 
		아프리카 섬유 시장은 예측 기간 동안 연평균 4% 이상의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

아프리카의 섬유 산업은 다양하지만, 변하지 않는 것은 면화 시장입니다. 아프리카에는 현재 면화를 재배하고 판매하는 국가들이 많이 있습니다. 그 중 6개국은 'Cotton made by Africa'라는 라벨을 내걸고 면화를 재배하고 있으며, 면화 사업에만 45만 명의 아프리카인이 일하고 있어 가장 큰 고용 창출 국가 중 하나입니다. 그러나 면화 재배와 판매만이 섬유산업은 아닙니다. 남아공은 테크니컬 섬유 분야에도 진출해 항공사에 대마를 공급하고 있습니다. 에티오피아와 같은 국가도 현지인을 고용하고 중국과 같은 국가의 임금 상승을 피하려는 기업을 지원하는 섬유 공장을 늘리기 시작했으며, H&M과 같은 기업이 아프리카에 공장을 개설 한 것은 임금이 저렴하고 인구가 필요한 노동자를 지원할 수 있기 때문입니다. 또한 아프리카에서 재배, 수확한 면화에서 세계 시장을 겨냥한 원사, 털실 등의 제품을 생산하고 있습니다.
코로나19 팬데믹으로 인한 세계 가치사슬의 혼란과 아프리카 기업에 대한 영향은 이미 분명합니다. 팬데믹과 세계 경제 봉쇄는 섬유제품의 생산, 판매, 무역에 즉각적인 영향을 미쳤습니다. 봉쇄로 인해 전자상거래와 온라인 쇼핑이 크게 확대되었습니다. 의류는 전자상거래에서 가장 빠르게 성장하는 주요 상품 카테고리이지만, 섬유 제품은 상당히 틈새 온라인 부문입니다.
아프리카 대륙의 경제력을 높이기 위해 미국 의회는 2000년 5월 18일 2000년 미국 무역개발법(US Trade and Development Act of 2000)을 통해 아프리카 성장기회법(African Growth and Opportunity Act: AGOA)에 서명 제정 이후 케냐, 말라위, 레소토, 적도기니, 가봉, 짐바브웨, 감비아 등 대상 국가들에 의해 현재까지 지속적으로 가시적인 성과와 큰 성공을 거두고 있습니다.
AGOA를 통해 미국은 아프리카 제품 시장을 개방하고, 그 중 섬유제품이 큰 비중을 차지하고 있으며, AGOA는 사하라 사막 이남 의류 제품의 미국 시장 수출업체에 면세 혜택을 제공하고, 아시아 국가 등 비적격 회원국에 큰 영향력을 가지고 있습니다. 그 결과, 생산 비용이 절감되어 유아복, 회색 직물, 방적 면사, 양모, 진면 등 아프리카 섬유 제품에 미국 시장이 더 나은 선택이 될 수 있습니다. 이들 제품은 사하라 이남 아프리카 국가에서 직접 수출하거나 미국으로 수출하는 의류의 하류 생산에 사용하기 위해 아시아, 유럽 등 다른 대륙 시장보다 경쟁력 있는 생산이 가능할 가능성이 가장 높습니다.
아프리카 전역의 섬유 생산자와 수출업체들은 2005년 1월에 발효된 새로운 무역 규칙의 영향에 크게 의존하고 있습니다. 세계무역기구(WTO)에서 협상된 이 규칙은 선진국의 쿼터제를 폐지함으로써 30년 이상 보호되어 온 분야를 시장 원리에 개방했습니다.
또한, 아프리카의 섬유와 의류에 대한 수요가 전 세계적으로 증가하고 있으며, 아프리카 패턴은 진정으로 패셔너블하고 상징적인 작품으로 인식되고 있습니다. 국제적인 패션 하우스들은 최신 컬렉션에 아프리카의 영향을 점점 더 많이 반영하고 있습니다.
국제무역센터가 조직한 업계 대표단의 아프리카 에티오피아 방문을 계기로 중국의 주요 섬유 기업들이 에티오피아에 대한 조달 및 투자 계획을 강화하고 있습니다.
지난 20년동안 중국은 아프리카 경제에서 점점 더 중요한 자금원이 되고 있으며, 그 중에는 에티오피아의 젊고 빠르게 성장하는 제조업 부문도 포함됩니다.
2018년 중국방직상공회의소(CCCT)는 에티오피아에 기반을 둔 현지 섬유기업 파트너, 에티오피아 섬유의류산업협회 지도자, 정부 고위층과 조달협정을 체결하고 투자 파트너십을 모색했습니다.
중국 대표단은 에티오피아의 도로, 철도, 전력 등 인프라 구축이 진행되고 있는 것에 깊은 인상을 받았으며, 노동 생산성을 더욱 높이고 물류비용을 낮추면 에티오피아가 더욱 매력적인 투자처가 될 수 있을 것이라고 제안했습니다.
미국과 중국의 무역 마찰은 중국으로부터의 수출이 어려워지고 있는 가운데 중국 기업들이 에티오피아에 투자하는 또 다른 동기로 꼽혔습니다.
이 보고서는 아프리카 섬유 산업에서 사업을 전개하고 있는 주요 국제 기업들을 다루고 있습니다. 시장 점유율을 보면, 현재 시장을 독점하고 있는 대기업은 소수에 불과합니다. 그러나 기술 발전과 제품 혁신에 따라 중견-중소기업들은 신규 계약 체결과 새로운 시장 개척을 통해 시장에서의 입지를 강화하고 있습니다.
The Africa Textile Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.

The African textile industry is a varied one, but the seeming constant is their cotton market. There are many countries in Africa that currently grow and sell cotton. Six of them grow cotton under the label ''Cotton made by Africa'', which is one of the largest job producers as well, with 450,000 Africans working in the cotton business alone. The growing and selling of cotton is not their only textile industry though. South Africa has also gotten into technical textiles as well, by providing hemp to aeronautics companies for their products. Countries like Ethiopia are also starting to gain textile mills which employ locals and help businesses trying to escape the rising wages in countries like China. Companies like H&M have opened mills in Africa, since their wages are less, and the population can support the workers needed. They also create products like thread and yarn for global markets from cotton is grown and harvested in Africa.
The disruption of the COVID-19 pandemic on global value chains and its impact on African businesses is already evident. The pandemic and global economic lockdowns have had an immediate effect on textile production, sales, and trade. There has been a significant expansion in ecommerce and online shopping because of the lockdown. Clothing is a major and rapidly growing product category for ecommerce, but textiles are a rather niche online segment.
To boost the economic power of the African continent, the U.S. congress signed the African Growth and Opportunity Act (AGOA) through the US Trade and Development Act of 2000 into law on May 18 2000, and since its enactment, continuous tangible results and tremendous success have been achieved till the present by the eligible members such as Kenya, Malawi, Lesotho, Equatorial Guinea, Gabon, Zimbabwe and Gambia among others.
Through AGOA, US opened up its market for African products, textiles taking the lion's share where it offers sub-Saharan exporters of apparel to the U.S. market a duty-free access which is a great leverage over non-eligible members such as Asian countries thus, reducing cost of production which gives the U.S market a better option for African textile products such as infants wear, grey fabrics, spun cotton yarn, wool, ginned cotton etc. These products have the most potential for competitive production in Sub-Saharan African countries either for direct export, or for use in downstream production of apparel for export to the United States than other continental market like Asia, and Europe among others.
Textile producers and exporters across Africa rely majorly on the impact of new trade rules that took effect in January 2005. The rules, negotiated at the World Trade Organization (WTO), opened up to market forces a sector that had been protected for more than 30 years by ending a quota system in industrial nations which resulted in a ready market for textiles and apparel from African and other developing countries.
Also, the demand for African textiles and garments is increasing globally, and African patterns are gaining recognition as truly fashionable and iconic pieces. International fashion houses are integrating more and more African influences in their latest collections.
Major Chinese textile companies are stepping up sourcing and investment plans in Ethiopia following a visit to the African country by a delegation of industry representatives organized by the International Trade Centre.
Over the last twenty years, China has become an increasingly important source of financing in African economies, including in Ethiopia's young but fast-growing manufacturing sector.
In 2018, China Chamber of Commerce for Textiles (CCCT) have sourcing agreements and explored investment partnerships with Ethiopia-based partners of local textile companies and leaders of Ethiopian Textile and Garment Industry Association as well as with high-level government officials.
The Chinese delegates were impressed by Ethiopia's progress on improving infrastructure, including roads, trains, and electricity, though they suggested that further enhancing labour productivity and lowering logistics costs would make the country an even more attractive destination for investment.
The current trade tensions between the United States and Beijing were cited as an additional incentive for Chinese firms to invest in Ethiopia, with increasing difficulties associated with exporting from China.
The report covers major international players operating in the Africa Textile Industry. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.