유럽의 무균 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Europe Aseptic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640324
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
유럽의 무균 포장 시장 규모는 2025년에 163억 8,000만 달러로 추계되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 9.9%로, 2030년에는 262억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.
유럽은 무균 포장 업계에서 현지 기업의 우위성으로 인해 무균 포장 제품 및 장비의 주요 시장 중 하나가 되었습니다. 이 지역의 대부분의 지역에서는 시장 규모는 큰 변화가 없지만 기술 혁신의 진전으로 산업 용도 확대가 기대됩니다.
주요 하이라이트
고압 처리도 이 지역의 벌크 처리 시스템에 의해 크게 성장하고 있습니다. 이러한 벌크 시스템은 유통기한 연장을 보장하기 위해 무균 충전 시스템과 조합하여 사용될 수 있으며, 그 결과 이 지역에서는 무균 포장 시장이 개발될 것으로 기대됩니다.
게다가 7,000명의 구매자를 대상으로 한 유럽 소비자 포장 의식 조사에 따르면 소비자의 4분의 3이 제품 포장이 환경에 미치는 영향이 구매 결정에 크게 영향을 준다고 응답하고 있으며, 90%가 재활용하기 쉬운 포장을 원한다고 합니다. 이처럼 시장에서 신제품 개발에 있어서도 지속 가능성이 큰 역할을 하고 있습니다.
네슬레와 같은 기업들은 SIG와 협력하여 포장과 관련하여 보다 지속 가능한 소재를 조사했습니다. 이는 플라스틱 오염에 대처하는 네슬레의 전략을 보여줍니다. 2020년 5월, 네슬레, 로지텍 및 기타 산업 파트너들은 지속 가능한 포장재료 연구를 지원하기 위해 10년 동안 500만 스위스 프랑을 제공할 것을 약속했습니다.
게다가 COVID-19의 유행으로 시장은 큰 성장을 기대하고 있습니다. 팬데믹으로 인해 고객은 온라인 소매 및 공황 구매로 이동하였고 이는 우유, 유아식, 야채와 같은 필수적인 식료품 수요 증가로 이어졌습니다.
게다가 COVID-19에 의한 식품위생 우려가 무균 포장 수요를 높이고 있습니다. 앞으로 수년 간 고객은 이러한 질병으로부터 자신을 보호하기 위해 더 나은 포장을 선호할 것으로 예상되며, 공급업체는 지속 가능한 무균 포장 라인을 염두에 두어야 합니다.
유럽의 무균 포장 시장 동향
제품의 장기 보존 수요 증가
소비자는 유통 기한이 길고 사용하기 쉬운 제품을 찾고 있습니다. 이러한 이유로 각 회사는 대체 패키징 솔루션을 개발할 필요가 있습니다. 유통 기한은 제품의 중요한 측면입니다. 정교한 저온 저장 체인에 의존하지 않고 제품 제공을 확대하려는 기업에게는 더 긴 유통 기한을 제공하는 포장 제조가 필수적입니다.
산소, 습기, 미생물 등의 잠재적인 품질저하 요인으로부터 제품을 보호함으로써 유통 기한을 연장할 수 있습니다. 제품을 보호하기 위해 기업은 같은 효과를 얻으면서도 비용 효율적인 포장 솔루션이 필요합니다. 농업이 환경에 미치는 영향을 완화하고 증가하는 식량 수요에 대응하기 위해서는 식량 공급 체인을 통한 낭비를 줄이는 것이 중요한 활동이 될 것입니다. 그러므로 제품(특히 유제품, 유아식품, 영양 보충제)의 보존 기간을 연장하기 위해 효율적이고 저렴한 비용의 지속 가능한 가공 및 포장 솔루션에 투자하는 것이 실행 가능한 솔루션이며, 이는 무균 포장 요구를 늘릴 것입니다.
라이프 스타일의 변화와 그에 따른 소비자의 가공 식품, 포장 식품 및 조리된 식품에 대한 의존은 무균 포장 솔루션에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 슈퍼마켓 문화의 출현은 쇼핑 문화를 바꾸고 특히 식품 및 음료에서 포장의 필요성을 높이고 있습니다. 사람들의 라이프 스타일 변화는 가정 요리에서 요리 된 제품으로의 변화를 가져왔습니다. 사용의 편리함 외에도, 이러한 제품은 신선하고 오염되지 않도록 보장하는 방식으로 포장되어야합니다.
식품 포장은 더 이상 식품을 보호하고 판매하는 수동적인 역할만이 아니게 되었습니다. 방부제의 사용을 줄이는 것이 강조되고 있는 것도, 무균 포장을 사용하는 원동력이 되고 있습니다. 무균 식품 보존법은 개봉하지 않는 한 방부제 없이 가공 식품의 장기간 보존이 가능하기 때문입니다.
또한, 이 지역에서는 인구가 증가함에 따라 우유가 매일 식사의 일부가 되어 우유 생산량이 증가하고 있습니다. 예를 들어 Food and Agriculture Policy Research Institute에 따르면 유럽 연합에서 우유 생산량은 2019년 1억 5,520만 톤에 비해 2020년에는 1억 5,750만 톤에 달했습니다. 이 때문에 최대 6개월의 긴 보존 기간이 요구되고 UHT 처리된 우유를 충전하기 전에 포장이 살균되기 때문에 무균 포장이 높게 이용되고 있습니다.
의약품 부문은 예측 기간 동안 높은 성장이 예상됨
프리필드 주사기는 편리성, 가격, 정확성, 무균성, 안전성이 부족한 기존 비경구 약물 전달의 단점을 극복합니다. 이러한 주사기는 당뇨병 및 류마티스 관절염과 같은 만성 질환의 관리를 용이하게 하고, 예측 기간 동안 자동 주사기 및 펜형 주사기의 사용을 촉진할 것으로 예상됩니다. 유럽에서는 당뇨병 및 기타 만성질환의 유병률이 높아지고 있으며 따라서 예측 기간 동안 시장 수요가 높아질 것으로 예상됩니다.
프리필드 주사기는 제약 산업이 보다 편리하고 새로운 약물 전달 방법을 모색하면서, 단위 용량 투여를 위한 가장 급성장하는 선택의 하나로 부상하고 있습니다. 또한 제약회사는 약제 폐기를 최소화하고 제품 수명을 연장하는 한편 환자는 병원이 아닌 집에서 주사약을 자기 투여할 수 있게 됩니다.
영국 공중위생국에 의하면, 영국 내 2형 당뇨병 등록자의 연령별 분포(2020년)는 4.1%(40세 이하), 43.1%(40-64세), 37.8%(65-79세), 15.1%(80% 이상)입니다. 이와 같이 인슐린 시장의 성장은 프리필드 주사기 시장을 견인하고 무균 포장 시장의 성장을 더욱 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
바이알과 앰플은 다양한 약제의 조합에 적합하기 때문에 약 80%는 유리로 만들어지지만 박리나 파손 등의 과제에 직면하고 있습니다. 사이클 올레핀 폴리머(COP) 및 사이클 올레핀 코폴리머(COC)와 같은 대체 플라스틱 바이알은 향후 5년 동안 큰 시장 점유율을 획득할 가능성이 높습니다. Schott와 Gerresheimer와 같은 대기업은 의약품 용도의 COC에서 경험을 쌓았습니다. 이러한 개발은 이 지역에서 무균 포장의 요구를 촉진하고 있습니다.
게다가, 포장 외부에 씰을 붙여서 배포되는 RFID(Radio Frequency Identification Tag) 앰플 같은 혁신적인 기술의 사용은 공급망 전반에 걸쳐 개별 보안을 제공할 수 있기 때문에 확대되고 있습니다. 이 모든 점이 이 지역의 바이알 앰플 분야의 무균 포장 시장을 견인할 것으로 기대되고 있습니다.
유럽의 무균 포장 산업 개요
유럽의 무균 포장 시장은 국내외 시장에서 여러 공급업체들이 활동하고 있기 때문에 경쟁이 심합니다. 시장은 적당히 집중되어 있으며, 기업은 주로 시장 진입을 확대하고 경쟁력을 유지하기 위해 제품 혁신, 합병, 인수 등 다양한 전략을 채용하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Schott AG, DS Smith Plc, Tetra Pak International 등이 있습니다.
2020년 6월 - 테트라 팩 무균 충전기용 공급 포장 재료의 최대 공급업체인 Greatview Aseptic Packaging가 시장을 겨냥하여 설립되었으며 SIG Combibloc 충전 기계와 호환되는 슬리브를 공급합니다.
2020년 6월 - Ecolean의 경량 포장 솔루션이 Hello Fresh의 밀 키트에 사용되어 고객에게 지속 가능하고 편리한 포장 옵션을 제공하고 있습니다. 양사는 지속 가능성에 대한 노력을 강화하는 것을 목표로 하고 있습니다. Ecolean 패키지는 2020년 4월부터 독일과 오스트리아에서 배포된 밀 키트에 사용되고 있으며 덴마크와 스웨덴으로 확대되고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
중동 및 아프리카 무균 포장 시장의 기회
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
기술 스냅샷
제5장 시장 역학
촉진요인
콜드체인 물류 비용 절감 수요 증가
제품의 장기 보존 수요 증가
시장의 과제
환경과 재활용에 대한 우려
제조의 복잡화(원재료 비용의 상승 등)와 ROI의 저하
제6장 시장 세분화
포장재료별
금속
유리
종이
플라스틱
기타
포장 유형별
판지 상자
백과 파우치
컵과 트레이
병과 단지
금속 캔
플라스틱 캔
복합 캔
기타
국가별
독일
영국
프랑스
러시아
이탈리아
기타 유럽
최종 사용자 산업
식품
음료
의약품 및 의료
기타
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Tetra Pal International SA
Amcor PLC
Schott AG
Ecolean Packaging
Reynolds Group Holdings
SIG Combibloc Group
WESTROCK COMPANY
DS SMITH PLC
Mondi PLC
Krones, Inc.
Reynolds Group Holdings
Greatview Aseptic Packaging
Sealed Air Corporation
Coesia SPA
CFT SPA
제8장 투자 분석
제9장 유럽 무균 포장 시장의 장래성
CSM
영문 목차
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The Europe Aseptic Packaging Market size is estimated at USD 16.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 26.25 billion by 2030, at a CAGR of 9.9% during the forecast period (2025-2030).
The European region has been one of the leading markets for aseptic packaging products and equipment, owing to the dominance of local companies in the aseptic packaging industry. Although the market volumes have been static in most of the areas in the region, however, growing innovations are expected to expand the industrial applications.
Key Highlights
High-pressure processing is also taking a significant step forward in the region with the bulk processing systems in the region that unpackages the technology in order to allow a range of packaging formats. These bulk systems can be used in conjunction with an aseptic filling system to guarantee the shelf-life extension, which in turn, is expected to develop space for aseptic packaging in the region.
Moreover, according to an earlier European Consumer Packaging Perceptions Survey of 7,000 shoppers, three-quarters of the consumers said that the environmental impact of a product's packaging significantly affects the purchasing decisions, and 90% want the packaging to be made that is easily recyclable. Thus sustainability is also playing a major role in new product developments in the market.
Companies such as Nestle are also collaborating with SIG to research more sustainable materials regarding packaging. This goes in line with Nestle's strategy to tackle plastic pollution. In May 2020, the companies, Logitech, and other industry partners committed to providing CHF 5 million over ten years to support sustainable packaging materials research.
Further, Owing to the spread of COVID-19, the market is expected to witness significant growth. Due to the pandemic, customers have shifted towards online retail as well as panic stocking, which led to an increased demand for essential food items such as milk, baby food, and vegetables.
Moreover, the concerns regarding food hygiene due to Covid-19 have been increasing the demand for aseptic packaging. In the coming years, the customers are expected to prefer better packaging to prevent themselves from such diseases, which would compel the vendors to think on the lines of sustainable aseptic packaging.
Europe Aseptic Packaging Market Trends
Increasing Demand for Longer Shelf Life of Products
Consumers have been demanding products with extended shelf life and easier usage. This has necessitated the companies to develop alternate packaging solutions. Shelf life has been an important aspect of the product. With companies looking to expand their product offerings with less dependency on sophisticated cold storage chains, producing packages that provide longer shelf life has become imperative.
The shelf life can be increased by protecting the products from potential deteriorating agents, such as oxygen, moisture, and microbes. In order to protect their products, companies need a packaging solution that can achieve the same and is also cost-effective. Reducing wastage throughout the food supply chain is likely to become a crucial activity in order to reduce the environmental impact of agriculture and to serve the increasing food demand. Therefore, investing in efficient, low-cost, and sustainable processing and packaging solutions to increase the shelf life of products (especially dairy, baby food, and nutraceuticals) is a viable solution, thus augmenting the requirement of aseptic packaging.
Changing lifestyles and the consequent dependence of consumers on processed, packaged, and precooked food is increasing the demand for aseptic packaging solutions. The advent of the supermarket culture has also altered the landscape of shopping and has increased the need for packaging, especially in food and beverage products. The altering lifestyle of people has resulted in the shift from home-cooked to ready-to-eat products. In addition to this ease of use, these products should also be packaged in such a way to ensure they are fresh and uncontaminated.
Food packaging has no longer just a passive role in protecting and marketing a food product. The emphasis on the decrease of the use of preservatives is also a driving factor for the use of aseptic packaging as aseptic food preservation methods enable processed food to be kept for a longer period of time without preservatives as long as they are not opened.
Moreover, with the growing population in the region, the production of milk is increasing as cow milk is a part of the daily diet. For instance, according to Food and Agriculture Policy Research Institute, the production of cow milk in the European Union in 2020 accounted for 157,500 thousand metric tons compared to 155,200 thousand metric tons in 2019. This demands a longer shelf life of up to 6 months, and aseptic packaging is of high use as the packaging is sterilized prior to the fillion with UHT-treated milk.
Pharmaceutical sector is expected to higher witness growth during the forecast
Prefillable syringes overcome disadvantages of parenteral drug delivery, such as lack of convenience, affordability, accuracy, sterility, and safety. These syringes enable easy management of chronic diseases, such as Diabetes and Rheumatoid Arthritis, which is expected to boost the use of auto-injectors and pen injectors over the forecast period. Thus, the growing prevalence of Diabetes and other chronic diseases in the European region is expected to fuel the market demand over the forecast period.
Prefilled syringes are emerging as one of the fastest-growing choices for unit dose medication as the pharmaceutical industry seeks new and more convenient drug delivery methods. Also, Pharmaceutical companies are minimizing drug waste and increasing product life span, while patients are able to self-administer injectable drugs at their homes instead of the hospital.
According to Public Health England, the distribution of people registered with type 2 diabetes in England (in 2020) by age accounted for 4.1% (40 and under), 43.1%(age 40-64), 37.8% (for age 65-79) and 15.1% (for age over 80%). Thus, increasing growth of the insulin market is expected to drive the prefillable syringes market that would further aid the growth of the Aseptic Packaging Market.
Around 80% of the vials and ampoules are made from glass, owing to their suitability with varied drug combinations, but they face challenges like delamination, breakage, etc. Alternative plastic vials, like Cycle Olefin Polymer (COP) and Cycle Olefin Co-Polymer (COC) formats, are likely to gain significant market share over the next five years. Major players, such as Schott and Gerresheimer, possess experience in COC for pharmaceutical applications. Such developments are driving the need for aseptic packaging in the region.
Furthermore, the use of innovative technologies in ampoules, such as radio frequency identification tags (RFID), deployed with a seal applied outside the packaging, is growing owing to the potential to provide individual security throughout supply chains. All these are expected to drive the aseptic packaging market in the vials and ampoules segment in the region.
Europe Aseptic Packaging Industry Overview
The Europe Aseptic Packaging Market is highly competitive as there are multiple vendors operating in the domestic and international markets. The market appears to be moderately concentrated, with the players adopting various strategies such as product innovation, mergers, and acquisitions, among others, primarily to expand their reach and stay competitive in the market. Some of the major players in the market are Schott AG, DS Smith Plc, Tetra Pak International, among others.
Jun 2020 - Greatview Aseptic Packaging, one of the largest suppliers of roll-fed packaging material for Tetra Pak aseptic filling machines, was established as a blank-fed producer, supplying sleeves compatible with SIG Combibloc filling machines.
Jun 2020 - Ecolean's lightweight packaging solutions became part of HelloFresh's meal kits, offering customers a more sustainable and convenient packaging option. The companies aim to strengthen their commitment to sustainability. The Ecolean packages have been included in meal kits that have been distributed in Germany and Austria since April 2020, with Denmark and Sweden to follow.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Opportunities in the MEA Aseptic packaging market
4.5 Assessment of COVID-19 impact on the industry
4.6 Technology Snapshot
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Demand to Reduce Cost of Cold Chain Logistics
5.1.2 Increasing Demand for Longer Shelf Life of Products
5.2 Market Challenges
5.2.1 Concerns over Environment and Recycling
5.2.2 Manufacturing Complications( for example increasing cost of raw materials) & Lower ROI