항공 화물 시장 규모는 2025년에 1,601억 7,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 5.92%로 성장하여 2030년에는 2,135억 4,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.
항공 화물 산업은 2022년 상당한 과제에 직면했는데, 이는 주로 러시아와 우크라이나 사이에 분쟁이 계속되고 있으며, 러시아에서 출발하는 전용 항공 화물량이 크게 감소하고 있기 때문입니다.
국제항공운송협회에 따르면 2023년 7월 항공화물업계는 전월 대비 20.7% 증가하여 2023년 2월 이후 꾸준한 성장을 유지하고 있습니다. 하지만 2022년 7월에 비해 업계 화물 톤키로(CTK)는 0.8% 감소했으며 2022년 7월 수준보다 0.3% 줄어들었고 2019년 위기 이전 수준보다 3.7% 줄어들었습니다.
항공사는 팬데믹이라는 역사적인 충격 속에서 눈부신 혁신성과 민첩성을 발휘해, 위기 동안 회복력을 나타냈습니다. 항공사의 재무적 수익성은 거시경제 환경에 따른 비용 진화의 압력이 계속되고 있음에도 불구하고 업계 전반에 걸쳐 유지되었습니다. 다른 부문과는 달리, 제트 연료 가격과 원유 가격 사이의 상당한 격차는 항공사가 잠재적인 원유 가격 하락으로부터 이익을 얻는 장점을 제한합니다. 정유소의 능력이 제한되어 있기 때문에 2023년까지 문제가 지속되었습니다. 임금 상승에 직결되는 노동 시장의 축소와 다운스트림 항공 밸류체인의 지속 불가능한 가격 결정력은 2023년에도 지속되었습니다.
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항공 화물산업은 세계 무역을 지원하는 기간 산업으로 상품의 운송을 촉진하고 세계 기업을 서로 연결하고 있습니다. 국경을 넘은 무역이 현재 시장 성장의 주된 원동력이 되고 있으며 향후 수년 내 한층 더 가속될 것으로 예상되고 있습니다.
2023년 8월, 중국의 선전 바오안 국제공항(SBI)은 1월부터 7월에 걸쳐 월별 전자상거래가 2배로 증가했음을 밝혔습니다.
제휴항공사인 센트럴 항공과 YunExpress는 7월 하순에 2번째 보잉 777 화물편을 도입했습니다.
2023년 4월, 디지털 항공 화물 마켓플레이스에 새로운 기능이 도입되면서 수입을 관리하는 물류 회사가 타국의 대리점에서 수출 화물을 신속하게 예약할 수 있게 되었습니다.
Cargo.One은 파트너와의 해외 예약을 요청하는 화물 전달자를 위해 예약을 수행하는 데 제3자가 필요 없는 더 간단한 예약을 목표로 하는 업그레이드를 발표했습니다.
Freightos의 일부인 WebCargo는 중국 항공 화물 도매 판매자가 항공사 파트너와 같이 화물 대리점에 직접 공간을 판매할 수 있음을 밝혔습니다.
CargoAi로 대표되는 타사 플랫폼은 항공사의 용량을 통일된 플랫폼에서 판매할 수 있게 하고, 포워더는 Kayak과 Priceline과 같은 플랫폼을 사용하여 온라인으로 항공 좌석, 호텔, 렌터카를 구입하는 여행자와 마찬가지로 화물을 전자 예약하면서 실시간 환율과 이용 가능성을 비교할 수 있습니다.
팬데믹 시의 E-Commerce의 폭발적인 급증은 그 장래적인 궤도를 예측 불가능하게 했습니다. 전자상거래의 80%가 항공 운송에 의존하고 있으며, 효율성, 안전성, 투명성의 향상으로 국경을 넘은 쇼핑이 대폭 합리화되고 있습니다.
물류, 모바일 기기의 보급, 마켓플레이스의 확대가 예상 성장에 박차를 가하는 매우 중요한 요인입니다. 또한, 이 확대는 새로운 지역에만 머물지 않고, 온라인 쇼핑이 이미 정착하고 있는 지역에도 미치고 있으며, 물류의 중요한 역할이 강조되면서 항공 화물 산업은 세계적인 네트워크, 적응 가능한 용량, 디지털화의 이니셔티브를 자랑하며, 전자상거래의 성장을 강화할 수 있는 충분한 태세를 갖추고 있습니다.
세계 전자상거래가 급성장함에 따라 전략적 파트너십, 최첨단 기술 및 견고한 인프라가 항공 화물 분야를 지배하고 각 여정 단계에서 가시성, 유연성 및 신속성을 보장할 것입니다. 델타 카고는 2024년 2월 SmartKargo와 공동 개발한 신상품 "DeliverDirect"를 발표했습니다. 고객이 선호도를 변경할 수 있도록 하는 다양한 서비스 혁신을 통해 DeliverDirect는 운송인의 특정 요구를 충족할 수 있습니다.
항공 화물 산업은 적당히 단편화되어 있으며 지배적인 기업이 세계 여러 지역에서 사업을 전개하고 있습니다. 항공 화물 운송 서비스에 대한 수요 증가는 화물 공급자에게 새로운 과제를 제시합니다. 항공사는 비용 효율적인 서비스를 제공하기 위해 연료 효율적인 솔루션을 도입하고 혁신적인 기술을 도입해야 합니다.
예를 들어, 루프트한자 카고와 같은 기업은 e-booking 시스템과 같은 디지털 기능에 투자하고 있으며, 애플리케이션 프로그래밍 인터페이스(API)를 통해 예약 시스템에 액세스할 수 있도록 하고 재고에 대한 접근성을 제공합니다.
그러나 규제 분쟁(미국과 중국의 무역전쟁 등), 반국가적 활동, COVID-19 팬데믹은 항공 화물 산업을 크게 혼란시켰습니다. 이 혼란으로 인한 안전 우려로 인해 많은 항공편이 취소되었고 승객 수가 줄어들었습니다.
공항을 통해 운송되는 화물의 창고 요건을 지원하기 위해 경제특구(SEZ), 자유무역구(FTZ), 보세창고가 중요한 역할을 할 것으로 기대되고 있습니다.
The Air Freight Market size is estimated at USD 160.17 billion in 2025, and is expected to reach USD 213.54 billion by 2030, at a CAGR of 5.92% during the forecast period (2025-2030).
The air cargo industry faced considerable challenges in 2022, mainly due to the ongoing dispute between Russia and Ukraine, significantly reducing the volume of dedicated air cargo originating in Russia.
According to the International Air Transport Association, in July 2023, the air cargo industry experienced a 20.7% increase from the previous month, maintaining steady growth since February 2023. However, compared to July 2022, the industry's cargo tonne kilometers (CTKs) decreased by 0.8%, placing it 0.3% below the July 2022 level and 3.7% lower than the pre-crisis level in 2019.
Airlines demonstrated remarkable innovation and agility throughout the historical shock of the pandemic, displaying resilience during this period. The financial profitability of airlines is within reach of the industry at large despite continued pressure on cost evolution from the macroeconomic environment. Unlike other sectors, the substantial gap between jet fuel and oil prices limits airlines' ability to benefit from potential oil price declines. There was a persistent problem until 2023 due to the limited capacity of refineries. Tight labor markets direct to higher wages and unsustainable pricing power within the downstream aviation value chain were likely to persist in 2023.
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The air cargo industry is the backbone of global trade, facilitating the transportation of goods and interconnecting companies worldwide. In recent years, there has been a dramatic surge in air cargo due to the growth of the global economy, evolving consumer preferences, and technological advancements. Cross-border trade is the primary driver behind the current market growth, which is expected to accelerate further in the coming years. The demand for swift and efficient international shipping intensifies as global trade escalates.
In August 2023, China's Shenzhen Bao'an International Airport (SBI) experienced a twofold increase in cross-border e-commerce from January to July, anticipating further growth in the remaining five months after including freighter flights in the airport's operations. SBI successfully managed 93,000 tons of international e-commerce in seven months, marking a 101% increase compared to last year.
Partner airlines Central Airlines and YunExpress introduced a second Boeing 777 freight flight in late July, a move anticipated to bolster cargo volumes significantly. This additional freighter aims to expand the airlines' service from three to six weekly flights connecting Shenzhen and Paris.
April 2023 witnessed the introduction of new features in digital air cargo marketplaces, allowing logistics companies overseeing imports to promptly book export shipments from agents in other countries. This development eliminates the previously time-consuming process of sourcing quotes via phone or email.
Cargo.One announced an upgrade targeting easier booking for freight forwarders seeking overseas bookings with partners, eliminating the need for a third party to execute the booking.
WebCargo, a part of the Freightos companies, disclosed that air freight wholesale distributors in China can now sell space directly to freight agents, akin to airline partners.
Third-party platforms, exemplified by CargoAi, enable airlines to vend their capacity in a unified platform, empowering forwarders to compare live rates and availability while electronically booking shipments, similar to how travelers shop for air seats, hotels, and rental cars online using platforms like Kayak and Priceline.
The explosive surge of e-commerce during the pandemic rendered its future trajectory unpredictable. This online shopping phenomenon has become a global norm as consumers worldwide embrace the convenience of digital transactions. IATA reports that 80% of international e-commerce relies on air transport, significantly streamlining cross-border shopping with enhanced efficiency, security, and transparency. Projections anticipate a substantial expansion in the e-commerce sector, potentially soaring to USD 4.4 trillion by 2026.
Logistics, widespread mobile device ownership, and marketplace expansions are pivotal factors that fuel this anticipated growth. Moreover, this expansion is not confined solely to new regions but encompasses areas where online shopping has already entrenched itself, underscoring the crucial role of logistics. The air cargo industry, boasting global networks, adaptable capacity, and digitalization initiatives, stands well-equipped to bolster e-commerce growth. These initiatives promise to augment operational efficiency and shipment visibility throughout transit.
As the global e-commerce landscape burgeons, strategic partnerships, cutting-edge technologies, and robust infrastructures will dominate the air cargo arena, ensuring visibility, flexibility, and swiftness at each journey stage. Delta Cargo announced in February 2024 that it launched a new product called DeliverDirect, developed jointly with SmartKargo. With various service innovations enabling customers to modify their preferences, the DeliverDirect offer can meet shippers' specific needs.
The air freight industry is moderately fragmented, with dominant players operating across multiple regions worldwide. The increasing demand for air freight transportation services presents new challenges to cargo providers. Airlines must prioritize implementing fuel-efficient solutions and embracing innovative technologies to offer cost-effective services.
For instance, companies like Lufthansa Cargo have invested in digital capabilities, such as their e-booking system, and aim to make their booking systems accessible through Application Programming Interfaces (APIs), providing inventory accessibility to others.
However, regulatory disputes (such as the US-China trade war), anti-national activities, and the COVID-19 pandemic significantly disrupted the air freight industry. This disruption led to the cancellation of numerous flights due to safety concerns and a decrease in passenger numbers.
To support the warehousing requirements of goods transported through airports, special economic zones (SEZs), free trade zones (FTZs), and bonded warehouses are expected to play a crucial role.