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한글목차
POS 단말기 시장 규모는 2025년 1,089억 4,000만 달러, 2030년 1,651억 7,000만 달러로 추정되며, 예측기간(2025-2030년)중 CAGR은 8.68%에 달할 것으로 예측되고 있습니다.
POS 단말 시장은 투자 수익률(ROI)의 향상과 접근의 용이성으로 지난 몇 년간 큰 성장을 이루고 있습니다. 소매, 접객, 운송, 은행 등 다양한 산업의 비즈니스의 핵심 요소에서 거래를 촉진하는 POS 단말 시스템은 수년간 중소기업과 대기업에서 중요성을 늘리고 있습니다.
주요 하이라이트
POS 터미널 시스템은 트랜잭션 지향 터미널/디바이스에서 기업의 재무 솔루션 및 CRM과 통합하는 시스템으로 진화해 왔습니다. 이러한 진화로 최종 사용자는 비즈니스 인텔리전스(BI)를 활용하여 수익 흐름과 재고를 더 잘 관리할 수 있게 되었습니다. 정확한 거래, 유지 보수 비용 절감, 실시간 재고 관리는 POS 시스템의 중요한 이점입니다. 고급 POS 시스템이 제공하는 몇 가지 기능적 이점으로 기업은 기존의 과금 소프트웨어를 POS 시스템으로 대체하여 POS 시스템 시장의 성장을 보장합니다.
최신 POS 단말기는 도입, 설정, 전력 소비, 장기간의 유지 보수 비용을 줄이고 소유 비용으로 이어집니다. 일부 공급업체는 저전력 및 터치스크린 디스플레이와 같은 특성을 갖춘 모듈형 POS 단말기를 제공하여 소유 비용 절감에 기여하고 있습니다. Aures Technologies, Sharp Electronics 및 기타 많은 기업들이 운영을 개선하고 고장 및 터치 스크린 디스플레이를 줄이는 데 도움이 되는 견고한 프로세서를 갖춘 고정식 POS 솔루션을 제공합니다. 단말기의 가동 부품을 최소화하기 위해 Aures가 제공하는 POS 솔루션에는 팬리스 온도 제어가 탑재되어 있습니다.
게다가 COVID-19의 대유행은 소비자의 쇼핑 방식을 크게 바꾸어 여러 시장에 영향을 미치고 있습니다. COVID-19의 대유행으로 소매 업계는 극적인 변화를 목격했습니다. 세계 소비자 중 일부는 가상 상담, 비접촉식 결제, 커브사이드 픽업, 소셜 커머스(여러 소셜 미디어 사이트를 통한 쇼핑 포함) 등 다양한 판매 방법의 사용을 늘리고 있습니다. 이러한 동향은 세계의 POS 단말 수요에 영향을 미치고 있습니다.
그러나 중요한 정보가 사용되기 때문에 보안은 POS 시장 성장에 여전히 어려움을 겪고 있습니다. POS 단말기는 네트워크와 인터넷에 연결되어 있기 때문에 다른 안전하지 않은 기계와 마찬가지로 액세스 작업에 대한 공격을 받기 쉽습니다. 단말기가 다른 네트워크와 통신하는 방법은 공격자가 Track2 및 PIN 정보를 포함하는 암호화되지 않은 카드 데이터에 액세스할 수 있음을 의미하며 결제 카드 도용 및 복제에 사용할 수 있습니다.
판매 시점 정보 관리(POS) 단말 시장 동향
하드웨어 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지
하드웨어 구성 요소의 범위는 주로 추가 트랜잭션 기능을 갖춘 통합 POS 시스템과 독립형 POS 터미널(트랜잭션 인에이블먼트 유닛)으로 구성됩니다. 레거시 하드웨어의 대부분은 일반적으로 모듈식이었지만, 올인원 유닛의 등장에 의해 결제 단말, 스캐너, 프린터를 내장한 고정 유닛이나 휴대용 POS 타블렛 시장 전개가 가능하게 되었습니다.
일부 국가에서는 신용카드와 직불카드가 결제 단말기에서만 처리됩니다. 이 전통 덕분에 일반 상점에서는 카운터가 단말로 대체되었습니다. 보안 대책이 최종 사용자나 개발자에 의존하는 POS 시스템을 통해 지불 카드가 처리되는 경우와는 달리, 신용 카드나 직불 카드 데이터는 해커에 상대적으로 취약하지 않다는 사실이 이 수요를 더욱 뒷받침하고 있습니다.
몇 가지 보안 위협이 있기 때문에 시장을 위해 제조되는 대부분의 새로운 하드웨어는 더 부드러운 거래를 가능하게하도록 설계되었습니다. 그러나 팬데믹(세계적 대유행)에 의해 강제적으로 거리를 두게 되어, 전용 인증 기능을 갖춘 비접촉형 결제의 개발에 박차가 가해졌습니다. 카메라와 지문 센서를 추가하면 더 큰 크기가 필요합니다. 그러나 마이크로 일렉트로닉스의 추구에 의해 소형화를 가능하게 하는 업계의 개발에도 대항하고 있습니다. 예를 들어 VisionLabs는 Visa PayWave와 Mastercard Contactless 인증을 받은 LUNA POS 단말기를 발표했습니다. 얼굴 인증에 대한 대안으로 NFC, RFID, 칩, 자기 스트라이프 카드 거래도 지원됩니다.
슈퍼마켓 소매업체의 세계 성장은 mPOS 솔루션 수요를 촉진하고 있습니다. Visa의 거래 데이터는 성숙한 전자상거래 시장과 신흥 전자상거래 시장 모두에 비해 여러 국가가 평균 거래 규모에서 건전한 리드를 유지하고 있음을 보여 주며, 이 관찰을 더욱 뒷받침하고 있습니다.
유행 기간 동안 온라인 마켓플레이스가 쇼핑 경험을 지배했기 때문에 전자상거래도 더 많은 관심을 얻기 시작했습니다. Shopify는 뉴질랜드에서 Shopify Point of Sale(POS)와 Shopify Payments를 통합하여 대면 거래를 위한 소매 하드웨어를 출시했습니다. 이 기계는 소매업체가 완전한 모바일 POS와 각 하드웨어에서 거래를 처리하고 다양한 지불 방법을 수락 할 수있게 해주는 전용 기계였습니다.
현저한 성장을 이루는 아시아태평양
아시아태평양은 기술 도입의 최전선에 있으며 POS 단말기 시장 성장에도 영향을 미치고 있습니다. 각국에서의 현금없는 결제의 융성도 시장에 새로운 기회를 낳는 요인이 되고 있습니다.
또, POS 결제에 있어서의 신용카드나 직불카드의 이용도, POS 단말의 요구를 높이는 요인이 되고 있습니다. 또한, 이 지역의 벤더에 의한 기술 혁신, 전략적 파트너십, M&A를 통한 투자가 이 지역 시장 성장을 가속하고 있습니다. 인도준비은행에 따르면 인도에서는 최근 470만대 이상의 POS 단말기가 설치되었습니다. POS 단말기는 레스토랑, 식료품점, 주유소, 주유소 등 비즈니스 분야에서 꾸준히 성장하고 있습니다.
이와 마찬가지로 최근 PCI 인증 결제 소프트웨어 솔루션으로 유명한 MYPINPAD는 결제 솔루션 제공업체인 SPECTRA Technologies 및 홍콩의 주요 결제 단말기 제조업체와 공동으로 홍콩의 소규모 영업 상점 고객 경험을 향상시키는 스마트 디바이스용 소프트웨어 기반 비접촉 결제 솔루션을 발표했습니다. Mastercard는 또한 양사와 제휴하여 새로운 SoePay 솔루션을 발표하고 Mastercard Tap on Phone의 수용 네트워크를 더욱 확대했습니다.
또한 이 지역의 전자상거래 성장도 POS 단말 시장에 새로운 기회를 제공합니다. Reprise와 Google의 최근 조사에 따르면 '달에 몇 번' 온라인 쇼핑 사용자는 오프라인 사용자를 42% 이상 31%, '수개월에 한 번' 온라인 쇼핑 사용자는 오프라인 사용자를 66% 웃돌고 있습니다. 또한 조사에 따르면 이 지역은 5배나 도약하고 있으며 이미 2025년 예측을 달성하고 있습니다.(n=13,000).
판매 시점 정보 관리(POS) 단말 산업 개요
판매 시점 정보 관리(POS) 단말 시장은 다음과 같은 수많은 기업이 존재하고 현저하게 단편화되고 있습니다. iMetrics Pte Ltd, Samsung Electronics, Panasonic Corporation, Casio Computer, NEC Corporation, PAX Technology. 또한, 이 기업들은 거액의 자금을 R&D 활동에 투자해 혁신적인 지불 기술을 시장에 소개하려 하고 있습니다. 몇몇 국가에서의 엄격한 정부 규제와 정책은 시장을 더 매력적이고 경쟁적으로 만들 것입니다.
2024년 6월 - Newland NPT는 최신 무인 결제 솔루션을 발표했습니다. 이 제품은 키오스크, 주차장, EV 충전소에서의 전개에 특화된 U2000 모듈식 결제 단말기를 특징으로 합니다. 이를 보완하는 X800은 종합적인 무선 POS 시스템으로 두드러집니다. X800은 중소기업을 위해 설계되었으며 원활한 결제, 비즈니스 효율성 및 고객 만족도를 높일 수 있습니다.
2023년 12월 - 하이테크 기업인 Qashier는 세계적으로 유명한 온라인 패션 라이프스타일 소매업체인 SHEIN과 제휴했습니다. 이 협업은 SHEIN Holiday Pop-up에서 소개되었으며 기술과 패션의 원활한 융합을 강조했습니다. Qashier의 최첨단 POS 및 결제 솔루션은 모든 참가자의 소매 경험을 현저하게 향상시켰습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
COVID-19가 POS 단말 시장에 미치는 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
소매업에 있어서의 POS 단말의 채용 확대
클라우드 기반 플랫폼 채용 증가
시장의 과제
데이터 보안에 대한 우려
하드웨어에 의한 문제
제6장 시장 세분화
컴포넌트별
하드웨어
소프트웨어
서비스
유형별
고정 POS 단말
모바일/휴대용 POS 단말
최종 사용자 산업별
엔터테인먼트
접객
헬스케어
소매
기타 최종 사용자 산업
지역별
북미
유럽
아시아
호주 및 뉴질랜드
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
iMetrics Pte Ltd
Samsung Electronics Co. Ltd
Ingenico SA
VeriFone System Inc.
Micros Retail Systems Inc.(Oracle)
HP Development Company LP
Panasonic Corporation
Bindo Labs Inc.
NEC Corporation
PAX Technology
Casio Computer Co. Ltd
NCR Corporation
Newland Payment Technology
NEXGO(Shenzhen Xinguodu Technology Co. Ltd.)
Toshiba Global Commerce Solutions
Fujitsu Ltd
Qashier PTE Ltd
Diebold Nixdorf
NCR Corporation
Cow Hills Retail BV
Ctac NV
Agilysys Inc.
GK Software SE
Infor Inc.
Aptos Inc.
PCMS Group Ltd
Cegid Group
Toshiba Tec Corporation
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
JHS
영문 목차
영문목차
The POS Terminal Market size is estimated at USD 108.94 billion in 2025, and is expected to reach USD 165.17 billion by 2030, at a CAGR of 8.68% during the forecast period (2025-2030).
The POS terminal market has witnessed significant growth over the past few years, owing to its ability to offer an increased return on investment (ROI) and ease of access. POS terminal systems that facilitate transactions from the central component of businesses across industries, like retail, hospitality, transportation, and banking, have gained importance in small and big-sized companies over the years.
Key Highlights
POS terminal systems have evolved from transaction-oriented terminals/devices to systems that integrate with the company's financial solutions and CRM. The evolution has empowered end-users with business intelligence (BI) to better manage their revenue streams and inventory. Accurate transactions, lower maintenance costs, and real-time inventory are critical advantages of point-of-sale systems. With the several functional benefits that the advanced point-of-sale systems offer, companies have replaced traditional billing software with POS systems, thus securing the growth of the point-of-sale (POS) systems market.
Modern POS terminals reduce the cost of deployment, setup, power consumption, and maintenance over time, leading to the cost of ownership. Several vendors offer modular point-of-sale terminals with attributes such as low power consumption and touchscreen displays, which helps reduce ownership costs. Companies such as Aures Technologies, Sharp Electronics, and many others offer fixed point-of-sale solutions with robust processors that help improve operations and reduce failures and touchscreen displays. To minimize the several number of moving parts in the terminal, the point-of-sale solution offered by Aures comes with fanless temperature control.
Further, the COVID-19 pandemic has significantly transformed how consumers shop, affecting several market verticals. The retail industry witnessed a drastic difference due to the COVID-19 pandemic. Several consumers globally have also increased the use of various sales methods, such as virtual consultations, contactless payment, curbside pickup, and social commerce, which includes shopping through several social media sites. Such trends have affected the demand for point-of-sale (POS) terminals globally.
However, security remains a challenge for the point-of-sales market's growth due to the usage of critical information. POS terminals are connected to the network and the internet, making them vulnerable to attacks for access manipulation as is the case with any other insecure machine. The way the terminal communicates with the rest of the network means attackers could access unencrypted card data, including Track2 and PIN information that can be used to steal and clone payment cards.
Point of Sale (POS) Terminal Market Trends
Hardware Segment to Account for the Largest Market Share
The scope of hardware components primarily constitutes an integrated POS system that features additional transactional capabilities and standalone POS terminals (transaction enablement units). While a lot of legacy hardware has typically been modular, the advent of All-In-One units has allowed for the deployment of fixed units and portable POS tablets in the market that feature built-in payment terminals, scanners, and printers.
In some countries, credit and debit cards are only processed via payment terminals, owing to a belief that physical attributes offer reliability. This tradition has allowed counters to be overridden with terminals in stores typically. The demand is further supported by the fact that credit and debit card data is comparatively less vulnerable to hackers, unlike when payment cards are processed through a POS system where the security measures depend on end-users and developers.
Due to several security threats, most new hardware manufactured for the market is designed to enable smoother transactions. However, the forced distancing due to the pandemic has spurred the development of contactless payments with dedicated authentication features. The addition of cameras and fingerprint sensors is pushing for larger form sizes. Still, it is also being countered by industry developments that allow manufacturers to go smaller in the hunt for microelectronics. For instance, VisionLabs announced the LUNA POS terminal, a terminal certified by Visa PayWave, and Mastercard Contactless designed to permit transactions from both traditional credit card transactions and contactless face biometrics. NFC, RFID, chip, and magnetic stripe card transactions are also supported as alternatives to facial authentication.
The growth of supermarket retailers globally has fueled the demand for mPOS solutions. Visa transaction data further supported the observation, showing that several countries continue to maintain a healthy lead in average transaction size compared to both mature and emerging e-commerce markets.
As online marketplaces took over the shopping experience during the pandemic, e-commerce also began to demand more interest. Shopify launched integrated retail hardware for Shopify Point of Sale (POS) and Shopify Payments for in-person transactions in New Zealand. The machine was dedicated to allowing retailers to process transactions and accept various payment methods with a fully mobile POS and respective hardware.
Asia Pacific to Witness Significant Growth
Asia Pacific is a region at the forefront of technology adoption, which is also influencing the market growth for POS terminals. The prominence of cashless payments in different countries is also a factor that creates new opportunities for the market.
The usage of credit and debit cards in point-of-sale payments is also a factor that is driving the need for POS terminals. Further, investments by vendors in the region through innovation, strategic partnerships, and mergers and acquisitions are driving market growth in the region. According to the Reserve Bank of India, there were more than 4.7 million PoS terminals recently in India. PoS terminals saw steady growth in business sectors like restaurants, grocery shops, and gas and fuel stations.
Along similar lines, recently, MYPINPAD, a prominent player in PCI-certified payments software solutions, together with a payment solution provider, SPECTRA Technologies, and Hong Kong's leading payment terminal manufacturer, announced the launch of a software-based contactless payments solution for smart devices that enhances customer experience for small and micro-merchants in Hong Kong. Mastercard also partnered with both companies to launch the new SoePay solution to expand the Mastercard Tap on Phone acceptance network further.
Moreover, the growth in e-commerce in the region also presents new opportunities for the POS terminals market. According to a recent study by Reprise and Google, a 'few times a month' online shoppers are now outpacing their offline counterparts by 42% vs. 31% and those who shop online 'once every few months' leapfrog offline shoppers by 66%. Also, according to the study, the region has leapfrogged as much as five times, already meeting projections for 2025. (n=13,000).
Point of Sale (POS) Terminal Industry Overview
The Point of Sale Terminal Market is significantly fragmented with the presence of a large number of players such as iMetrics Pte Ltd, Samsung Electronics Co. Ltd, Panasonic Corporation, Casio Computer Co. Ltd, NEC Corporation, PAX Technology, and many more. Moreover, these players are investing large amounts of money in R&D activities to introduce innovative payment technologies in the market. Strict government regulations and policies in several countries will drive the market, making it more attractive and competitive.
June 2024 - Newland NPT unveiled its newest unattended payment solution. This offering features the U2000 modular payment terminal, specifically crafted for deployment in kiosks, car parks, and EV charging stations. Complementing this, the X800 stands out as a comprehensive wireless POS system. It's tailored to empower small and medium enterprises, facilitating seamless payments, operational efficiency, and enriched customer engagement.
December 2023 - Qashier, a tech company, teamed up with SHEIN, a prominent global online fashion and lifestyle retailer. This collaboration was highlighted at the SHEIN Holiday Pop-up, underscoring the seamless integration of technology and fashion. Qashier's cutting-edge POS and payment solutions notably elevated the retail experience for all attendees.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Point of Sale (POS) Terminal Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Adoption of POS Terminals in the Retail Sector