라틴아메리카의 플라스틱 병/용기 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
LA Plastic Bottles/Containers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640460
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
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라틴아메리카 플라스틱 병/용기 시장은 예측 기간 동안 CAGR 5.31%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
플라스틱 패키지는 가볍고 다루기 쉽기 때문에 다른 제품보다 소비자의 관심이 높아지고 있습니다. 혁신적이고 비용 효과적이며 지속 가능한 패키징 솔루션이 시장에 다양하게 등장하고 있으며 플라스틱은 이 지역에서 여전히 제품으로 널리 받아들여지고 있습니다. 따라서 Amcor와 같은 대기업은 이 분야에서 새로운 개발을 도입하고 있습니다. 브라질에서는 유명한 유제품 브랜드인 Letti가 Amcor PLC와 제휴하여 우유 제품에 투명한 1리터 페트병을 도입했습니다. New Age와의 제휴로 Amcor는 최근 브라질에서 잘츠부르크 크래프트 맥주용 PET를 출시했습니다.
라틴아메리카의 PET 시장은 청량 음료수 및 기타 음료용 병을 제조하기 위한 PET 수지의 대량 수요로 인해 식품 및 식품 산업이 지배적이었습니다. 브라질의 맥주 시장은 세계 3위로 연간 140억 리터가 생산되고 있습니다. Heineken에 의한 Kirin 인수는 라틴아메리카의 PET 시장을 더욱 견인할 것으로 보입니다.
라틴아메리카의 플라스틱 재활용 동향은 100% 포스트 소비자 수지를 사용하여 라벨이 없는 병에 기울어져 있습니다. 이 지역의 재활용 시스템에서 병은 완전히 재활용 가능하며 순환 경제를 더욱 촉진하고 있습니다. PET 덕분에 용기가 반복적으로 재활용된다는 사실은 모든 관계자에게 큰 성과이며 라틴아메리카 산업에 중요한 전환점입니다.
라틴아메리카의 많은 소비자들은 플라스틱과 플라스틱 제품이 환경에 악영향을 미칠 수 있는 환경 친화적인 아이템을 이용하기 시작했습니다. 이들 국가의 많은 정부가 이 사업에 엄격한 법률과 규정을 부과했기 때문입니다. 그 결과, 다른 소재를 사용하는 다른 산업보다 성장이 현저하게 지연되었습니다. 대부분의 지역 국가에서 재활용률이 낮으면 플라스틱 병/용기 사업에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 브라질 플라스틱 단체 Fundacao Instituto de Administracao의 위탁 조사에 따르면 브라질은 플라스틱의 25.8%만 재활용하고 있다고 합니다.
신흥국을 중심으로 한 급속한 도시화, 가처분 소득 증가, 소비자의 바쁜 생활에 의해 소비자는 외출처에서 음료를 선택하게 되었습니다. 이 지역에서 PET 병 사업의 확대를 뒷받침하고 있습니다. 그러나 가방, 병, 컵, 빨대와 같은 일회용 플라스틱 제품의 제조 및 사용을 금지하거나 제한하는 법률이 국가 및 지방 수준에서 제정되어 있으며, 이들은 해양 쓰레기로 자주 발견됩니다. 이러한 규정은 시장 확대를 제한할 수 있습니다.
COVID-19가 플라스틱 병/용기 시장에 미치는 영향은 음료, 식품, 의약품 등의 최종 사용자 산업을 지원하며, 이들은 필수적인 서비스에 포함되며 봉쇄 규제 중에서도 중단되지 않기 때문에 최소한으로 유지됩니다. 그러나 2020년 첫 4개월 동안 발생한 공급망의 혼란은 공급망 전체에서 주문 지연과 리드타임을 초래했습니다.
라틴아메리카 플라스틱 병 시장 동향
경량 포장 방법의 채용 증가
PET의 채용은 유리에 비해 최대 90%의 경량화로 이어져, 보다 경제적인 운송 공정을 가능하게 합니다. 현재 PET 플라스틱 병은 미네랄 워터 및 기타 음료에 재사용 가능한 포장을 제공하기 때문에 무겁고 깨지기 쉬운 유리 병 대신 널리 보급되어 있습니다. 또한 PE 및 PP 병보다 기계적 특성이 우수하기 때문에 무게가 줄어듭니다.
PET를 사용하면 모든 유형의 플라스틱 중에서 가장 가벼운 병과 용기를 생산할 수 있습니다. PETRA에 따르면 PET는 투명하고 내구성이 뛰어나고 가벼운 플라스틱으로 편리한 크기의 청량 음료, 주스 및 물 포장에 널리 사용됩니다. 이 지역에서 판매되는 1인용 및 2리터 탄산 음료와 물은 사실상 모두 PET로 만들어졌습니다.
Amcor PLC의 조사에 따르면 라틴아메리카 소비자는 신선함과 고급 스러움을 전달하는 투명한 유제품 패키지에 점점 매력을 느끼고 있습니다. 따라서 Amcor는 제품의 신선도를 최적화하기 위한 보호 기능을 갖춘 1리터 반투명 PET 병을 Letti용으로 설계했습니다. 이 병에는 변형을 피하기 위해 두꺼운 벽, 38mm 마감재, 각 병의 내용물을 보호하는 자외선 차단제가 포함되어 있습니다.
이 지역에서 PET의 사용이 증가하고 있지만 단기적인 주된 이유 중 하나는 PET 수지의 가격 하락입니다. 미국과 중국의 무역전쟁으로 PET 수지의 가격은 계속 하락하고 있습니다. 멕시코, 아르헨티나, 브라질을 제외한 라틴아메리카의 거의 모든 주요 경제국이 순수입국이기 때문에 병용 PET 수지의 가격이 하락하고 생산 비용이 크게 줄어들 것으로 예상됩니다.
또한 ITC에 따르면 지난해 라틴아메리카 및 카리브해 국가에서 에틸렌계 폴리머 수입액은 약 95억 1,000만 달러로 전년 2020년(약 53억 5,000만 달러)에서 77.75% 증가했습니다. 수입액 증가는 PET가 병과 용기에 크게 기여하는 에틸렌 폴리머와 같은 경량 소재 수요를 나타냅니다.
멕시코가 큰 시장 점유율을 차지할 전망
멕시코시티 주변의 대도시권 인구는 2,200만 명을 넘어 물의 안전 확보에 고민하고 있습니다. 그 공급은 주로 인근의 유역으로부터의 수입에 의존하고 있으며, 지하수의 과잉 펌핑이 지반 침하 등의 문제를 일으켜 지속가능성에 의문을 던지고 있습니다. 멕시코 시티의 이러한 물 스트레스의 영향은 대도시 지역 전체에서 놀라울 정도로 불균일하며 특히 저소득 도시 주변에서는 심각합니다.
저소득층은 깨끗한 물에 대한 접근이 불안정하기 때문에 몇 가지 영향을 받습니다. 물을 매개하는 감염의 위험이 증가하고 건강에 악영향을 미치는 것은 수질의 악화와 직접 관련이 있습니다. 집 밖에서 물을 운반하는 것은 많은 가정에서 시간과 에너지가 필요합니다. 멕시코 시티의 저소득 가구의 생활용수 수요의 대부분은 급수차나 병 음료수로 충당되고 있는 경우가 많습니다.
한편, 급수차에 의한 배송 비용은 공공 배수 시스템에 의한 통상의 급수 비용보다 높습니다. 수급에 따라 가격이 정해지는 병들이 음료수나 민간의 급수차 서비스에 비해 공공 배수 시스템의 수도 요금에는 다액의 보조금이 지불되고 있습니다. 전반적으로 급수차 비용이 높기 때문에 병물 요구가 극적으로 높아지고 있습니다.
수도권 자치대학 이스타파라파 유니트의 보고서에 따르면, 멕시코인의 80%는 공공수도를 별로 신용하지 않기 때문에 병물을 자주 이용하고 있습니다. 멕시코인 10명 중 8명, 멕시코 시티에 사는 10명 중 9명이 병이 들어간 물을 자주 이용하고 있으며, 멕시코는 국민 1인당 물 소비량이 세계 최대의 나라가 되고 있습니다.
멕시코 시티에서는 1인당 연간 평균 390리터를 마시며 병물을 마시는 습관이 있는 프랑스보다 많습니다. 자치도시대학 이스타파라파 유니트에 따르면 멕시코 시티에서 가장 가난한 지역 중 하나인 이 지역의 시민들은 페트병 물에 가장 많은 돈을 쓰고 있으며 물 소비량의 90%를 차지하고 있습니다.
ITC에 따르면 지난해 에틸렌폴리머의 수입액은 약 32억 5,000만 달러로 전년 2020년(약 16억 6,000만 달러)에서 95.78% 증가했습니다. 수입 급증은 이 나라에서 플라스틱 병/용기 수요 증가를 나타냅니다.
라틴아메리카 플라스틱 병 산업 개요
중남미의 플라스틱 병/용기 시장은 적당히 단편화되어 있습니다. 주요 기업은 Amcor PLC, Graham Packaging Company, Plastipak Holdings Inc., ALPLA Group 등입니다. 식음료 수요 증가와 같은 요인은 플라스틱 병/용기 시장에 큰 성장 기회를 가져올 것으로 보입니다. 따라서 많은 기업들이 이 시장을 신흥 시장으로 보고 있습니다.
2022년 6월: Amcor와 Minderoo Foundation이 제휴하여 플라스틱 재활용 시설을 건설합니다. 선별 및 재활용 시설의 건설은 Sea The Future로 알려진 협력 관계로부터 자금이 제공됩니다. 처음 세 허브는 인도네시아, 네덜란드, 브라질입니다. Minderoo(STF)는 2년 이내에 최초의 선별 및 재활용 시설의 건설을 개시할 의향입니다. 최초의 3개 재활용 센터는 세계 플라스틱 재활용 시설에 약 3억 달러의 신규 투자를 불러들여 연간 약 15만 톤의 재활용 플라스틱을 창출해 20만 톤의 플라스틱 쓰레기의 매립을 저지하고 싶다고 생각하고 있습니다.
2022년 1월: 멕시코의 타바스코 주 쿤두아칸 시에 ALPLA와 멕시코 음료 회사 Coca-Cola FEMSA에 의해 재활용 시설이 건설되었습니다. Planta Nueva Ecologa de Tabasco(PLANETA)로 알려진 이 재활용 시설은 6,000만 달러를 투자하여 개발되었습니다. 신기술을 도입해 연간 5만톤의 폴리에틸렌테레프탈레이트제 PET병을 처리할 예정입니다. PLANETA 재활용 시설은 연간 3만 5,000톤의 즉시 사용할 수 있는 재활용 PET 재료를 생산합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
산업 밸류체인 분석
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
지속 가능하고 혁신적인 식품 포장 제품에 대한 수요 증가
경량 포장 방법의 채용 증가
시장의 과제
플라스틱 사용에 관한 환경에 대한 우려
대체 포장 형태에 대한 의식의 고조
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제6장 시장 세분화
원재료별
PET
PP
LDPE
HDPE
기타 원재료
업계별
음료
식품
화장품
의약품
가정용품
기타 업계별
국가별
브라질
아르헨티나
멕시코
기타 라틴아메리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
ALPLA Group
Amcor PLC
Plastipak Holdings Inc.
Graham Packaging Company
Berry Global Group Inc.
Altium Packaging LLC
Alpha Packaging
Gerresheimer AG
Container Corporation of Canada Ltd
Greiner Packaging GmbH
Comar LLC
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
JHS
영문 목차
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The LA Plastic Bottles/Containers Market is expected to register a CAGR of 5.31% during the forecast period.
Key Highlights
Plastic packaging has been witnessing an increasing inclination from consumers over other products, as plastic packages are lightweight and easier to handle. A wide variety of innovative, cost-effective, and sustainable packaging solutions is emerging in the market, and plastic, as a product, is still widely accepted in the region. It has led to significant players, like Amcor, introducing new developments in the area. In Brazil, a prominent dairy brand, Letti, collaborated with Amcor PLC to introduce transparent one-liter PET bottles for its milk products. In partnership with New Age, Amcor recently launched PET for its Salzburg Craft Beer in Brazil.
The food and beverage industry dominated the Latin American PET market due to massive demand for PET resins to manufacture bottles for soft drinks and other beverages. The Brazilian beer market is the third largest globally and produces 14 billion liters annually. The acquisition of Kirin by Heineken will further drive the Latin American PET market.
The trends of plastic recycling in Latin America are inclined towards using 100% post-consumer resin and a label-free bottle. The bottle is completely recyclable in the region's recycling system, which promotes the circular economy even more. The fact that the containers are recycled repeatedly because of PET is a massive achievement for everyone concerned and a significant turning point for the Latin American industry.
Many consumers in Latin America are beginning to utilize eco-friendly items as plastic and plastic products can potentially have adverse environmental effects. Due to the stringent laws and regulations many governments in these nations imposed on the business. As a result, it grew significantly more slowly than other industries using other materials. The poor recycling rates of most areas countries have been predicted to substantially impact the plastic bottle and container business. Only 25.8% of plastics in Brazil were recycled, according to research commissioned by Fundacao Instituto de Administracao, a plastic organization in Brazil.
Consumers have been influenced to pick on-the-go beverages by fast urbanization, particularly in emerging nations, rising disposable incomes, and consumers' busy lives. It is driving the expansion of the PET bottle business in the area. However, legislation is enacted at the national and sub-national levels to prohibit or limit the manufacture and use of single-use plastic goods like bags, bottles, cups, and straws, frequently found in marine debris. Such regulations may restrict market expansion.
The impact of COVID-19 on the plastic bottles/containers market is minimal as it supports the end-user industries, such as beverages, food, pharmaceutical, etc., which come under essential services and are not discontinued even amidst the lockdown restrictions. However, the supply chain disruptions caused in the first four months of 2020 resulted in order delays and lead time across the supply chain.
Latin America Plastic Bottle Market Trends
Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods
Adoption of PET can lead to up to 90% weight reduction compared to glass, allowing a more economical transportation process. Currently, plastic bottles made from PET are widely replacing heavy and fragile glass bottles, as they offer reusable packaging for mineral water and other beverages. Additionally, better mechanical qualities reduce weight compared to PE and PP bottles.
Using PET will help manufacture the lightest bottle and containers among all types of plastic. According to PETRA, PET is a clear, durable, lightweight plastic widely used to package convenience-sized soft drinks, juices, and water. Virtually all single-serving and 2-liter carbonated soft drinks and water sold in the region are made from PET.
In research, Amcor PLC found that Latin American consumers are increasingly attracted to transparent dairy packaging, which conveys freshness and premium quality. So, Amcor designed a one-liter translucent PET bottle for Letti that has some protective features to optimize the freshness of products. It includes a thicker wall to avoid deformation, a 38-mm finish, and an ultraviolet blocker to protect the contents of each bottle.
There has been a rise in the use of PET in the region, one of the primary reasons in the short run is the falling prices of PET resins. Due to the US-China trade war, the prices of PET resins have been continually falling. With almost all major economies of Latin America, apart from Mexico, Argentina, and Brazil, being net importing countries, this is expected to bring down the prices of bottle-grade PET resins, thereby significantly reducing production costs.
Moreover, according to ITC, last year, the imports of polymers of ethylene in Latin America and the Caribbean were valued at around USD 9.51 billion, a 77.75% rise in imports from the previous year, 2020, which was valued at about USD 5.35 billion. The growth in import value represents the demand for lightweight materials such as ethylene polymers, where PET is one of the significant contributors to bottles and containers.
Mexico is Expected to Hold a Significant Market Share
The metropolitan region around Mexico City has a population of over 22 million and has been struggling to ensure water security. Its supply primarily depends on imports from nearby basins and an overdraft of groundwater, which causes issues like subsidence and raises questions about sustainability. The effects of this water stress in Mexico City are incredibly uneven across the metropolitan region and are particularly bad in low-income peri-urban areas.
Low-income populations suffer several effects due to unreliable access to clean water. An increased risk of waterborne infections and adverse health effects are directly related to poor water quality. Carrying water from outside the house takes time and energy for many households. The majority of the domestic water demand for low-income homes in Mexico City is often met by water trucks and bottled water.
On the other hand, the cost of water truck delivery is higher than the cost of ordinary water supply provided by the public distribution system. Compared to bottled water and private water truck service, which are priced according to supply and demand, the public water system's water price is heavily subsidized. Overall, the need for bottled water has dramatically grown due to the higher cost of the water truck.
Autonomous Metropolitan University Iztapalapa Unit reports that 80% of Mexicans are frequent customers since they have little faith in the public water system. Eight out of ten Mexicans and nine out of ten people living in Mexico City frequently use bottled water, making Mexico the world's largest per-capita product consumer nation.
In Mexico City, every person drinks an average of 390 liters a year, more than in France, where there is a tradition of drinking bottled water. Citizens of the Borough, one of the poorest in Mexico City, spend the most on bottled water, accounting for 90% of water consumption, according to the Autonomous Metropolitan University Iztapalapa Unit.
According to the ITC, imported ethylene polymers, last year were valued at around USD 3.25 billion, a 95.78% rise in imports from the previous year, 2020, valued at about USD 1.66 billion. The import surge indicates the increased demand for plastic bottles and containers in the country.
Latin America Plastic Bottle Industry Overview
The Latin American plastic bottle and container market are moderately fragmented in nature. Some major players are Amcor PLC, Graham Packaging Company, Plastipak Holdings Inc., and ALPLA Group. Factors, such as the increasing demand for food and beverages will provide considerable growth opportunities in the plastic bottles and containers market. Therefore, many companies are seeing this market as an emerging one.
June 2022: Amcor and the Minderoo Foundation partner to create plastic recycling facilities. The construction of sorting and recycling facilities will be funded by the collaboration known as Sea The Future. The first three hubs will be Indonesia, the Netherlands, and Brazil. Minderoo (STF) intends to start building the first sorting and recycling facilities within two years. The first three recycling centers want to attract roughly USD 300 million in new investments in plastic recycling facilities worldwide, create about 150,000 metric tons of recycled plastic annually, and stop 200,000 metric tons of plastic trash from being landfilled.
January 2022: A recycling facility was built in the Cunduacan municipality of Mexico's Tabasco state by ALPLA and the Mexican beverage company Coca-Cola FEMSA. The recycling facility, known as Planta Nueva Ecologa de Tabasco (PLANETA), is being developed with an expenditure of USD 60 million. It will have new technology and an annual processing capacity of 50,000 tonnes of PET bottles made of polyethylene terephthalate. The PLANETA recycling facility will produce 35,000 tonnes of ready-to-use recycled PET material annually.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Demand for Sustainable and Innovative Food Packaging Products
5.1.2 Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods
5.2 Market Challenges
5.2.1 Environmental Concerns Regarding Use of Plastics
5.2.2 Increasing Awareness about Alternative Forms of Packaging
5.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market