세계의 텔레매틱스 제어 유닛 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Telematics Control Unit - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1687291
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 텔레매틱스 제어 유닛 시장은 예측 기간 동안 14.8%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 추이할 전망입니다.
텔레매틱스는 자동차 산업에서 채용되고 있는 통신 시스템으로, 무선 네트워크를 통해 자동차와 상호 작용하는 데이터에 의존하고 있습니다.
주요 하이라이트
데이터는 자동차 유닛에서 생성되어 백오피스 시스템에 통신되는지, 백오피스 시스템이 지도, 재고 업데이트, 인터넷 데이터 패킷 등의 데이터를 자동차 유닛에 푸시 합니다.
텔레매틱스 제어 유닛은 최근 자동차 산업에서 중요한 컴포넌트가 되고 있습니다. 5G와 자율주행차의 출현으로 커넥티드카의 범위가 확대될 가능성이 높다고 합니다.
텔레매틱스 제어 유닛은 차량에서 클라우드, 인프라 또는 다른 차량으로의 통신을 가능하게 하는 추가 모뎀과 프로세서를 도입하여 차량의 연결성을 높여줍니다. 차량 운행의 수많은 컴포넌트에 디지털 청사진을 생성하여 함대 관리자가 사고 예방 및 운전자 안전 규제 강화에 적용할 수 있는 부분을 평가할 수 있도록 합니다.
그러나 선진 지역에서의 인지도가 낮고, 신흥국 시장과 후진지역에서 고객의 가격 민감도, 텔레매틱스 제어 유닛과 관련된 사이버 보안 위협 등의 요인이 조사 대상 시장의 성장에 계속 과제를 던지고 있습니다.
텔레매틱스 제어 유닛 시장 동향
승용차가 시장을 독점
승용차는(운전자를 포함해) 8명 이하의 사람을 태우는 소형차, 중형차, 대형차에 사용됩니다. 다양한 용도로 사용할 수 있습니다. TCU는 차량 진단 데이터를 수집하고 전송하여 원격 모니터링 및 분석을 가능하게 합니다.
TCU는 일반적으로 승용차의 차량 관리 시스템에 사용되며, 차량의 위치, 성능, 사용 상황을 모니터링하고 추적합니다.
전기자동차의 보급은 승용차 수요 증가에 기여하고 있습니다. IEA에 의하면 배터리 전기자동차의 세계 판매 대수는, 2021년 460만대에서 2022년에는 추정 730만대에 달했습니다. 2021년의 판매 대수는 2020년의 2배 이상이 되어, 2022년에는 전기자동차 판매 대수의 신기록을 달성할 것으로 추정되었습니다.
OICA(국제 자동차 공업회)에 따르면, 2023년 승용차 판매 대수는 전 세계에서 약 6,530만대가 되었고, 전년 대비 약 11.3% 증가했습니다.
자동차 산업에서는 승용차의 생산 대수도 증가하고 있습니다.
북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지
북미는 자동차 부문과 최신 기술에 대한 투자 증가로 조사 시장에서 중요한 투자국과 채용국 중 하나가 되고 있습니다.
미국은 자동차 OEM의 존재감이 크고, 일반적인 자동차 구매자의 기술 의식이 높다는 것, 자동차에 있어서의 인포테인먼트와 텔레매틱스의 기호성, 4G/5G의 보급, 동국에 있어서의 전기자동차, 커넥티드카, 자율 주행차의 판매 증가 등에 의해 이 지역에 있어서 커넥티드카의 중요한 시장이 될 것으로 예상됩니다.
KBB에 따르면 2023년 1분기에는 미국에서 25만 8,900대 미만의 배터리 전기차가 판매됐습니다.
산업 대기업에 의한 R&D 투자 증가, 인터넷 보급률의 상승, 데이터 비용의 저하, 5G의 이용 가능성, 자동차의 기계적 사양보다 접속 기능을 선호하는 고객 증가, 전기자동차나 자율 주행차의 판매의 피크가, 자동차 및 운송 산업에 있어서 수요를 낳고 있어, 이 지역의 연구 시장은 더욱 추진될 가능성이 있습니다.
텔레매틱스 제어 유닛 산업 개요
텔레매틱스 제어 유닛(TCU) 시장은 LG Electronics Inc., Samsung Electronics(Harman International), Robert Bosch GmbH, Continental AG, Denso Corporation 등의 주요 기업이 참가하고 있으며, 매우 세분화되어 있는 것이 특징입니다.
2023년 3월 LG Electronics Inc.는 베트남의 연구개발센터가 공식적으로 연구개발 자회사로 이행한다는 중요한 진전을 발표했습니다. IVI 시스템은 비디오, 텔레매틱스, 오디오, 네비게이션(AVN) 솔루션을 포함하여 미래의 이동성에 필수적인 기술입니다.
2022년 12월, Ficosa는 사이버 공격이나 긴급 사태에 대한 자율주행차와 커넥티드카의 내성을 강화하는 것을 목적으로 한 선구적 프로젝트인 SELFY 컨소시엄에 참가해, 자동차 기술의 진보에 대한 헌신을 나타냈습니다. 이 컨소시엄의 종합적인 목적은 잠재적인 위협, 수집이 가능한 협력 툴을 고안하는 것입니다. 이 이니셔티브는 사이버 위협 및 기타 잠재적인 서비스 중단에 대한 산업의 대응 능력을 강화합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
기술 스냅샷
매크로 동향이 시장 상황에 미치는 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
자동차 부문에서의 안전성, 쾌적성, 편리성에 대한 수요 증가
5G 기술의 보급 확대
시장 성장 억제요인
개발 도상 지역에서의 텔레매틱스의 보급률의 저하
규제 제재 지연
접속성 기술의 동향(2G 및 3G 대 4G 대 5G)
제6장 시장 세분화
용도별
안전 및 보안
정보 및 네비게이션
기타
유형별
내장 OEM
판매 후
차종별
승용차
상용차
지역별
북미
유럽
아시아
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
LG Electronics Inc.
Samsung Electronics Co. Ltd(Harman International)
Robert Bosch GmbH
Continental AG
Denso Corporation
Marelli Europe SPA
Visteon Corporation
Valeo SA
Ficosa International SA
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
JHS
영문 목차
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The Telematics Control Unit Market is expected to register a CAGR of 14.8% during the forecast period.
Telematics is a communication system employed in the automotive industry that depends on data traveling to and from automobiles over wireless networks. The automobile industry is being propelled into the information age by combining wireless technology, location technology, and in-vehicle electronics.
Key Highlights
Data is either generated in the vehicle unit and communicated to the back-office systems, or the back-office systems push data to the vehicle unit like maps, stock updates, weather reports, internet data packets, etc. This exchange occurs by cellphone or the unit installed in the vehicle. The car communicates and maps its whereabouts utilizing a matrix of cellphone towers and satellite technologies. This technology is incorporated into and controlled by a telematics control unit.
The telematics control unit has recently become a crucial component in the automobile industry. The adoption of telematics control units (TCU) has been low. The concept of connected cars is still in its early stages, with very few automobile companies including them. However, the emerging prospects of 5G and autonomous vehicles will likely expand the scope of connected cars. According to Appinventiv, connected cars are anticipated to become the largest segment of the global 5G Internet of Things endpoint market, having a projected 19 million endpoints by the end of 2023.
The telematics control unit facilitates increasing the vehicle's connectivity by introducing additional modems and processors to enable communication from the car to the cloud, infrastructure, or other vehicles. It enables antenna power optimization through improved current sensing, diagnostics, and noise reduction. It generates a digital blueprint of every component of a vehicle's operation, enabling fleet management to evaluate where enhancements in accident prevention and driver safety regulations can be applied. In addition, the telematics control unit can help with maintenance by analyzing hours-of-use information, planning maintenance inspections, and taking note of guaranteed recovery, engine hour tracking, and service records tracking.
However, factors such as a lower awareness in developed regions, price sensitivity of customers in developing and less developed regions, and the cyber security threat associated with telematics control units continue to challenge the growth of the studied market. Furthermore, the lack of a common global regulatory framework for telematics solutions challenges the growth of the market studied.
Telematics Control Unit Market Trends
Passenger Vehicles to Dominate the Market
Passenger cars are used for compact, mid-size, and full-size vehicles that convey not more than eight passengers (including the driver). The telematics control units (TCUs) in passenger vehicles can be used for several purposes: emergency services notification, stolen vehicle tracking, and remote vehicle immobilization. TCUs can collect and transmit vehicle diagnostics data, allowing for remote monitoring and analysis. This can help with proactive maintenance, identifying potential issues, and improving overall vehicle performance.
TCUs are commonly used in passenger vehicles for fleet management systems to monitor and track vehicle location, performance, and usage of vehicles. This helps optimize routing and monitor driver behavior and overall fleet efficiency. They also provide vehicle data to insurance companies for enhanced infotainment connectivity, navigation, and mapping.
The increasing adoption of electric vehicles contributes to the growing demand for passenger vehicles. As governments and individuals prioritize sustainability, there is a shift towards cleaner transportation options. For instance, according to IEA, global battery-electric vehicle sales reached an estimated 7.3 million in 2022, up from around 4.6 million in 2021. In 2021, these sales more than doubled compared to 2020, and 2022 marks a new record in all-electric sales volume. Moreover, the growth of the middle class in many countries has resulted in increased purchasing power and a higher demand for passenger vehicles.
According to OICA (International Organization of Motor Vehicle Manufacturers), Around 65.3 million passenger cars were sold worldwide in 2023, showing an increase of approximately 11.3 percent compared to the previous year. China held the top spot as the largest regional automotive market in 2023, with approximately 26.1 million units.
The automotive industry is also witnessing an increase in the production of passenger vehicles. For instance, according to the Bureau of Economic Analysis (BEA), in 2022, approximately 1.8 million automobiles were produced in the United States. It represents an increase of about 13 percent compared with 2021. Such developments are likely to boost the growth of the studied market.
North America Holds Largest Market Share
North America is one of the significant investors and adopters in the studied market owing to growing investment in automotive sectors and the latest technologies. Telematics control unit devices are used in various regional verticals to provide Safety, Comfort, and Convenience in the Automotive Sector.
The United States is anticipated to be the significant market for connected cars in the region due to the significant presence of automotive OEMs, high levels of technology awareness amongst the general car buyers, preference for infotainment and telematics in vehicles, widespread adoption of 4G/5G and increasing sales of electric, connected and autonomous cars in the country.
According to KBB, in the first quarter of 2023, just under 258,900 battery-electric vehicles were sold in the United States. This year-over-year increase was around 44.9% compared to the sales recorded in the F1Q of 2022.
The increasing investments in R&D by major industry players, rising Internet penetration, falling data costs, availability of 5G, growing preference of customers for connectivity features over mechanical specifications of cars, and a peak in sales of electric and autonomous automobiles are creating demand in the automotive and transportation industry may further propel the studied market in the region.
Telematics Control Unit Industry Overview
The telematics control unit (TCU) market is characterized by significant fragmentation, with major industry players including LG Electronics Inc., Samsung Electronics Co. Ltd (Harman International), Robert Bosch GmbH, Continental AG, and Denso Corporation. To strengthen their competitive position, companies in this market are employing strategies such as partnerships and acquisitions to augment their product portfolios.
In March 2023, LG Electronics Inc. announced a significant development, as its research and development center in Vietnam officially transformed into an R&D subsidiary. This subsidiary is poised to play a pivotal role in the development and evaluation of software for vehicle infotainment (IVI) systems. IVI systems encompass vital technologies for the future of mobility, encompassing video, telematics, audio, and Navigation (AVN) solutions. Additionally, this subsidiary will facilitate the provision of diverse driving-related information and entertainment functionalities.
In December 2022, Ficosa demonstrated its commitment to advancing automotive technology by participating in the SELFY consortium, a pioneering project aimed at enhancing the resilience of autonomous and connected vehicles against cyber-attacks and emergency situations. The consortium's overarching objective is to devise collaborative tools capable of generating, monitoring, and collecting data to identify potential threats effectively. This effort will strengthen the industry's ability to respond to cyber threats and other potential service disruptions. The tools developed through this initiative are poised to usher in a significant technological advancement in the automobile sector, safeguarding the privacy, confidentiality, and integrity of Autonomous and Interconnected Mobility Systems.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Technology Snapshot
4.4 Impact of Macro Trends on the Market Landscape
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in Demand for Safety, Comfort, and Convenience in the Automotive Sector
5.1.2 Increased Deployment of 5G Technology
5.2 Market Restraints
5.2.1 Slower Rate of Penetration of Telematics in Developing Regions
5.2.2 Delayed Regulatory Sanctions
5.3 Connectivity Technology Trends (2G/3G Vs. 4G Vs. 5G)