세계의 체중감량 보조기구 시장 규모는 2025년 234억 9,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 15.27%로 확대되어, 2030년에는 478억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

비만율 증가, 라이프스타일 변화, 다양한 주요 시장 진출기업에 의한 신제품 및 선진 제품 출시 등의 요인이 체중감량 보조기구 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
비만 증례는 세계에서 매우 증가하고 있습니다. 2022년에는 성인 25억명이 과체중이었습니다. 8억 9,000만명이 비만과 공존하고 있어, 18세 이상의 성인의 43% 이상이 과체중, 16%가 비만과 공존하고 있었습니다. 이렇게, 비만 인구의 부담이 크기 때문에 효과적인 체중 감소에 의해 다양한 체중감량 보조기구 수요가 증가해, 예측 기간중 시장의 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.
패스트 푸드의 소비 동향은 현저하며, 이 현상은 비만의 유병률의 상승이나 만성 질환의 발병 등 건강에 대한 악영향과 얽혀 있습니다. Medicine Journal이 발표 한 보고서에 따르면 패스트 푸드는 전 세계적으로 87.8%가 매주, 45.6%가 매일 소비하고 있습니다. 패스트푸드 주간 섭취율이 가장 높았던 것은 튀르키예인(99.6%), 가장 낮았던 것은 수단인(48.3%)이었습니다.
체중 감량과 관련된 제품 출시 증가가 시장 성장에 기여하고 있습니다. 2024년1 월, GNC는 체중 감량, 뚱뚱한 체중, 건강한 혈당 및 인슐린 수준을 지원하기 위해 공식화 된 새로운 감량 보조제, total Lean GlucaTrim을 출시했습니다.
그러나 기만적인 마케팅 관행과 위조품의 존재는 예측 기간 동안 시장 성장을 억제할 것으로 예상됩니다.
천연 또는 허브 보충제는 환자가 체중을 줄이기 위해 자주 사용하는 것 중 하나입니다. 인체 검사에서 이러한 천연 화합물은 체중 관리에서 효율적이고 안전하다는 것이 밝혀졌습니다. 천연물에는 카테킨, 캡사이신, 공액 리놀레산, 푸코잔틴, 대두 이소플라본, 글라브리딘, 아스타잔틴, 시아니딘-3-글루코사이드 등 등 체중을 관리하는 영양보조식품과 의약품공급원이 될 가능성이 있습니다.
예를 들어 미국 질병 예방 관리 센터(CDC)가 2023년 9월에 발표한 보고서에 따르면 2022년 성인 비만 유병률은 미국에서 35%였습니다. 비만 유병률 증가는 체중감량 보조기구 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
2022년 7월, Herbalife는 선인장 유래의 섬유, 리트라민을 기반으로 한 새로운 체중 관리 제품, Fat Release를 출시하고 체내 지방 형성을 제어하는 데 도움이 되고 있습니다.
이와 같이, 비만 증가나 천연 제품에 대한 수요 증가, 제품 발매 증가 등 전술한 요인에 의해 시장은 예측 기간 중에 성장할 것으로 예상됩니다.
북미는 예측기간 중 체중감량 보조재료 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
미국은 비만에 대한 심각한 우려에 직면하고 있습니다. 2023년 9월 질병대책예방센터(CDC)가 발표한 보고서에 의하면, 인디애나, 아이오와, 캔자스, 켄튀르키예, 루이지애나, 미시시피, 미주리, 네브라스카, 노스 다코타, 오하이오, 오클라호마, 사우스 캐롤라, 사우스 다코타, 테네시, 텍사스, 버지니아, 웨스트 버지니아, 위스콘신이 포함되어 있습니다. 따라서 인구 사이의 비만 부담이 커서 체중 감량 제품과 보충제 수요가 증가하여이 지역 시장 성장이 촉진 될 것으로 예상됩니다.
또한, 이 지역의 다양한 주요 시장 진출기업에 의한 제품 승인이나 발매 증가도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 2024년 후반에는 Novo Nordisk가 캐나다에서 체중 감량 약 Wegovy의 상업 이용을 계획하고 있습니다.
이와 같이 비만 부담 증가, 효과적인 체중 감량에 대한 수요 높이, 주요 시장 진출기업에 의한 제품 출시 증가 등 앞서 언급한 요인에 따라 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.
체중감량 보조기구 시장은 그 성격상 적당히 부문화되어 있습니다. 경쟁 구도에는 시장 점유율을 보유하고 지명도가 높은 소수의 국제 기업과 지역 기업의 분석이 포함됩니다. 시장 참여 주요 기업에는 Amway Corp., Glanbia PLC, Herbalife Nutrition Ltd, Nestle SA, and Novo Nordisk. 등이 있습니다.
The Global Slimming Aids Market size is estimated at USD 23.49 billion in 2025, and is expected to reach USD 47.81 billion by 2030, at a CAGR of 15.27% during the forecast period (2025-2030).

Factors such as the increasing rate of obesity, changing lifestyles, and the launch of new and advanced products by various key market players are propelling the growth of the slimming aids market.
Obesity cases are rising highly all over the world. For instance, according to the report published by the World Health Organization in March 2024, in 2022, 1 in 8 people in the world were living with obesity. In 2022, 2.5 billion adults (18 years and older) were overweight. Of these, 890 million were living with obesity, over 43% of adults aged 18 years and over were overweight, and 16% were living with obesity. Thus, the high burden of the obese population is expected to increase the demand for a variety of slimming aids owing to effective weight reduction, thereby contributing to the growth of the market over the forecast period.
There is a noticeable trend toward the consumption of fast food, a phenomenon intertwined with detrimental health repercussions such as the heightened prevalence of obesity and the onset of chronic diseases. For instance, according to a report published by the Medicine Journal in April 2023, fast food was consumed weekly by 87.8% and daily by 45.6% globally. The highest and lowest prevalence of weekly fast-food intake was reported among Turkish (99.6%) and Sudanese (48.3%). The highest and lowest daily intake rates were reported among participants from the Philippines (85.9%) and Bangladesh (10.0%).
The rising product launches related to weight loss are contributing to the market growth. For instance, in January 2024, Abbott launched its new Protality brand. The high-protein nutrition shake is one of the first products in this line to support the growing number of adults interested in weight loss while maintaining muscle mass and good nutrition. In January 2024, GNC launched a new weight loss supplement, total Lean GlucaTrim, that is formulated to support weight loss, lean muscle mass, and healthy blood sugar and insulin levels.
However, deceptive marketing practices and the presence of counterfeit products are expected to restrain the market growth over the forecast period.
Natural or herbal supplements are among those that patients frequently utilize to lose weight. In human trials, these natural compounds have been shown to be efficient and secure in managing body weight. Natural products have the potential to serve as sources of nutraceuticals or medications to control body weight, including catechins, capsaicin, conjugated linoleic acid, fucoxanthin, soy isoflavone, glabridin, astaxanthin, and cyaniding-3-glucoside. The natural product segment is expected to witness significant growth in the slimming aids market over the forecast period owing to factors such as increasing incidence of obesity, higher adoption among consumers, fewer side effects, and long-term effects.
For instance, according to a report published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in September 2023, in 2022, the prevalence of adult obesity was 35% in the United States. The adult obesity prevalence rate has risen by 35% in the last ten years. This rising prevalence rate of obesity is expected to increase the demand for slimming aids. Such a high burden of obesity is expected to contribute to the demand for natural slimming aids, thereby fueling the growth of the studied segment over the forecast period.
The rising product launches by various key market players are also contributing to segment growth. For instance, in July 2022, Herbalife launched a new weight management product, Fat Release, based on a fiber derived from prickly pear cactus, Litramine, that helps control fat formation in the body.
Thus, owing to the aforementioned factors, such as increasing obesity and the rising demand for natural products along with increasing product launches, the market is expected to grow over the forecast period.
North America is expected to hold a significant share in the slimming aids material market over the forecast period. Factors such as the rising prevalence of obesity, the rising demand for effective weight loss, and the growing weight management among the population are expected to boost the growth of the market in this region.
The United States is facing a serious concern related to obesity. For instance, according to a report published by the World Obesity Federation in January 2024, the United States ranks 10th globally for obesity. This alarming rise in obesity cases in the country is expected to drive significant growth in the slimming aids market. According to a report published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in September 2023, the states with a higher adult obesity prevalence include Alabama, Arkansas, Delaware, Georgia, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Missouri, Nebraska, North Dakota, Ohio, Oklahoma, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Texas, Virginia, West Virginia, and Wisconsin. Thus, the high burden of obesity among the population is expected to increase the demand for weight loss products and supplements, thereby boosting the market growth in this region.
The rising product approvals and launches by various key market players in the region are also contributing to the market growth. For instance, in November 2023, the United States Food and Drug Administration approved Lilly's Zepbound (tirzepatide) for chronic weight management, a new option for the treatment of obesity or overweight with weight-related medical problems. Such product launches are expected to drive market growth. In late 2024, Novo Nordisk planned to make commercial availability of Wegovy, a weight-loss drug in Canada. In August 2022, Currax launched One Size Does Not Fit All, a branded project to bolster the benefits of meds for obesity and promote a personalized approach to weight loss.
Thus, owing to the aforementioned factors, such as the increasing burden of obesity, high demand for effective weight loss, and the rising product launches by key market players, the market is expected to grow over the forecast period.
The slimming aids market is moderately fragmented in nature. The competitive landscape includes an analysis of a few international and local companies that hold market shares and are well known. Some of the players in the market are Amway Corp., Glanbia PLC, Herbalife Nutrition Ltd, Nestle SA, and Novo Nordisk.