라틴아메리카의 청량음료 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Latin America Soft Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640575
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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라틴아메리카의 청량음료 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 8.5%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
라틴아메리카의 청량음료 수요는 GDP 성장과 소비자 구매력 증가로 인한 것입니다. 라틴아메리카의 청량음료 소비는 청량음료 브랜드의 주인과 병 제조업체에게 밝은 분야이기 때문에 즉석 음료와 생수는 중요한 기회 영역이 됩니다.
청량음료는 물에 이어 소비량이 많은 음료이며, 청량음료 포장에 가장 많이 사용되는 소재는 플라스틱입니다. 인구 증가와 가처분 소득 증가로 이 지역 전체에서 청량음료 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 그러나 비생분해성 포장 솔루션 사용에 대한 정부 규정은 청량음료 포장의 성장을 억제합니다.
효율적인 포장 솔루션은 사용 편의성, 폐기 용이성, 사용자 경험 향상 등의 이점을 제공합니다. 이러한 이점으로 인해 청량음료 포장 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 수요를 증가시키는 또 다른 동향은 신제품 및 대체 제품의 소개이며 제조업체가 제품 차별화를 도모하면서 브랜드 인지도를 높이는 데 도움이 됩니다. 예를 들어, 2022년 4월, Honest Tea는 새로운 카페인이 들어간 레이디 투 음료 'Honest Yerba Mate'를 출시하여 테스트 병 음료 포트폴리오를 확대했습니다.
브라질 보건부가 실시한 조사에 따르면 브라질 성인 인구의 절반 이상이 과체중입니다. 브라질 소비자는 이 문제의 원인을 알코올 섭취에 요구하고 있으며 개인 건강 관리의 일환으로 알코올 섭취를 제한하고 있습니다. 이 때문에 청량음료 회사는 건강을 걱정하는 사람들에게 대체 알코올을 판매할 기회를 늘리고 있습니다.
COVID-19의 유행은 청량음료 포장 시장에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 유행은 공급망을 혼란시키고 고객의 가처분 소득을 감소시켰기 때문에 COVID-19 팬데믹 기간 동안 소비량이 감소했습니다. 급격한 경기 침체의 영향과 유행과 웰빙과 건강의 우선순위는 업계에 부정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다. 게다가 유행 덕분에 청량음료 회사의 초점은 제품 범위의 합리화에서 더 큰 형식에 대한 투자와 소비자에게 직접 판매를 중심으로 한 노력으로 이동하고 있습니다. 또한 러시아와 우크라이나 전쟁은 포장 생태계 전체에 영향을 미칩니다.
라틴아메리카의 청량음료 포장 시장 동향
플라스틱이 큰 점유율을 차지할 전망
청량음료 포장은 저렴하고 운송이 쉽고 안전한 플라스틱 병을 선호합니다. 또한 플라스틱은 제조에 에너지 효율이 좋고 대체 소재보다 가볍습니다.
PET 병의 채택은 유리에 비해 경량화에 도움이 되고, 보다 경제적인 운송 공정을 가능하게 합니다. 또한 PE 및 PP 병보다 기계적 특성이 좋기 때문에 무게가 줄어듭니다. 게다가 이 지역에서는 재생 플라스틱이 가장 저렴하게 입수할 수 있습니다. 이것은 또한이 지역에서 PET의 재활용률을 높이고 있습니다.
라틴아메리카의 청량음료 시장이 확대됨에 따라 주스, 에너지 음료, 스포츠 음료 등 영양 제품에 대한 수요가 증가하여 청량음료 포장 시장을 견인하고 있음이 분명합니다. 예를 들어, 2021년 9월, 펩시콜라는 우루과이의 콜로니아 델 새크라멘토 자유무역지구에서 증산을 위해 6,400만 달러를 투자한다고 발표했습니다.
그러나 청량음료 포장에 유해한 플라스틱을 사용하는 것에 대한 환경에 대한 우려가 커지고 있기 때문에 라틴아메리카 제조업체와 소비자는 플라스틱을 대체하는 친환경 대체품에 눈을 돌리고 있습니다. 예를 들어, 2022년 5월, SIG는 브라질 최대의 우유 회사 중 하나인 프리메사와 콤비 스타일의 카톤 포장을 출시했습니다.
브라질이 큰 시장 점유율을 차지
브라질의 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET) 스트레칭 블로우 성형 산업은 탄산 음료, 건강 음료, 최근에는 우유 음료와 같은 무균 충전 제품에 밀려 왔으며 크게 성장하고 있습니다.
각 회사는 청량음료용 음료통에 대한 고객의 요구 증가에 대응하기 위해 브라질에서 더 나은 포지션을 유지하기 위해 투자를 하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 7월 Canpack SA는 브라질 포코스 데 카르다스에 약 7억 1,000만 브랜들(1억 4,000만 달러)을 투자하여 신생산 공장을 건설하고 음료용 알루미늄 캔의 생산 능력을 강화할 것이라고 발표했습니다. 이 공장의 생산 능력은 당초 연간 약 13억 캔이 됩니다.
게다가 2022년 2월, 금속 포장의 리더인 트리븀 포장사는 알루미늄 충격 압출 캔·병의 생산을 확대하기 위해, 2개의 신제조 공장에 대한 투자를 발표했습니다. 2023년에는 오하이오주 영스타운과 브라질 이투페바에 위치한 시설에 새로운 라인이 추가됩니다. 이를 통해 이러한 시설은 새로운 능력을 얻고 공간도 크게 확장합니다.
코카콜라의 2022년 2분기 보고서에 따르면 청량음료 매출은 8% 증가했습니다. 이것은 전 지역의 사업 부문의 성장으로 인한 것이지만 멕시코와 브라질이 견인하고 있습니다. 또한 영양 음료, 주스, 유제품 및 식물성 음료는 라틴아메리카의 델 발레가 견인하여 6% 증가했습니다.
라틴아메리카의 청량음료 포장 산업 개요
라틴아메리카의 청량음료 포장 시장은 국내외에 수많은 기업이 존재하기 때문에 단편화하고 있습니다. 시장은 세분화되어 있으며 기업은 가격, 제품 디자인, 제품 혁신 등의 측면에서 경쟁하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Amcor Ltd, Sealed Air Corporation, Tetra Pak International, Graham Packaging Company, Crown Holdings Incorporated 등이 있습니다.
2022년 10월, 포장 솔루션 제공업체인 Sidel사는 Sidel사의 고객이 지속가능성 목표를 달성하고 하이엔드 제품의 판매를 촉진할 수 있도록 라벨이 없는 재활용 PET 병 '1SKIN'을 출시했습니다. 이 1리터 병은 고감도 주스, 차, 향료 음료의 활기찬 시장을 위한 것입니다.
2022년 2월 하이네켄은 브라질 상파울루 주에 3억 2,000만 BRL(6,380만 달러)을 투자할 것이라고 발표했습니다. 유리 포장 재활용도 하이네켄의 우선순위 중 하나로 2025년까지 레스토랑과 바에서 사용되는 포장의 100% 재활용을 달성하는 목표에 기여하기 위한 새로운 노력을 발표할 예정입니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
세계의 청량음료 포장 시장 개요
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
가처분소득 증가와 경제 성장
즉석 음료에 대한 수요가 증가
시장 성장 억제요인
비생분해성 제품에 대한 정부의 엄격한 규제
제6장 시장 세분화
재료별
플라스틱
금속
유리
종이 및 판지
제품 유형별
병
캔
상자
판지
유형별
병 생수
탄산음료
주스
RTD음료
스포츠 음료
국가별
브라질
멕시코
아르헨티나
기타 라틴아메리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amcor PLC
Graham Packaging Company
Ball Corporation
Crown Holdings Incorporated
Tetra Pak International
CAN-PACK SA
Refresco Group NV
Ardagh Group SA
Victory Packaging
Trivium Packaging
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
KTH
영문 목차
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The Latin America Soft Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.5% during the forecast period.
Key Highlights
The demand for soft drinks in Latin America is attributed to GDP growth and increasing consumer purchasing power. Ready-to-drink teas and bottled water will be key opportunity areas, as soft drink consumption in Latin America has been the bright spot for soft drink brand owners and bottlers.
Soft drinks are the second most consumed drink after water, with plastic being the most used material for soft drink packaging. The increasing population and rising disposable income have led to an increase in demand for soft drink products across the region. However, government regulations for the use of non-biodegradable packaging solutions are restraining the growth of soft drink packaging.
Efficient packaging solutions offer benefits like ease of use, disposal, and enhanced user experience. These advantages have resulted in an increase in demand for soft drink packaging solutions.The other trend augmenting demand is the introduction of new and alternative products, which helps manufacturers enhance their brand visibility while offering product differentiation. For instance, in April 2022, Honest Tea expanded its testing bottled beverage portfolio with a new caffeinated ready-to-drink, Honest Yerba Mate.
According to a survey conducted by the Brazilian Ministry of Health, more than half of the adult population in Brazil is overweight. Brazilian consumers blame alcohol consumption for the problem, so they limit their alcohol consumption as part of personal health management.This gives soft drink companies more chances to sell alcohol alternatives to people who care about their health.
The COVID-19 pandemic impacted the soft drink packaging market negatively. The pandemic situation disrupted the supply chain and reduced customers' disposable income, resulting in less consumption during the COVID-19 pandemic period. Sharp recessionary effects, as well as post-pandemic wellness and health priorities, would have a negative impact on the industry. In addition, the pandemic has shifted the focus of soft drink companies from range rationalization to investment in larger formats and working around direct-to-consumer marketing. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.
Latin America Soft Drinks Packaging Market Trends
Plastic is Expected to Hold the Significant Share
Plastic bottles are usually preferred for packaging soft drinks as they are cheaper, easier to transport, and safer. Also, plastics are energy efficient to manufacture, and they are also lighter than alternative materials.
The adoption of PET plastic bottles helps in weight reduction as compared to glass, allowing for a more economical transportation process. Additionally, better mechanical qualities reduce weight compared to PE and PP bottles. Further, the availability of recycled plastic in the region is considered among the cheapest. This has also helped increase the rate of recycling PET in the region.
With the expansion of the soft drinks market in Latin America, it is clear that nutritional product demand, such as juices, energy drinks, and sports drinks, is increasing and driving the soft drinks packaging market. For example, in September 2021, Pepsi Cola said it would invest USD 64 million to increase production in the Colonia del Sacramento free trade zone in Uruguay.
However, because of the growing environmental concern about the use of plastic for soft drink packaging, which is hazardous, manufacturers and consumers in Latin America are turning to environmentally friendly alternatives to plastic. For instance, in May 2022, SIG launched combistyle carton packaging with Frimesa, one of Brazil's largest milk companies.
Brazil to Contribute Significant Market Share
Brazil's polyethylene terephthalate (PET) stretch blow molding industry is significantly growing, propelled by carbonated soft drinks, health drinks, and most recently, aseptically filled products like milk beverages, fueled by rising incomes for large segments of the world's fifth-most populous nation that are making things like bottled water and soda newly accessible to everyday Brazilians.
The companies are investing in Brazil to maintain a better position to serve their customers' growing needs for beverage cans for soft drinks. For instance, in July 2022, Canpack S.A. announced that it would increase its manufacturing capacity of aluminum beverage cans with a new production plant in Pocos de Caldas, Brazil, with an investment of approximately BRL 710 million (USD 140 million), which will be operational in 2024. The capacity of the plant will initially be around 1.3 billion cans per year.
Furthermore, in February 2022, metal packaging leader Trivium Packaging announced an investment in two of its new manufacturing plants to expand the production of aluminum impact-extruded cans and bottles. In 2023, new lines will be added to the facilities in Youngstown, Ohio, and Itupeva, Brazil. This will give the facilities new capabilities and a lot more space.
Coca-Cola's report for the second quarter of 2022 says that sales of soft drinks have gone up by 8%. This is due to growth in all geographic operating segments, but Mexico and Brazil have led the way. In addition, nutrition, juice, dairy, and plant-based beverages grew by 6%, led by Del Valle in Latin America.
Latin America Soft Drinks Packaging Industry Overview
The Latin America Soft Drinks Packaging market is fragmented, owing to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, Sealed Air Corporation, Tetra Pak International, Graham Packaging Company, and Crown Holdings Incorporated among others.
In October 2022, Sidel, a packaging solution provider, launched 1SKIN, a label-less recycled PET bottle to help Sidel's customers achieve their sustainability goals and drive sales of high-end products. The one-liter bottle is destined for the booming market in sensitive juices, teas, and flavored drinks.
In February 2022, Heineken announced that it would invest BRL 320 million (USD 63.8 million) in the Brazilian state of Sao Paulo. Recycling glass packaging is also among the priorities of the company, which would present new initiatives for contributing to the goal of reaching 100% recycling of its packaging used in restaurants and bars by 2025.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Overview of the Global Soft Drinks Packaging Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Disposable Income and Growing Economies
5.1.2 Growing Demand for Ready-to-use Drinks
5.2 Market Restraints
5.2.1 Stringent Government Regulations Against Non-biodegradable Products