자동차 프론트엔드 모듈 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Automotive Front End Module - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드 : 1687217
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

자동차 프론트엔드 모듈 시장은 예측 기간 동안 5% 이상의 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.

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COVID-19 팬데믹은 2020년 제조시설 폐쇄 및 운영 중단으로 인해 전 세계적으로 자동차 생산 및 판매가 감소하여 프론트엔드 모듈 시장과 같은 자동차 산업 및 관련 부품 산업의 성장을 방해했습니다. 그러나 2021년 전반까지 주요 시장이 개방되어 주요 기업들이 다양한 국가에서 사업을 부활시키는 단기 전략을 취함으로써 시장은 기세를 되찾았습니다.

중기적으로는 자동차 산업의 확대와 세계 주요 지역의 자동차 안전성에 대한 의식 증가가 시장 수요를 견인할 것으로 예상됩니다. 또한, 차량의 경량화 요구 증가 및 기술적으로 선진적인 경량 프론트엔드 모듈에 대한 수요 증가는 시장 진출기업에게 유리한 기회를 제공할 것으로 예상됩니다. 그러나 자동차 프론트엔드 모듈 시장에서는 자동차 프론트엔드 모듈에 대한 소비자의 관심이 높아짐에 따라 제조업체가 상품의 소형화를 선택하고 있기 때문에 많은 지출이 이루어지고 예측 기간 동안 시장 성장이 제한될 가능성이 높습니다.

또한 주요 자동차 제조업체는 향후 수년간 시장 성장을 지원하는 경쟁을 얻기 위해 자동차에 최신 프론트엔드 모듈을 적극적으로 채택하려고 노력하고 있습니다. 또한 ADAS 기술과 자율주행 차량의 상승은 기존 자동차보다 더 많은 센서를 탑재하여 시장 전체의 성장을 가속합니다.

아시아태평양, 유럽에 이어 북미는 예측 기간 동안 시장 개척에 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다. 더불어 최신 프론트 모듈의 혁신과 지역 주요 업체들의 주요 자동차 OEM 출시로 시장 성장이 가속화될 것으로 보입니다.

자동차 프론트엔드 모듈 시장 동향

자동차 프론트엔드 모듈의 경량화 수요 증가

자동차의 경량화 수요 증가도 자동차용 프론트엔드 모듈(FEM) 시장의 원동력이 되고 있습니다. 경량 자동차 부품은 자동차 전체 무게를 줄이기 때문에 CO2 배출량과 비용을 줄일 수 있습니다. 그 때문에, 전세계의 몇개의 정부가, 기업 평균 연비(CAFE)나 BS-VI 기준등의 엄격한 배출 가스 및 연비 규제를 도입하고 있어, 이러한 규제는, 경량 금속, 복합 재료, 플라스틱등의 경량 재료의 사용을 늘리도록 자동차 OEM을 뒷받침하고 있습니다. 자동차 부품에 있어서의 프론트엔드 모듈 재료의 실험은, 차량의 중량을 20%-30% 삭감하는 것에 크게 공헌하고 있습니다.

현재는 무거운 강철이나 철의 캐리어 대신에, 연비 효율과 차량 성능의 향상에 공헌하는 경량 부품이 사용되고 있습니다. 경량 열가소성 플라스틱에 자주 사용되는 재료는 폴리프로필렌과 나일론입니다. 예를 들면

복합재료와 금속의 하이브리드 설계는 중량급 차량에 바람직하게 사용됩니다. 그린 이니셔티브를 위한 환경 규제나 소비자의 디지털 라이프 스타일도, 경량 차량의 수요 증가, 나아가서는 복합재료 및 하이브리드 프론트엔드 모듈(FEM)의 수요 증가에 중요한 역할을 하고 있습니다. 예를 들면

현재 복합재료제의 프론트엔드 모듈을 탑재한 차량이 몇 대 시장에 투입되고 있습니다. 최근 출시된 현대와 메르세데즈의 소형 부문 차량 2개 차종은 경량 프론트엔드 구조를 채택했으며, 컴포넌트에 추가 기능을 접목할 수 있어 조립 시간 단축, 비용 절감, 질량 절감을 실현하고 있습니다. 이 세 차종의 캐리어에는 사출 성형된 펠릿 형태의 LFT-PP가 사용되고 있습니다.

이러한 시장 개척의 동향과 기술을 고려하면, 자동차 부품의 경량화의 경향은 제조업체가 고객에게 혁신적인 솔루션을 제공하는 것을 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 이러한 동향으로 예측 기간 동안 이 시장은 꾸준한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 큰 성장을 이룰 전망

아시아태평양은 일본, 한국, 중국, 인도의 주요 프론트엔드 모듈 제조업체의 존재가 높기 때문에 자동차 프론트엔드 모듈 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 주요 국가에서 자동차 생산량이 증가하고 있는 것에 더해, 다양한 자동차 OEM 메이커가 경량차의 생산에 주력하고 있는 것도, 이 시장의 수요를 뒷받침하고 있습니다.

중국과 인도 외에 한국과 일본도 Nissan과 같은 자동차 산업의 대기업의 존재에 의해 중요성을 늘리고 있습니다. 이 지역은 자동차용 프론트엔드 모듈(FEM) 시장에서 두 자릿수의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 또한 시장의 수요는 주요 기업의 확대 전략, 생산 설비의 확대 등에 의해 뒷받침될 것으로 예상됩니다. 예를 들면

예측 기간 동안 시장 전망은 밝을 것으로 예상됩니다.

자동차 프론트엔드 모듈 산업 개요

자동차 프론트엔드 모듈 시장은 적당히 통합되어 있으며, Denso Corporation, Faurecia SA, Group, Magna International, Plastic Omnium Group 등의 대규모 기업이 시장의 대부분을 차지하고 있습니다. 전 세계의 다양한 참가 기업이, 경쟁에서 이기기 위해서 새로운 연구 개발 프로젝트에 투자해, 합작 사업이나 파트너십을 맺고 있습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 시장 기회 및 향후 동향

AJY
영문 목차

영문목차

The Automotive Front End Module Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

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The COVID-19 pandemic hindered the growth of the automotive industry and associated component industry like the front-end module market as lockdowns and shutdown of manufacturing facilities in 2020 resulted in the decline of vehicle production and sales worldwide. However, key markets opening up by the first half of 2021 and key players' short-term strategies to revive their business operations across various countries have helped the market to regain its momentum.

Over the medium term, expanding the automotive industry and growing awareness about safety in vehicles across all major regions in the world are expected to drive demand in the market. In addition, the rising need for vehicle weight reduction and increasing demand for technically advanced lightweight front-end modules are likely to offer lucrative opportunities for players in the market. However, heavy expenditures are being made in the automotive front-end module market as manufacturers choose to miniaturize their goods in response to rising consumer interest in vehicle front-end modules likely to restrict market growth during the forecast period.

Further, as key automotive players are actively looking to adopt the latest front-end modules in their vehicles to gain competitive edge to support market growth in coming years. Besides, these rise in ADAS technology and autonomous cars to enhance overall market growth as they accomodate more sensors than conventional vehicles and hence more opportunity for conducting extensive research activities in this regard.

Asia-Pacific, Europe followed by North America region expected to play key role in the development of the market during the forecast period as growth across these regions is supported by notable vehicle production both passenger cars and commercial vehicles. In addition, the growth of market is likely to be spurred by key automotive OEM launches with latest front module innovations and key manufacturers in the region.

Automotive Front End Module Market Trends

Increasing Demand for Lightweight Automotive Front-End Modules

The growing demand for lightweight vehicles is also the driving force for the automotive front-end module (FEM) market. As lightweight auto parts reduce the overall weight of the vehicles, they can, in turn, reduce CO2 emissions and cost. So, as several governments across the globe have introduced stringent emission and fuel economy regulations such as corporate average fuel economy (CAFE), BS-VI norms, etc. such regulations are likely to encourage automotive OEMs to increase the usage of lightweight materials such as lightweight metals, composites, and plastics. Experimenting with front-end module materials in auto parts has predominately contributed to achieving 20%-30% of vehicle weight reduction.

Nowadays instead of heavy steel and iron carriers, lightweight components are used which are responsible for fuel efficiency and vehicle performance enhancement. Commonly used materials for lightweight thermoplastics are polypropylene and nylon. For instance,

Hybrid composite/metal designs are preferably used for heavy-end vehicles. Environmental regulations for green initiatives and the digital lifestyle of consumers is also playing a vital part in increasing demand for lightweight vehicles and in turn the demand for composite/ hybrid front-end module (FEM). For example,

Currently, several vehicles are launched in the market with front-end modules made of composite materials. The recently launched Hyundai and two small segment cars from Mercedes use a lightweight front-end construction that allows for the integration of additional functionality in components, which in turn saves assembly time, reduces costs, and lowers mass. Carriers for all three vehicles make use of injection-molded pelletized LFT-PP. For instance,

Considering such developments and technologies in the market, the trend of light weight components in vehicles anticipated to push manufacturers to offer innovative solutions for their customers. Owing to such trends , the market expected to grow at decent rate during the forecast period.

Asia-Pacific Region Expected to Witness Significant Growth in the Market

The Asia-Pacific region is expected to dominate the automotive front-end module market -owing to the strong presence of key front-end module manufacturers in Japan, South Korea, China, and India. The demand in the market is further supported by growing vehicle production across key countries in the region coupled with the growing focus of various automotive OEMs to produce lightweight vehicles. For instance,

Apart from China and India South Korea, Japan are also gaining the importance owing to the presence of big players of automobile industry like Nissan. This region is expected to show strong double digit CAGR for the automotive front end module (FEM) market. Further, demand in the market expected to be supported by key players expansion strategy, production facilities expansion, etc. For instance,

Such developments, anticipated to create positive outlook for the market during the forecast period.

Automotive Front End Module Industry Overview

The Automotive front-end module market is moderately consolidated and the majority share of the market is dominated by major players, such as Denso Corporation, Faurecia SA, Group, Magna International, and Plastic Omnium Group, among others. Various players around the world are investing in new R&D projects, making joint ventures, and partnerships for being ahead of the competition. For instance,

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD billion)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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