중동의 렌터카 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Middle East Car Rental - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드 : 1689731
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

중동의 렌터카 시장은 예측 기간 동안 10.42%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다.

Middle East Car Rental-Market-IMG1

렌터카 시장은 COVID-19의 대유행으로 심각한 영향을 받았습니다.

장기적으로, 렌터카 시장의 성장은 이 나라에서의 구입과 자동차 운전에 관한 정부의 엄격한 법률에 의해 양호합니다. 공공 수송의 이용은 시간이 걸리고 예측 불가능하게 될 가능성이 있습니다.

중동 국가에서는 오만과 아랍에미리트(UAE)과 같이 경제가 확대되는 국가가 렌터카 시장에 박차를 가하고 있습니다. 출장, 이벤트, 자동운전, 종업원 이동, 공항 이동, 도시 이동 용도는 렌터카의 많은 용도에 불과하며, 보험, 엔터테인먼트 시스템, 추가 서비스도 제공합니다.

중동의 어느 나라에서도 오만과 아랍 에미리트 연합과 같은 확장 경제가 렌터카 시장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 보험, 엔터테인먼트 시스템 및 기타 서비스도 제공합니다.

중동의 렌터카 시장 동향

온라인 렌탈 예약이 계속 큰 수요에

대부분의 렌트카 이용자는 번창기에 온라인으로 렌터카를 빌리는 것을 선호합니다. 그 중에서도 사이트를 통한 예약이 가장 일반적인 방법입니다. 지역 전체의 인터넷 이용자 증가는 온라인 예약 서비스의 이용을 증가시킬 것으로 예상됩니다.

현재 온라인 예약은 차용자의 서류 확인, 차용자에게 차량에 대한 정보 제공, 승차거부 세부사항 결정, 특정 장소에서의 렌터카 인수, 계약서의 전자 서명, 현금리스 거래 등 다양한 목적에도 도움이 되고 있습니다.

렌터카 서비스는 여러 가지 저렴한 옵션을 제공하고 고객의 요구에 맞게 선택할 수 있습니다. 중동 국가의 렌터카 산업에서는 온라인 서비스, 사용성 및 사용자 만족도 향상으로 인한 디지털 변화도 볼 수 있습니다. 또한 유지보수 및 수리 책임을 최소화하고 24시간 365일 이용할 수 있는 장점도 온라인 렌터카 예약의 성장을 뒷받침하고 있습니다.

또한 앱 개발자가 보다 고급 예약 기능을 갖춘 모바일 렌탈 용도를 설계했기 때문에 앱을 통한 온라인 렌터카 동향이 시간이 지남에 따라 개선되었습니다. 이는 단일 플랫폼에서 더 많은 차량 가용성과 동등한 대여 요금을 제공합니다. 시장 경쟁이 치열해짐에 따라 대기업은 국내 온라인 렌터카 사업을 강화하기 위해 현지 기업과의 제휴 및 인수 등의 전략을 채택했습니다. 예를 들면

관광 활동 증가

중동은 특히 지난 20년간 경이로운 성장을 이뤘던 이상한 지역입니다. 오늘날 여행 및 관광 부문을 포함한 지역 경제의 모든 부분이 이러한 확대에 영향을 받고 있습니다. 중동은 국제 관광의 다음 주요 기지가 되고 있으며, 이 부문에서 성장이 달성되고 있습니다.

중동 국가는 유럽, 북아프리카, 인도, 중국 등 지리적으로 중요한 지역의 한가운데에 있습니다. 이 때문에 세계의 경제적 연결이 구축되기 쉽고, 장기간에 걸쳐 각국의 경제를 지원해 왔습니다. 아라비아 반도에 풍부한 에너지 자원, 특히 석유가 있었던 것도 이 개발에 기여하여 중동과의 새로운 무역 파트너십이 시작되었습니다.

전반적으로 중동은 도시화 및 기타 개발 이니셔티브의 선두에 서서 여행 및 관광 서비스를 제공하기 위해 필요한 인프라와 관광지를 이 지역에 제공했습니다. 두바이에서 리야드를 거쳐 암만에 이르기까지 이러한 관광객 환영의 자세가 메가시티와 국제도시의 개발로 이어졌습니다.

중동으로의 인바운드 입국자 수는 2022년 4분기에 4% 증가해 세계 평균의 30% 감소를 넘어 해외 여행 회복의 페이스를 만들었습니다. 평방미터의 넓이를 자랑하고 2024년초에 관광객의 접수를 시작할 예정입니다.

따라서 여러 렌터카 회사가 현지 기업과 제휴하여 신시장에 진출하고 있습니다.

중동 렌터카 산업 개요

중동의 렌터카 시장은 Avis Budget Group Inc, SIXT, Hertz Corp, Theeb Rent A Car, Enterprise Holdings Inc 등의 국제적·지역적 참가 기업에 의해 적당히 통합되어 있습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화(금액 단위:달러)

제6장 경쟁 구도

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

JHS
영문 목차

영문목차

The Middle East Car Rental Market is expected to register a CAGR of 10.42% during the forecast period.

Middle East Car Rental - Market - IMG1

The market for car rentals was severely impacted by the COVID-19 pandemic. The COVID-19 pandemic has caused the region's car rental market to slow down completely due to the sudden and complete suspension of transportation. The Middle Eastern countries' rental car demand continued to decline as a result of the region's declining preference for shared mobility.However, in the aftermath of the pandemic, as the number of tourists has significantly increased, the Middle Eastern's demand for car rentals has significantly increased and is anticipated to continue throughout the forecast period.

Over the long term, the car rental market's growth is favorable due to stringent government legislation on purchase and car driving in the country. Using public transportation can become time-consuming and unpredictable. Moreover, public transport doesn't give an end-to-end ride, which is especially unfavorable among tourists.

In every Middle Eastern nation, expanding economies like Oman and the United Arab Emirates have fueled the rental car market.Among the Middle Eastern countries, Saudi Arabia generates the most revenue from car rentals.Outstation, event, self-driving, employee transportation, airport transportation, and local use are just a few examples of the many uses for car rentals.In addition, they are providing insurance, entertainment systems, and additional services.The developed Middle Eastern nations are also starting to take notice of the rise of electric cars, which offer the same functionality with the added benefit of having fewer negative environmental effects.

In every Middle Eastern nation, expanding economies like Oman and the United Arab Emirates have fueled the rental car market.Among the Middle Eastern countries, Saudi Arabia generates the most revenue from car rentals. Outstation, event, self-driving, employee transportation, airport transportation, and local use are just a few examples of the many uses for car rentals.In addition, they are providing insurance, entertainment systems, and additional services.The developed Middle Eastern nations are also starting to take notice of the rise of electric cars, which offer the same functionality with the added benefit of having fewer negative environmental effects.

Middle East Car Rental Market Trends

Online Rental Booking Continues to Witness Major Demand

Most renters prefer renting cars online during peak seasons. As the car rental market witnessed increased demand during peak holiday seasons, people tend to book cars in advance. Online booking services include booking cars through internet sites and mobile applications, among which booking-via-sites is the most common method opted for by renters. The rise in internet users across the region is likely to increase the use of online booking services. In 2022, internet users accounted for 91.4% of Saudi Arabia's population and are expected to increase to 95.3% by 2030.

Currently, booking online also serves various purposes, such as verification of the renter's documents, offering information to the renter regarding the car, determining the details of the drop, and pickup up the rented car at a certain place, e-signing of contracts, and cashless transactions. These helped car rental companies to gain a competitive edge over their peers during the past few years.

Car rental services offer multiple affordable options and can be chosen to suit the customer's needs. The car rental industry in Middle-East nations also sees digital transformation with improved online services, usability, and user satisfaction. Also, the added benefit of minimal responsibility for maintenance, repair, and 24/7 availability is driving the growth of online rental booking.

Furthermore, the trend of online renting a car through apps improved over time as app developers are designing mobile rental applications with more advanced booking features. It offers more vehicle availability and comparable rental costs on a single platform. With growing competition in the market, major companies adopted strategies, such as partnering or acquiring local companies, to boost their online rental operations across the country. For instance,

Rise in Tourism Activities

The Middle East is a region rich in wonders that grew tremendously, particularly over the last two decades. Today, every part of the local economy is being impacted by this expansion, including the travel and tourism sector. The Middle East is becoming the next major hub for international tourism, and it is in this area that growth is attained.

Middle-Eastern countries are in the middle of important geographical areas, including Europe, North Africa, India, and China. This aspect made it easier to establish global economic connections, which helped the countries' economies over time. The Arabian Peninsula's abundance of energy resources, especially oil, also contributed to this development and the start of new trading partnerships with the Middle East.

Altogether, the Middle East spearheaded urbanization and other development initiatives that provided the region with the infrastructure and tourist destinations required to begin providing travel and tourism services. As a result, the Middle-Eastern countries gradually welcomed tourists and established the travel industry as the foundation of their economy. The development of megacities and international cities resulted from this welcoming attitude toward tourists from Dubai to Amman through Riyadh. Large populations, cutting-edge infrastructure, and first-rate transportation systems are all common elements these cities share and contribute to their appeal.

Inbound arrivals to the Middle East increased by 4% in the fourth quarter of 2022, outpacing the global average decline of 30% and setting the pace for the recovery in international travel. By its national tourism policy, Saudi Arabia will build Sindalah, the first abundant island and yacht club destination in the Red Sea. Sindalah, which spans 840,000 sq m in its futuristic metropolis NEOM, is anticipated to begin hosting visitors in early 2024. 3,500 employees are expected to be created by the facility in the tourist, hospitality, and leisure industries. Sindalah will feature 333 luxury serviced apartments and 413 ultra-premium hotel rooms, and a distinguished 86-berth marina.

Therefore, several car rental companies are partnering with local players to enter new markets. For instance,

Middle East Car Rental Industry Overview

The Middle-East Car Rental Market is moderately consolidated with international and regional players such as Avis Budget Group Inc, SIXT, Hertz Corp, Theeb Rent A Car, Enterprise Holdings Inc, and others. The major rental companies are making joint ventures and partnerships to launch newer products and include an edge over their competitors.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION (Value in USD)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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