유럽의 민간항공기 객실 인테리어 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Europe Commercial Aircraft Cabin Interior - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1685902
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
유럽의 민간항공기 객실 인테리어 시장 규모는 2025년에 11억 4,000만 달러, 2030년에는 13억 5,000만 달러에 이르고, 예측 기간(2025년-2030년)동안 CAGR 3.41%로 성장할 것으로 예측됩니다.
유럽 항공사는 기내 인테리어의 신기술을 도입하고 있으며, 이 분야의 신제품 개발 및 기술 혁신에 도움이 될 것으로 기대되고 있습니다.
유럽의 민간 항공기 객실 인테리어 시장은 시트, 객실 조명, 기내 엔터테인먼트 시스템, 창, 조리실, 화장실 및 기타 제품 유형으로 구분되어 있습니다.
이코노미 클래스의 좌석보다 개발 공간이 넓은 충실한 좌석 구조는 비즈니스 클래스 이용자의 기호가 높아지고 있기 때문에 매우 필수적인 것으로 되어 있습니다.
항공사는 승객의 체험을 향상시키기 위해 선진적인 실내 조명을 갖춘 객실의 근대화에 힘을 쏟고 있습니다. 이 지역의 항공사는 효율, 신뢰성, 내구성, 중량면에서 기존의 객실내 조명의 다양한 단점을 해소하는데 도움이 되기 때문에 선진적인 LED 조명으로 이행하고 있습니다.
에어 유럽, 에어 프랑스, 브리티시 에어웨이스, 이베리아 항공 등 유럽의 대형 항공사는 기내 엔터테인먼트 시스템을 스크린의 품질과 기능 면에서 개선했습니다. 2023년부터 2030년 사이에 이 지역에서는 대략 2,500기의 여객기가 납입될 전망입니다.
저렴한 항공사의 보급과 여객의 객실 체험 향상의 요구가 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상된다.
항공기의 객실 인테리어는 여객 체험 전체의 중요한 요소로 진화하고 있습니다.
승객 수송량 증가가 항공기의 신규 조달 수요를 견인해, 객실 내장품 시장을 더욱 끌어 올리고 있습니다. 이를 위해 항공기 확장 계획을 실시했습니다. 영국, 독일, 스페인은 이 지역의 항공 여객 수송량의 36%를 차지하고 있습니다.
항공 여객 수송량 증가는 최종적으로 항공기의 수주와 납품을 끌어 올릴 가능성이 있습니다. 하지만 이것은 주로 경제적인 소형기의 기호, LCC의 성공, 장거리 좁은 바디기의 도입에 의한 것입니다.
유럽 민간 항공기 객실 인테리어 시장 동향
항공 여객 수송량 증가는 국내 및 국제 항공 여행 수요 증가에 의해 지원될 것으로 예상됩니다.
2022년에 유럽 각국의 여행 제한이 점차 완화됨에 따라 유럽 대륙 내 이동은 COVID-19 팬데믹 때보다 훨씬 쉬워졌습니다. 수요가 급증해 봉쇄 기간 중에 여행할 수 없었던 여객은 국내에서 휴가를 받는 대신 다시 해외로 날아갔습니다. 2021년 대비 8% 증가한 것으로 나타났습니다. 영국, 독일, 스페인은 유럽 항공 여객 수송량의 36%를 차지하고 있으며, 향후 몇 년간은 다른 유럽 국가에 비해 신형 항공기에 대한 수요를 더 많이 낼 수 있습니다.
2022년 1-6월기의 유럽 공항 이용자 수는 2021년 대비 247% 증가하여, 그 결과 유럽 대륙 전체에서 6억 6,000만 명의 여객이 증가했습니다. 2022년 상반기의 여객수는 대폭적인 성장세를 기록했습니다. 17.5% 미만의 수준에 머물렀습니다. 기타 유럽 공항에서도 2022년 8월에 비슷한 항공 여객 수송량 증가가 보였습니다. 하지만 러시아와 우크라이나 전쟁이 시작된 이래, 여객수의 감소가 기록되었습니다.
유럽연합(EU)에서 실시되는 경제개발 이니셔티브는 1인당 GDP 성장을 조장할 것으로 예상됩니다.
유럽의 2022년 GDP는 17조 달러로 두 번째로 높았습니다. 장율은 각각 10%, 14%였습니다. 영국의 항공 수송 산업은 연간 약 870억 달러, 프랑스는 약 860억 달러, 독일은 약 680억 달러의 공헌을 하고 있습니다.
EU 전체의 1인당 GDP는 2023년에는 약 3만 9,000달러였습니다. 영국, 프랑스, 독일을 포함한 이 지역의 주요 국가의 1인당 GDP는 팬데믹 이전 수준으로 돌아왔습니다. 영국, 독일, 프랑스의 1인당 GDP는 2019년에 비해 2022년 각각 약 15%, 9%, 7% 급증했습니다. 2014년부터 2020년까지의 결속정책 프로그램의 피크가 2021년부터 2027년까지의 프로그램의 시작과 병행함으로써, 지역 전체의 사람들이나 기업에의 끊임없는 투자의 흐름이 보장합니다. COVID-19의 대유행 이후 탄력성과 사회 및 지역 성장을 강화하기 위해 결속 정책 프로그램을 통해 1,860억 유로 이상이 지급되었습니다. 항공 여행의 보급률은 1인당 GDP와 상관관계가 있습니다. 국민 1인당 GDP가 높은 국가일수록 국민 1인당 항공 좌석 수가 많은 경향이 있습니다. 독일 1인당 GDP는 5만1,100달러로 이 지역에서 가장 높았으며 2017년부터 2022년까지 14% 증가했습니다. 프랑스의 1인당 GDP는 2017년부터 2022년까지 12% 증가했으며, 영국은 같은 5년 기간 내에 22% 증가했습니다. 주요 경제권과 모든 유럽에 걸친 이러한 성장 사례는 예측 기간 동안 유럽 항공 산업을 지원할 것으로 예상됩니다.
유럽 민간 항공기 기계 객실 인테리어 산업 개요
유럽의 민간항공기 객실 인테리어 시장은 상당히 통합되어 상위 5개사에서 68.91%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. Collins Aerospace, Diehl Aerospace GmbH, FACC AG, Recaro Group and Safran(sorted alphabetically).
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
항공 여객 수송량
신규 항공기 납품 수
1인당 GDP(현행 가격)
항공기 제조업체의 매출액
항공기 수주 잔량
수주 총액
공항 건설 지출(진행 중)
항공사의 연료비
규제 프레임워크
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
제품 유형
객실 조명
기내 창
기내 엔터테인먼트 시스템
승객 시트
기타 제품 유형
항공기 유형
좁은 바디
와이드 바디
객실 클래스
비즈니스 클래스 및 퍼스트 클래스
이코노미 클래스 및 프리미엄 이코노미 클래스
운항국
프랑스
독일
스페인
튀르키예
영국
기타 유럽
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Astronics Corporation
Collins Aerospace
Diehl Aerospace GmbH
FACC AG
GKN Aerospace Service Limited
Jamco Corporation
Panasonic Avionics Corporation
Recaro Group
Safran
SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
Thales Group
Thompson Aero Seating
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
SHW
영문 목차
영문목차
The Europe Commercial Aircraft Cabin Interior Market size is estimated at 1.14 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.35 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.41% during the forecast period (2025-2030).
European airlines are new technologies in the aircraft cabin interiors that are expected to aid in new product developments and innovations in the segment
The European commercial aircraft cabin interior market has been segmented into seats, cabin lighting, in-flight entertainment systems, windows, galley, lavatories, and other product types. The airline companies in the region are emphasizing increasing the utility of these products while improving the overall passenger comfort and experience.
An enhanced seating structure with more developed space than economy-class seats is becoming highly essential due to the rising preferences for business-class travelers. European airline operators and OEMs are increasing their efforts to reduce weight and develop a sustainable way to manage the airline industry, considering the zero-emission 2050 goal.
Airlines are focusing on modernized cabins with advanced interior lighting to improve the passenger experience. The widespread adoption of LED ambient lighting technology on next-generation aircraft has enabled cabin modernization activities to maintain a consistent service quality on board. Airlines in the region are moving toward advanced LED lighting as it helps the airlines eliminate various drawbacks of existing interior cabin lights in terms of efficiency, reliability, durability, and weight. Various OEMs possess advanced LED lighting over conventional aircraft cabin lights.
Major European carriers, such as Air Europa, Air France, British Airways, and Iberia Airlines, improved their in-flight entertainment systems in terms of screen quality and features. Around 2,500 passenger aircraft are expected to be delivered in the region during 2023-2030. The surge in aircraft procurement numbers is expected to boost the demand for commercial aircraft cabin interior products in the European passenger aviation sector during the forecast period.
The proliferation of low-cost carriers and the need for enhanced passenger cabin experiences are expected to aid the market's growth
Cabin interiors in aircraft have evolved into a prominent component of the overall passenger experience. European airline companies are now focusing on modernized cabins to improve the passenger experience.
The increase in air passenger traffic is driving the demand for new aircraft procurements, further boosting the cabin interior market. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Europe amounted to 1.3 billion, a growth of 8% compared to 2021. Airline companies in Europe are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. The United Kingdom, Germany, and Spain accounted for 36% of the total air passenger traffic in the region. Hence, the growing air passenger traffic is expected to generate demand for new aircraft in these countries compared to other European countries.
The increasing air passenger traffic may eventually boost aircraft orders and deliveries. The major commercial aircraft manufacturing OEMs, i.e., Boeing and Airbus, are expected to deliver a large number of aircraft in the region over the forecast period. Over 2,800 new jets are expected to be delivered to the region. Of these, 2,500+ are expected to be narrowbody aircraft, primarily due to the preference for economical smaller aircraft, the success of LCCs, and the introduction of long-range narrowbody aircraft. The major airline companies in the region, such as Air France, British Airways, and Lufthansa, are focusing on improving the overall passenger experience in the aircraft, thus aiding the demand for commercial aircraft cabin interior products in the region.
Europe Commercial Aircraft Cabin Interior Market Trends
The growth in air passenger traffic is expected to be supported by the increasing demand for domestic and international air travel
The gradual relaxation of travel restrictions in various European countries in 2022 made travel within the continent much easier than during the COVID-19 pandemic. Due to this trend, international demand soared, with passengers unable to travel during the lockdowns eager to fly abroad once again instead of taking domestic vacations. In 2022, air passenger traffic in the whole of Europe reached 1.3 billion, a growth of 8% compared to 2021. The United Kingdom, Germany, and Spain accounted for 36% of the total air passenger traffic in Europe and, hence, may generate more demand for new aircraft compared to other European countries over the coming years. European airlines have also been responsible for carrying almost 40% of global international air passengers.
European airport traffic grew by 247% in the first six months of 2022 compared to 2021, resulting in an additional 660 million passengers handled across the continent. The United Kingdom, the Netherlands, Turkey, and Germany, which have some of the countries with the busiest airports, recorded a significant rise in passenger traffic in H1 2022. In August 2022, passenger traffic in the top five European airports increased by 68.1% but remained -17.5% below pre-pandemic August 2019 levels, mainly due to continued travel restrictions in Asia. A similar increase in air passenger traffic was observed at airports in the Rest of Europe in August 2022. Commercial air traffic declined from Ukrainian airports, and airports in Belarus and Russia recorded declining passenger volumes as well since the beginning of the Russia-Ukraine War. The air passenger traffic is expected to surge by 31% during 2023-2030, with increased demand in domestic and international aviation.
The economic development initiatives implemented in the European Union are expected to aid the GDP per capita income growth
The European region had the second-highest GDP, with USD 17 trillion, in 2022. Out of the total region's GDP, the Netherlands recorded the highest growth rate, i.e., 19%. In contrast, other major countries such as France and Germany accounted for growth rates of 10% and 14%, respectively. Out of the total GDP, the air transport industry in the United Kingdom contributed around USD 87 billion annually, while France and Germany contributed around USD 86 billion and USD 68 billion, respectively.
The GDP per capita income of the overall European Union was around USD 39,000 in 2023. The per capita GDP of the region's major economies, including the UK, France, and Germany, has returned to pre-pandemic levels. The GDP per capita income of the UK, Germany, and France surged by around 15%, 9%, and 7%, respectively, in 2022 as compared to 2019. The peak of the cohesion policy programs for the 2014-2020 period, in parallel to the start of the programs for the 2021- 2027 period, ensures a constant flow of investment into people and businesses across the region. Since the COVID-19 pandemic, more than EUR 186 billion has been paid out through cohesion policy programs to enhance resilience and social and regional growth. The penetration of air travel is correlated with the GDP per capita. Countries with higher GDP per capita tend to have higher numbers of airline seats per capita. Germany has the highest GDP per capita in the region at USD 51,100, which increased by 14% from 2017 to 2022. France's GDP per capita increased by 12% from 2017 to 2022, while that of the United Kingdom increased by 22% within the same five-year time frame. Such growth instances across major economies and pan-Europe are anticipated to aid the European airline industry during the forecast period.
Europe Commercial Aircraft Cabin Interior Industry Overview
The Europe Commercial Aircraft Cabin Interior Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 68.91%. The major players in this market are Collins Aerospace, Diehl Aerospace GmbH, FACC AG, Recaro Group and Safran (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Air Passenger Traffic
4.2 New Aircraft Deliveries
4.3 GDP Per Capita (current Price)
4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
4.5 Aircraft Backlog
4.6 Gross Orders
4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
4.9 Regulatory Framework
4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Product Type
5.1.1 Cabin Lights
5.1.2 Cabin Windows
5.1.3 In-Flight Entertainment System
5.1.4 Passenger Seats
5.1.5 Other Product Types
5.2 Aircraft Type
5.2.1 Narrowbody
5.2.2 Widebody
5.3 Cabin Class
5.3.1 Business and First Class
5.3.2 Economy and Premium Economy Class
5.4 Country
5.4.1 France
5.4.2 Germany
5.4.3 Spain
5.4.4 Turkey
5.4.5 United Kingdom
5.4.6 Rest of Europe
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Astronics Corporation
6.4.2 Collins Aerospace
6.4.3 Diehl Aerospace GmbH
6.4.4 FACC AG
6.4.5 GKN Aerospace Service Limited
6.4.6 Jamco Corporation
6.4.7 Panasonic Avionics Corporation
6.4.8 Recaro Group
6.4.9 Safran
6.4.10 SCHOTT Technical Glass Solutions GmbH
6.4.11 Thales Group
6.4.12 Thompson Aero Seating
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS