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한글목차
자동차용 LiDAR 시장은 예측 기간 동안 28.2%의 연평균 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다.
중국기차공업협회(China Association of Automobile Manufacturers)는 2020년 예측을 수정하여 코로나 바이러스 발생으로 인해 상반기 매출이 10%, 연간 매출이 5% 감소할 것으로 예상했습니다. SMMT에 따르면 코로나19로 인해 영국의 모든 주요 공장이 폐쇄됨에 따라 2020년 자동차 생산량이 18% 감소할 것으로 예상했습니다.
주요 하이라이트
자동차 업계 전체가 자율주행 차량과 보조 기술에 기대를 걸고 있습니다. 자동차 회사들은 ADAS(선진 운전 지원 시스템)에서 저렴한 센서를 사용하여 첨단 운전자 지원 시스템에서 혁신적인 기술을 개발하고 있습니다. 포괄적인 차량 안전 솔루션을 위해 ADAS 시스템은 비전과 레이더 기반 시스템에만 의존해서는 안 되며, 운전자 지원을 개선하기 위해 매우 정확한 데이터를 제공할 수 있는 보다 효율적인 시스템이 필요합니다.
자율주행차와 전기자동차를 향한 자동차 산업의 성장 추세는 LiDAR의 새로운 용도에 중요한 원동력이 될 것으로 예상됩니다. 자율 주행 자동차는 360° 시야를 위한 거대한 3D 지도를 생성하고 자율 주행 및 물체 감지를 지원하는 정확한 정보를 얻기 위해 점점 더 많은 LiDAR 센서를 사용하고 있습니다.
LiDAR 기술의 출현은 비즈니스 분야에서 새로운 혁신을 도입하기 위해 끊임없이 노력해 온 Leddartech, Quantum Spatial, Geodigital, Topcon Positioning Systems, Innoviz Technologies 등 다양한 기업에게 엄청난 성장 잠재력을 제공했습니다. 예를 들어, 자동차 부품 제조 분야의 저명한 기업인 콘티넨탈 AG는 로봇 비전 및 센싱 분야의 선구자인 AEye에 막대한 지분을 투자하여 자사의 LiDAR 기술 포트폴리오를 확장한다고 발표했습니다.
AEye의 LiDAR 기술은 여러 측정 지점을 통해 160미터 거리에서 반사율이 낮은 작은 물체를 추적할 수 있는 뛰어난 성능을 자랑합니다. 이 기술은 상용차와 승용차 모두에서 자율 주행에 필수적인 요소로 활용될 수 있습니다.
콘티넨탈은 이번 투자를 통해 이 LIDAR 기술을 광범위하게 활용하고 센서를 산업화하여 자동차 산업과 자율주행차 업계에서 가장 중요한 요구 사항인 완전 자동차용 제품을 생산할 수 있을 것으로 기대하고 있습니다.
게다가 2021년 4월, 벨로다인과 앤시스는 차세대 자동차용 라이더 센서의 소프트웨어 모델을 개발하여 고도로 진화한 AV를 위해 크게 개선된 위험 식별 능력을 제공할 것이라고 발표했습니다. 이 협업은 Velodyne의 라이더 디자인을 Ansys의 가상 센서 제품군에 통합하여 자동차 제조업체가 Velodyne을 AV에 통합하는 것을 촉진합니다.
자동차용 LiDAR 시장 동향
ADAS가 큰 점유율을 차지할 전망
ADAS는 레벨 0은 사람의 입력에 전적으로 의존하는 단계, 레벨 5는 완전한 자율성을 갖춘 단계로 총 5단계의 자동화 수준이 있습니다. 레벨 3, 4, 5의 자율주행차가 가장 효과적인 것으로 간주되며, 이러한 차량에 LIDAR가 지속적으로 도입되고 있습니다.
LiDAR은 주로 운전자의 편의를 위해 자동차의 첨단 운전자 보조 시스템(ADAS)에 사용되며, 안전한 안내와 원활한 작동을 위한 인간-기계 인터페이스에 사용됩니다. 차량의 자율 주행 특성상 장애물을 감지하여 회피하고 도로를 안전하게 주행하기 위해서는 상당히 높은 정확도와 지원이 필요합니다.
LIDAR 센서는 지속적으로 회전하며 초당 수천 개의 레이저 펄스를 생성합니다. LIDAR의 고속 레이저 빔은 차량의 360도 주변에서 지속적으로 방출되어 방해가 되는 물체에 의해 반사됩니다. 이렇게 수신된 데이터는 복잡한 머신러닝 알고리즘을 통해 실시간 3D 그래픽으로 변환되어 주변 물체의 3D 이미지 또는 3D 지도로 표시됩니다.
자동차용 어댑티브 크루즈 컨트롤(ACC) 시스템이 만들어지면서 자율주행차는 자동화 시스템으로 진화할 것입니다. 이 장치는 차량 전면에 장착되어 앞차와의 거리를 모니터링하고, 앞차와의 거리와 속도 변화에 따라 반응합니다.
기업들은 보행자 및 자전거 회피, 차선 유지 보조(LKA), 자동 긴급 제동(AEB), 어댑티브 크루즈 컨트롤(ACC), 교통 체증 보조(TJA) 등의 첨단 ADAS 기능을 고객이 활용할 수 있도록 보다 안전하고 안정적인 자율주행차를 개발하는 데 주력하고 있습니다. 주요 목표는 안전을 보장하고 비용을 절감하며 교통수단을 더 안전하게 만드는 것이며, 이를 통해 기업들은 LIDAR 기술과 그 구현에 상당한 투자를 할 수 있었습니다. 비용 절감을 위한 궁극적인 목표는 기존의 기계식 회전을 대체할 수 있는 솔디 스테이트 LIDAR와 같은 다른 기술을 개발하는 것이었습니다.
2021년 이노비즈는 LIDAR 전용 자율주행을 위해 한국의 뷰론 테크놀로지와 파트너십을 체결했습니다. 이 협력은 강력한 조합이 될 것입니다. 이노비즈의 고해상도 LIDAR와 뷰론의 인식 소프트웨어가 만나 업계에 상당한 진전을 가져올 것입니다. 뷰론은 수도 서울에서 남부 항구 도시 부산까지 414킬로미터를 시속 100킬로미터의 속도로 완전 자동화된 LIDAR 전용 주행에 성공했습니다. 의무적으로 탑승한 안전 운전자는 역사적인 5시간의 주행 동안 단 한 번도 운전대를 잡지 않았습니다.
볼보는 비용 효율적인 LIDAR 솔루션을 개발하기 위해 루미나 기술에 자금을 지원했으며, 그 후로 루미나의 제품은 놀라운 발전을 거듭하고 있습니다. Luminar는 혁신과 비용 효율성으로 유명하며 1,000달러 미만의 LiDAR 기반 솔루션을 발표했습니다. 이 회사는 도요타, 아우디, 폭스바겐과 같은 브랜드와 긴밀히 협력하여 자율주행차용 LiDAR 솔루션을 개발하고 있습니다.
북미가 큰 점유율을 차지할 전망
미국과 캐나다가 주도하는 북미는 전 세계에서 기술적으로 가장 우수한 시장입니다. 이 지역의 시장 성장은 환경, 복도 매핑, 기상학 및 도시 계획과 같은 용도에서 LiDAR의 사용이 증가했기 때문입니다. 이 시장은 또한 무인 자동차 및 ADAS에서 LiDAR의 사용 증가로 인해 성장하고 있으며, 향후 몇 년 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
또한 Faro Technologies 및 Velodyne Lidar Inc.와 같은 유명한 공급업체가이 지역에 진출하고 있습니다. 2020년 8월, Velodyne Lidar Inc.는 자율주행 차량(AV)과 지능형 교통 인프라의 장점을 홍보하기 위해 ITS America(Intelligent Transportation Society of America)에 가입했다고 발표했습니다.
자율주행차는 이미 캘리포니아, 텍사스, 애리조나, 워싱턴, 펜실베니아, 미시간 및 기타 미국 주와 국가에서 도로를 달리고 있습니다. 하지만 현재로서는 특정 테스트 지역과 주행 조건으로 제한되어 있습니다.
또한 구글, 테슬라, BMW와 같은 거대 기업들이 이미 프로토타입 모델을 출시하면서 자율주행 및 자율 주행 자동차가 곧 현실화되고 있습니다. 아태지역은 국내는 물론 해외 시장에서도 파트너십과 투자가 증가하고 있으며, 이는 아태지역 LiDAR의 성장에 기여하고 있습니다. 캐나다의 자동차 부품 공급업체인 마그나와 이스라엘의 LIDAR 기술 개발업체인 이노비즈가 협력하여 BMW에 혁신적인 센서와 시스템을 제공하기로 했습니다. 모든 종류의 기상 조건에서 차량 주변을 실시간으로 3D 포인트 클라우드로 생성하는 고해상도 LiDAR 기술을 제공했습니다.
또한 볼보자동차는 차량에 센싱 기술을 구현하기 위해 적외선 스펙트럼의 다른 부분을 활용하는 미국의 LiDAR 센서 스타트업인 Luminar에 투자했습니다. LiDAR는 자동차를 주변 환경을 예리하게 인식하는 기계로 전환하여 차량 주변의 모든 물체에 대한 정확한 3D 스냅샷을 생성하는 데 도움이 되기 때문입니다. 볼보는 2022년부터 LiDAR와 퍼셉션 스택이 탑재된 차량을 생산할 예정입니다.
미국과 같은 지역 정부는 RADAR, 센서, LiDAR와 같은 기술을 조합하거나 단독으로 사용하는 AEB 및 기타 안전 시스템 사용을 의무화하고 있습니다. 이러한 규제로 인해 자동차 제조업체들은 지금까지 고급 차량에만 탑재되어 왔던 LiDAR 시스템을 ADAS의 일부로 사용하도록 유도하고 있습니다. 이러한 지속적인 노력과 조치에도 불구하고 테슬라를 비롯한 많은 기업과 많은 조직은 여전히 LIDAR의 시류에 뛰어들기를 주저하고 있습니다. 가장 큰 문제는 비용인데, 예를 들어 비용 효율적인 적외선 볼로미터와 같은 대안은 수천 달러에 달하는 LIDAR에 비해 최대 몇 달러에 불과해 비용을 절감할 수 있기 때문입니다.
또한 테슬라와 엘론 머스크는 움직이는 물체를 감지할 때 어떻게 움직이는지, 심지어 물체가 무엇인지도 감지할 수 없다는 LIDAR의 문제를 언급했습니다. 또한 신경망 시스템에 대한 LIDAR 시스템의 적응은 중요한 문제였으며, 테슬라의 경쟁사들은 이 문제를 지속적으로 해결해 왔습니다.
자동차용 LiDAR 산업 개요
이 산업의 경쟁은 주로 혁신을 통한 지속 가능한 경쟁 우위에 달려 있습니다. 이 기술의 시장 보급률은 보통이며, 많은 업계에서 이 기술의 잠재력을 탐색하고 있습니다. 이는 기업들이 새로운 시장을 유치할 수 있는 기회를 제공하여 경쟁을 촉진하고 있습니다. 이 산업의 마케팅 및 광고 수준은 높은 반면, 기업 집중도는 보통이며 성장하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
시장 성장 촉진요인
LiDAR의 기술적 우월성
자동차 안전규제의 강화와 OEM의 Adas 기술 채택 증가
시장의 과제
LiDAR의 높은 비용으로 인한 전체 차량 비용 상승
LiDAR 생태계(광검출기, IC, LiDAR 시스템, 레이저 소스 및 광학 부품)
ADAS 차량의 LiDAR 통합(차량 내 다양한 영역에서의 장점과 문제점)
자동차용 LiDAR 기술 로드맵(2018년, 2020년, 2025년)
자동차용 LiDAR 기술의 평균 비용 변화(레이저 거리 측정 센서, 고해상도 스피닝 LiDAR 매핑, 위치 및 감지용 스피닝 및 솔리드 스테이트 LiDAR, 매핑용 LiDAR)
제4장 시장 세분화
용도별
로봇 차량
ADAS
ADAS 레벨 2+ 및 2++ 레벨
ADAS 레벨 3 및 레벨 4
ADAS 레벨 5
지역별
북미
유럽
아시아태평양
세계 기타 지역
제5장 경쟁 정보
벤더 랭킹 분석
기업 프로파일
Ouster Inc.
Robert Bosch GmbH
Valeo
Insight LiDAR
Velodyne LiDAR Inc.
Leddar Tech
Waymo LLC
RoboSense
제6장 투자 분석
제7장 LiDAR 시장의 미래 기회
HBR
영문 목차
영문목차
The Automotive LiDAR Market is expected to register a CAGR of 28.2% during the forecast period.
The China Association of Automobile Manufacturers revised its predictions for 2020, forecasting a 10% drop in sales for the first half of the year and 5% for the full year, on account of the coronavirus outbreak According to the SMMT, car output would fall by 18% in 2020 as a result of COVID-19 closing all major UK plants.
Key Highlights
The entire automotive industry is looking forward to autonomous vehicles and assisted technologies. Automotive companies are coming up with innovative technologies in Advanced Driver Assistance Systems, using new and affordable sensors. For inclusive vehicle safety solutions, ADAS systems cannot be dependent on just vision and RADAR based systems; they require more efficient systems capable of providing highly accurate data for improved driver assistance.
The growing trends in the automotive industry toward self-driving cars and electric vehicles are expected to be the critical drivers for newer applications of LiDAR. Self-driving cars increasingly use LiDAR sensors for generating huge 3D maps for 360° vision and for accurate information to assist in self-navigation and object detection.
The emergence of LiDAR technology has provided an enormous growth potential to a wide range of enterprises, including Leddartech, Quantum Spatial, Geodigital, Topcon Positioning Systems, and Innoviz Technologies, among others, who have been relentlessly working toward introducing novel innovations in the business space. For example, Continental AG, a prominent name in automotive part manufacturing, announced expanding its LiDAR technology portfolio by investing a massive share in robotic vision and sensing pioneer- AEye.
The latter's LiDAR technology boasts of the ability to trace small, low-reflective objects at a distance of mere 160 meters with multiple measuring points. It is suited to be vital for automated driving in both commercial and passenger vehicles.
This investment would allow Continental to make extensive use of this LiDAR technology and industrialize the sensor to produce a fully automotive grade product, which stands as the major need of the hour across the automotive industry and autonomous vehicles.
Furthermore, in April 2021, Velodyne and Ansys announced that they are developing software models of next-generation automotive lidar sensors to provide substantially improved hazard identification capabilities for highly advanced AVs. The collaboration incorporates Velodyne's lidar design into Ansys' virtual sensor suite and expedites automakers' integration of Velodyne's sensor into AVs - delivering industry-leading driving safety and a drastically faster path to market.
Automotive LiDAR Market Trends
ADAS is Expected to Hold Major Share
The ADAS has 5 different levels of automation with Level 0 being completely reliant on human input ot level 5 being complete autonomy . Autonomous cars with level 3, 4 and 5 are considered the most effective and LIDARs are continuously implemented in these vehicles,
LiDAR is primarily used for the advanced driver assistance systems (ADAS) in the automobiles for the convenience of the driver, with human-machine interface for the safe guidance and smooth operation. The autonomous nature of the vehicle needs a considerably high accuracy and assistance for the obstacle detection for avoidance and the safe navigation through the roadways.
LIDAR Sensors continuously rotate and generate thousands of laser pulses per second. These high-speed laser beams from LIDAR are continuously emitted in the 360-degree surroundings of the vehicle and are reflected by the objects in the way. With use of complex machine learning algorithms, the data received through this activity is converted into real-time 3D graphics, which are often displayed as 3D images or 3D maps of the surrounding objects.
With the creation of the adaptive cruise control (ACC) systems for the automobiles, the autonomous vehicles will evolve into an automated system. The devices are mounted in the front of the vehicle to monitor the distance between successive cars, to react according to the varying distance and speeds between the successive vehicles.
Companies are focusing on developing safer and reliable autonomous cars to allow customers to unlock advanced capabilities for ADAS features including pedestrian and bicycle avoidance, Lane Keep Assistance (LKA), Automatic Emergency Braking (AEB), Adaptive Cruise Control (ACC), Traffic Jam Assist (TJA), and more. The primary aim is to ensure safety, reduce costs and make transportation safer and this has enabled companies to make significant investments in to LIDAR technologies and their implementation . To reduce costs , the ultimate goal was to achieve development of other technologies like Soldi State LIDARs to replace the traditional mechanical rotation.
This Innoviz in 2021 announced a partnership Vueron Technology from South Korea for LiDAR-Only Autonomous Driving . The cooperation will be a powerful combination - together, Innoviz's high-resolution LiDARs and Vueron's perception software will bring significant progress to the industry.. Vueron executed a 414-kilometer, fully automated, LIDAR-only drive from the capital city of Seoul to the southern port city of Busan, at a maximum speed of 100 km/hr. The mandated safety driver on board did not hold the steering wheel at any time during the full five hours of the historic drive.
Volvo has similarly funded Luminar technologies in their advent of finding cost effective means of LIDAR solutions and the company has been a revelation in its products ever since.. Luminar is renowned for its innovation and cost effective measures and announced LiDAR-based solutions for under USD 1,000. The company is closely working with brands such as Toyota, Audi, and VW on LiDAR solutions for self-driving cars.
North America is Expected to Hold Major Share
North America, led by the United States and Canada, is the most technologically superior market in the world. The growth of the market in the region is attributed to the increasing use of LiDAR in applications like environment, corridor mapping, meteorology, and urban planning. The market is also witnessing growth due to the increasing use of LiDAR in driverless cars and ADAS, which is expected to grow significantly in the coming years.
Moreover, prominent vendors like Faro Technologies and Velodyne Lidar Inc. are present in the region. In August 2020, Velodyne Lidar Inc. announced that it had joined the Intelligent Transportation Society of America (ITS America) to promote the benefits of autonomous vehicles (AVs) and intelligent transportation infrastructure.
Self-driving cars have already hit the roads of California, Texas, Arizona, Washington, Pennsylvania, Michigan and other US states and countries. Though, as of now, their mobility is restricted to specific test areas and driving conditions.
Moreover, self-driving and autonomous cars are becoming a reality soon with major giants, such as Google, Tesla, and BMW, already releasing their prototype models. The region is witnessing increased partnerships and investments in domestic as well as international market which is contributing towards the growth of LiDAR in the region. The Canadian car components supplier, Magna, and an Israeli LiDAR technology developer, Innoviz cooperated, will provide BMW with its innovative sensor and system. It offered high-resolution LiDAR technology, which generates a 3D point cloud in real-time of the vehicle's surroundings under all kinds of weather conditions.
Moreover, to implement sensing technologies on its cars, Volvo Cars invested in an American LiDAR sensor startup, Luminar, which utilizes a different part of the infrared light spectrum. This is because LiDAR can turn cars into machines keenly aware of their surroundings, where it helps in generating accurate 3D snapshots of every object surrounding the vehicle. Volvo is expected to start producing vehicles in 2022 that are equipped with LiDAR and Perception Stack.
Regional governments, like the United States, have mandated the use of AEBs and other safety systems, which use technologies like RADAR, sensors, and LiDAR in combination or used alone. Such regulations prompt the automakers to use LiDAR systems a part of their ADAS, which has been by far incorporated only in the luxury cars. Despite these continual efforts and measures, many companies notably Tesla and many organizations are still hesitant to jump on the LIDAR wagon. The main issue corelates with the cost as alternatives including the cost effective Infrared Bolometers for instance can reduce costs as they ost upto few dollars in comparisons with the thousands for LIDARs.
Also Tesla and Elon Musk has mentioned the issue of LIDARs while detecting moving objects as to not be able to detect how they are moving or even what these objects are. Also adaptation has been a key issue for LIDAR systems to the neural network system and the competitors of Tesla have maintained this problem consistently.
Automotive LiDAR Industry Overview
The competitive rivalry in this industry is primarily dependent on sustainable competitive advantage through innovation. The market penetration of this technology is moderate, with many industries exploring the potential of this technology. This is providing an opportunity for companies to attract new markets, thus driving the competition. The levels of marketing and advertising in this industry are high, while the firm concentration ratio is moderate and growing.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 MARKET INSIGHTS
3.1 Market Overview
3.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
3.2.1 Threat of New Entrants
3.2.2 Bargaining Power of Buyers
3.2.3 Bargaining Power of Suppliers
3.2.4 Threat of Substitutes
3.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
3.3 Market Drivers
3.3.1 Technological Superiority of LiDAR
3.3.2 Increasing Vehicle Safety Regulations and Growing Adoption of Adas Technology By OEM's
3.4 Market Challenges
3.4.1 High Cost of LiDAR Raises Overall Vehicle Cost
3.6 Integration of LiDAR in ADAS Vehicles (Advantages and Pain Points at Different Areas in the Vehicle)
3.7 Automotive LiDAR Technology Roadmap (2018 vs 2020 vs 2025)
3.8 Change in the Average Cost of LiDAR Technology in Automotive (Laser Ranging Sensor, High Resolution Spinning LiDAR mapping, Spinning & Solid State LiDAR for Positioning and Detection, and LiDAR for Mapping)