트만 엠브레이스 LV 코폴리에스테르를 사용했습니다. 수축 라벨은 목과 뚜껑을 포함하여 변조 방지 봉인 역할을 하며 선물을 포장한 듯한 느낌을 줍니다.
PVC 기반 또는 PETG 기반의 수축 슬리브 라벨은 물보다 밀도가 높습니다. 따라서 재활용 PET 스트림을 오염시키고 재활용 PET(rPET) 제품의 품질을 저하시킵니다.
유럽연합은 2021년부터 일회용 플라스틱 제품 사용을 금지했습니다. 회원국들은 2025년까지 77%, 2029년까지 90%의 플라스틱 병 수거 목표를 달성해야 합니다. 또한 법에 따라 2025년까지 플라스틱 병은 최소 25%, 2030년까지 30%의 재활용 함량을 함유해야 합니다.
유럽의 수축 및 신축 슬리브 라벨 시장 동향
PE 부문이 현저한 성장을 이룰 전망
폴리에틸렌(PE)은 상대적으로 저렴하고 다양한 밀도로 생산할 수 있으며 다양한 기능을 수행하기 위해 첨가제로 변형할 수 있기 때문에 수축 및 신축 포장에 가장 일반적으로 사용되는 소재입니다.
대부분 시장 관계자들은 다양한 지속 가능한 솔루션을 제공하는 새로운 라벨을 출시하고 있습니다. 예를 들어 2020년 5월, UPM Raflatac은 지속 가능한 필름 라벨링 솔루션의 범위를 보완하기 위해 UPM Raflatac Forest Film PE를 출시했습니다. 이 새로운 PE 필름 라벨은 가정 및 개인용품 라벨링 분야에서 화석 기반 원재료의 사용을 줄임으로써 화석을 넘어 더 스마트한 미래를 향한 UPM 라플라탁의 노력에 한 걸음 더 나아갑니다.
또한 폴리에틸렌 필름 생산 및 재활용 업체인 바비에 그룹은 보다 지속 가능한 모델로 전환하기 위해 전력을 다하고 있습니다. 바비에르 그룹은 생산 공정에서 재활용 폴리머를 사용하여 버진 플라스틱(화석 연료) 소비를 줄임으로써 탄소 영향을 줄입니다. 재활용 플라스틱 1톤을 석유 1톤으로 대체할 경우 3톤의 탄소를 절감하는 것과 같습니다.
그러나 PE의 성장세가 둔화되면서 신규 설비 가동이 지연되고 있습니다. 2020년에는 총 710만톤의 PE가 생산될 예정이었으나 이 중 270만톤이 2021년으로 연기될 것으로 예상됩니다.
음료가 큰 시장 점유율을 차지
슬리브 형식 라벨의 사용은 음료 최종 사용자 부문에서 지속적으로 증가하고 있습니다. 이는 주로 소비자 수용을 위한 경쟁이 심화되고 있기 때문입니다.
지속 가능성, 진열대 영향, 기능성 및 디지털 인쇄는 향후 음료 산업에서 라벨 사용의 혁신을 주도할 것으로 예상됩니다.
2021년 2월, CCL Label은 사용 후 오스트리아에 있는 회사 시설에서 재활용되어 완전히 폐쇄된 생산 루프를 통해 제조 공정에 다시 투입되는 지속 가능한 신축성 슬리브 옵션인 EcoStretch를 출시했습니다. 재활용 시설은 주로 유제품, 음료 및 홈케어 산업을 위해 생산되는 신축성 및 수축 슬리브 생산의 허브인 오스트리아 볼커마르크트(Voelkermarkt)에 위치할 것입니다.
또한 유럽음료협회연합(UNESDA)에 따르면 2019년 EU 회원국 국민은 연간 평균 약 94.7리터의 청량음료를 소비하는 것으로 나타났습니다. 영국과 같은 주요 선진국의 청량음료 소비량은 EU 평균보다 훨씬 높습니다. 2010년에 유럽연합에서 1인당 238.2리터의 무알코올 음료를 소비했는데, 2019년에는 1인당 243.9리터로 증가했습니다.
유럽 수축 및 신축 슬리브 라벨 산업 개요
유럽의 수축 및 신축 슬리브 라벨 시장은 적당히 세분화되어 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자 및 소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
산업 생태계 분석
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
다양한 제품의 진열대 매력도 증가에 대한 요구
변조 방지 보호의 필요성
시장 성장 억제요인
환경 문제 증가로 인한 규제 기준의 변화
시장에 대한 COVID-19의 영향
제6장 시장 세분화
유형별
열수축 슬리브
신축 슬리브
기타
재료별
PVC
PET-G
PE
PP
기타
용도별
음료
식품
퍼스널케어
기타
국가별
독일
프랑스
영국
이탈리아
러시아
폴란드
네덜란드
스페인
기타 유럽
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Berry Global Inc.
CCL Industries Inc.
Klockner Pentaplast Group
Fuji Seal International Inc.
Huhtamaki OYJ
The Dow Chemical Company
Amcor PLC
Clondalkin Group Holdings BV
Westrock Company
Decomatic SA
Oerlemans Plastics
Maca SRL
제8장 주요 기계 공급업체
제9장 투자 분석
제10장 투자 분석 시장의 미래
HBR
영문 목차
영문목차
The Europe Shrink and Stretch Sleeve Label Market size is estimated at USD 1.64 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.00 billion by 2030, at a CAGR of 4% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 pandemic and the consequent lockdowns have affected industrial activities across the region. However, the disruptions caused in the first four months of 2020 were expected to result in order delays and increased lead times across the sleeve label supply chain until the second quarter of 2021.
The pandemic has also created a short-term supply pressure on sleeve label players, as raw material suppliers have been functioning at lowered efficiencies. Most packaging companies in Europe were not able to manage full production capacities due to lockdowns in many countries.
Key Highlights
The shelf appeal of a product plays a crucial role in driving its sales, especially in retail stores, and supermarkets. Moreover, with the advent of the 3D modeling technology for packaging, the streamlining of the pre-press process becomes simpler and allows the converter to simulate the appearance of the finished product packaging to brands before they hit the press.
Further, shrink sleeve labels offer added security and safety for product companies as they cover the container from top to bottom, and incorporate an easy open or guarantee seal on the same label, thereby protecting the contents from being tampered with.
For example, Brown-Forman Beverages used the Eastman Embrace LV copolyester for shrink film labels, covering the entire 70 cl bottle of Southern Comfort liquor for a limited edition package, which was launched in the United Kingdom. The shrink label includes the neck and cap, acting as a tamper-evident seal and giving the impression of a wrapped gift.
Shrink-sleeve labels that are either PVC-based or PETG-based have a density higher than water. Hence, they contaminate the recycled PET stream and deteriorate the quality of recycled PET (rPET) products. This has led to increased efforts for developing new polyolefin film structures that float during washing to enable the separation of the label and bottle materials.
The European Union banned single-use plastic items in 2021. The member states need to achieve a 77% collection target for plastic bottles by 2025 and 90% by 2029. Also, the law requires plastic bottles to contain at least 25% recycled content by 2025 and 30% recycled content by 2030. Such dynamic changes in regulatory standards, especially the ban on plastic, are expected to have an adverse effect on the shrink and stretch sleeve label market in the region.
Europe Shrink and Stretch Sleeve Label Market Trends
PE Segment to Witness Significant Growth
Polyethylene is the most commonly used material for shrink and stretch wrapping because it is relatively cheap, and can be produced in a wide range of different densities and modified with additives to perform many functions. The vast majority of shrink film is LDPE, and some of the more sophisticated films have blends of LLDPE as well. Sometimes, a small quantity of HDPE material is also added.
Most market players are launching new labels that offer a wide variety of sustainable solutions to choose from. For instance, in May 2020, UPM Raflatac launched UPM Raflatac Forest Film PE to complement its range of sustainable film labeling solutions. The new PE film label takes UPM Raflatac forward in its quest for a smarter future beyond fossils, decreasing the use of fossil-based virgin raw materials in home and personal care labeling applications.
Furthermore, Barbier Group, a producer of polyethylene films and recyclers, is fully committed to transition to a more sustainable model. Using recycled polymers in its production process, Barbier Group reduces its carbon impact by reducing its consumption of virgin plastic (fossil fuels). One ton of recycled plastics, when replacing one ton of material from oil, corresponds to a savings of three tons of carbon.
However, with the decline in the growth of PE, there is a delay in new capacity start-ups. A total of 7.1 million tons of PE were due on stream in the 2020 year, but 2.7 million tons of this was expected to be shifted to 2021 (source: European Commission).
Beverages to Occupy Significant Market Share
The use of sleeve-format labels has been growing continuously in the beverage end-user segment. This is primarily driven by the growing competition for consumer acceptance.
There is a growing trend of use of plastic bottles and aluminum cans for beverage products. Aluminum cans are increasingly using shrink sleeves, replacing direct printing. Sleeves provide the brand volume and versioning flexibility. Sustainability, shelf impact, functionality, and digital printing are expected to drive innovation in the use of labels in the beverage industry in the future.
In order to address sustainability concerns, many companies are launching sleeves in new material formats. Sleever International recently launched the LDPET, a new product for the better recovery of used PET bottles.
In February 2021, CCL Label launched EcoStretch, a sustainable stretch sleeve option, which, after use, would be recycled at the company's facility in Austria and returned to the manufacturing process in an entirely closed production loop. The recycling facility would be located at CCL's Voelkermarkt site in Austria, a hub for the production of stretch and shrink sleeves mainly produced for the dairy, beverage, and home care industries.
Further, according to the Union of European Beverages Associations (UNESDA), in 2019, the average citizen of an EU member state consumed about 94.7 liters of soft drinks annually. Leading industrialized countries, such as the United Kingdom, see a much higher consumption of soft drinks than the EU average. In 2010, 238.2 liters of non-alcoholic drinks were consumed per person in the European Union, which increased to 243.9 liters per person by 2019. Such instances may lead to substantial market growth.
Europe Shrink and Stretch Sleeve Label Industry Overview
The European shrink and stretch sleeve label market is moderately fragmented. Innovation and ease in deployment and usage, which leads to increased end-to-end customer satisfaction, have been the key factors driving the product innovation and strategies among the market players. The market players are are adopting powerful competitive strategies, such as product development, investments, and acquisitions, to remain relevant in the market.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Ecosystem Analysis
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Demand to Increase On-shelf Appeal of Various Products
5.1.2 Need for Tamper-evident Protection
5.2 Market Restraints
5.2.1 Changes in Regulatory Standards due to Increasing Environmental Concerns