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한글목차
일회용 포장 시장 규모는 2025년에 455억 달러에 이르고, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 5.93%를 나타내 2030년에는 606억 8,000만 달러에 달할 것으로 전망됩니다.
주요 하이라이트
일회용 플라스틱 포장은 도시화, 바쁜 라이프 스타일, 식음료에의 요구에 의해 높은 수요가 있어, 산업을 견인하고 있습니다.음식물의 소비량 증가나 온라인 식품 택배의 인기도, 일회용 포장 수요를 밀어 올리고 있습니다
소비자의 구매 행동의 변화와 유연성, 비용 효율적, 사용하기 쉬운 포장의 보급이 일회용 포장 시장을 견인하고 있습니다. 유스 제품의 예는 패스트 푸드점, 테이크아웃 레스토랑, 케이터링 시설 등 다양한 음식점에서 볼 수 있습니다.
중국과 인도 등 신흥 국가에서의 전자상거래의 대두는 싱글유스포장 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
게다가 식품산업은 최근 클라우드 키친의 새로운 수요가 출현하여 크게 변모하고 있습니다.클라우드 키친은 최근 인기가 급상승하고 있습니다.
세계에서 플라스틱 재료가 널리 사용됨에 따라 환경에 대한 위협이 커지고, 각국 정부나 세계의 규제기관이 이 문제에 대처하기 위한 조치를 강구하고 있습니다. 인도와 같은 신흥 국가들은 실용성이 낮고 포이 버릴 가능성이 높은 식별된 일회용 플라스틱 제품의 생산, 수입, 보관, 유통, 판매, 사용을 금지하고 있습니다. 막대기를 포함하여 이어폰, 풍선을 위한 플라스틱 막대기, 플라스틱 기치, 사탕 막대기, 아이스크림 막대기, 훈장을 위한 열전달 초콜렛, 플라스틱 쟁반, 컵, 안경, 수저, 포크, 또는 믹서기가 포함되어 있습니다.스푼, 나이프, 빨대, 트레이, 과자 상자를 둘러싸는 포장·포장용 필름, 초대장, 담배의 상자, 플라스틱 또는 PVC제의 배너 등, 100 미크론 이하의 것이 있습니다.
한편, 러시아와 우크라이나 전쟁은 일부 국가에 대한 경제 제재, 상품 가격 상승, 공급 체인 혼란, 세계의 많은 시장에 영향을 미치고 있습니다. 여러 나라에서 원료 가격과 에너지 비용을 상승시키고, 상품 가격의 상승, 공급망의 혼란, 많은 시장에 대한 영향을 가져오고 있습니다.
일회용 포장 시장 동향
식음료 부문 수요 증가
온라인 식품 딜리버리 플랫폼과 모바일 애플리케이션의 대두가 일회용 포장 제품, 특히 용기의 성장을 자극하고 있습니다.
또한 선진국에서는 빠르게 변화하는 생활로 인해 퀵서비스 레스토랑의 일회용 포장재가 필수품이 되었습니다. 집에서 식사를 준비할 시간이 부족하기 때문에 패스트푸드에 의존하는 사람들이 늘어나고 있습니다. 일회용 포장을 사용하면 레스토랑은 음식을 현명하고 안전하며 경제적으로 포장하는 동시에 고객에게 빠르고 쉽게 음식을 옮길 수 있는 방법을 제공할 수 있습니다.
모든 QSR은 일회용 종이컵, 종이 빨대, 햄버거 상자, 플라이 용기 등 다양한 일회용 식품 포장을 매일 이용하고 있습니다. 나다, 독일, 프랑스 등의 나라에서는 레스토랑에서의 식사는 특별한 날을 축하해, 가족에서 즐기는 장소로서 널리 인정되고 있습니다. 벅스는 밖에서의 간식이나 커피에 수요로부터, 세계에서 점포수를 늘리고 있습니다.
음식 식품 산업에서도 널리 사용되고 있습니다. 외출처에서의 식사는 급속하게 일반화되고 있어 제공된 식품을 편리하게 소비하기 위해서, 포장은 중요한 역할을 하고 있습니다.택배나 가져오기 식품은 급성장을 확인한 동향입니다
또한 식품 부문에서 일회용 판지 포장의 성장은 판지 포장의 뛰어난 운영 특성으로 인해 판지 포장은 식품과 접촉해도 안전하고 폭넓은 온도 범위에서 사용할 수 있으며 보다 장기간에 걸쳐 유기적 특성을 유지할 수 있습니다. 더, 시리얼, 스낵 크래커 등의 식품을 민트 컨디션으로 배송하기 위해 널리 이용되고 있습니다.
게다가 사람들이 첨단 기술에 익숙해지고 편의성과 서비스 속도를 강조함에 따라 여러 온라인 식품 주문 포털이 출현하여 레스토랑과 외식점의 도달 범위를 크게 확대하고 있습니다. 드에의 경도와 카페 문화의 성장도, 국내의 레스토랑 시장의 형성에 일역 구입하고 있습니다. 이런 사례는 플라스틱 용기, 컵, 골판지 상자 등의 일회용 포장을 증대시킬 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
이 지역은 많은 최종 사용자 산업 단체 덕분에 일회용 포장 시장의 주요 투자자와 채용자 중 하나입니다.
인도에서는 경제의 확대, 중간층 증가, 라이프스타일의 변화, 인구 증가로 일회용 포장의 요구가 높아지고 있습니다.
수요 증가와 식음료 부문의 신규 기업의 참가에 의해 인도에서는 식음료의 종이 및 판지 포장이 증가하고 있습니다.
또한 중국에서는 도시락 증가 경향, 레스토랑과 슈퍼마켓 증가, 병 들어가는 물과 음료의 소비량 증가가 동국 시장 성장의 중요한 촉진요인이 되고 있습니다.
기술의 선진화와 최종 사용자 산업의 포장 용도 증가가 중국 시장의 성장을 가속하는 큰 요인이 되고 있습니다.인구가 증가하고 있어, 1인당의 포장이 증가하고 있습니다.
일회용 유리 포장은 의료 산업에 있어서의 제네릭 주사약의 사용 증가에 의해 성장하고 있습니다.
인도는 세계의 의약품 시장에서 돌출한 존재이며, 그 시장 규모도 확대하고 있기 때문에 인도에서의 일회용 유리 포장 수요는 확대될 것으로 예상되고 있습니다. Foundation의 웹사이트에 게재된 데이터에 의하면, 인도는 세계 최대의 제네릭 의약품 공급국이며, 세계공급량의 20%를 차지해, 세계의 백신 수요의 60% 이상을 충족하고 있습니다.
게다가 일본은 가장 급성장하고 있는 제약산업의 하나이며, 다양한 유형의 포장에 있어서 끊임없는 기술 혁신에 끊임없이 주력하고 있습니다.
일회용 포장 산업 개요
Ardagh Group SA, Amcor Group GmbH, Winpak Limited를 비롯한 여러 세계 및 지역 기업으로 구성된 일회용 포장 시장은 크게 부문화되어 경쟁이 심한 시장 공간에서 주목을 받고 있습니다.
2023년 2월 시럽 및 액체 의약품의 의약품 및 허브 시장을 위해 Berry Global Healthcare는 소아용(CRC) 및 탬퍼 증거(TE) 포장에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 고객을 지원하는 완벽한 번들 솔루션을 개발했습니다. Berry Global Healthcare의 새로운 탬퍼 증거와 어린이 저항 기능은 20ml에서 1,000ml까지 28mm 목 PET 병의 7가지 변형과 다양한 디자인을 제공합니다.
2022년 11월, 중요한 일회용 포장 회사인 HotpackGlobal은 카타르에 제조 시설을 개설했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
산업 밸류체인 분석
COVID-19의 산업에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
개발도상국에서 전자상거래의 상승
온라인 식품 택배 서비스 수요 증가
시장의 과제
세계의 일회용 플라스틱 포장 제품 사용에 대한 규제
제6장 시장 세분화
재료 유형별
종이 및 판지
플라스틱
유리
기타 재료(금속, 목재)
최종 사용자 산업별
식품
음료
퍼스널케어
의약품
기타
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
독일
영국
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카
기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Novolex
Pactiv LLC
Dart Container Corporation
Winpak Ltd.
Berry Global Inc
Amcor Group GmbH
Huhtamaki Oyj
Hotpack Packaging Industries LLC
Graphic Packaging International, LLC
Transcontinental Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
KTH
영문 목차
영문목차
The Single-use Packaging Market size is estimated at USD 45.50 billion in 2025, and is expected to reach USD 60.68 billion by 2030, at a CAGR of 5.93% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Single-use plastic packaging is in high demand because of urbanization, busy lifestyles, and the need for food and beverage drives the industry. The increase in the consumption of food and drink and the popularity of online food delivery are also driving the demand for single-use packaging. Due to its strength, versatility, affordability, and transparency, single-use plastic packaging has gained popularity across different industries.
The changing consumer buying behavior and the increasing prevalence of flexible, cost-effective, and user-friendly packaging drive the market for single-use packaging. Using single-use food packaging is essential in preventing foodborne illness by eliminating the risk of contamination and transmission of diseases by using products intended to be used only once. Examples of single-use products can be found in various eateries, such as fast-food joints, takeaway restaurants, and catering facilities. In the modern era, most end-user industry organizations adopt designs essential for everyday life, such as single-use paper and plastic beverage cups, beverage lids, and straws and bottles.
The emergence of e-commerce in developing countries such as China and India is expected to increase the demand for disposable packaging. Additionally, the need for packaging in the market is expected to be influenced by the growth of modern lifestyle changes and the expansion of the food and beverages industry, the home care industry, the healthcare industry, and the personal care industry impacted by the development of new e-commerce markets which drive the demand of Single-use packaging market.
Further, the food industry has significantly transformed recently, with a new demand for cloud kitchens emerging. Cloud kitchens have seen a surge in popularity in recent years, as the concept of cloud kitchens has become increasingly accepted by consumers, particularly in the post-pandemic, when restaurants adopt online food delivery, and the transition occurs to takeout and delivery services due to user demand.
The widespread use of plastic materials worldwide has posed a considerable threat to the environment, and governments and global regulatory bodies are taking steps to address this issue. To address this issue, developing countries such as India have banned the production, import, storage, distribution, sale, and use of identified single-use plastic products, which are of low utility and have a high littering potential. The list of prohibited items includes earbuds containing plastic sticks, plastic sticks for balloons, plastic flags, candy sticks, ice-cream sticks, thermocol for decoration, plastic plates, cups, glasses, cutlery, forks, and stirrers. Spoons, knives, straws, trays, wrapping or packing films surrounding sweet boxes, invitation cards, cigarette packets, and plastic or PVC banners, all smaller than 100 microns;
Meanwhile, the war between Russia and Ukraine has resulted in economic sanctions against several countries, high commodity prices, supply chain disruptions, and impacts on many markets worldwide. Some Middle Eastern nations are very reliant on imports of food and energy, making them particularly susceptible to economic shocks brought on by the Ukraine crisis. The war between Russia and Ukraine has made raw material prices and energy costs rise in several countries with production facilities, high commodity prices, supply chain disruptions, and impacts on many markets. According to the Center for Strategic and International Studies, the war restricted food exports from Ukraine and Russia and increased the prices of these commodities. The rising cost of packaging materials and items has resulted in a decline in profit across the supply chain.
Single Use Packaging Market Trends
Growing Demand for Food and beverage segment
The rise of online food delivery platforms and mobile applications has stimulated the growth of disposable packaging products, particularly containers. In the food and beverage sector, e-commerce transactions for standalone restaurants accepting orders online or through food aggregator applications have witnessed remarkable growth in the last few years.
Moreover, the Fast-paced life in developed countries has made single-use foodservice packaging in quick-service restaurants necessary. More individuals rely on fast food as they have less time to prepare meals at home. Single-use packaging enables restaurants to package food sensibly, securely, and economically while providing customers with a quick and easy way to transfer meals.
Every QSR utilizes a variety of single-use food packaging daily, including disposable paper cups, paper straws, burger boxes, and fry containers. It also uses them to protect menu items and keep them clean, at the right temperature, and imprinted with the brand's colors and logo. The quick restaurant market is multiplying daily because of the inhabitants' considerable spending power. In countries like India, Canada, Germany, and France, eating in restaurants is now widely recognized as the place to celebrate special occasions and have fun with the family. In this context, Starbucks, a famous coffee chain, has increased its stores worldwide due to demand for outside snacking and coffee. The company has 35,711 stores worldwide, which has risen from 33,833 stores the previous year.
Bags are also widely used in the food and beverage industry. Eating on the go is rapidly becoming a norm, and packaging plays a crucial role in ensuring that the food served is consumed conveniently. Home delivery and takeaway food are the trends that witnessed rapid growth. Thus, plastic bags are a vital element used by restaurants, cafes, and food service chains to deliver food and convenience to customers.
In addition, the growth of single-use paperboard packaging in the food sector is attributed to the superior operational characteristics of paperboard packaging, which is safe for food contact and can be used over a wide range of temperatures, maintaining organoleptic properties for a more extended period. Corrugated boxes and cartons are extensively utilized for delivering food products, such as pizzas, cereals, and snack crackers, in mint condition. They offer a clean new box each time, which can be used to pack foodstuffs and exceedingly fresh produce that needs cushioning, strength, ventilation, moisture resistance, and protection.
Moreover, as people become more tech-savvy and value convenience and service speed, multiple online food ordering portals have emerged, significantly increasing restaurants and food service outlets' reach. An inclination toward home-grown brands and a growing cafe culture also play a role in shaping the restaurant market in the country. Such instances are expected to augment single-use packaging such as plastic containers, cups, corrugated boxes, etc.
Asia-Pacific Expected to Hold a Significant Market Share
The region is one of the major investors and adopters of the single-use packaging market, owing to many end-user industry organizations. The growing trend of packed meals, the increasing number of restaurants and supermarkets, and increasing bottled water and beverage consumption are significant driving factors of the regional market growth.
The need for single-use packaging is developing in India due to the country's expanding economy, growing middle class, changing lifestyles, and increasing population. The India Brand Equity Foundation predicts that by 2026, the country's e-commerce market will reach USD 200 billion. The boom in internet and smartphone use is also driving the majority of the packaging demand in the region.
With increased demand and new companies in the food and beverage space, India has seen a rise in the paper and paperboard packaging of food and beverages. The entry and meteoric rise of food delivery service companies such as Zomato and Swiggy have increased the consumption of food and beverage packaging.
Furthermore, in China, the growing trend of packed meals, the increasing number of restaurants and supermarkets, and increasing bottled water and beverage consumption are significant driving factors of the country's market growth.
The increasing technological advancements and end-user industry packaging applications are the significant factors driving the growth in the Chinese market. The population is growing, and packaging per person is increasing. It is due to consumer behavior trends, such as the growth in the use of convenience products and the increasing use of single-use packaging products as substitutes for other packaging materials.
Single-use glass packaging has been growing due to the increasing usage of generic injectable drugs in the healthcare industry. Pharmaceutical glass packaging is available in various drug types, such as injectable and non-injectable. The significant property of pharmaceutical glass packaging has high chemical durable properties, which maximizes the reliability of the products.
The demand for single-use glass packaging in India is expected to multiply as India is a prominent and expanding player in the global medicines market. According to data published on the India Brand Equity Foundation website, India is the world's largest provider of generic pharmaceuticals, accounting for 20% of the worldwide supply and meeting over 60% of global vaccine demand. The Indian pharmaceutical industry is .valued at USD 42 billion globally.
Furthermore, Japan is one of the fastest-growing pharmaceutical industries, constantly focusing on continuous innovation in different types of packaging. The Government of Japan also contributes to this growth through deregulations for international companies to invest, thereby driving the country's packaging market.
Single Use Packaging Industry Overview
The majorly fragmented single-use packaging market, comprising several global and regional players like Ardagh Group SA, Amcor Group GmbH, Winpak Limited, and more, is vying for attention in a contested market space. This market is characterized by low product differentiation, growing levels of product penetration, and high levels of competition.
In February 2023, For the pharmaceutical and herbal market for syrup and liquid medications, Berry Global Healthcare is developing a complete bundle solution to assist customers in capitalizing on the rising demand for child-resistant (CRC) and tamper-evident (TE) packaging. The new Berry Healthcare tamper-evident and child-resistant features have seven variations of 28mm neck PET bottles ranging from 20ml to 1,000ml and various designs.
In November 2022, HotpackGlobal, a significant disposable packaging company, opened a manufacturing facility in Qatar. The cutting-edge manufacturing facility is a specialized factory that will create a wide range of Hotpack's paper products, including folding and corrugated cartons, paper bags, and cups. It is situated in Doha's new industrial region.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industrial Value Chain Analysis
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise of E-commerce in Developing Nations
5.1.2 Growing Demand for Online Food Delivery Services
5.2 Market Challenges
5.2.1 Regulations Against the Usage of Single-use Plastic Packaging Products Globally