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한글목차
자가 접착 라벨 시장 규모는 2025년 531억 달러에서 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 5.47%로 성장하여 2030년에는 693억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
COVID-19의 발생과 이어지는 전국적인 봉쇄, 제조 활동과 공급망의 혼란, 생산 정지는 2020년 시장에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 그러나 2021년에는 상황이 회복되기 시작하여 예측 기간 시장 성장 궤도를 회복했습니다.
주요 하이라이트
급성장하는 전자상거래 산업과 식음료 소비 증가가 시장 수요를 견인할 것으로 보입니다.
반대로 정부 규제 증가와 라이너리스 라벨과 같은 대체품의 가용성은 시장 성장을 방해할 것으로 보입니다.
지속 가능한 관행으로의 이동에 수반하는 바이오기반 자가접착제에 대한 수요 증가는 조사 시장에 대한 선호로 이어질 것입니다.
아시아태평양은 큰 점유율로 시장을 독점하고 있으며 예측 기간 동안에도 그 지배가 계속 될 것으로 예상됩니다.
자가 접착 라벨 시장 동향
식음료 업계 수요 증가
자가 접착 라벨은 식음료 포장 브랜드의 미적 특성을 향상시키는 것으로 알려져 있습니다. 포장과 라벨링은 소비자의 관심을 끌기 위해 제품을 판매하는 데 필수적인 역할을 합니다. 마케팅 담당자는 주로 잠재적인 소비자에게 제품 구매를 촉구하기 위해 라벨을 사용합니다. 라벨은 포장 및 제품 사용, 운송, 재활용 및 폐기 방법을 알려줍니다.
라벨링은 식음료 분야에서 성분 정보, 제품 식별 및 주의 환기 기능을 제공합니다. 자가 접착 라벨 제조업체는 접착제가 식품 성분에 영향을 미치지 않도록 법적 요구 사항을 준수해야 합니다.
또한 세계 식품 포장 시장은 올해 말까지 약 3,620억 달러, 2027년에는 4,636억 5,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 그러므로 식품 포장 시장의 성장은 앞으로 몇 년 동안 자가 접착 라벨 수요를 증가시킬 것으로 보입니다.
미국 상무부에 따르면 2023년 1월 소매점 및 푸드서비스 매장의 총 매출은 782억 7,000만 달러였습니다. 한편, 2022년 1월에는 749억 8,000만 달러였습니다. 이는 4.39%의 상당한 증가 수치이며 앞으로 더욱 증가할 것으로 예상됩니다.
또한 다양한 식품 가공 기업들이 포장 식품 사업의 새로운 공장과 생산력 확장에 투자하고 있습니다. 생산 연동 장려금(PLI) 제도하에 인도 정부는 Hindustan Unilever, Amul, Nestle, Dabur, ITC, Parle, Britannia 등 60개 가공 식품 회사로부터 투자 제안을 받았습니다.
이와 같이, 상기 요인은 예측 기간 동안 자가 접착 라벨 수요를 증가시킬 것입니다.
아시아태평양이 시장을 독점
아시아태평양은 시장을 독점하고 있으며 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 중국, 인도, 일본, 한국 등의 국가에서 포장, 일렉트로닉스, 퍼스널케어 산업이 성장하고 있으며, 자가 접착 라벨의 소비가 증가하고 있습니다.
2022년 중국의 퍼스널케어 및 화장품 수출 총액은 56억 3,000만 달러였으며 2021년에는 48억 5,000만 달러였습니다. 이는 전년 대비 16.08% 증가한 수치이며 앞으로 더욱 증가할 것으로 예상됩니다.
중국은 세계 최대의 전자 생산 기지입니다. 스마트폰, 텔레비전 및 기타 개인용 장비와 같은 전자제품은 전자제품 부문에서 가장 높은 성장을 기록했습니다. 이 나라는 전자의 국내 수요에 부응하는 동시에 전자제품을 타국에 수출하고 있습니다. 중산층의 가처분 소득이 증가함에 따라 전자제품 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
ZEVI에 따르면 아시아 전자 시장은 2021년 3조 1,100억 유로(3조 6,740억 달러)에 달하였으며 전년 대비 10% 증가했습니다. 2022년 시장은 13% 증가했으며 2023년 성장률은 7%를 달성하였습니다. 중국은 세계 최대 시장이며 선진 공업국의 총 시장보다 큽니다. 게다가 중국의 전자산업은 2022년에 14% 확대되었으며, 2023년에는 8%의 성장을 달성하였습니다.
자가 접착 라벨은 각국에 수출입되는 의약품 및 의료기기 포장에 널리 사용됩니다. 인도 정부에 따르면 인도의 제약 산업 시장 규모는 2030년까지 1,300억 달러에 이를 것으로 예상됩니다. 인도는 200여개국에 의약품을 공급하고 있으며 앞으로도 지속될 가능성이 있습니다.
인도 경제 규모 5위인 포장산업은 경제 성장, 인구 보너스, 전자상거래 성장에 견인되어 크게 성장하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 1월, Flipkart는 식료품 서비스를 확장하여 인도의 1800개 도시에 서비스를 제공한다고 발표했습니다. 2022년 6월, 아마존 인디아는 매니풀 주 정부 기업인 Manipur Handloom & Handicrafts Development Corporation Limited(MHHDCL)와 MoU를 체결하여 주 전체의 장인과 직공의 성장을 지원하고 있습니다.
이러한 요인은 예측 기간 동안 조사 시장 수요를 촉진할 것으로 보입니다.
자가 접착 라벨 산업 개요
조사 대상 시장은 세분화되어 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 3M, Avery Dennison Corporation, UPM, Mondi, LINTEC Corporation 등이 있습니다(순서부동).
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
급성장하는 전자상거래 산업
식음료 산업에서 가공 식품 수요 증가
기타 촉진요인
억제요인
정부 규제 증가
기타 억제요인
업계 밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁도
제5장 시장 세분화
접착제 유형
핫멜트
에멀젼 아크릴계
용제
면재
종이
플라스틱
폴리프로필렌
폴리에스테르
비닐
기타 플라스틱
용도
식음료
의약품
물류 및 운송
퍼스널케어
내구 소비재
기타 용도
지역
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
남아프리카
사우디아라비아
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴, 협정
시장 점유율(%)**/랭킹 분석
주요 기업의 전략
기업 프로파일
3M
Asteria Group
Avery Dennison Corporation
CPC Haferkamp GmbH & Co. KG
Fuji Seal International, Inc.
HB Fuller Company
HERMA
LECTA
LINTEC Corporation
Mondi
Optimum Group
Symbio, Inc.
Thai KK Group
UPM
제7장 시장 기회와 앞으로의 동향
바이오 자가 접착 라벨로 이동
기타 기회
CSM
영문 목차
영문목차
The Self-adhesive Labels Market size is estimated at USD 53.10 billion in 2025, and is expected to reach USD 69.31 billion by 2030, at a CAGR of 5.47% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 outbreak and the subsequent nationwide lockdowns, disruption in manufacturing activities and supply chains, and production halts negatively impacted the market in 2020. However, the conditions started recovering in 2021, restoring the market's growth trajectory for the forecast period.
Key Highlights
The rapidly growing e-commerce industry and increased consumption of food and beverage products will likely drive the market demand.
Conversely, increasing government regulations and the availability of substitutes like linerless labels will likely hinder market growth.
The increasing demand for bio-based self-adhesives with a shift to sustainable practices will act as an opportunity for the market studied.
Asia-Pacific dominated the market with a significant share and is expected to continue its dominance during the forecast period.
Self Adhesive Labels Market Trends
Increasing Demand from the Food and Beverage Industry
Self-adhesive labels are known to improve the aesthetic characteristics of food and beverage packaging brands. Packaging and labeling play an essential role in the sale of products, as they help grab consumers' attention. Marketers mainly use them to encourage potential consumers to purchase the product. Labels communicate how to use, transport, recycle, and/or dispose of the package or product.
Labeling provides ingredient information, product identification, and cautionary notifications in the food and beverage sector. Self-adhesive label manufacturers must comply with the legal requirements to ensure the adhesive does not affect the food ingredients.
Furthermore, the global food packaging market is estimated to reach around USD 362 billion by the end of this year and USD 463.65 billion in 2027. Thus, the growing food packaging market will increase the demand for self-adhesive labels in the coming years.
According to the US Department of Commerce, in January 2023, the total sales of retail and food services stores stood at USD 78.27 billion. In contrast, in January 2022, the figure stood at USD 74.98 billion. There is a substantial increase of approximately 4.39%, which is expected to increase further.
Moreover, various food processing companies invest in new plants and capacity expansions of the packaged food business. Under the Production Linked Incentive (PLI) scheme, the Indian government received investment proposals from 60 processed food companies, including Hindustan Unilever, Amul, Nestle, Dabur, ITC, Parle, and Britannia.
Thus, the abovementioned factors will likely increase the demand for self-adhesive labels in the forecast period.
Asia-Pacific to Dominate the Market
Asia-Pacific dominated the market and is expected to grow significantly over the forecast period. With the growing packaging, electronics, and personal care industries in countries like China, India, Japan, and South Korea, the consumption of self-adhesive labels is increasing.
In 2022, the total export of personal care and cosmetics from China stood at USD 5.63 billion; in 2021, the figure was USD 4.85 billion. There is an increase of 16.08% compared to the previous year, which is expected to increase further.
China is the largest base for electronics production. Electronic products, such as smartphones, TVs, and other personal devices, recorded the highest growth in electronics. The country serves the domestic demand for electronics and exports electronic output to other countries. With an increase in disposable incomes of the middle-class population, the demand for electronic products is projected to increase.
According to ZEVI, the Asian electro market reached EUR 3.11 trillion (USD 3.674 trillion) in 2021, a 10% rise. The market increased by 13% in 2022 and estimated a 7% growth rate for 2023. China's market is the largest in the world, even larger than the combined markets of all industrialized countries. Additionally, the Chinese electronic industry expanded by 14% in 2022, and the sector is expected to grow by 8% in 2023
Self-adhesive labels are widely used in packaging medicines and medical equipment imported or exported to different countries. According to the government of India, the Indian pharma industry market size is expected to reach USD 130 billion by 2030. India provides pharmaceutical products to more than 200 countries and may continue to do so.
India's fifth-largest packaging industry is growing significantly, led by economic growth, demographic dividend, and growing e-commerce. For instance, in January 2022, Flipkart announced expanding its grocery services and will offer services to 1,800 Indian cities. In June 2022, Amazon India signed an MoU with Manipur Handloom & Handicrafts Development Corporation Limited (MHHDCL), a Government of Manipur Enterprise, to support the growth of artisans and weavers across the state.
Such factors will likely drive the market demand studied during the forecast period.
Self Adhesive Labels Industry Overview
The market studied is fragmented. Some key players in the market include (not in any particular order) 3M, Avery Dennison Corporation, UPM, Mondi, and LINTEC Corporation, among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Rapidly Growing E-commerce Industry
4.1.2 Increasing Demand for Packed Foods from Food and Beverage Industry
4.1.3 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Increasing Government Regulations
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)
5.1 Adhesive Type
5.1.1 Hot-melt
5.1.2 Emulsion Acrylic
5.1.3 Solvent
5.2 Face Material
5.2.1 Paper
5.2.2 Plastic
5.2.2.1 Polypropylene
5.2.2.2 Polyester
5.2.2.3 Vinyl
5.2.2.4 Other Plastics
5.3 Application
5.3.1 Food and Beverage
5.3.2 Pharmaceutical
5.3.3 Logistics and Transport
5.3.4 Personal Care
5.3.5 Consumer Durables
5.3.6 Other Applications
5.4 Geography
5.4.1 Asia-Pacific
5.4.1.1 China
5.4.1.2 India
5.4.1.3 Japan
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.2 North America
5.4.2.1 United States
5.4.2.2 Canada
5.4.2.3 Mexico
5.4.3 Europe
5.4.3.1 Germany
5.4.3.2 United Kingdom
5.4.3.3 France
5.4.3.4 Italy
5.4.3.5 Rest of Europe
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements