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하이드로겔 시장 규모는 2025년에 248억 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 연평균 성장율(CAGR)은 7.1%로, 2030년에는 349억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
코로나19 팬데믹은 하이드로젤 부문에 타격을 입혔습니다. 전 세계적인 봉쇄 조치와 각국 정부의 엄격한 규제로 인해 대부분의 생산 거점이 폐쇄되면서 심각한 타격을 입었습니다. 그럼에도 불구하고 2021년 이후 비즈니스는 회복세를 보이고 있으며 향후 몇 년 동안 크게 증가할 것으로 예상됩니다..
주요 하이라이트
단기적으로는 의료 산업에서 하이드로겔의 적용이 증가하고 농업 산업에서 채택이 급증하면서 시장의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
그러나 하이드로 겔의 높은 생산 비용은 시장 성장을 저해 할 것으로 예상됩니다.
하이드로겔의 새로운 응용 분야의 출현과 생의학 및 개인 관리 부문에서 하이드로겔에 대한 인식과 채택이 증가하는 것은 연구 된 시장에 기회로 작용할 것입니다.
아시아태평양은 세계 하이드로겔 시장에서 큰 점유율을 차지하고 있으며 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.
하이드로겔 시장 동향
시장을 지배할 퍼스널 케어 및 위생 부문
하이드로겔은 부드럽고 조직과 같은 물리적 특성, 우수한 수분 흡수성, 우수한 산소 투과성, 우수한 생체 적합성, 추가 수송 채널을위한 미세 다공성 구조로 인해 위생 제품에 적합합니다.
위생용품은 하중을 받았을 때 흡수력이 높고, 팽창 압력이 높으며, 흡입력이 높은 패드를 더 얇게 만드는 것을 목표로 합니다. 따라서 하이드로겔은 그 특성으로 인해 가장 적합한 선택입니다.
세계보건기구, 세계은행그룹, 유니세프 등 여러 정부 기관에서 여성과 청소년 소녀들을 위한 위생, 특히 월경 위생 관리(MHM)의 중요성에 대한 인식을 높이고 있습니다.
세계은행그룹은 인도의 스와흐 바라트 미션에서 대표적인 위생 사업을 시작했습니다. 이 사업은 월경에 대한 금기를 깨기 위해 소년과 남성을 포함한 지역 사회의 인식을 높이는 것을 목표로 합니다.
또한 퍼스널케어 산업에서는 전자상거래 매출이 급증하고 있으며, Procter & Gamble, Revlon Inc., Oliflame Cosmetics Global SA, The Avon Company, The Estee Lauder Companies Inc. 등 시장 진출 기업이 있습니다.
퍼스널케어 제품 시장은 LOreal, Procter & Gambl, Unilever, Shiseido 등 소수의 주요 기업이 독점하고 있습니다. LOreal은화장품 및 퍼스널 케어 매출이 가장 높은 기업으로, 2022년에 약 419억 5천만 달러의 매출을 올렸습니다.
퍼스널 케어 협회인 Cosmetic Europe에 따르면 유럽의 5억 명의 소비자는 건강을 보호하고 웰빙을 증진하며 자존감을 높이기 위해 매일 화장품 및 퍼스널 케어 제품을 사용합니다. 발한 억제제, 향수, 메이크업, 샴푸, 비누, 자외선 차단제 등 다양한 제품을 사용합니다.
Oberlo는 미국에서 퍼스널 케어 산업이 2022년에 2.95% 성장했으며, 2023년에는 이 성장률을 뛰어넘어 422억 달러에 달할 것으로 예상한다고 밝혔습니다. 이는 미국 내 하이드로겔 시장에 대한 수요를 자극할 것으로 예상됩니다.
이러한 모든 요인으로 인해 전 세계의 퍼스널 케어 및 위생 제품이 예측 기간 동안 하이드로 겔에 대한 수요를 주도 할 수 있습니다.
아시아태평양이 시장을 독점
아시아 태평양 지역은 중국, 인도, 일본과 같은 국가에서 개인 관리 및 위생, 농업, 제약 및 의료 부문의 성장으로 인해 세계 시장 점유율을 지배했습니다.
중국의 제약 산업은 2022년에 전년 대비 약 17% 성장할 것으로 ECHEMI는 예상했습니다. 소화기 및 대사성 의약품은 중국 전체 제약 시장의 약 14%를 차지합니다.
중국의 중산층 및 고령화 인구 증가, 소득 증가, 도시화 증가가 중국의 제약 판매를 견인하고 있습니다. CEIC 데이터에 따르면, 2022년 6월 중국의 의약품 판매 수익은 2022년 4월의 146,041백만 달러에 비해 증가한 223,946백만 달러를 기록했습니다. 중국은 약 5,000개의 제조업체와 다수의 중소기업으로 구성된 크고 다양한 국내 제약 산업을 보유하고 있습니다.
세계의 제약 부문에서 인도는 눈에 띄게 성장하고 있는 국가입니다. PIB India에 따르면 인도는 세계 주요 제네릭 의약품 공급국 중 하나로, 전 세계 공급량의 20%를 차지하고 있습니다. 인도 의약품은 200개 이상의 국가로 수출되고 있으며, 미국이 주요 시장입니다.
인도 의약품 수출 촉진 평의회(Pharmexcil) 사무총장에 따르면 인도는 2021-22 회계연도에 벌크 의약품/의약품 중간체를 포함하여 17억 5,040만 루피(246억 2,200만 달러) 상당의 의약품을 수출했습니다.
또한, 인도의 의약품 수출액은 2022년 4월부터 10월까지 4.22% 증가하여 145억 7,000만 달러를 기록했습니다. 이전 회계연도 같은 기간의 수출액은 139억 8,000만 달러였습니다.
따라서 위에서 언급한 요인들로 인해 향후 몇 년간 하이드로겔에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
하이드로겔 산업 개요
하이드로젤 시장은 세분화되어 있으며 소수의 업체가 시장에서 상당한 점유율을 차지하고 있습니다. 시장의 주요 기업(특정한 순서 없음)으로는 3M, Johnson & Johnson Services, Inc., Cardinal Health, CooperVision, Smith & Nephew 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
의료 산업에서의 용도 증가
농업 부문에서의 채택 급증
기타 촉진요인
억제요인
하이드로겔의 높은 제조 비용
기타 억제요인
밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
소비자의 협상력
공급기업의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁도
제5장 시장 세분화(금액 기준 시장 규모))
구조
비정질
반결정
결정성
재료
폴리아크릴레이트
폴리아크릴아미드
실리콘
기타 재료(한천, 젤라틴, PVP, PEG)
최종 사용자 산업
퍼스널케어와 위생
의약품과 의료
식품
농업
기타 최종 사용자 산업(과학 수사 및 조사)
지역
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
이탈리아
프랑스
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴, 협정
시장 점유율 분석, 랭킹 분석
주요 기업의 전략
기업 프로파일
3M
Ambu A/S
Ashland
Axelgaard Manufacturing Co., Ltd.
Bausch Health Companies Inc.
Cardinal Health
Coloplast Corp.
ConvaTec Inc.
CooperVision
DSM
Essity Health & Medical
HOYA Corporation
Integra LifeSciences Corporation
Johnson & Johnson Medical Limited
Molnlycke Health Care AB
Medtronic
Novartis AG
PAUL HARTMANN Pty Ltd.
SEIKAGAKU CORPORATION
Sekisui Kasei Co. Ltd.
Smith & Nephew
제7장 시장 기회와 앞으로의 동향
새로운 용도 부문의 출현
바이오메디컬과 퍼스널케어 부문에 있어서의 하이드로겔의 인지도와 채택률의 상승
기타 기회
HBR
영문 목차
영문목차
The Hydrogel Market size is estimated at USD 24.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 34.95 billion by 2030, at a CAGR of 7.1% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 pandemic harmed the hydrogel sector. Global lockdowns and severe rules enforced by governments resulted in a catastrophic setback as most production hubs were shut down. Nonetheless, the business has been recovering since 2021 and is expected to rise significantly in the coming years.
Key Highlights
Over the short term, the increasing application of hydrogel in the healthcare industry and the surge in adoption in the agriculture industry are expected to drive the market's growth.
However, the high production cost of hydrogel is expected to hinder the market's growth.
The emergence of a new application area for hydrogel and rising awareness and adoption of hydrogel in the biomedical and personal care sector will act as an opportunity for the market studied.
The Asia-Pacific region dominated the global hydrogel market with a significant share, and it is expected to register the fastest CAGR during the forecast period.
Hydrogel Market Trends
Personal Care and Hygiene Segment to Dominate the Market
Hydrogel is suitable for hygiene products due to its soft and tissue-like physical properties, superior water absorption, good oxygen permeability, superior biocompatibility, and micro-porous structure for additional transport channels.
Hygiene products aim to make thinner pads with higher absorbency under load, increased swelling pressure, and increased suction power. Hence, the hydrogel is the most suitable option due to its properties.
Several government organizations, such as the World Health Organization, World Bank Group, and UNICEF, are raising awareness about the importance of hygiene, especially menstrual hygiene management (MHM) for women and adolescent girls.
The World Bank Group initiated a flagship sanitation operation under the Swachh Bharath Mission in India. This operation aims to increase awareness among the community, including boys and men, to break the taboo around menstruation.
Further, the personal care industry is also expected to observe a surge in the number of young and independent brands, as e-commerce sales are surging and providing stiff competition to some of the major companies in the personal care industry, including Procter & Gamble, Revlon Inc. Oriflame Cosmetics Global SA, The Avon Company, The Estee Lauder Companies Inc., and Unilever.
The market for personal care products is dominated by a few key players, such as L'Oreal, Procter & Gamble, Unilever, and Shiseido Co., Ltd. L'Oreal has the highest cosmetics and personal care sales among the companies, and the company generated sales of around USD 41.95 billion in 2022.
According to Cosmetic Europe, the personal care association, Europe's 500 million consumers use cosmetic and personal care products every day to protect their health, enhance their well-being and boost their self-esteem. Ranging from antiperspirants, fragrances, make-up, shampoos, soaps, and sunscreens, to many others.
Oberlo stated that, in the United States, the personal care industry grew by 2.95% in 2022, and this growth is expected to outpace in 2023 to reach USD 42.2 billion. This is expected to stimulate the demand for the hydrogel market in the country.
Owing to all these factors, the personal care and hygiene products in the world may drive the demand for hydrogel during the forecast period.
Asia-Pacific Region to Dominate the Market
The Asia-Pacific region dominated the global market share due to the growing personal care and hygiene, agriculture, pharmaceuticals, and healthcare sectors in countries such as China, India, and Japan.
The pharmaceutical industry in China was anticipated to grow by about 17% year-on-year in 2022 stated by ECHEMI. Digestive and metabolic drugs account for around 14% of the total pharmaceutical market of the country.
The growing middle-class and aging population in China, rising incomes, and increasing urbanization drive pharmaceutical sales in the country. According to CEIC Data, the pharmaceutical sales revenue in China in June 2022 accounted for USD 223,946 million, up compared to USD 146,041 million in April 2022. The country has a large and diverse domestic drug industry, comprising around 5,000 manufacturers and many small or medium-sized companies.
In the global pharmaceuticals sector, India is a prominent and expanding player. According to PIB India, India is one of the world's major suppliers of generic medicines, accounting for 20% of the global supply by volume. Indian drugs are exported to more than 200 countries, with the United States being the key market.
According to the Director General of the Pharmaceutical Export Promotion Council of India (Pharmexcil), India exported INR 1,75,040 crore (USD 24.62 billion) worth of pharmaceutical products, including bulk drugs/drug intermediates, in FY2021-22. Furthermore, India's pharmaceutical exports increased by 4.22% from April to October 2022, reaching USD 14.57 billion. The exports were valued at USD 13.98 billion during the same period in the previous fiscal.
Further, according to Indian Brand Equity Foundation, by 2030, the Indian Pharma industry is expected to reach USD 130 billion. In contrast, global pharmaceutical production's revenue is forecasted to reach nearly USD 1 trillion by the end of 2023.
Therefore, the abovementioned factors are expected to increase the demand for hydrogel in the coming years.
Hydrogel Industry Overview
The hydrogel market is fragmented, with a few players holding a considerable share in the market. Some of the market's key players (not in any particular order) include 3M, Johnson & Johnson Services, Inc., Cardinal Health, CooperVision, and Smith & Nephew.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Application in the Healthcare Industry
4.1.2 Surge in Adoption in Agriculture Industry
4.1.3 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 High Production Cost of Hydrogel
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)
5.1 Structure
5.1.1 Amorphous
5.1.2 Semi-crystalline
5.1.3 Crystalline
5.2 Material
5.2.1 Polyacrylate
5.2.2 Polyacrylamide
5.2.3 Silicone
5.2.4 Other Materials (Agar, Gelatin, PVP, and PEG)
5.3 End-user Industry
5.3.1 Personal Care and Hygiene
5.3.2 Pharmaceuticals and Healthcare
5.3.3 Food
5.3.4 Agriculture
5.3.5 Other End-user Industries (Forensics and Research)
5.4 Geography
5.4.1 Asia-Pacific
5.4.1.1 China
5.4.1.2 India
5.4.1.3 Japan
5.4.1.4 South korea
5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.2 North America
5.4.2.1 United States
5.4.2.2 Canada
5.4.2.3 Mexico
5.4.3 Europe
5.4.3.1 Germany
5.4.3.2 United Kingdom
5.4.3.3 Italy
5.4.3.4 France
5.4.3.5 Rest of Europe
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 Saudi Arabia
5.4.5.2 South Africa
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis (%)**/Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 3M
6.4.2 Ambu A/S
6.4.3 Ashland
6.4.4 Axelgaard Manufacturing Co., Ltd.
6.4.5 Bausch Health Companies Inc.
6.4.6 Cardinal Health
6.4.7 Coloplast Corp.
6.4.8 ConvaTec Inc.
6.4.9 CooperVision
6.4.10 DSM
6.4.11 Essity Health & Medical
6.4.12 HOYA Corporation
6.4.13 Integra LifeSciences Corporation
6.4.14 Johnson & Johnson Medical Limited
6.4.15 Molnlycke Health Care AB
6.4.16 Medtronic
6.4.17 Novartis AG
6.4.18 PAUL HARTMANN Pty Ltd.
6.4.19 SEIKAGAKU CORPORATION
6.4.20 Sekisui Kasei Co. Ltd.
6.4.21 Smith & Nephew
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Emergence of New Application Areas
7.2 Rising Awareness and Adoption of Hydrogel in Biomedical and Personal Care Sector