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한글목차
세계의 라이너리스 라벨 시장 규모는 2025년 20억 4,000만 달러로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 5.28%로 확대되어, 2030년에는 26억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
라이너리스 라벨은 재활용 불가능한 박리 라이너의 필요성을 없애고 비용을 절감함으로써 인기를 끌고 있습니다. 라이너레스는 또한 최적의 점착제 배치, 안정성이 낮은 표면에 주름이 없는 붙여넣기, 열전사에 의한 바리어블 인쇄도 가능합니다.
라이너리스 라벨은 자체 접착 라벨의 모든 이점을 제공하며 개선된 효율성, 볼륨 용도, 캐리어 뒷면을 사용하지 않아 환경상의 이점이 있지만, 특정 제한이 있기 때문에 모든 라벨 생산에 이상적인 솔루션이 아닙니다.
인쇄된 모든 라벨은 분배될 때까지 연속적인 기재 웹 상에 배치됩니다. 분리하려면 절단하거나 천공해야 합니다. 투명한 기재를 사용하고 착색 잉크를 도포하기 전에 불투명한 백색을 인쇄함으로써 형태 제한을 극복할 수 있습니다. 그러나 이것은 라이너리스 라벨의 사용 범위를 더욱 제한합니다. 페이스 스톡, 접착제, 인쇄가능한 실리콘 코팅, 도포 장치, 컨버팅 장치의 개발을 포함한 라이너리스 라벨의 제품 혁신이 이 부문의 추가 성장을 지원할 것으로 예상됩니다. 시장 각사의 연구개발로 시장은 기술 혁신을 목격하고 있습니다. 이러한 혁신은 예측 기간 동안 라이너리스 라벨의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.
식음료 산업은 수요의 현저한 증가를 목격하고 있으며, 이는 라이너리스 라벨의 요구를 촉진하고 시장 성장을 가속하고 있습니다. 포장 식품에 관한 정부의 일부 산업 지침도 라이너리스 라벨에 대한 수요를 형성하고 있습니다. FDA에 따르면 포장 식품 및 가공 식품에는 영양 표시가 의무화되어 라벨 표시가 중요시되고 있습니다. 식품안전근대화법(Food Safety Modernization Act)은 소비자를 위한 포장식품에 대해 제품공급 경로를 모니터링하기 위해 최소한 제품의 직접 공급자와 수령자(소비자에 대한 소매업체 이외)를 특정할 수 있도록할 것을 의무화하고 있습니다. 이러한 규정은 포장 식품에서 라이너리스 라벨을 사용하도록 지원합니다.
라이너리스 라벨은 전통적인 라이너 라벨이 시장에서 사용할 수 있게 된 이후 시장에 침투했습니다. 라이너리스 라벨은 채용면에서 큰 진보를 이루었지만, 시장에는 다양한 유형의 점착 라벨을 포함한 상당수의 대체품이 여전히 존재하고, 조사 대상 시장의 성장에 과제가 되고 있습니다.
라이너리스 라벨 부문은 식품 포장 및 의약품 포장에 대한 수요 증가로 인해 COVID-19 기간에 안정한 것으로 간주됩니다. COVID-19의 대유행은 음식, 의료, 산업 등 다양한 최종 사용자 산업공급망을 혼란시켰습니다. 유행은 지난 몇 달 동안 공급망과 물류 관리에 전례 없는 과제를 만들었습니다. 캔 식품, 화장지, 청소 용품과 같은 제품은 상당한 수요 증가를 목격했지만 다른 최종 용도 부문은 극적으로 느려졌습니다.
라이너리스 라벨 시장 동향
식음료가 최대 시장 점유율을 차지할 전망
노동력 부족, 고객 기대, 자동화 어려움, 비즈니스 비용 상승 등 전자상거래 기업은 많은 과제에 직면하고 있으며 프로세스 최적화가 우선 과제가 되고 있습니다. 이는 특히 운송 센터 및 선불 센터에서 중요하며, 많은 경영진이 재고 관리, 주문 픽킹, 주문 릴리즈, 포장 등의 작업을 개선하는 방법을 모색하고 있습니다. 라이너리스 라벨을 사용하는 것은 음료 부문에서 포장 프로세스를 개선하고 비용을 절감하는 쉬운 방법입니다.
라이너리스 라벨의 알코올 음료 시장은 오프 트레이드 판매 증가, 관광 및 접객 산업의 성장, 시장 중간층의 가처분 소득 증가로 지원됩니다. 또한 북미 수요도 증가하고 있습니다. 예를 들어 2021년 StatCan에 따르면 캐나다의 퀘벡주에 거주하는 소비자의 음주 빈도가 가장 높고 응답자의 약 57%가 적어도 일주일에 한 번은 알코올을 마신다고 답했습니다. 이 수치는 애틀랜틱 캐나다에서는 28%로 감소합니다. 정당의 기호도 알코올 섭취량에 영향을 주는 것으로 보이며, 자유당 지지자는 주 1회 이상 음주하는 사람이 가장 많습니다.
인도 식품 안전 기준국(FSSAI)은 모든 알코올 음료에 경고 라벨의 첨부를 의무화했습니다.
급속한 도시화와 산업화로 인해 포장 식품과 가공 식품의 소비가 증가하고 있는 것으로 조사 대상 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어 미국 인구조사국에 따르면 미국 과자류 제조업의 매출은 2023년도까지 108억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상됐습니다.
탄소 배출, 생물 다양성의 손실, 자원 부족, 폐기물 등 임박한 문제에 대처하는 새로운 방법을 계속 모색하는 사회 중에서 소비자는 선택하는 브랜드나 방문하는 점포에 대해 보다 지속가능성에 대한 대처를 효율성을 향상시키고 폐기물을 삭감하는 솔루션은 소매 기업에 있어서 보다 지속가능한 방향으로 비즈니스를 진행시켜 이러한 문제에 임하는 자세를 나타내는 큰 기회가 됩니다.
아시아태평양이 가장 빠른 시장 성장을 기록할 전망
아시아태평양에서의 라이너리스 라벨의 성장은 주로 중국, 인도, 일본 등의 경제권에 있어서, 식품 및 소매 등의 최종 사용자 산업에서의 용도가 확대되고 있는 것에 기인하고 있습니다.
급속한 도시화와 공업화로 인해 이 지역에서는 포장식품과 가공식품의 소비가 늘어나고 있으며, 이것이 이 지역의 조사시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다.
라이너리스 라벨은 주로 육류, 생선, 닭고기 소매 포장에 사용되며, 냉장, 편의점 및 제품 카테고리에서 상승하고 있습니다. Eastspring에 따르면 2021년 중국 식음료(F&B) 섹터는 빠르게 확대될 것으로 예상됩니다. 2021년 매출은 1,760억 달러에 이를 것으로 추정되며, 세계 F&B 매출의 63%를 차지합니다. 2021-2025년에 걸친 연간 매출 성장률은 8.38%로 예상되고 있습니다.
최근 인도에서는 포장 식품의 소비량이 증가하고 고품질 제품에 대한 의식과 수요가 증가함에 따라 포장이 지속적으로 성장하고 있습니다. 포장 식품을 둘러싼 소비자의 의식이 높아지고 있습니다.
소득과 재량 지출이 증가함에 따라 식품은 편의성과 품질이 요구되고 있으며, 이는 일본의 포장 식품 산업의 대부분을 견인하고 있습니다. 라이프 스타일의 변화로 인도의 소비자 습관은 전통 식품의 소비에서 포장 식품과 가공 식품으로 구성된 더 도시적인 식습관으로 변화하고 있습니다.
라이너리스 라벨 산업 개요
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도는 기업 집중률, 신규 진입 장벽, 시장 리더의 지배 정도에 의해 형성됩니다. 라이너리스 라벨 시장의 주요 기업은 다양한 제품 포트폴리오를 제공하고 시장 포지션을 향상시키기 위해 판매 및 R&D 활동에 주력하고 있습니다.
2022년 1월 - ProPrintGroup은 웰링보로에 세 번째 거점을 증설하고 성장을 이루었습니다. 새로운 33,000평방 피트의 사무실과 창고는 고객 지원 센터 역할을 하여 재고 보관 장소를 늘립니다. ProPrintGroup은 현재 3개의 거점에서 총 7만 8,000평방피트를 소유하고 있습니다.
2021년 12월 - 점착 라벨 제조업체인 Etiket Schiller가 Optimum Group의 독일 플랫폼에 합류했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 산업에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
식음료 수요 증가
의약품 수요 증가
시장의 과제
대체품의 이용가능성
제6장 시장 세분화
인쇄 기술별
그라비아
플렉소 인쇄
디지털
기타 인쇄 프로세스
최종 사용자 산업별
식품
음료
의료
화장품
가정용
공업
물류
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Hub Labels Inc.
Reflex Labels Ltd
Skanem AS
NAStar Inc.
Optimum Group
SATO Europe GmbH
ProPrint Group
Innovia Films(CCL Industries)
Coveris
Lexit Group AS
RR Donnelley & Sons Company
Gipako UAB
제8장 시장의 미래
JHS
영문 목차
영문목차
The Linerless Labels Market size is estimated at USD 2.04 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.64 billion by 2030, at a CAGR of 5.28% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Linerless labels have been gaining popularity because they eliminate the need for non-recyclable release liners and reduce costs. Continuous product innovation for linerless labels will sustain future market development. Linerless also offers optimum adhesive placement, wrinkle-free attachment on low-stability surfaces, and thermal transfer variable printability. Linerless labels generate minimum waste compared with pressure-sensitive labels, while the same diameter roll carries a much higher volume of linerless labels.
Even though linerless labels provide all the benefits of self-adhesive labeling, with improved efficiencies, volume applications, and environmental advantages through their non-utilization of carrier backing paper, they are not an ideal solution for all label production as there are certain limitations.
All printed labels are positioned on a continuous substrate web until dispensed. For separation, they must either be cut or supplied with a perforation line. The use of transparent substrates and the printing of opaque white prior to the application of the colored inks may contribute to overcoming the limitations in shape. However, this further restricts the range of use for linerless labels. Product innovation for linerless labels, including developments in face stock, adhesives, printable silicone coatings, application equipment, and converting equipment, will support further growth of the sector. The market is witnessing technological innovations owing to the research and development carried out by the players in the market. Such innovations are expected to boost the adoption of linerless labels over the forecast period.
The packaged food and beverage industry has witnessed a significant increase in demand which is driving the need for liner-free labels and thereby aiding the growth of the market. Several industry guidelines by the government for packaged food have also shaped the demand for linerless labels. According to FDA, packaged and processed food items must have nutritional labeling that makes labeling important. The Food Safety Modernization Act mandates consumer packaged goods to be able to, at minimum, identify the immediate supplier and recipient (other than retailers to consumers) of a product to monitor the path of their products. Such regulations aid the use of linerless labels in packaged food.
Linerless labels penetrated the market much after the traditional liner labels were made available in the market. Although linerless labels have made great strides in terms of adoption, the market still has a significant number of alternatives, including various kinds of pressure-sensitive labels, which have presented a challenge for the growth of the studied market.
The linerless label segment has been considered stable in the COVID-19 period, owing to the increasing demand for food and pharmaceutical packaging. The COVID-19 outbreak disrupted the supply chain across various end-user industries, like food and beverage, healthcare, and industrial, among others. The pandemic created unprecedented challenges for supply chain and logistics management in the last few months. Products like canned food, toilet paper, and cleaning supplies have witnessed a significant rise in demand, while other end-use sectors have slowed dramatically.
Linerless Labels Market Trends
Food and Beverage Expected to Hold the Largest Market Share
With labor shortages, customer expectations, automation quandaries, and the high cost of doing business, e-commerce companies face numerous challenges, and optimizing processes is a priority. This is especially important in distribution and fulfillment centers, where many executives look for ways to improve operations such as inventory management, order picking, order releasing, and packing. Using linerless labels is a simple way to improve the packing process and save money within the beverage sector.
The alcoholic drinks market for linerless labels is backed by rising off-trade sales, a growing tourism and hospitality industry, and increasing disposable incomes among an expanding middle class in developing nations. The market is also witnessing an increased demand from the North American Region. For instance, in 2021, According to StatCan, consumers living in the Canadian province of Quebec drink the most frequently, with approximately 57% of respondents stating that they drink alcohol at least once a week. This figure decreases to 28% in Atlantic Canada. It appears that political party preference also affects alcohol intake, with those supporting the Liberal party most likely to drink at least once a week.
The Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) implemented the mandatory attachment of warning labels to all alcoholic beverages, as these warning labels fall under the jurisdiction of the country's Food Safety and Standards (Alcoholic Beverages Standards) Regulations. Such standards would promote the growth of the studied market.
The growing consumption of packaged and processed food due to rapid urbanization and industrialization has been driving the studied market's growth. With the rising consumption of sweets and confectionery, several packaging providers are offering packaging solutions, specifically catering to this demand, and are further driving their sales and revenues. For instance, according to the US Census Bureau, confectionery manufacturing industry revenue in the United States is expected to reach USD 10.89 billion by FY 2023.
Consumers are increasingly demanding more sustainability initiatives from the brands they select and the stores they visit as societies continue to seek new ways to address pressing issues like carbon emissions, biodiversity loss, resource shortages, and waste. Any solution that improves efficiency and reduces waste gives a significant opportunity for retailers to advance their business in a more sustainable direction and demonstrate their commitment to addressing these issues.
Asia-Pacific Expected to Register Fastest Market Growth
The growth of linerless labels in the Asia-Pacific region is mainly attributable to the growing applications of such labels in the end-user industries, like food and beverage and retail in economies like China, India, and Japan.
The growing consumption of packaged and processed food in the region due to rapid urbanization and industrialization has been driving the studied market's growth positively in the region. For instance, according to the National Bureau of Statistics of China, in 2021, about 64.8% of the total population lived in cities. This has resulted in an increasing demand for food and made China one of the world's largest food and beverage industries.
Linerless labels have been predominantly used for meat, fish, and retail poultry packaging and emerging in chilled, convenience, and product categories. According to Eastspring, in 2021, the food and beverage (F&B) sector in China was expected to be rapidly expanding. Sales were estimated to reach USD 176 billion in 2021, accounting for 63% of worldwide F&B revenue. Between 2021 and 2025, the yearly revenue growth rate is expected to be 8.38%.
In recent years, India has witnessed sustainable packaging growth, owing to the increase in packaged food consumption and awareness and demand for quality products. Consumer awareness surrounding packaged food has heightened.
With the increase in income and discretionary spending, there is a need for convenience and quality in food, which has been driving most of the packaged food industry in the country. Lifestyle changes have caused a shift in Indian consumer habits from the consumption of traditional food to more urban food habits consisting of packaged and processed foods.
Linerless Labels Industry Overview
The intensity of competitive rivalry is shaped by firm concentration ratio, barriers of entry for new entrants, and the extent of market leaders' domination. The major players in the linerless label market offer diverse product portfolios, with a focus on sales and R&D activities to improve their market positions.
Jan 2022 - The ProPrint Group has grown by adding a third location in Wellingborough. The new 33,000-square-foot office and warehouse will serve as a customer support center and provide more storage for inventory. ProPrintGroup now has a total of 78,000 square feet spread across three locations.
Dec 2021 - Etiket Schiller, a manufacturer of self-adhesive labels, joined the Optimum Group's German platform. Etiket Schiller will be able to better serve their clients as part of the Optimum Company, with additional capacity, a wider selection of self-adhesive labels and flexible packaging solutions, and higher delivery dependability as part of an international printing group.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Demand for Packaged Foods and Beverages
5.1.2 Increasing Demand for Pharmaceutical Supplies