전동 보트 및 전동선 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Electric Boat and Ship - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1687741
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
전동 보트 및 전동선 시장 규모는 2025년에 79억 6,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 2030년에는 144억 5,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 12.65%를 나타낼 것으로 전망됩니다.
COVID-19 팬데믹은 제조시설의 조업정지와 세계무역제한으로 인해 전동 보트 및 전동선 시장의 성장을 방해했습니다.
일부 추정에 따르면 여행 제한 조치로 인해 컨테이너선 교통량은 13.77%, 여객선 교통량은 42.77% 감소한 것으로 나타났습니다. 많은 전동선 기업이 디지털화에 투자하여 고객이 실시간으로 원격 모니터링할 수 있도록 함으로써 이러한 OEM 기업에 새로운 수익원을 창출하고 있습니다.
주요 하이라이트
2020년 6월 Kongsberg Gruppen의 디지털 소프트웨어 자회사인 Kongberg Digital은 함대의 소유자에게 함대의 위치와 성능에 대한 실시간 통찰력을 원격으로 제공하는 새로운 벤치마크 용도를 발표했습니다.
보트나 선박 증가, 배출량 감축을 위해 친환경 보트나 선박의 채용을 장려하는 정부의 주력 등 장기적인 요인이 시장 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
2018년 노르웨이 정부는 2021년까지 적어도 60척의 전동선을 운항했고, 2026년까지 국내 피요르드와 같은 유네스코 유산에 등록된 관광지에서 운항되는 모든 화석 연료선을 금지하는 목표를 설정했습니다.
노르웨이는 시장 성장에 크게 기여하고 있으며, 유럽은 이 지역에서 새로운 전동선과 보트에 대한 수요가 가장 높기 때문에 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
이와 같이 앞서 언급한 요인은 향후 5년간 전동 보트 및 전동선 시장에 큰 성장을 가져올 것으로 예측되고 있습니다.
전동 보트 및 전동선 시장 동향
환경 문제에 의한 전동 보트 및 전동선 채용 확대
전동 보트 및 전동선 시장 성장 촉진요인에는 해상 관광 증가나 해상 무역 증가 등의 요인이 포함됩니다.
또한, 배출량을 줄이기 위해 전동 보트와 전동선의 사용을 촉진하려는 정부의 지원과 선주의 의욕의 고조가 예측 기간 동안 시장 성장을 뒷받침 할 가능성이 높습니다.
2022년 5월 핀란드 경제 고용부는 지속 가능한 해사 산업을 위한 개발 프로그램을 시작했습니다. 프로그램은 운송통신부, 비즈니스 핀란드, 핀란드 산업 투자, 핀베라, 핀란드 VTT 기술 연구센터, 핀란드 해사 산업 연맹과 협력하여 실시됩니다.
2022년 4월, 네덜란드 정부는 2025년까지 암스테르담, 로테르담의 도시와 국내의 모든 국립공원에서 모든 화석연료를 동력으로 하는 보트의 사용을 금지한다고 발표했습니다.
2021년 4월, 한국은 3,300만 달러를 투자해, 그린 선박의 최초의 테스트 베드를 건설했습니다.
2050년까지 탄소중립을 달성하겠다는 한국의 계획의 핵심을 이루는 2030년 그린쉽 K추진전략은 수소연료전지와 추진시스템을 포함한 저탄소 선박기술의 진보와 보급을 특히 목표로 하고 있습니다. 이 이니셔티브는 한국의 선박의 온실 효과 가스 배출량을 향후 25년간에 40% 삭감해, 2050년까지 70% 삭감한다고 하는 목표를 내걸고 있습니다.
2021년 1월, 해운의 일렉트리피케이션 체인 전체에 걸쳐 13사로 이루어진 그룹은 「커런트 직접」라고 명명된 새로운 프로젝트를 시작했습니다. 진 시스템의 비용을 절감하고 「서비스로서의 에너지」플랫폼을 구축하는 것을 목적으로 하고 있습니다.
2020년 한국 정부는 이 나라의 해양 부문에 의한 오염을 줄이기 위해 친환경 해운 개발을 장려하는 8억 7,000만 달러의 이니셔티브를 발표했습니다.
2019년 스웨덴 선주협회(Svensk Sjofart)는 2045년까지 스웨덴 국내의 모든 화석 연료선을 폐지한다고 발표했습니다.
게다가 국제 해사기관과 같은 국제적인 규제는 2020년 1월에 세계 유황 캡을 전개했습니다.
또한 특히 유럽 등 지역에서 전동 보트를 제조·판매하는 신흥 기업의 진입도 시장을 견인하고 있습니다.
2022년 9월, 스웨덴의 전동 보트 신흥 기업 X Shore는 2유형의 선형을 가지는 전동 스피드 보트 X쇼어 1을 발매했습니다 : 톱과 오픈의 2유형로, 3개의 사양이 있습니다. 1의 최고 속도는 30노트, 순항 속도는 20노트, 항속 거리는 저속으로 50해리, 63kWh의 전지 팩을 1개 탑재하고 있습니다.
이와 같이 앞서 언급한 모든 요인이 겹치는 것으로 향후 5년간의 전동 보트 및 전동선 시장의 건전한 성장이 전망됩니다.
예측 기간 동안 유럽이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 전망
유럽이 가장 큰 시장 점유율을 차지하며 예측 기간 동안 상당한 성장이 예상됩니다. 또한, 이 지역에서의 해양 관광, 워터 어드벤처, 어업 활동에 있어서의 전동 레크리에이션·레저용 선박의 인기 증가는 이 지역 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
스웨덴, 핀란드, 노르웨이, 네덜란드와 같은 유럽 국가들이 운송 관련 탄소 중립 목표를 달성하기 위해 환경 친화적이고 전기적 해양 이동성을 추진하기 위해 채택하는 정부의 이니셔티브와 조치는 유럽을 전동 보트 및 전동선의 지배적 시장 중 하나로 만드는 매우 큰 요인이 될 것으로 예상됩니다.
유럽에 이어 북미가 가장 높은 성장을 이루고 아시아태평양이 이어질 것으로 예상되고 있습니다.
아시아태평양에서는 개량형 축전지 시스템 등의 신기술, 해상 무역 증가, 해양 관광이 성장의 원동력이 되고 있습니다. 인도, 중국, 일본은 시장 성장에 크게 공헌할 것으로 예상됩니다.
전동 보트 및 전동선 산업 개요
전동 보트 및 전동선 시장은 여러 대형 및 현지 기업이 참가하고 있기 때문에 적당히 통합되어 있습니다. 또한 최근, 특히 유럽에서 레저용 전동 보트를 제조하는 신흥 기업의 참가를 볼 수 있습니다. Energy 등이 있습니다. 일부 주요 시장 참가자는 시장에서의 지위를 강화하기 위해 다른 전동선 회사와 협력 관계를 맺거나 M&A를 실시했습니다.
2022년 10월, 세계의 전지 기술 혁신 기업인 Enevate와 선박 추진 회사의 Sealence는 선박용 고성능 전지의 개발에 관한 제휴를 발표했습니다.
2022년 8월, Volvo Cars Ltd.의 자회사인 스웨덴의 고급 전기자동차 제조업체, Polestar는 스웨덴의 전동 보트 제조업체, Candela와 복수년에 걸친 전지와 충전 시스템의 제공 계약을 체결했습니다.
Hyundai Heavy Industries (Hyundai Electric Limited)
Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME)
ABB Ltd
Corvus Energy
제7장 시장 기회와 앞으로의 동향
KTH
영문 목차
영문목차
The Electric Boat and Ship Market size is estimated at USD 7.96 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.45 billion by 2030, at a CAGR of 12.65% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 pandemic hampered the growth of the electric boat and ship market due to the shutdown of manufacturing facilities and trade restrictions imposed worldwide. Maritime transport registered a massive decline since the ships were stranded on the sea and were prohibited from entering the ports resulting in significantly higher operating costs for the shipping companies.
According to some estimates, the container ship traffic dropped by 13.77% and passenger ship traffic dropped by 42.77% due to the traveling restrictions. However, with relaxations allowed by governments to improve economic conditions, the market is expected to revive during the forecast period. many electric marine propulsion ship companies invested in digitalization to help their clients remotely monitor their fleets on a real-time basis to generate new revenue streams for these OEMs. For instance
Key Highlights
In June 2020, Kongberg Digital , the digital software subsidiary of Kongsberg Gruppen launched a new benchmarking application which provides real time insights on the location and performance of the fleets remotely to the fleet owners.
Over the long term factors such as the increasing boat and ship fleet and governments' focus on encouraging the adoption of eco-friendly boats and ships to reduce emissions are anticipated to propel the demand in the market. For instance
Key Highlights
In 2018 the Government of Norway set a target to have atleast 60 electric ships operating in the country by 2021 and ban all the fossil fuel powered ships operating in UNESCO Heritage listed tourist sites like fjords in the country by 2026.
Norway being a significant contributor to the market growth, Europe is expected to hold the largest share in the market due to the highest demand for new electric ships and boats in the region. In addition, the United Kingdom became the first country among the major G7 countries to target net-zero greenhouse gas emissions by 2050, which includes the adoption of electric boats and ships.
Thus the aforementioned factors are projected to produce significant growth in the elctric boat and ship market over the next five years.
Electric Boat & Ship Market Trends
Growing Adoption of Electric Boats and Ships due to Environmental Concerns
The driving factors of the electric boat and ship market include factors like increased maritime tourism and increased seaborne trade, as 80% of the world's trade is carried by ships. As the global economy is dependent on the shipping market, the electric boat market is expected to play a bigger role in this sector as environmental causes have increasingly come to the forefront in this sector. Electric and hybrid types of ships cause less emission and save the environment from getting polluted more.
Moreover, growing government support and shipowners' willingness to promote the usage of electric boats and ships to reduce emissions is likely to help the market growth during the forecast period. For instance:
In May 2022, The Ministry of Economic Affairs and Employment of Finland launched a development program for a sustainable maritime industry. The program aims to accelerate the adoption of low-carbon technologies and digital solutions for the maritime industry in the country. The program will be carried out in the cooperation with Ministry of Transport and Communications, Business Finland, Finnish Industry Investment, Finnvera, VTT Technical Research Centre of Finland and Finnish Marine Industries Federation. The progarm will run till the end of 2023.
In April 2022, the Government of the Netherlands announced a ban on all fossil fuel powerd boats in the cities of Amsterdam, Rotterdam and all the national parks in the country, by 2025. The country has also announced plans to convert all the fleet of leisure boats operating in the country to electric boats.
In April 2021, South Korea invested USD 33 million to build the first testbed for green marine vessels.
The 2030 Green Ship-K Promotion Strategy, a central part of South Korea's plans to achieve carbon-neutrality by 2050, specifically targets the advancement and wider use of low-carbon ship technology, including hydrogen fuel cells and propulsion systems. The initiative has set a goal of reducing the country's shipping greenhouse gas emissions by 40% in the next 25 years and 70% by 2050.
In January 2021, a group of thirteen companies across the entire shipping elctrification chain launched a new project named as ' Current Direct'. The project aims to reduce the cost of battery-electric propulsion systems in shipping and build an 'Energy as a Service' platform. The project is financed by European Commission with a grant of EUR 12 million (USD 12.36 million).
In 2020, the South Korean government announced a USD 870 million initiative to encourage the development of eco-friendly shipping to reduce pollution caused by the country's marine sector.
In 2019 Swedish Shipowners' Association ( Svensk Sjofart) announced to phase out all the fossil fuel powered ships in Sweden by 2045.
Additionally, international regulations, like the International Maritime Organization, deployed the global sulfur cap in January 2020. Under this regulation, ships, mainly commercial ships and marine vessels, may require low sulfur fuels to operate outside the emission control areas, which may propel electric ship adoption.
The market is also driven by the entry of new startups which manufacture and sell eletcric boats espaecially in geographies like Europe. For instance,
In September 2022, Swedish electric boat startup X Shore launched X Shore 1 an electric speedboat in two configurations: Top and Open and three specifications: Utility, Performance and Premium. The X Shore 1 has top speed of 30 knots, cruising speed of 20 knots, range of 50 nautical miles at lower speeds and is powered by a single 63 kWh battery pack. The X Shore 1 is available for delivery from the second quarter of 2023.
Thus the confluence of all the aforementioned factors is likely to induce healthy growth in the electric boat and ship market over the next five years.
Europe is Expected to Hold the Largest Market Share During the Forecast Period
Europe is expected to hold the largest market share, and it is anticipated to witness considerable growth over the forecast period. Sweden is playing a significant role along with Norway and Finland in propelling the adoption of electric boats and ships in the region in the wake of growing environmental regulations and emission standards. Moreover, the growing popularity of electric recreational and leisure vessels in marine tourism, water adventures, and fishing activities in the region is expected to propel regional market growth.
The government initiatives and policies adopted by various European countries like Sweden, Finland, Norway, and the Netherlands to promote eco-friendly and electric marine mobility to achieve their transportation-related carbon neutrality goals are anticipated to be a very major factor in making Europe one of the dominant markets for electric boats and ships.
Next to Europe, North America is expected to witness the highest growth, followed by Asia-Pacific. In North America, the United States is considered a big place for boaters as the majority of the US population is fond of boating and leisure activities.
New technologies, such as improved battery storage systems, rising seaborne trade, and marine tourism drive growth in the Asia-Pacific region. India, China, and Japan are anticipated to contribute significantly to the market growth.
Electric Boat & Ship Industry Overview
The electric boats and ships market is moderately consolidated due to the presence of several major and local players in the market. The market has also seen the entry of some startups that manufacture leisure electric boats in recent years, especially in Europe. Some of the key players in the market are ABB Limited, Siemens AG, Kongsberg Gruppen, General Dynamics Electric Boat, Corvus Energy, and many more. Several key market players are entering collaborations and engaging in mergers and acquisitions with other electric ship companies to strengthen their positions in the market. Furthermore, the market participants focus on improving battery technology to attain a competitive edge over other players. For instance:
In October 2022, Enevate a global battery innovation company, and boat propulsion company Sealence announced a collaboration to develop high-performance battery cells for marine applications.
In August 2022, Swedish luxury electric vehicle manufacturer Polestar, a subsidiary of Volvo Cars Ltd., signed a contract with the Swedish electric boat manufacturer Candela to provide battery and charging systems in a multi year deal.
In March 2022, DeepSpeed launched a new new high power liquid cooled electric boat battery with energy storage capacity of 83 kiloWatt hours and the 400V electric boat battery. The new battery is developed by eDriveLab, the e-mobility spinoff from University of Parma in Italy which is acquired by DeepSpeed.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Propulsion Type
5.1.1 Hybrid
5.1.2 Pure Electric
5.2 Battery Type
5.2.1 Lead-acid
5.2.2 Lithium-ion
5.2.3 Nickel-based Batteries
5.3 Carriage Type
5.3.1 Passenger
5.3.2 Cargo
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 Germany
5.4.2.3 Italy
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 South America
5.4.4.2 Middle-East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Vision Marine Technologies Inc.
6.2.2 Grove Boats SA
6.2.3 Ruban Bleu
6.2.4 ElectraCraft Boats
6.2.5 Greenline Yachts
6.2.6 Domani Yachts
6.2.7 Ganz Boats GmbH
6.2.8 Quadrofoil
6.2.9 Duffy Electric Boats
6.2.10 Groupe Beneteau
6.2.11 Hyundai Heavy Industries (Hyundai Electric Limited)
6.2.12 Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME)