태그 관리 시스템 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Tag Management System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1641996
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
태그 관리 시스템 시장 규모는 2025년에 18억 5,000만 달러로 추정되고, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 14.05%로 전망되며, 2030년에는 35억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
태그 관리 시스템 시장은 페이지뷰, 이벤트, 리마케팅 목록, 교차 도메인 추적, 인앱 분석을 추적하는 데 필수적입니다. TMS는 보다 간단한 업데이트, 사이트 중단 가능성 감소, 페이지 로딩 성능 개선 등을 제공합니다.
주요 하이라이트
웹사이트는 기업에 매우 중요한 구성 요소이며 고객 경험과 마케팅 전략을 개선하기 위해 매우 가치있는 고객 데이터를 수집하는 데 사용됩니다. 태그 관리 시스템은 마케팅 담당자가 디지털 마케팅 태그를 관리, 유지 및 구현하는 데 사용하는 소프트웨어입니다. 이것은 웹페이지, 동영상, 앱 태그를 관리하는 데 사용되는 시스템입니다.
Facebook, Twitter, Instagram 등의 소셜 미디어 플랫폼은 비즈니스 목적으로 많은 잠재고객과 교류할 수 있는 기회를 제공합니다. 2022년에는 세계 47억 명 이상이 소셜 미디어를 이용하고 있습니다. 55%의 사용자가 소셜 미디어에서 브랜드를 알고 79.7%의 사용자가 온라인 광고와 소셜 미디어 광고를 기반으로 구매합니다. TMS는 소셜 미디어 플랫폼에서 트래픽과 소비자 행동을 추적하는 데 필수적입니다.
게다가 신흥국의 태그 관리 시스템에 대한 많은 투자는 디지털 전환으로의 큰 변화, 중소기업에서의 클라우드 컴퓨팅 및 기술 향상의 이용 증가, 검색 엔진 최적화 및 소셜 미디어 프로모션과 같은 디지털 마케팅 기법의 지속적인 현대화 등의 요인에 의해 추진되고 있습니다.
시장 확대는 태그 관리 서비스의 초기 비용 상승을 방해할 것으로 예상됩니다. 그러나 이 기술은 전자상거래 및 참가 기업에 있어서는 고마운 것으로, 고객의 요구를 인식하고 거기에 적응함으로써 온라인으로의 존재감을 높일 수 있기 때문입니다.
COVID-19의 대유행은 기업이 웹상에서 존재감을 보이는 경향을 앞당겼지만, 이 경향은 앞으로도 계속될 것으로 예상됩니다. 기업은 온라인 상거래 및 원격 근무으로 전환하여 더 많은 독자를 확보하고 오늘날의 디지털 시장에서 경쟁을 유지하고 있습니다. 코드가 필요 없는 웹사이트 빌더를 널리 사용할 수 있게 되었기 때문에 기업의 온라인 비즈니스 확립은 전례 없이 간단해졌습니다.
태그 관리 시스템 시장 동향
태그 관리 시스템은 소매 및 전자상거래 부문에서 중요한 역할을 합니다.
태그 관리 시스템은 전자상거래 사이트의 더 나은 캠페인 구축에 도움이 됩니다. TMS를 이용하면 웹사이트 최적화가 쉬워집니다. 사용자는 특히 모바일 기기에서 웹사이트를 빠르게 로드할 것으로 기대합니다. 태그는 모바일 사용자를 이해하는 데 필수적이지만 모바일 사이트의 로드를 느리게 할 수 있습니다. 모바일 사이트에 가장 적합한 태그는 TMS의 도움으로 사용할 수 있습니다.
패션 산업에서는 수작업에 의한 패션 상품 태그 지정 대신 최첨단 인공지능(AI) 알고리즘을 사용하여 상품 이미지를 속성에 따라 분류하는 자동 상품 태그 지정으로의 이행이 진행되고 있습니다.
온라인 태그 도구인 Crazyegg는 사용자가 웹사이트를 탐색하는 동안 어디에서 무엇을 클릭했는지 추적합니다. 방문자 참여도를 정리하고 방문자가 이탈하기 전에 본 페이지를 볼 수도 있습니다.
태그 관리 솔루션은 구매자의 행동을 인식하는 데 매우 유용합니다. 학자 조사에 따르면 온라인 소비자 지출의 40%는 충동적인 구매 결과라고 합니다.
예측기간 중 북미가 최대 시장 규모를 차지할 전망
전 세계적으로 11억 3,000만 개의 웹사이트 중 82%는 비활성화되어 있으며, 즉 20억 개의 웹사이트만 정상적으로 운영되고 방문되고 있습니다. 북미에서는 웹 트래픽의 51.2%가 모바일 기기에서 나온 것입니다. 2022년 미국 온라인 쇼핑객은 2억 6,800만 명으로 2025년에는 약 2억 8,500만 명으로 증가할 것으로 예상됩니다. 인터넷 보급률이 높아 기업의 온라인 프레즌스 확대를 뒷받침하고 있으며, 태그 관리 시스템은 이러한 웹사이트의 관리에 도움이 되고 있습니다.
북미는 이미 기술적으로 진행된 지역으로, 온라인 쇼핑, 교육, 은행 업무 등 다양한 작업을 수행하는 데 사용되는 웹 기반 애플리케이션의 보급률이 높기 때문에 이 지역은 태그 관리 시스템 시장을 세계적으로 지배하고 있습니다.
Microsoft는 자율 쇼핑 기술의 신흥 기업인 AiFi와 제휴하여 Smart Store Analytics라는 클라우드 서비스를 시작했습니다. 이 플랫폼은 AiFi 플랫폼에서 매장 데이터를 검색하고 소매 관리자가 매장 레이아웃 및 재고를 보다 적절하게 조정할 수 있는 인사이트를 제공합니다. 분석 플랫폼은 각 고객의 평균 소비량, 어떤 상품과 접촉하고 통로를 이동했는지 추적합니다. 이 서비스는 또한 고객이 특정 진열 전에 체류하는 시간과 '매출 대 점원 높이'의 비율을 플로팅하여 최적의 선반 배치를 검토하는 데 도움이 됩니다.
Win with AEP 프로그램은 북미, 유럽, 중동, 아프리카, 아시아태평양을 다루는 Adobe의 선호 파트너를 위해 개발되었습니다. 이 과정에는 20개의 국제 컨설턴트 회사와 대행사가 참여했습니다. DMPG는 Adobe의 'Win with AEP' 대회에 참가해 '베스트 하이퍼 개인화된 경험상'을 수상했습니다. 이는 고객 프로파일을 만들고 각 고객 참여를 통해 큰 기회를 제공하기 위해 온라인과 오프라인 플랫폼 간에 데이터를 연결하는 방법을 다른 조직에서 알 수 있는 방법입니다.
태그 관리 시스템 산업 개요
태그 관리 시스템 시장은 세분화되어 있습니다. 시장에서 큰 점유율을 가진 대기업은 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 전략적 공동 이니셔티브를 활용하여 웹사이트 트래픽을 늘리고 국제 시장에서 고객 기반을 확대하기 위해 보다 효과적인 태그 관리 소프트웨어 및 다양한 솔루션 개발에 주력하고 있습니다. Google Inc., Adobe Inc., Tealium Inc., Ensighten Inc., Qubit Digital Ltd., Signal Group Inc. 등은 이 산업에 서비스를 제공하는 주요 기업의 일부입니다.
2023년 3월-클라우드 기반 IoT 소프트웨어 솔루션의 선두 업체인 Tapwow는 사물인터넷(IoT)의 디지털 보안과 지식에 의한 세계적인 리더 중 하나인 Identiv와의 새로운 전략적 파트너십을 발표하고 고객 참여, 인증, 제품 전용, 추적성을 포함한 스마트 포장용 포괄 Tapwow의 DIRX2 스마트 포장 및 연결 제품 플랫폼은 Identiv의 태그 관리, 컨텐츠 전달 및 분석 솔루션의 가속화를 가능하게 합니다. 동일한 플랫폼에서 NFC, QR 코드 및 센서를 지원함으로써 브랜드는 용도에 가장 적합한 기술을 선택할 수 있습니다.
2022년 8월-Microsoft의 Tracking Tag와 통합된 페이지 빌더인 Landingi는 웹사이트에서 고객의 행동을 기록하는 데 도움이 됩니다. 전자상거래는 매출 증가, 전환율 향상, 시간 절약 등의 이점을 누리고 있습니다.
2022년 1월-PCI 제품 전문가와 북미 에너지 시장 협회(NAEMA)는 전자상거래용으로 개발된 e-Tag를 촉진하기 위한 웹 세미나를 개최했습니다. Utah Municipal Power Agency(UMPA)는 이 소프트웨어를 사용하며 e-Tag를 사용하여 재생 가능 리소스 워크플로우를 자동화합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 성과
조사의 전제
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
시장 성장 촉진요인 및 시장 성장 억제요인의 채용
시장 성장 촉진요인
사용자 친화적이고 기능 가득한 소프트웨어
더 나은 고객 경험 제공
통일된 생태계 구축 능력
시장 성장 억제요인
태그 관리 시스템의 높은 초기 비용
산업 밸류체인 분석
산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자 및 소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 세분화
전개 유형별
클라우드
온프레미스
용도별
캠페인 관리
컨텐츠 관리
컴플라이언스 관리
기타 용도
최종 사용자별
BFSI
소매 및 전자상거래
의료
제조업
기타
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
일본
인도
기타 아시아태평양
라틴아메리카
멕시코
브라질
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Google Inc.
Adobe Inc.
Tealium, Inc.
Ensighten Inc.
Qubit Digital Ltd.
Signal Group Inc.
Hub'Scan Inc.
Piwik Pro Sp. z oo
OpenX Software Ltd.
Fjord Technologies SAS
Oracle Corporation
Datalicious Pty Ltd.
IBM Corporation
Yottaa, Inc.
제7장 투자 분석
제8장 시장 기회 및 향후 동향
AJY
영문 목차
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The Tag Management System Market size is estimated at USD 1.85 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.57 billion by 2030, at a CAGR of 14.05% during the forecast period (2025-2030).
The tag management system market is essential to track page views, events, remarketing lists, cross-domain tracking, and in-app analytics.TMSs provide simpler updates, less potential for site disruptions, and improved page loading performance.
Key Highlights
The website is very important component of a company and it is used to collecting customer data which is very valuable for improving the customer experience and marketing strategies. The tag management system is a software which is used by marketers to manage, maintain, and implement tags in digital marketing. This is a system which is employed for managing the tags for webpages, videos and apps.
Social Media platforms such as Facebook, Twitter, and Instagram offer the chance to interact with a massive audience for business objectives. In 2022, more than 4.7 billion people worldwide used social media. 55% of people learn about brands from social media, and 79.7% make purchases based on online or social media advertisements. TMS is vital in tracking traffic and consumer behavior on social media platforms.
Moreover, substantial investment in the tag management system of emerging countries is driven by factors such as a major shift to digital transformation, an increased use of cloud computing and technological improvements among small and medium sized businesses; and ongoing modernisation of digital marketing techniques like search engine optimisation and social media promotion.
The market's expansion is anticipated to be hampered by the high initial cost of tag management services. However, this technology is a blessing for E-commerce players because it allows them to recognize and adapt to customer needs, increasing their online presence.
The COVID-19 pandemic hastened the trend of companies creating a web presence, and this trend is expected to continue in the future. Companies move to online commerce and remote working to reach a wider audience and stay competitive in today's digital market. Establishing a company's online business has been simpler than ever due to the wide availability of code-free website builders.
Tag Management System Market Trends
Tag Management Systems to Play a Significant Role in Retail and E-commerce Sector
Tag management systems help build better campaigns for e-commerce websites. Website optimization becomes easy with a TMS. Users expect websites to load quickly, especially on mobile devices. Although tags are essential for comprehending mobile users, they can make a mobile site load more slowly. The best tags for mobile sites can be used with the aid of a TMS.
The fashion industry is moving toward automatic product tagging, which replaces manual tagging of fashion products and categorizes and classifies product images based on their attributes using cutting-edge Artificial Intelligence (AI) algorithms.
Crazyegg, the online Tag tool, keeps track of where and what users click while they are surfing the website. It organizes visitor engagement and may even display the pages that visitors browse before leaving.
Tag management solutions are very helpful in recognizing the buyer's behavior. As per a study done by scholars, 40% of online consumer expenditures are the consequence of impulsive purchases.
North America is expected to Account for the Largest Market Size during the Forecast Period
Out of 1.13 billion websites globally, 82% of these are inactive. i.e., only 0.2 billion websites are functional and visited. In North America, 51.2% of web traffic comes from mobile devices. In 2022, there were 268 million online shoppers in the United States, which is anticipated to rise to about 285 million by 2025. The high internet penetration is encouraging the companies to expand their online presence, and Tag Management System is helping to manage these websites.
As North America region has already technologically advanced region and the penetration of web-based application, which is used to perform various tasks such as online shopping, education and banking is high, hence this region dominates the tag management system market globally.
Microsoft partnered with an autonomous shopping tech startup AiFi, to launch a cloud service called Smart Store Analytics. This platform pulls store data from the AiFi platform to provide insights that let retail managers better adjust store layouts and inventory. The analytics platform tracks how much each customer spends on average, which products they interact with, and moves through aisles. The service also plots how long customers dwell in front of specific displays and the 'unit sales-to-shopper height' ratio to help dial in on optimal shelf placements.
The Win with AEP program was developed for Adobe's preferred partners encompassing North America, EMEA, and APAC. Twenty international consultancies and agencies participated in the process. DMPG participated in the Adobe "Win with AEP" competition and won the 'Best Hyper-Personalised Experience Award. This sets an example for other organizations to know how data should be linked across online and offline platforms to create customer profiles and offer major opportunities throughout each customer engagement.
Tag Management System Industry Overview
Tag Mangement System Market is fragmented. The major players with a significant share of the market are concentrating on developing more effective tag management software and various solutions for increasing website traffic and expanding their customer bases across international markets by utilizing strategic collaborative initiatives to increase their market share and their profitability. Google Inc., Adobe Inc., Tealium Inc., Ensighten Inc., Qubit Digital Ltd., and Signal Group Inc. are some of the major players serving this industry.
In March 2023: Tapwow, one of the leading providers of cloud-based IoT software solutions, announced a new strategic partnership with Identiv, one of the global leaders in digital security and identification in the Internet of Things (IoT), to provide a set of comprehensive IoT solutions for smart packaging, including customer engagement, authentication, product diversion, and traceability. Tapwow's DIRX2 smart packaging and connected products platform would enable Identiv to accelerate its tag management, content delivery, and analytics solutions. With support for NFC, QR codes and sensors in the same platform, brands would now choose which technology is best for their applications.
In August 2022: Landingi, the page builder integrated with Microsoft Tracking Tag, helps businesses record what customers do on their websites. E-commerce will benefit from increased sales, more conversion rate, and time-saving.
In January 2022: PCI product experts and North American Energy Markets Association (NAEMA) hosted a webinar to promote the e-Tag+ developed for e-commerce. Utah Municipal Power Agency (UMPA) is using the software and has automated its renewable resource workflows using e-Tag+
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.3 Market Drivers
4.3.1 User-friendly and Feature-packed Software
4.3.2 Better Customer Experience Deliverance
4.3.3 Ability to Build a Unified Ecosystem
4.4 Market Restraints
4.4.1 High Initial Fee for Tag Management Systems
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis