중쇄중성지방(MCT) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Medium Chain Triglycerides (MCT) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690196
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
중쇄중성지방(MCT) 시장 규모는 2025년에 15억 4,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 8.2%를 넘어서고, 2030년에는 22억 8,000만 달러에 달할 것으로 전망됩니다.
주요 하이라이트
식품의 영양보조식품 수요 증가와 퍼스널케어 및 화장품 제품의 중쇄중성지방(MCT)의 침투율 상승이 예측 기간 동안 시장을 견인할 것으로 보입니다.
반대로 미네랄 오일과 같은 대체품을 사용할 수 있다는 것은 시장 성장을 방해할 수 있습니다.
천연 및 유기농 미용 제품에 대한 세계 수요 증가는 조사 대상 시장에 호기심이 될 가능성이 높습니다.
북미는 이 시장에서 가장 많은 수요를 차지하고 있습니다. 그러나 아시아태평양은 중국, 인도, 한국, 일본 등의 국가에서 소비가 증가함에 따라 세계적으로 가장 빠른 성장을 경험할 것으로 예상됩니다.
중쇄중성지방(MCT) 시장 동향
식음료 부문에서 수요 증가
중쇄중성지방(MCT)은 코코넛 오일과 팜 핵유를 가공하여 제조됩니다. 중쇄 지방산으로 구성되어 약간 노란색을 띠고 있습니다. 물에 녹지 않고 알코올과 산화 메틸렌과 섞입니다.
중쇄중성지방(MCT)은 체중 관리를 돕고 대사를 높이고 축적된 체지방을 줄이고 소화를 촉진하고 에너지를 증가시키는 등의 이점이 있기 때문에 식이지방의 대용품으로 점점 더 요구되고 있어 중쇄중성지방(MCT) 시장 수요를 끌어올리고 있습니다.
또한 운동 선수, 보디 빌더, 스포츠 선수들 사이에서 영양 보충제의 인기가 높아지고 성능을 향상시키는 능력이 있기 때문에 중쇄중성지방(MCT) 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2023년 CRN Consumer Survey on Dietary Supplements(영양보조식품에 대한 소비자조사)에서는 미국 성인의 74%가 영양보조식품을 섭취했으며, 그 중 55%가 상용자임이 확인되었습니다.
또한 2023년 12월에 발표된 국민영양조사(NNSs)의 데이터에 따르면 유럽의 30개국이 영양보조식품을 섭취한 것으로 나타났습니다.
중쇄중성지방(MCT)은 지방을 줄이는 데 도움이 되므로 전 세계 비만 문제가 확대됨에 따라 수요가 향후 수년간 크게 증가할 수 있습니다. 예를 들어 World Obesity Atlas 2023에 따르면 2030년까지 세계 인구 중 약 46%는 과체중 또는 비만 카테고리에 속합니다.
위와 같은 팩트 및 수치를 바탕으로 중쇄중성지방(MCT) 수요는 예측 기간 동안 식품 및 음료 분야에서 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 시장을 독점
예측 기간 동안 중쇄중성지방(MCT) 시장은 아시아태평양이 가장 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다. 중국, 인도, 한국, 일본 등 국가에서는 퍼스널케어, 화장품, 의약품, 식음료 등 다양한 최종 사용자 산업에서의 수요 증가에 따라 카프릴산, 카프르산, 라우르산 등 중쇄중성지방(MCT) 수요가 증가하고 있습니다.
중쇄중성지방(MCT)은 스포츠 음료, 영양 바, 에너지 식품에 사용됩니다. 중쇄중성지방(MCT)은 식품 유화제로 사용되어 음식과 음식의 특성을 향상시키고 식품에 독특한 맛을 더합니다. 이러한 요인으로부터 이 지역에서는 중쇄중성지방(MCT) 수요가 증가하고 있어 예측 기간 중에 시장이 활성화될 것으로 보입니다.
예를 들어 유로모니터 인터내셔널의 데이터에 따르면 중국의 식품산업 매출은 2023년 3,287억 달러로 급증해 아시아태평양 시장의 40%를 차지했습니다.
게다가 All India Food Processors Association에 따르면 인도의 식품 및 음료 포장 산업은 2022년 320억 달러에 이르렀습니다. 2029년까지 860억 달러에 이를 것으로 예상되며 CAGR은 14.8%를 나타낼 것으로 전망됩니다. 이것은 인도에서 음식 및 음료 부문의 확대로 인한 것입니다.
또한, 크림, 로션, 젤, 연고, 폼, 향료 등 화장품에서 중쇄중성지방(MCT) 소비 증가는 중쇄중성지방(MCT) 시장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한 India Brand Equity Foundation에 따르면 인도의 미용·화장품·그루밍 시장은 2025년까지 200억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
게다가 한국은 세계에서 가장 진보된 미용시장 중 하나입니다. 세련된 성분과 심미적으로 매력적인 포장을 특징으로 하는 새로운 미용 동향과 혁신이 항상 전시되어 있습니다. 경제 복잡성 관측소(Observatory of Economic Complexity)의 보고에 따르면 한국의 향수·화장품 수출은 2,060만 달러 증가했고, 2023년 6월 7억 3,100만 달러에서 2024년 6월에는 7억 5,200만 달러로 상승했습니다.
앞서 언급한 요인은 이 지역의 국가들의 신속한 개발과 함께 예측 기간 동안 중쇄중성지방(MCT) 수요 증가에 기여할 것으로 예상됩니다.
중쇄중성지방(MCT) 산업 개요
세계의 중쇄중성지방(MCT) 시장은 세분화되어 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Wilmar International Ltd, IOI Oleo GmbH, Musim Mas Group, KLK EMMERICH GmbH, The Nisshin OilliO Group Ltd. 등이 있습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 상정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
영양보조식품 수요 증가
퍼스널케어 및 화장품 제품에 있어서 중쇄중성지방(MCT)의 보급 확대
성장 억제요인
미네랄 오일 등의 대체품 이용 가능성
밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁도
제5장 시장 세분화
형태별
건조
액체
지방산 유형별
카프릴산
카프르산
라우르산
카프로산
용도별
식음료
퍼스널케어 및 화장품
기타 용도
지역별
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
말레이시아
태국
인도네시아
베트남
기타 아시아태평양
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
북유럽 국가
터키
러시아
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
콜롬비아
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
카타르
아랍에미리트(UAE)
나이지리아
이집트
남아프리카
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
합병, 인수, 합작사업, 제휴, 협정
시장 점유율(%)**/랭킹 분석
주요 기업의 전략
기업 프로파일
ABF Ingredients
Acme-Hardesty
Barlean's Organic Oils LLC
BASF Corporation
ConnOils By Kraft
CREMER OLEO GmbH & Co. KG
Croda International Plc
DuPont
Henry Lamotte Oils GmbH
IOI Oleo GmbH
Jarrow Formulas Inc.
KLK EMMERICH GmbH
Musim Mas Group
Vitaflo International Ltd
Oleon NV
Procter & Gamble
Stepan Company
Sternchemie GmbH & Co. KG
The Nisshin OilliO Group Ltd
Wilmar International Ltd
제7장 시장 기회와 앞으로의 동향
천연 및 유기농 미용 제품에 대한 수요 증가
KTH
영문 목차
영문목차
The Medium Chain Triglycerides Market size is estimated at USD 1.54 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.28 billion by 2030, at a CAGR of greater than 8.2% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
The increasing demand for dietary supplements in food and the rising penetration of medium-chain triglycerides (MCTs) in personal care and cosmetics products are expected to drive the market during the forecast period.
Conversely, the availability of substitutes, such as mineral oil, can hinder the market's growth.
The globally surging demand for natural and organic beauty products is likely to act as an opportunity for the market studied.
North America accounts for the most demand in the market. However, Asia-Pacific is projected to experience the fastest growth globally owing to increasing consumption from countries such as China, India, South Korea, and Japan.
Medium Chain Triglycerides (MCT) Market Trends
Increasing Demand from Food and Beverages Segment
Medium-chain triglycerides are produced by processing coconut and palm kernel oil. They comprise medium-chain fatty acids and are slightly yellowish. They are insoluble in water and are miscible with alcohol and methylene oxide.
Driven by their benefits, such as aiding weight management, boosting metabolism to reduce stored body fat, enhancing digestion, and providing increased energy, medium-chain triglycerides are increasingly sought after as dietary fat substitutes, propelling the demand for the medium-chain triglycerides market.
Additionally, the growing popularity of dietary or nutritional supplements among athletes, bodybuilders, and sportspeople, owing to their ability to enhance performance, is expected to impact the medium-chain triglycerides market positively. For instance, the 2023 CRN Consumer Survey on Dietary Supplements confirmed that 74% of US adults take dietary supplements, with 55% qualifying as regular users.
Moreover, data from the National Nutrition Surveys (NNSs) published in December 2023 indicated that 30 European countries reported the intake of dietary supplements.
As medium-chain triglycerides can help reduce boy fat, demand might grow substantially in the coming years owing to the growing obesity problem worldwide. For instance, as per the World Obesity Atlas 2023, by 2030, nearly 46% of the world population will count into the overweight or obese category.
Given the abovementioned facts and figures, the demand for medium-chain triglycerides is expected to rise significantly in the food and beverage segment over the forecast period.
Asia-Pacific to Dominate the Market
Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth in the market for medium chain triglycerides during the forecast period. Countries like China, India, South Korea, and Japan have been experiencing increasing demand for medium-chain triglycerides such as caprylic, capric, and lauric owing to increasing demand from various end-user industries like personal care and cosmetics, pharmaceuticals, and food and beverages.
Medium-chain triglycerides are used in sports drinks, nutritional bars, and energy foods. They are used as food emulsifiers, help enhance the properties of hot and cold beverages, and add distinct flavors to food products. Due to these factors, the demand for medium-chain triglycerides is increasing in the region, which will stimulate its market during the forecast period.
For instance, according to Euromonitor International data, China's food industry sales surged to USD 328.7 billion in 2023, accounting for 40% of the Asia-Pacific market.
Moreover, according to the All India Food Processors Association, the Indian food and beverage packaging industry is expected to reach USD 86 billion by 2029, registering a CAGR of 14.8% compared to its value of USD 32 billion in 2022. This is because of the expansion of the food and beverage sector in India.
Furthermore, the increasing consumption of medium-chain triglycerides in cosmetics products like creams, lotions, gels, ointments, foams, and fragrances and flavorings is expected to further propel the medium-chain triglyceride market.
Moreover, according to the India Brand Equity Foundation, the Indian beauty, cosmetics, and grooming market will reach USD 20 billion by 2025.
Furthermore, South Korea has one of the most advanced beauty markets in the world. New beauty trends and innovations featuring sophisticated ingredients and aesthetically appealing packaging are constantly on display. As reported by the Observatory of Economic Complexity, South Korea's exports of perfumery and cosmetics rose by USD 20.6 million, climbing from USD 731 million in June 2023 to USD 752 million in June 2024.
The aforementioned factors, along with the quick development of the countries in the region, are expected to contribute to the increasing demand for medium-chain triglycerides during the forecast period.
Medium Chain Triglycerides (MCT) Industry Overview
The global medium-chain triglyceride (MCT) market is fragmented. Some of the key companies in the market include (not in any particular order) Wilmar International Ltd, IOI Oleo GmbH, Musim Mas Group, KLK EMMERICH GmbH, and The Nisshin OilliO Group Ltd.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumption and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Demand for Dietary Supplements in Food
4.1.2 Rising Penetration of MCTs in Personal Care and Cosmetics Products
4.2 Restraints
4.2.1 Availability of Substitutes such as Mineral Oil
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porters Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)
5.1 By Form
5.1.1 Dry
5.1.2 Liquid
5.2 By Fatty Acid Type
5.2.1 Caprylic Acid
5.2.2 Capric Acid
5.2.3 Lauric Acid
5.2.4 Caproic Acid
5.3 By Application
5.3.1 Food and Beverages
5.3.2 Personal Care and Cosmetics
5.3.3 Other Applications
5.4 By Geography
5.4.1 Asia-Pacific
5.4.1.1 China
5.4.1.2 India
5.4.1.3 Japan
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Malaysia
5.4.1.6 Thailand
5.4.1.7 Indonesia
5.4.1.8 Vietnam
5.4.1.9 Rest of Asia-Pacific
5.4.2 North America
5.4.2.1 United States
5.4.2.2 Canada
5.4.2.3 Mexico
5.4.3 Europe
5.4.3.1 Germany
5.4.3.2 United Kingdom
5.4.3.3 France
5.4.3.4 Italy
5.4.3.5 Spain
5.4.3.6 Nordic Countries
5.4.3.7 Turkey
5.4.3.8 Russia
5.4.3.9 Rest of Europe
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Colombia
5.4.4.4 Rest of South America
5.4.5 Middle East and Africa
5.4.5.1 Saudi Arabia
5.4.5.2 Qatar
5.4.5.3 United Arab Emirates
5.4.5.4 Nigeria
5.4.5.5 Egypt
5.4.5.6 South Africa
5.4.5.7 Rest of Middle East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 ABF Ingredients
6.4.2 Acme-Hardesty
6.4.3 Barlean's Organic Oils LLC
6.4.4 BASF Corporation
6.4.5 ConnOils By Kraft
6.4.6 CREMER OLEO GmbH & Co. KG
6.4.7 Croda International Plc
6.4.8 DuPont
6.4.9 Henry Lamotte Oils GmbH
6.4.10 IOI Oleo GmbH
6.4.11 Jarrow Formulas Inc.
6.4.12 KLK EMMERICH GmbH
6.4.13 Musim Mas Group
6.4.14 Vitaflo International Ltd
6.4.15 Oleon NV
6.4.16 Procter & Gamble
6.4.17 Stepan Company
6.4.18 Sternchemie GmbH & Co. KG
6.4.19 The Nisshin OilliO Group Ltd
6.4.20 Wilmar International Ltd
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Surging Demand for Natural and Organic Beauty Products