일본의 LED 조명 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Japan LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1683954
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
일본의 LED 조명 시장 규모는 2025년에 37억 2,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 45억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중 2025년부터 2030년까지 CAGR 4.27%로 성장할 전망입니다.
산업 부문 및 상업 사무소 수요 개척이 시장 성장 견인
금액 점유율에서 2023년에는 산업 및 창고 분야가 과반수를 차지하였고 상업 분야가 이에 이어졌습니다. 2019년 1분기 일본 경제는 예상 이상으로 확대되었습니다. 일본의 경제 성장률은 연률 1.8%였습니다. 이 때문에 산업 및 상업 분야를 중심으로 모든 분야에서 LED 조명 수요가 크게 늘었습니다. COVID-19 시대는 전자상거래 상품 수요를 증가시켜 주로 B2C에서 LED 조명 수요 증가로 이어졌습니다. 현재 시장 수요는 두 분야에서 증가하고 있습니다. 2022년에는 공급이 증가하였고 LED의 저가격화가 진행되었습니다. 2022년 4분기 일본 상업용 부동산 가격 지수는 146.6이었고, 전년도 155.4포인트에서 하락했습니다.
수량 점유율에서는 상업지가 대부분을 차지한 다음 주택지가 2위를 차지했습니다. 2023년 반년간 신규 공급은 2022년의 3배가 된 것으로 평가되었으며, 도쿄 도심 5구의 등급 A 오피스에서는 10년간의 과거 평균의 약 1.5배가 되었습니다. 2020년 팬데믹 발생에 따라 주택지가는 2021년 0.5% 하락했습니다. 그러나 장기적인 동향에도 불구하고 국내 대도시 지역의 주택 수요는 계속 왕성합니다. 삿포로시는 2023년에 11.8%의 성장률을 보이며 주요 주택 수요가 예상되었습니다.
시장 개척 측면에서 농업 및 산업용 조명 수요가 크게 증가할 것으로 예상됩니다. 면적면에서 2020년에는 일본 국토의 불과 12%밖에 농업용지가 없었습니다. 내년에는 이 수치가 더욱 감소하고 상업용 온실의 보급으로 이어지며 LED의 추가 수요에 대응할 것으로 예상됩니다.
일본의 LED 조명 시장 동향
가구수 증가가 LED 조명 시장 성장 견인
2021년 일본의 총 인구는 1억 2,551만 명으로 평가되었습니다. 인구 증가를 고려하면 주택 공간 증가가 수반됩니다. 2022년에는 약 859,500호의 주택이 건설되었습니다. 정부 지출 증가, 주택 계획 보조금, 주요 인프라 프로젝트에 대한 정부의 주력은 일본의 주택 시장 확대에 기여한 것으로 평가되었습니다. 이는 주택 부문에서 LED 판매 증가로 이어진 것으로 평가되었습니다. 그 결과 상업용 부동산 가격 하락으로 상업용지가 많아졌기 때문에 향후 수년간 LED 사용 증가에 기여했습니다.
2020년 일본의 개인 가구 수는 약 5,570만 가구였습니다. 약 54.2%가 핵가족이고 38.1%가 단신 가구였습니다. 2021년 일본 가구 수는 5,560만 가구였습니다. 2021년의 이 지표는 전년대비 0.6%의 성장을 보였습니다. 2010년부터 2021년까지 이 지표는 8.5% 증가했습니다. 2022년 평균 가구 인원은 2.2명, 가구당 객실 수는 4.4실로 평가되었습니다. 일본에서 LED의 확대는 가구수 증가에 의해 촉진될 것으로 예상됩니다.
2020년 8월 31일 일본 가구의 46.1% 근처가 승용차를 1대 소유했습니다. 일본의 신차등록 대수는 전년의 약 445만 대에서 2022년에는 약 420만 대로 감소했습니다. 2022년 일본에서는 약 420만 대의 신차가 등록되었습니다. 이러한 등록 대수는 자동차 분야에서 LED 시장의 성장을 보여줍니다.
고령화 및 인구 감소가 부동산 성장과 수요를 방해할 것으로 예상
2022년, 일본에서는 약 25만 3,300건의 집합 주택이 착공되었습니다. 지가개발은 전년 대비 11.3% 감소했습니다. 신축 주택은 해마다 개발되고 있는 것, 그 성장률은 저하하고 있습니다. 이는 부동산 증가로 인해 국내 조명 요구에 대한 LED의 보급이 진행될 것으로 예상을 시사합니다.
일본의 가처분소득은 다른 개발도상국에 비해 높습니다. 예를 들어, 2022년에는 인도가 2301.4달러, 베트남이 3716.8달러, 중국이 12732.5달러로, 개인 소비가 증가하고 새로운 거주 공간에 더 많은 자금을 충당할 수 있게 되었습니다. 일본의 1인당 소득은 2021년 12월 39,916.1달러에 비해 2022년 12월 33,911.2달러에 달했습니다. 2021년에 비해 가처분 소득이 감소한 이유는 2022년 일본의 경제 성장이 2021년에 비해 둔화되었기 때문입니다.
일본 인구는 사망자 증가와 출생률 감소로 12년 연속 감소했습니다. 2022년 인구는 1억 2,449만 명으로 전년보다 55만 6,000명 감소했습니다. 이를 통해 향후 몇 년동안 평균 가구 인원수가 감소하고 주택 소유자가 포화 상태에 이를 것으로 예상됩니다.
도쿄도는 2017년 에너지 절약을 위해 LED 전구로 전환을 촉구하는 캠페인을 시작했습니다. 이 캠페인은 현지인에게 LED 램프의 에너지 절약 기능을 활용하도록 촉구했습니다. 이 프로그램은 일본의 전력 소비를 줄이고 LED 조명 채택을 촉진할 것으로 기대됩니다.
일본의 LED 조명 산업 개요
일본의 LED 조명 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개사에서 71.60%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. Endo Lighting Corporation, KOITO MANUFACTURING, Nichia Corporation, Panasonic Holdings Corporation 및 Stanley Electric(알파벳순 정렬).
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약 및 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 서문
조사 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
자동차 생산 대수
인구
1인당 소득
자동차 대출 금리
충전소 수
자동차 보유 대수
LED 총 수입량
조명 소비 전력
#가구수
도로망
LED 보급률
#경기장수
원예 면적
규제 프레임워크
실내 조명
일본
옥외 조명
일본
자동차용 조명
일본
밸류체인 및 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
실내 조명별
농업용 조명
상업용 조명
사무실
소매
기타
산업 및 창고
주택 조명
옥외 조명별
공공시설
도로
기타
자동차용 유틸리티 조명별
데이터임 러닝 라이트(DRL)
방향 지시기
헤드라이트
리버스 라이트
스톱라이트
테일 라이트
기타
자동차용 조명별
이륜차
상용차
승용차
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일(세계 수준 개요, 시장 수준 개요, 주요 사업 부문, 재무, 직원 수, 주요 정보, 시장 순위, 시장 점유율, 제품 및 서비스, 최근 동향 분석 포함)
Endo Lighting Corporation
GRUPO ANTOLIN IRAUSA, SA
HELLA GmbH & Co. KGaA
KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
Marelli Holdings Co., Ltd.
Nichia Corporation
OSRAM GmbH.
Panasonic Holdings Corporation
Stanley Electric Co., Ltd.
Toshiba Corporation
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계의 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원 및 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
AJY
영문 목차
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The Japan LED Lighting Market size is estimated at 3.72 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.58 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.27% during the forecast period (2025-2030).
Increasing development in the industrial sector and commercial office demand states to drive market growth
In terms of value share, in 2023, the industrial and warehouse segment accounts for a majority share, followed by commercial. Japan's economy expanded more than expected in the opening quarter of 2019. Japan's economy grew at an annual rate of 1.8%. This has led to a major demand for LED lighting in all sectors, mainly in the industrial and commercial segments. The COVID-19 era increased the demand for e-commerce goods, leading to more demand for LED lighting, majorly in B2C. Currently, the market demand is increasing for both sectors. In 2022, the supply increased, leading to low LED pricing. In Q4 2022, the commercial property price index for retail properties, warehouses, factories, apartment buildings, and commercial and industrial land in Japan stood at 146.6, down from 155.4 points in the previous quarter.
In volume share, commercial accounts for the majority of the share, and then residential stands at the second spot. Over the next six months in 2023, new supply is expected to triple from 2022, at around 1.5 times higher than the 10-year historical average in Tokyo Central 5 Wards Grade A office. With the onset of the pandemic in 2020, residential land prices plunged 0.5% in 2021. However, despite the long-term trend, housing demand remained strong in the country's metropolitan areas. Sapporo is expected to have major residential demand, having an 11.8% growth rate in 2023.
In terms of development, the market is expected to see major demand growth in agriculture and industrial lighting. In terms of area, only 12% of Japan's land was dedicated to agriculture in 2020. In the coming year, this number is expected to decrease further, leading to the penetration of commercial greenhouses, which will cater to more demand for LEDs.
Japan LED Lighting Market Trends
Increasing number of households drive the growth of the LED lighting market
In 2021, the overall population of Japan was estimated to be 125.51 million. Given a rising population boost, a rise in residential space availability is anticipated. Approximately 859,500 houses were built in the country in 2022. Increased government spending, housing program subsidies, and the government's anticipated focus on major infrastructure projects are expected to contribute to Japan's residential market expansion. This is anticipated to lead to higher LED sales in the residential sector. Consequently, more commercial land is expected to be purchased due to the drop in commercial real estate prices, thus contributing to an increased use of LEDs in coming years.
Around 55.7 million private households existed in Japan in 2020. About 54.2% were nuclear families, and 38.1% were single-person households. In 2021, Japan had 55.6 million homes. In 2021, the indicator showed a 0.6% Y-o-Y growth. The indicator increased by 8.5% from 2010 to 2021. In 2022, there were 2.2 household members on average and an estimated 4.4 rooms per home. The expansion of LEDs in Japan is expected to be fueled by the increased number of households.
Nearly 46.1% of households in Japan had one passenger car as of August 31, 2020. The number of newly registered motor cars in Japan fell from roughly 4.45 million the year before to about 4.2 million in 2022. In 2022, Japan saw the registration of almost 4.2 million new cars. These registrations exhibit the growing market for LEDs in the automobile sector.
Increasing aging and shrinking population are expected to hinder the growth and demand for real estate
In 2022, construction for owned housing complexes began at about 253,300 projects in Japan. Owner-occupied home developments fell by 11.3% from the previous year. Though new house constructions are developing yearly, the growth percentage has declined. This suggests that the increase in properties is expected to create more LED penetration for the need for illumination in the country.
Disposable income in Japan is high compared to other developing nations. For instance, in 2022, India had USD 2301.4, Vietnam 3716.8, and China USD 12,732.5, which resulted in the rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. Japan's per capita income reached USD 33,911.2 in December 2022, compared with USD 39,916.1 in December 2021. Compared to 2021, the disposable income was reduced because Japan's economic growth slowed in 2022 compared with 2021, as economic activity was affected by high commodity prices, supply-side constraints, and the impact of the COVID-19 pandemic.
Japan's population has decreased for the 12th year in a row due to increased deaths and declining birth rates. In 2022, there were 124.49 million people, a decrease of 556,000 from the year before. This suggests that the average household size will decrease in the coming years, and it is further expected that the number of house owners will reach a saturation point.
The Tokyo Metropolitan Government started a campaign in 2017 to encourage families to switch to LED bulbs to save energy. The campaign encouraged locals to take advantage of the energy-saving features of LED lamps. This program is expected to reduce the nation's electricity consumption and encourage the adoption of LED lighting.
Japan LED Lighting Industry Overview
The Japan LED Lighting Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 71.60%. The major players in this market are Endo Lighting Corporation, KOITO MANUFACTURING CO., LTD., Nichia Corporation, Panasonic Holdings Corporation and Stanley Electric Co., Ltd. (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Automotive Production
4.2 Population
4.3 Per Capita Income
4.4 Interest Rate For Auto Loans
4.5 Number Of Charging Stations
4.6 Number Of Automobile On-road
4.7 Total Import Of Leds
4.8 Lighting Electricity Consumption
4.9 # Of Households
4.10 Road Networks
4.11 Led Penetration
4.12 # Of Stadiums
4.13 Horticulture Area
4.14 Regulatory Framework
4.14.1 Indoor Lighting
4.14.1.1 Japan
4.14.2 Outdoor Lighting
4.14.2.1 Japan
4.14.3 Automotive Lighting
4.14.3.1 Japan
4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Indoor Lighting
5.1.1 Agricultural Lighting
5.1.2 Commercial
5.1.2.1 Office
5.1.2.2 Retail
5.1.2.3 Others
5.1.3 Industrial and Warehouse
5.1.4 Residential
5.2 Outdoor Lighting
5.2.1 Public Places
5.2.2 Streets and Roadways
5.2.3 Others
5.3 Automotive Utility Lighting
5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
5.3.2 Directional Signal Lights
5.3.3 Headlights
5.3.4 Reverse Light
5.3.5 Stop Light
5.3.6 Tail Light
5.3.7 Others
5.4 Automotive Vehicle Lighting
5.4.1 2 Wheelers
5.4.2 Commercial Vehicles
5.4.3 Passenger Cars
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)