프랑스의 실내 LED 조명 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
France Indoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1683941
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
프랑스의 실내 LED 조명 시장 규모는 2025년에 13억 7,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 2030년에는 20억 6,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 8.60%를 나타낼 것으로 전망됩니다.
산업·주택 분야에서의 개발 증가와 상업 오피스 분야로의 FDI 유입이 시장 성장을 견인
금액 점유율에서는 2023년 산업용 및 창고가 실내 조명 부문 중 대부분의 점유율을 차지했습니다. COVID-19의 유행은 프랑스가 산업 생산 능력을 국내로 되돌리는 노력을 가속화하는 것 같습니다. 프랑스의 광산업 생산은 2022년 11월의 2% 증가에 이어 12월에는 1개월에 1.1% 증가했습니다. 제조업 생산고는 2022년 11월의 2.4% 증가 후 2022년 12월에는 전월 대비 0.3% 증가했습니다. 이 부문 시장은 LED 수요와 관련하여 포화 상태에 있지만, 창고 수가 증가함에 따라 부문 성장이 수요를 계속 밀어 올릴 것으로 예상됩니다.
수량 기준으로 2023년에는 주택이 가장 높은 점유율을 차지했습니다. 주택 건설 활동은 최근 몇 년 동안 다양한 결과를 보여줍니다. 2022년 1-11월 프랑스(마요트 제외)의 신축 허가 호수는 전년 동기 대비 5.6% 증가한 44만 8,416호로, 2021년 동 18.5% 증가에 이어졌습니다. 2023년 프랑스의 주택가격은 다소 안정적이었고(아마도 성장률은 5% 미만) 연간 부동산 판매 건수는 100만 건을 약간 넘는 정도에 머물 것으로 예상됐습니다. COVID-19 팬데믹에 의한 갇힌 이래, 프랑스에서는 많은 사람들이 대도시에서 지방으로 옮겨 살고 있습니다. 주거용 실내 조명 시장은 향후 몇 년 동안 더 안정 될 것으로 예상됩니다.
오피스 분야는 팬데믹시 WFH 상황이나 저개발·저판매로 감소한 후 2023년부터 점유율이 증가할 것으로 예상됐습니다. COVID-19의 대유행에 의해 감소한 프랑스로의 FDI 플로우는 2021년에는 회복했지만(191.4% 증가), 여전히 금융위기 전의 수준을 밑돌았습니다. 2022년 프랑스에 대한 FDI 프로젝트는 3% 증가했습니다(1,259건). 사무실 분야에서의 판매 회복으로 LED 수요 증가가 기대됩니다.
프랑스의 실내 LED 조명 시장 동향
높은 1인당 소득과 에너지 절약 제도가 LED 조명의 이용을 촉진
2022년 프랑스의 평균 가구 인원은 2.2명/가구였습니다. 프랑스의 현재 인구는 2023년 6월 기준 6,570만 명으로 매년 0.2% 전후의 완만한 속도로 증가했습니다. 인구의 81.5%는 도시 인구입니다(2020년에는 5,320만명). 따라서 인구 증가로 LED 보급이 진행되고 국내 조명 요구가 높아질 것으로 예상됩니다.
2017년부터 2020년까지 독일의 주택 소유율은 약간 감소했습니다. 2021년에는 인구의 약 64.7%가 집에 살았고, 2022년에는 63.4%에 달했습니다. 이로 인해 프랑스는 소유주율이 가장 높은 국가 중 하나가 되었지만 앞으로 몇 년간은 완만하게 감소하고, 이 나라에서는 가장 낮은 임대주택 부동산 시장이 더욱 성장할 것으로 예상됩니다. 이러한 사례로부터 LED의 보급은 진행되고 있지만, 주택 부문에서는 이전에 비해 보급이 진행되지 않았음을 알 수 있습니다.
프랑스에서는 가처분 소득이 높아 개인의 소비력이 높아져 새로운 주택 공간에 더 많은 자금을 투자할 수 있습니다. 프랑스의 1인당 소득은 2021년 12월 27,184.2달러에 비해 2022년 12월 25,337.71달러에 달했습니다. 일부 선진국에 비해 프랑스의 구매력은 높습니다. 예를 들어, 브라질은 2021년 시점에서 7732.4달러이고 이탈리아는 2017년 시점에서 15321.9달러이며 그보다 낮았습니다.
2017년 6월 프랑스 정부는 에너지 절약 증명서 제도를 발표하여 가구주의 소득에 따라 LED 전구 가격의 최대 100%를 커버할 수 있는 보조금을 얻을 수 있게 되었습니다. 이러한 제도에 의하면, 이 나라의 LED 조명 수요는 더욱 급증할 것으로 예상됩니다.
에너지 리노베이션과 에너지 효율화 프로젝트가 LED 시장 성장을 견인
2019년 최종 전력 사용량이 가장 높은 부문은 비즈니스와 전문가(47%), 이어서 주택(거의 38%), 중공업(16%)이었습니다. 주택 부문의 소비 지출은 사람들이 집에서 보내는 시간이 길어진 결과(원격지 및 파트타임 고용 등), 첫 봉쇄 기간 동안 거의 5% 증가했습니다. 또한 프랑스 부흥 계획에 추가된 'Ma PrimeRenov' 프로그램에 의해 추진된 에너지 개조 프로젝트가 이 활동의 주요 지원원이 되었습니다. 그 결과, 건설 증가는 더 많은 주택과 건물의 건설을 나타내고 LED 수요를 증가시켰습니다.
상업 부문의 전력 수요는 영업 시간 동안 가장 높아지는 경향이 있으며 야간과 주말은 크게 감소합니다. 보통 하루에는 8-10시간 정도입니다. 산업 부문의 전력 사용량은 주택 부문이나 상업 부문과 같이 1일 또는 1년 내내 변동하지 않는 경향이 있으며, 특히 24시간 가동하는 제조 시설에서는 두드러집니다. 주택 부문의 전력 수요의 변동은 7-9시간 정도입니다. 또한 파리 정부는 2017년 녹색화를 위해 2,500개 이상의 LED 기반 가로등 교체를 적극적으로 추진했습니다. LED 조명의 국내 시장은 이러한 노력이 견인하고 있습니다.
게다가 시테오스(VINCI 에너지)는 3,000개 이상의 지자체의 에너지 효율 향상을 지원하고 있습니다. 예를 들어, 파리 교외의 세르지 폰트워즈시는 건물의 80%를 개조하여 18년 동안 에너지 사용량을 47% 줄일 것을 약속했습니다. 국가의 기존 조명 인프라 대신 7,000개의 에너지 효율적인 LED 조명을 설치함으로써 이 프로젝트는 LED 조명 산업의 성장에 박차를 가하고 있습니다.
프랑스의 실내 LED 조명 산업 개요
프랑스의 실내 LED 조명 시장은 단편화되어 상위 5개사에서 23.66%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. ams-OSRAM AG, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH(MLS), Signify(Philips) and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)(알파벳순 정렬).
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구
1인당 소득
LED 총 수입량
조명 전력 소비량
가구수
LED 보급률
원예 면적
규제 프레임워크
프랑스
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
실내 조명
농업용 조명
상업 조명
사무실
소매
기타
산업 및 창고
주택
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일(세계 수준 개요, 시장 수준 개요, 주요 사업 부문, 재무, 직원 수, 주요 정보, 시장 순위, 시장 점유율, 제품 및 서비스, 최근 동향 분석 포함)
Airis LED
ams-OSRAM AG
BEGA Lighting
CisLED
EGLO Leuchten GmbH
LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
Signify(Philips)
Thorlux Lighting(FW Thorpe Plc)
Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
TRILUX GmbH & Co. KG
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계의 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
KTH
영문 목차
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The France Indoor LED Lighting Market size is estimated at 1.37 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.06 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.60% during the forecast period (2025-2030).
Increasing developments in the industrial and residential segments, along with FDI flows in the commercial office segment, driving the market's growth
In terms of value share, in 2023, industrial and warehouse accounted for the majority share among indoor lighting segments. The COVID-19 pandemic seems to have accelerated France's efforts to return industrial production capacities to the country. French industrial production increased by 1.1% over one month in December 2022, after +2% in November 2022. Manufacturing output rose by 0.3% M-o-M in December 2022, after +2.4% in November 2022. While the market in this segment is saturating in terms of LED demand, the growth in the segment with an increasing number of warehouses is expected to continue boosting the demand.
In terms of volume, in 2023, residential accounted for the highest share. Residential construction activity has been showing mixed results in recent years. In the first 11 months of 2022, new dwellings authorized in France, excluding Mayotte, rose by 5.6% Y-o-Y to 448,416 units, following an 18.5% Y-o-Y increase in 2021. During 2023, house prices in France were expected to stabilize a bit (perhaps growth would drop below 5%), and the number of property sales would remain just above 1 million during the year. Since the COVID-19 pandemic-induced confinements, many people have moved from the major cities to the provinces in France. The market in the residential indoor lighting segment is expected to get more stable over the coming years.
The office segment's share was expected to increase from 2023 after declining during the pandemic due to WFH conditions and low development and sales. After dropping due to the COVID-19 pandemic, FDI flows to France rebounded in 2021 (+191.4%) but remained below pre-crisis levels. In 2022, FDI projects increased by 3% (1,259 projects) in France. Rebound sales in the office segment are expected to increase demand for LEDs.
France Indoor LED Lighting Market Trends
High per capita income and energy saving scheme to promote use of LED lights
The average household size is 2.2 people per household in France in 2022. The current population of France is 65.7 million as of June 2023, increasing at a slow pace of around 0.2% yearly. 81.5 % of the population is urban (53.2 million people in 2020). Thus, the increase in population is expected to create more LED penetration and increase the need for illumination in the country.
Between 2017 and 2020, the homeownership rate in Germany decreased slightly. In 2021, about 64.7% of the population lived in an owner-occupied dwelling, and in 2022, it reached 63.4%. This makes France one of the countries with the highest homeownership rate, but in coming years, it is expected to decline slowly, and the lowest rental residential real estate market is expected to grow further in the country. These instances suggest that LED penetration is there, but the penetration is less compared to previous years in the residential segment.
In France, disposable income is high, which results in the rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. France's per Capita income reached USD 25,337.71 in December 2022, compared to USD 27,184.2 in December 2021. Compared to some developed nations, it has high purchasing power. For instance, Brazil had USD 7732.4 as of 2021, and Italy had USD 15,321.9 as of 2017, which is lower.
In June 2017, the French government announced the Energy Savings Certificate scheme, which allows people to get subsidies that can cover up to 100% of the price of LED bulbs based on the householder's income. Such instances are further expected to surge the demand for LED lighting in the country.
Energy renovation and energy efficient projects to drive the growth of the LED market
The segment with the biggest final electricity usage was business and professionals (47%), followed by residential (almost 38%) and heavy industry (16%) in 2019. Consumer expenditure in the residential sector increased by almost 5% during the first lockdown as a result of people spending more time at home (remote or part-time employment, etc.). Furthermore, the energy renovation projects that were promoted by the "Ma PrimeRenov" program added to the French recovery plan were the main source of support for this activity. Consequently, the rise in construction indicates more houses and buildings to be built, thus increasing the demand for LED.
Electricity demand in the commercial sector tends to be highest during operating business hours; it decreases substantially on nights and weekends. Usually, in a day, it is around 8-10 hours. Electricity use in the industrial sector tends not to fluctuate through the day or year as in the residential and commercial sectors, particularly at manufacturing facilities that operate around the clock, i.e., 24 hours. Electricity demand in the residential sector varies for about 7 to 9 hours. Additionally, the government of Paris is aggressively replacing more than 2,500 LED-based streetlights in order to convert to green in 2017. The nation's market for LED lights is driven by such initiatives.
Additionally, Citeos (VINCI Energies) supports more than 3,000 municipalities in enhancing their energy efficiency. For instance, Cergy-Pontoise, a city outside of Paris, has pledged to cut its energy use by 47% over 18 years by rehabilitating 80% of its buildings. By installing 7,000 more energy-efficient LED lights in place of the nation's existing lighting infrastructure, this project is fueling the growth of the LED light industry.
France Indoor LED Lighting Industry Overview
The France Indoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 23.66%. The major players in this market are ams-OSRAM AG, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Signify (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Population
4.2 Per Capita Income
4.3 Total Import Of Leds
4.4 Lighting Electricity Consumption
4.5 # Of Households
4.6 Led Penetration
4.7 Horticulture Area
4.8 Regulatory Framework
4.8.1 France
4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Indoor Lighting
5.1.1 Agricultural Lighting
5.1.2 Commercial
5.1.2.1 Office
5.1.2.2 Retail
5.1.2.3 Others
5.1.3 Industrial and Warehouse
5.1.4 Residential
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)