아시아태평양의 섬유 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Asia-Pacific Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드 : 1687877
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,750 ₩ 6,858,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트 등의 Copy & Paste 가능합니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 5,250 ₩ 7,579,000
PDF & Excel (Team License: Up to 7 Users) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업내 7명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트 등의 Copy & Paste 가능합니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 6,500 ₩ 9,384,000
PDF & Excel (Site License) help
PDF & Excel 보고서를 동일한 지리적 위치에 있는 사업장내 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트 등의 Copy & Paste 가능합니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 8,750 ₩ 12,633,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 전 세계 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트 등의 Copy & Paste 가능합니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

아시아태평양의 섬유 시장 규모는 2025년에 4,011억 8,000만 달러로 추정되고, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR 2.55%로 성장할 전망이며, 2030년에는 4,550억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

Asia-Pacific Textile-Market-IMG1

주요 하이라이트

아시아의 섬유 시장 동향

아시아의 패션 액세서리에 대한 소비 지출 증가

아시아의 의류와 풋웨어에 대한 소비자 지출은 2024-2028년 총 278억 달러(35.8% 증가)로 지속적으로 증가할 것으로 예측됐습니다. 8년 연속 증가 후 패션 관련 지출은 1,054억 달러에 달하며, 따라서 2028년에는 새로운 정점에 이를 것으로 추정됩니다.

현재 진행중인 노동 시장의 회복도 소비자의 신뢰감, 나아가서는 소비를 뒷받침될 것으로 전망됩니다. 아시아(주로 중국)로부터의 의류품 수요가 증가함에 따라, 이 부문에서의 유럽과 북미의 중요성은 저하하고 있습니다. 북미와 유럽 이외 지역의 의류 매출은 2021년에는 이들 지역의 매출과 맞먹으며 2025년에는 전 세계 의류 매출의 55%에 이를 것으로 예상됩니다.

아시아태평양(베트남, 필리핀, 인도네시아, 말레이시아, 태국, 싱가포르)은 의류 부문에 매우 매력적이며 특히 디지털 솔루션이 중요한 역할을 하고 성장하는 젊은이들의 비율이 많기 때문입니다.

수출 증가가 아시아 수익을 끌어올립니다.

2022년, 세계의 의류 수출국 1위는 중국이었으며, 그 점유율은 약 31.7%, 그 후 EU, 방글라데시, 베트남의 순이었습니다. 이 해, 중국과 EU는 세계 섬유 수출의 선두이기도 했습니다.

많은 아시아 국가들은 의류, 섬유 및 풋웨어(GTF) 제조업을 확립하여 GDP와 세계의 의류 시장에 크게 기여하고 있습니다. 중국의 수출액은 아시아 섬유 수출 시장 전체의 거의 52.2%에 해당합니다.

합리적인 가격으로 쾌적한 의류품에 대한 소비자의 인식이 변화하고 있기 때문에 비스코스, 실크, 대마 등의 고가치 섬유 수요가 높아지고 있습니다. 섬유의 혼방 품종도 또한 인공사와 천연사의 큰 특징에 의해 비약적으로 성장하고 있으며, 그 결과, 향후 수년간에 새로운 시장과 성장 기회가 열릴 것입니다.

폴리에스테르와 면은 이 지역에서 널리 사용되고 있는 섬유사 제품입니다. 소비 패턴의 변화, 인구 증가, 가처분 소득 증가, 아시아태평양에 있어서의 의류나 가정용 가구 수요 증가가 주요 성장 요인입니다.

또, 아시아태평양에서는 홈 텍스타일 수요가 높아지고 있습니다. 홈 텍스타일에는 담요, 침대 시트, 테이블 크로스, 청소용 및 키친용 크로스, 드레이프, 침대 커버, 시어, 벽걸이 카펫, 침낭, 타올켓, 매트리스, 이불, 베개, 태피스트리 등의 제품이 포함되어 가정 , 호텔 , 사무실 등의 인테리어에 이용되고 있습니다.

아시아태평양 섬유 산업 개요

아시아태평양의 섬유 시장은 경쟁이 치열하고 세분화되고 있습니다. 아시아 태평양 섬유산업 기업으로는 Shenzhou International Group, Weiqiao Textile, Texhong Textile Group, Arvind Ltd, Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltd 등이 있습니다. 수많은 토종 기업들은 입지에 제약이 있지만 기술 발전에 따라 인터넷과 전자상거래의 침투가 어려운 시대에도 시장을 견인해 왔습니다. 게다가 합병, 제휴, 인수에 이은 시장의 통합은 기업이 시장에서 견고한 골격을 쌓는 데 도움이 될 것으로 생각됩니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학 및 인사이트

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 시장의 미래

제8장 부록

AJY
영문 목차

영문목차

The Asia-Pacific Textile Market size is estimated at USD 401.18 billion in 2025, and is expected to reach USD 455.00 billion by 2030, at a CAGR of 2.55% during the forecast period (2025-2030).

Asia-Pacific Textile - Market - IMG1

Key Highlights

Asia Textile Market Trends

Increase in Consumer Spending in Fashion Accessories in Asia

The total consumer spending on clothing and footwear in Asia was forecast to continuously increase between 2024 and 2028 by a total of 27.8 billion U.S. dollars (+35.8 percent). After the eighth consecutive increasing year, fashion-related spending is estimated to reach 105.4 billion U.S. dollars and, therefore, a new peak in 2028.

The ongoing labor market recovery will also aid consumer confidence and, hence, spending. As demand for clothing from Asia (mainly China) grows, the importance of Europe and North America in this sector is declining. Sales of clothing products outside North America and Europe equaled sales in these regions in 2021, and they are expected to reach 55% of the total world sales of clothing products in 2025.

The Asia-Pacific region (Vietnam, the Philippines, Indonesia, Malaysia, Thailand, and Singapore) is highly attractive to the apparel sector, especially because it has a large proportion of young people for whom digital solutions play an important and growing role.

Increase in Exports Boosting Revenue in Asia

In 2022, China was the top-ranked global clothing exporter, with a share of approximately 31.7 percent, followed by the European Union, Bangladesh, and Vietnam. In that year, China and the European Union were also the leading textile exporters in the world.

Many Asian economies have established garment, textiles, and footwear (GTF) manufacturing industries that contribute considerably to their GDPs and the global apparel market. China's export figures translate to almost 52.2% of the total textile export market in Asia.

The shift in consumer perception of affordable and comfortable clothing increases the demand for high-value fabrics, such as viscose, silk, and hemp. Blended varieties of fibers are also growing exponentially due to significant features of artificial and natural yarn, thus opening up new markets and growth opportunities in the coming years.

Polyester and cotton are widely used textile yarn products in the region. Changing consumption patterns, increasing population, disposable incomes, and the increasing demand for clothing and home furnishing products in the Asia-Pacific region are the major growth factors.

Also, the demand for home textiles is rising in the APAC region. Home textile includes products such as blankets, bedsheets, table cloths, cleaning and kitchen cloths, drapes, bed covers, sheers, wall carpets, sleeping bags, terry towels, mattresses, quilts, pillows, tapestry, etc., which are utilized in the interiors of homes, hotels, offices, etc.

Asia Textile Industry Overview

The Asia-Pacific textile market is highly competitive and fragmented. Some of the companies in the Asia-Pacific Textile industry are Shenzhou International Group, Weiqiao Textile, Texhong Textile Group, Arvind Ltd, and Bombay Dyeing and Manufacturing Company Ltd. Numerous local companies are restricted to their locations, but with technological advancement, Internet and e-commerce penetration has driven the market even in the hard times. Further, integration of the market, followed by mergers, partnerships, and acquisitions, will help the companies to create a strong foothold in the market.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기