세계의 대형 디스플레이 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Large Format Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1642175
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 대형 디스플레이 시장 규모는 2025년 175억 6,000만 달러, 2030년 241억 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 6.54%에 달할 것으로 예측되고 있습니다.
대형 디스플레이 시장은 직시형 정밀 픽셀 LED 디스플레이 기술과 좁은 베젤 LCD 등 지난 몇 년동안 많은 중요한 기술 발전을 목격하고 있습니다. 이전에는 부피가 커서 공간을 소비했던 디스플레이는 베젤이 없는 슬림한 디스플레이로 진화했습니다. 현재 다양한 용도로 사용되는 디스플레이 장치는 대비율이 향상되고 해상도가 높고 기존 디스플레이보다 전력 소비가 적습니다.
주요 하이라이트
디지털 연결의 채택과 디스플레이 기술의 최근 진보로 공공 정보 디스플레이(PID)의 급속한 보급이 예상됩니다. 디지털 디스플레이의 패널 사이즈가 커져 가격도 저렴해진 것이, 독특한 제품 실장을 발견하는 신규 참가 기업의 참가를 초래해, 디지털 스크린의 급속한 보급을 뒷받침하고 있습니다. 여러 국가에서 빌보드가 LED로 구성된 디지털 사이니지로 대체되고 있는 것이 대형 LED 디스플레이 제품의 성장을 뒷받침하고 있습니다.
온라인 광고의 복잡성과 광고 차단, 마케팅 및 광고에 부과되는 가격이 비싸기 때문에 기업은 광고와 메시지를 표시할 수 있는 대체 솔루션을 찾고 있습니다. 이 요인은 실외용 대형 디스플레이 부문에 유리한 기회를 제공하고 예측 기간 동안의 확산을 뒷받침할 수 있습니다.
디스플레이 기술의 발전으로 터치 스크린 기술이 대형 디스플레이에 통합되어 사용자 경험이 향상되었습니다. 이러한 터치 스크린 디스플레이의 주요 용도는 기업 회의실, 제어실, 소매점, 교육기관 등입니다. 시장의 주요 공급업체는 소비자 증가하는 수요에 부응하기 위해 터치 스크린 디스플레이를 제공합니다.
기존의 실내용 비디오 월은 디스플레이 벽이라고도 불리며, 일반적으로 여러 디스플레이를 직사각형으로 배열하여 적절한 크기와 가로 벽면을 만듭니다. 현재 형식은 지난 10년간 주류이며, 이 솔루션은 가격 경쟁이 있고 효과적입니다. 이 접근법은 얇은 베젤 액정 디스플레이(LCD)를 활용하는 것입니다.
디지털 사이니지에서 대형 디스플레이의 용도가 증가하면 연구 시장에 큰 기회가 됩니다. 대화형성이 새로운 디지털 사이니지 네트워크 배포의 중심이 됨에 따라, 이 기술은 단일 터치 디스플레이에서 멀티 터치 스크린으로 진화하여 궁극적으로 멀티 사용자, 멀티 터치, 울트라 HD/4K 디스플레이로 전환할 가능성이 높습니다.
그러나 COVID-19의 유행기간 동안 진출기업은 대화형 대형 디스플레이를 위한 터치리스 기술을 통한 혁신에 중점을 두었습니다. 디스플레이 표면 근처의 모든 물체와 사람의 호버 이미지와 커패시턴스 이미지를 사용하는 대형 디스플레이를 통한 상호작용은 직관적인 새로운 상호작용 방법입니다.
대형 디스플레이(LFD) 시장 동향
상업 부문이 큰 시장 점유율을 차지
주로 쇼핑몰 및 소매점에 다양한 크기의 대형 스크린을 설치하는 기업이 늘고 있으며, 브랜드 활동과 오퍼 광고가 증가하고 있기 때문입니다.
또한 많은 공급업체가 제공하는 업무용 디스플레이는 소비자 디스플레이와 비교하여 인물 모드에서의 작동, 기타 입력 포트, 내환경성, 보증 기간 연장, 종일 작동 능력, 고휘도 등의 추가 기능과 서비스를 제공합니다.
LFD는 신뢰할 수 있는 자산이 되도록 설계되었으며 특별히 최적화되고 목적에 적합하며 비즈니스 부문에서 품질을 저하시키지 않으면서 완벽한 성능을 발휘합니다. Walmart 미국은 2022년 1월 31일 현재 미국 전역에 4,742개 점포를 운영하고 있습니다. Walmart(구사명 Wal-Mart Stores, Inc.)는 세계에서 가장 유명하고 가치있는 브랜드 중 하나입니다. 하이 스트리트 전반에 걸쳐 인기가 높아지는 비디오 월 기술은 진화를 계속하는 상업에게 점점 매력적이고 유익한 도구가 되고 있습니다. 고객의 관점은 디지털 디스플레이가 구매 포인트 근처에 정보를 표시하기 때문에 구매하는 것을 변경할 수 있기 때문에 상업용 부문에서 대형 디스플레이에 대한 수요를 촉진하고 있습니다.
또한, 부드러운 비디오 벽을 구축하는 데 사용되는 미세 픽셀 LED 디스플레이는 예측 기간 동안 상업 부문에서 높은 수요가 예상됩니다. 또한 고객 사이에서 비디오월의 장점에 대한 인식이 높아지면서 세계 수요가 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
북미가 현저한 성장을 이룹니다.
북미는 이 지역의 중요한 진출기업이 존재하고 광범위한 R&D 활동과 함께 이 지역에서 대형 디스플레이의 본격적인 채용이 진행되고 있기 때문에 예측 기간 중에 큰 성장이 예상됩니다.
이 지역 시장의 성장을 가속하는 주요 요인은 옥외 광고 증가입니다. IAB(미국)에 따르면 미국의 온라인 광고 수익은 최근 35.4% 증가하고 있습니다. 여기에는 디지털 옥외광고가 포함되며 스트리트 퍼니처, 교통 광고, 장소 기반 미디어, 빌보드 등으로 구성됩니다. 이러한 산업의 긍정적인 전망으로 대형 디스플레이 시장은 예측 기간 동안 이 지역에서 안정적인 성장이 예상되고 있습니다.
전략적 파트너십을 통해 생태계 진출 기업은 긴밀하게 협력하고 시장에 새로운 기술을 도입하는 연구를 수행하고 있습니다. 이 요인은 예측 기간 동안 대형 디스플레이 수요를 촉진하는 것으로 예상됩니다.
비디오 월은 고화질 픽셀 밀도와 균일한 밝기를 모든 이미지에 표시합니다. 그 결과, 상업, 산업, 인프라 등의 용도로 비디오 월 도입에 대한 경사가 현저하게 높아지고 있습니다. 장기적으로 보급이 진행될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 10월, 뉴욕 관광의 메카인 타임스퀘어에 있는 Marriott Marquis는 지구상에서 가장 거대한 LED 비디오 월이 호텔 블록 전체에 늘어서 있었습니다.
Host Hotels and Resorts가 소유한 이 호텔은 리노베이션된 로비에 폭 50피트, 높이 8피트의 1.8mm 정밀 피치 LED 비디오 월을 2개 설치했습니다. LG에 따르면 DVLED 디스플레이는 놀라운 요소와 용도의 유연성이라는 점에서 멀티패널 설치를 압도하는 것으로 북미에서의 비디오월 수요를 촉진하고 있습니다.
북미에서는 Samsung과 LG를 비롯한 유력 기업들이 빌보드를 이용한 광고 캠페인을 전개하고 있습니다. 따라서 이러한 기술 이용 증가는 예측 기간 동안 시장 조사를 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
대형 디스플레이(LFD) 산업 개요
대형 디스플레이 시장은 국내와 국제 시장에 제품을 공급하는 많은 기업의 존재로 인해 경쟁이 치열해지고 있습니다. 주요 기업은 지리적 범위를 확대하고 경쟁에서 우위를 차지하기 위해 제품 혁신과 M&A, 제휴, 파트너십 등의 전략을 채택하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Samsung Electronics, LG전자, NEC, Sharp Corporation, Barco NV, Panasonic Corporation, ViewSonic Corporation 등이 있습니다.
2022년 7월 Samsung은 아시아 엔터테인먼트 기업 CJ ENM과 공동으로 새로운 버추얼 프로덕션 세트를 제작했습니다. 이것은 세계 최대로, 마이크로 LED 기술, 벽 시스템, 실시간 연결 카메라를 갖추고 있습니다. CJ ENM 스튜디오는 직경 20m, 높이 7m의 타원형 맞춤 디자인으로 해상도 30,720p(32K)×4,320p(4K)에 대응하는 1,000인치 이상의 스크린 'The Wall'을 통해 Samsung의 마이크로 LED 기술을 도입하고 있습니다. The Wall '의 사양은 볼록 또는 오목한 디자인으로 지붕 위에 설치하는 등 컨텐츠 제작자와 공간의 요구 사항에 맞게 사용자 정의할 수 있습니다.
2022년 3월 Samsung Electronics는 숲과 주택과 상업지역을 결합한 태국에서 가장 중요한 부동산 개발 프로젝트인 The Forestias by MQDC와 제휴했습니다. Samsung은 방콕 프로젝트의 중심에 위치한 더 포레스트 파빌리온에 최첨단 디스플레이 기술 '더 월'을 제공해 가장 몰입감 있는 영화 체험을 선보였습니다. The Wall은 세계 최초의 모듈형 MicroLED 기술로 크기, 해상도, 형태의 제약 없이 놀라운 정밀도를 실현합니다. 이 기술 혁신을 통해 더 포레스트 파빌리온에서는 360도 극장이 실현되어 관객은 유일무이한 영상 체험을 즐길 수 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
COVID-19가 대형 디스플레이 시장에 미치는 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
LED 디스플레이의 기술 혁신 증가
디지털 사이니지 용도 증가
시장의 과제
온라인 광고 증가
제6장 시장 세분화
디스플레이 유형별
비디오 월
독립형
용도별
실내
옥외
최종 사용자별
상업
인프라
시설
지역별
북미
유럽
아시아태평양
기타 지역(라틴아메리카, 중동 및 아프리카)
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Panasonic Corporation
Barco NV
LG Electronics
Samsung Electronics Co., Ltd
NEC Corporation
Sharp Corporation
ViewSonic Corporation
Prysm Inc.
Sahara Presentation Systems PLC(Boxlight Corporation)
STERIS PLC
SigmaSense
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
JHS
영문 목차
영문목차
The Large Format Display Market size is estimated at USD 17.56 billion in 2025, and is expected to reach USD 24.10 billion by 2030, at a CAGR of 6.54% during the forecast period (2025-2030).
The large display market has witnessed many significant technological advancements in the past few years, such as direct-view fine-pixel LED display technology and narrow-bezel LCDs. The previously used bulky and space-consuming displays have evolved into bezel-less and slim displays. The display devices currently used for various purposes have improved contrast ratio and high resolution and consume less power than traditional displays.
Key Highlights
The adoption of digital connectivity and recent advancements in display technologies are expected to drive the rapid adoption of public information displays (PID). The increasing panel size and affordable price of digital displays are a few significant factors resulting in the entry of several new players that find unique product implementations, helping digital screen adoption rapidly. The replacement of billboards with digital signage that comprises LEDs in several countries has aided the growth of the large format LED display products.
With increasing complexity around online advertising and the premium pricing charged for ad blockers, marketing, and advertising, companies are looking for alternative solutions that may enable them to display their advertisements or messages. This factor presents the outdoor large-format display segment with a lucrative opportunity, which may boost its adoption over the forecast period.
The technological advancements in display technology have led to the incorporation of touchscreen technology into large format displays that can offer enhanced user experience. The significant applications of these touchscreen displays are in corporate meetings, control rooms, retail stores, and educational institutes. Major vendors in the market are offering touchscreen displays to cater to the rising demand from consumers.
The traditional indoor video wall sometimes referred to as a display wall, is generally comprised of multiple displays arranged in a rectangular array to create appropriate wall size and aspect. The current format appears to have prevailed for the last decade, and the solution is price-competitive and effective. The approach is to leverage thin bezel liquid crystal displays (LCDs).
The rising applications of large format displays in digital signage create significant opportunities for the studied market. As interactivity becomes more central to new digital signage network deployments, the technology will likely evolve from single-touch displays to multi-touch screens before ultimately transitioning into multi-user, multi-touch, and ultra-HD/4K displays.
However, during the COVID-19 pandemic, players focused on innovation based on touchless technologies for interactive large-format displays. Large display interaction using hover and capacitive imaging of all objects and people near the display surface is an intuitive new way to interact.
Large Format Display (LFD) Market Trends
Commercial Segment to Hold Significant Market Share
The commercial segment is expected to witness significant growth during the forecast period, primarily owing to the increased brand activity and advertisements of offers by various organizations increasingly deploying large screens of different sizes in shopping malls and retail stores.
Moreover, compared to consumer displays, commercial displays from many vendors are offered additional features and services such as portrait mode operation, other input ports, environment resistance, extended warranty, ability to operate all day, and higher brightness.
LFDs are designed to be a reliable asset, specially optimized to perform perfectly, fit for purpose, and without compromising quality in the commercial segment. Walmart United States had 4,742 stores throughout the United States as of January 31, 2022. Walmart, formerly known as Wal-Mart Stores, Inc., is one of the world's most well-known and valuable brands. Growing in popularity across the high street, video wall technology is an increasingly engaging and beneficial tool for commercials as it continues to evolve. The customer's viewpoint is that digital displays can change what they buy because of the information displayed close to the point of purchase, thus driving the demand for large format displays in the commercial segment.
Furthermore, the fine-pixel LED displays used to construct smooth video walls are also expected to experience high demand from the commercial sector during the forecast period. Also, the increasing awareness of the benefits of video walls among customers is expected to increase their demand across the globe drastically.
North America to Witness Significant Growth
The North American region is expected to witness significant growth over the forecast period due to some essential players in the region, coupled with the extensive R&D activities resulting in the full-scale adoption of the large format displays in the area.
The primary factor driving the growth of this regional market is rising outdoor advertisements. According to IAB (U.S.), online advertising revenue in the United States has grown 35.4 percent in recent years. It includes digital out-of-home and comprises street furniture, transit advertising, place-based media, and billboards. With such a positive outlook from the industry, the large format display market is expected to grow steadily in the region over the forecast period.
Through strategic partnerships, the players in the ecosystem are working closely to introduce new technologies into the market studied. This factor will fuel the demand for large-format displays over the forecast period.
The video walls offer a high-quality pixel density and uniform brightness for every picture. As a result, the inclination towards the deployment of video walls in applications such as commercial, industrial, and infrastructural has increased significantly. It is expected to gain traction in the long run. For instance, in October 2022, the Marriott Marquis in New York's tourist mecca of Times Square had one of the more enormous LED video walls on the planet lining an entire block of the hotel, and now that building also has two jumbo LED video walls inside, aimed at guests.
The hotel owned by Host Hotels and Resorts factored a pair of 50-foot wide, eight-foot-tall 1.8mm fine pitch LED video walls in its renovated lobby, on bulkheads that flank a split-floor walkway. According to LG, a DVLED display would blow away a multi-panel installation in terms of wow factor and usage flexibility, thus driving the demand for videowalls in the North American region.
Several prominent players in North America such as Samsung, LG, and many more are launching campaigns that use billboards to promote ad campaigns among the region's people. Thus, this increased technology usage is expected to boost the market studied over the forecast period.
Large Format Display (LFD) Industry Overview
The Large Format Display Market is highly competitive owing to the presence of many small and large players in the market supplying their products in the domestic and international markets, with the major players adopting strategies like product innovation and mergers and acquisitions, collaborations, and partnerships to expand their geographical reach and stay ahead of the competition. Some of the major players in the market are Samsung Electronics Co., Ltd, LG Electronics, NEC Corporation, Sharp Corporation, Barco NV, Panasonic Corporation, ViewSonic Corporation, and many more.
In July 2022, Samsung created a new virtual production set in collaboration with the Asian entertainment company CJ ENM. It is one of the largest in the world, with micro LED technology, a wall system, and real-time connected cameras. The CJ ENM studio has the micro LED technology from Samsung via 'The Wall,' a screen of more than 1,000" with a custom oval design 20 meters in diameter and seven meters high that supports a 30,720 p resolution (32K) x 4,320p (4K). 'The Wall's' specifications are customizable to suit the requirements of content creators and the space, such as installation on the roof with a convex or concave design.
In March 2022, Samsung Electronics partnered with The Forestias by MQDC, Thailand's most significant property development project, combining forest with residences and commercial areas. Samsung supplied its state-of-the-art display technology, The Wall, to The Forest Pavilion, located at the heart of the project in Bangkok, to showcase the most immersive cinematic experience. The Wall is the world's first modular MicroLED technology that delivers incredible definition without size, resolution, or form restrictions. This innovation enables a 360-degree theater in The Forest Pavilion that lets the audience enjoy a one-of-a-kind visual experience.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Large Format Display Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Innovation in LED Display
5.1.2 Increased Applications for Digital Signage
5.2 Market Challenges
5.2.1 Increased Online Advertisement
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Display Type
6.1.1 Video Wall
6.1.2 Standalone
6.2 By Application
6.2.1 Indoor
6.2.2 Outdoor
6.3 By End User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Infrastructural
6.3.3 Institutional
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Rest of the World (Latin America, Middle East and Africa)
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Panasonic Corporation
7.1.2 Barco NV
7.1.3 LG Electronics
7.1.4 Samsung Electronics Co., Ltd
7.1.5 NEC Corporation
7.1.6 Sharp Corporation
7.1.7 ViewSonic Corporation
7.1.8 Prysm Inc.
7.1.9 Sahara Presentation Systems PLC (Boxlight Corporation)