프랑스의 유리 포장 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
France Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1639535
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
프랑스의 유리 포장 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 3.29%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
프랑스는 유럽 연합의 주요 음료 생산국으로, 다양한 토착 알코올 형태와 그에 적합한 프리미엄 포장 솔루션(주로 샴페인과 코냑)을 개발하는 데 도움이 되는 광범위한 재배 환경을 갖추고 있습니다.
프랑스 유리 산업은 특히 분류, 적재, 하역이 기계화되어 있는 저온 작업 부문에서 기계화율을 높이기 위해 노력했습니다. 몇몇 작업은 아웃소싱되었습니다. 남은 분야는 유리 성형 및 성형과 같은 가장 기술적인 부분만 남았습니다. 프랑스는 전국적으로 유명한 유리 공예가들이 많이 활동하고 있습니다.
그러나 독일과 프랑스는 병이나 병과 같은 유리 포장재를 계속 유통할 수 없습니다. 지난 40년 동안 대부분의 유리 보증금 시스템이 사라졌습니다. 이로 인해 다양한 최종 사용자 산업에서 플라스틱이 과도하게 사용되었습니다. 프랑스 정부는 최근 플라스틱을 재사용하는 대신 재활용하는 보증금 제도를 제안했습니다. 전문가들은 전 세계 플라스틱 재활용률이 25%에 머물러 있는 상황에서 이 제도는 결함이 있는 정책이라고 지적합니다. 정부는 시간이 지남에 따라 재활용에서 손실되는 플라스틱을 대체할 수 있는 종합적인 계획이 필요합니다.
그러나 우유 및 기타 식품과 같은 일상용품에 유리병을 더 많이 사용할 수 있는 기회를 창출할 수 있을 것으로 기대됩니다. 브루니 글라스 프랑스는 진 제조업체에 가벼운 유리병과 코냑용 무겁고 바닥이 두꺼운 유리병을 제공하고 있습니다.
프랑스의 유리 포장 시장 동향
음료 분야가 큰 시장 점유율을 차지할 전망
와인 포장에 유리병을 사용하는 추세는 프랑스 와인 애호가들 사이에서 여전히 지배적인 선택입니다. 새로운 형식의 부상은 전통적인 유리 포장에 약간의 도전을 제기하고 있습니다. 이 데이터는 프랑스 유리 산업 연맹과 프랑스 유리 협회가 2021년 4월과 5월 사이에 프랑스 전역의 와인 애호가 1,000명을 대상으로 실시한 최근 설문조사에서 입증되었습니다.
또한 프랑스 유리 산업 연맹은 2021년 5월 소셜 네트워크에서 시작된 #MyUniverre('유리'라는 뜻의 프랑스어) 캠페인과 같은 여러 캠페인에 참여했습니다. 이러한 캠페인은 카운티에서 연구된 시장 성장을 직접적으로 지원합니다.
게다가 OIV(국제포도와인기구)에 따르면 와인 생산량은 이탈리아가 어느 나라보다 많고 프랑스는 2위입니다. 유리의 특성은 와인의 특성에 적합하며 플라스틱과 금속과 비교할 수 없기 때문에 시장은 잠재적 성장을 반영합니다.
게다가 아이스티는 특정 지역에서 수요가 증가하고 있는 또 다른 인기 음료입니다. 예를 들어, 코카콜라가 소유한 푸제 티는 프랑스 시장과 네덜란드, 벨기에, 노르웨이, 스웨덴, 독일 등의 수출 시장을 위한 제품 개발을 지원하고 있습니다. CCEP는 Socx 공장의 새로운 유리병 생산 라인에 투자했습니다.
상당한 성장이 예상되는 퍼스널 케어 부문
프랑스는 화장품 산업 규모 면에서도 선도적인 국가 중 하나입니다. 유리는 최적의 제품 보존을 보장하고 재활용이 가능하기 때문에 화장품 포장에 가장 많이 사용되는 소재 중 하나입니다.
또한 유리는 차가운 소재이며 순수한 자연을 연상시키기 때문에 화장품 포장재로 선호됩니다. 묵직한 느낌은 고급스러운 느낌을 주며 화장품 업계에서 차별화 요소로 작용하는 경우가 많습니다.
한국은 세계적으로 인정받는 패션, 화장품 및 퍼스널 케어 브랜드의 본거지이며, 이로 인해 유리 패키징에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 예를 들어, ITA에서 제공하는 데이터에 따르면 프랑스에는 약 430개의 화장품 회사가 있으며 55,000명의 직원이 근무하고 있습니다. 마리오노, 로레알, 세포라, 더글라스, 노시베는 화장품 산업의 유통망에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 약국 및 백화점과 같은 대량 유통 부문도 중요한 역할을 합니다.
프랑스의 유리 포장 산업 개요
프랑스 유리 포장 시장은 지역 및 글로벌 업체가 많아 경쟁이 어느 정도 치열합니다. 그러나 유리의 특성과 음료, 화장품 및 기타 부문에 대한 유리의 이점으로 인해 유리 병, 용기, 바이알 및 앰플의 채택이 증가하고 있습니다. 플레이어들은 제품 혁신, 파트너십, 인수합병 등의 전략을 채택하여 시장 점유율을 높이고 시장을 더욱 주도하고 있습니다.
2022년 3월 : 코카콜라 유럽 태평양 파트너는 프랑스 호텔, 레스토랑, 카페를 대상으로 반환 가능한 유리병 프로그램을 확대했습니다. CCEP에 따르면 유리병은 최대 25회까지 리필할 수 있습니다. CCEP는 리필 가능한 새 유리병이 온실가스(GHG) 배출량을 3배나 줄인다고 밝혔으며, 이를 통해 2022년에 1,500만 개 이상의 일회용 유리병 생산을 줄일 수 있을 것으로 예상하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
가처분 소득 증가와 프리미엄 포장에의 통합
보다 좋은 솔루션을 제공하는 기술 향상
시장의 과제
대체 포장 솔루션과의 높은 경쟁
운영과 물류에 대한 우려
제6장 시장 세분화
제품별
병과 용기
병
바이알
주사기
앰플
기타 제품
업계별
음료
식품
화장품
의약품
기타 최종 사용자 업계별
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Ardagh Packaging Group PLC
Owens-illinois Inc.
Sonoco Products Company
Verallia Packaging SAS
Gerresheimer AG
APG Europe
Bormioli Pharma SpA
Saver Glass Inc.
Stolzle Glass Group(CAG Holding GmbH)
Quadpack Industries SA
SGD Pharma
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
HBR
영문 목차
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The France Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.29% during the forecast period.
Key Highlights
France is a dominant beverage producer in the European Union, with an extensively cultivated environment aiding the development of different indigenous alcohol forms and their appropriate premium packaging solutions, primarily champagne and cognac.
The French glass industry labored through increasing mechanization, particularly in the cold operations section, where sorting, loading, and unloading are mechanized. Several operations have been outsourced. Remnant areas only include the most technical additions, such as glass forming and molding. France benefits from many recognized glass artists present throughout the country.
However, Germany and France cannot keep glass packaging materials, like bottles and jars, in circulation. Over the last 40 years, it lost most of its glass deposit systems. It led to an overuse of plastics in various end-user industries. The French Government recently proposed a deposit system to recycle plastic instead of reusing it. According to experts, this is a flawed policy, as the global recycling of plastics stalled at 25%. The government needs a comprehensive plan to replace the plastics lost in recycling over time.
It, however, is expected to create opportunities for enhanced use of glass bottles for daily-use products, such as milk and other food items. Bruni Glass France is offering lighter glass bottles to gin manufacturers and heavier and thick-bottomed glass bottles for cognac.
France Glass Packaging Market Trends
Beverages Segment is Expected to Hold a Significant Market Share
The trend of using glass bottles for wine packaging remained the dominant choice amongst wine lovers in France. The rise of new formats poses a little challenge for traditional glass packaging. The data is substantiated by a recent survey made between April and May 2021 by the Federation of Glass Industries and France's glass association, with the participation of 1,000 wine lovers across the country.
The French Glass Industry Federation also engaged in several campaigns, like the #MyUniverre ('verre' meaning 'glass' in French) campaign launched on social networks in May 2021. Such campaigns directly support the studied market growth in the county.
Further, according to the OIV (The International Organization of Vine and Wine (OIV)), Italy is the leading producer of wine than any country, and France comes in the second spot. As the properties of glass are well suited to the nature of wine, unmatched by plastic or even metals, the market reflects a potential growth.
Further, iced tea is another popular beverage that is witnessing demand from specific regions in the market. For instance, Coke-owned Fuze Tea supports its product development for the French market and export markets, such as the Netherlands, Belgium, Norway, Sweden, and Germany. CCEP invested in a new glass bottle production line at its Socx plant.
Personal Care Segment Expected to Witness Significant Growth
France is also among the leading countries in terms of the size of the cosmetics industry. Glass is one of the most used materials in cosmetics packaging, as the material guarantees optimum product preservation and is also recyclable.
Additionally, Glass is preferred for cosmetics packaging because it's a cold material and appeals to pure nature. The sensation of heaviness drives a feeling of quality which often act as a differentiating factor in the cosmetics industry.
The country is home to some of the globally recognized fashion, cosmetics, and personal care brands which is driving the demand for glass packaging in the country. For instance, according to data provided by ITA, there are approximately 430 cosmetics companies in France with 55,000 employees. Marionnaud, L'Oreal, Sephora, Douglas, and Nocibe are vital players in the cosmetic industry's distribution network. The mass distribution sectors, such as pharmacies and department stores, also play a significant role.
France Glass Packaging Industry Overview
The French glass packaging market is moderately competitive, with many regional and global players. However, the properties of glass and its benefits to beverages, cosmetics, and other sectors are leading to the increased adoption of glass bottles, containers, vials, and ampoules. Players adopt strategies, such as product innovation, partnerships, mergers, and acquisitions, to increase their market shares and further drive the market.
March 2022 - Coca-Cola Europacific Partnersexpanded the returnable glass bottle program for French hotels, restaurants, and cafes. The glass bottles are refillable up to 25 times, according to CCEP. With CCEP stating that the new refillable bottle includes three times fewer greenhouse gas (GHG) emissions, it is estimated that this will prevent the production of more than 15 million single-use glass bottles in 2022.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Higher Disposable Income and Integration in Premium Packaging