전기자동차 배터리 음극 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Electric Vehicle Battery Anode - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1636258
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
전기자동차 배터리 음극 시장 규모는 2025년 60억 8,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 12.54%의 CAGR로 2030년에는 109억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
중기적으로는 전기자동차 수요 증가와 정부 지원책 등의 요인이 예측 기간 동안 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
반면, 흑연과 같은 음극 재료와 관련된 기술적 과제는 예측 기간 동안 시장 성장을 저해할 것으로 예상됩니다.
그러나 기술 혁신과 지속가능한 재료의 개발은 향후 몇 년 동안 시장에 큰 기회를 가져다 줄 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 이 지역의 여러 국가에서 전기자동차 보급률이 높아지면서 시장을 독점할 것으로 추정됩니다.
전기자동차 배터리 음극 시장 동향
시장을 지배하는 리튬이온 배터리 부문
리튬이온 배터리 부문은 전기자동차의 성능과 효율성에 있어 중요한 역할을 하고 있습니다. 전기자동차에 대한 수요가 급증함에 따라 고성능 리튬이온 배터리의 필요성이 대두되고 있습니다. 높은 에너지 밀도, 긴 사이클 수명, 상대적으로 낮은 자체 방전율로 알려진 리튬이온 배터리는 특히 음극 설계에서 전기자동차 생태계에 없어서는 안 될 부품입니다.
리튬이온 배터리 부문에 영향을 미치는 중요한 트렌드 중 하나는 리튬이온 배터리의 가격 하락으로, 2023년 리튬이온 배터리의 평균 가격은 1kWh당 약 139달러로 2013년에 비해 82% 하락할 것으로 예상됩니다. 약 139달러까지 하락하여 2013년 이후 82% 이상 하락할 것으로 예상됩니다.
이러한 지속적인 비용 하락은 앞으로도 계속될 것으로 예상되며, 2025년에는 113달러/kWh 이하로 떨어지고, 2030년에는 80달러/kWh에 도달할 것으로 예상됩니다. 배터리 가격의 하락은 EV를 보다 저렴하게 만들고, 제조업체들이 배터리 성능을 향상시키는 첨단 음극 재료와 기술에 투자하도록 유도할 것입니다.
리튬이온 배터리의 음극은 주로 흑연으로 만들어지며, 우수한 전도성과 리튬 이온을 인터카레이트하는 능력으로 인해 선호되고 있습니다. 그러나 실리콘이나 실리콘을 기반으로 한 복합재료 등 에너지 저장 용량을 크게 향상시킬 수 있는 대체 재료에 대한 연구가 진행되고 있습니다. 이러한 신소재에 대한 노력은 EV 배터리의 고성능화 및 고효율화 요구가 한 요인으로 작용하고 있습니다.
세계 주요 개발도상국 정부는 전기자동차 보급을 지원하고 배터리 제조의 자립화를 추진하고 있으며, 배터리와 배터리 양극에 대한 수요를 더욱 높이고 있습니다.
예를 들어, 인도 정부는 2030년까지 이륜차와 삼륜차를 100% 전기자동차로 전환하고, 자동차 판매량의 30%를 전기자동차로 전환하는 것을 목표로 하고 있습니다.
더 깨끗한 교통수단을 찾는 소비자와 정부가 늘어남에 따라 전기자동차 생산량은 빠르게 증가하고 있습니다. 이러한 생산량 급증은 전기자동차 배터리, 나아가 음극을 포함한 그 부품에 대한 수요를 직접적으로 증가시킵니다.
또한 일부 국가는 국내외 기업들에게 전기자동차 배터리 생산에 대한 투자를 장려하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 5월 스웨덴의 배터리 제조업체인 Northvolt는 독일에 전기자동차 배터리 셀 공장을 건설하기 위해 수십억 유로를 투자할 계획을 발표했습니다. 이 회사는 이 공장에 약 88억 달러를 투자할 계획이며, 독일 정부는 약 5억 유로의 보조금을 지원할 것이라고 밝혔습니다.
전반적으로, 전기자동차 배터리 음극 시장의 리튬이온 배터리 부문은 기술 발전, 배터리 가격 하락, 지속가능성에 대한 관심 증가로 인해 빠르게 발전하고 있습니다.
아시아태평양이 시장을 장악할 전망
아시아태평양의 전기자동차(EV) 배터리 음극재 시장은 중국의 전기자동차 산업에서의 지배적 지위에 힘입어 괄목할 만한 성장세를 보이고 있습니다. 중국은 전기자동차 생산과 판매에서 선두를 달리고 있으며, 배터리 음극 공급망에서 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 전 세계 전기자동차 판매량은 2019년 106만 대에서 2023년 약 810만 대로 650% 이상 급증할 것으로 예상되며, 효율적이고 고용량의 배터리 음극에 대한 수요는 그 어느 때보다 두드러지게 증가하고 있습니다.
중국의 배터리 음극 생산능력의 적극적인 확대는 특히 주목할 만합니다. 일부 성에서는 생산량을 크게 늘리겠다는 야심찬 목표를 세우고 있습니다. 일부 성에서는 생산량을 늘리겠다는 야심찬 계획을 발표했습니다. 예를 들어, 구이저우성은 2025년까지 연간 80만 톤의 배터리 음극재 및 원료 소재 생산능력을 구축하는 것을 목표로 하고 있습니다. 마찬가지로, 강소 HSC 신소재는 2025년까지 연간 20만 톤의 음극재 생산시설을 완공할 예정입니다.
중국은 전기자동차 생산과 판매에서 세계 선두를 달리고 있으며, 배터리 전해액에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 국제에너지기구(IEA)에 따르면, 세계 전기자동차 판매량은 2019년 106만대에서 2023년 810만대로 증가하여 650% 이상의 성장세를 보이고 있으며, 전기자동차 도입에 대한 보조금과 장려금 등 정부의 강력한 지원이 이러한 추세를 가속화하고 있습니다.
또한 기업들은 배터리 재료 혁신의 최전선에 서 있습니다. 예를 들어, 2023년 10월 인도의 주요 배터리 재료 기업인 엡실론 어드밴스드 머티리얼즈(EAM)는 노스캐롤라이나주 브런즈윅 카운티에 6억 5,000만 달러 규모의 흑연 음극 제조 시설을 건설할 계획을 발표했습니다. 이 시설은 미국 전기자동차(EV) 배터리 시장에서 인도 기업의 최초이자 최대 규모의 투자로, 2030년까지 110만 대의 전기자동차 생산을 지원할 것으로 예상됩니다. 2024년 착공, 2026년 생산 개시, 2031년 본격 가동에 들어갈 예정입니다. 본격 가동 후에는 친환경 기술을 활용하여 고용량 음극재를 생산하고, 연간 5만 톤의 흑연 음극재 생산능력을 갖추게 됩니다.
따라서 위의 요인으로 인해 시장은 아시아태평양에서 수요를 창출할 것으로 예상됩니다.
전기자동차 배터리 음극 산업 개요
전기자동차 배터리 음극재 시장은 반통합형입니다. 주요 진출 기업(순서는 무관)으로는 Mitsubishi Chemical Group, BTR New Material Group, Shanshan Co., Targray Industries Inc, Nexeon Ltd. 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 범위
시장 정의
조사 가정
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 개요
소개
2029년까지 시장 규모와 수요 예측(단위 : 10억 달러)
최근 동향과 개발
정부 정책 및 규정
시장 역학
성장 촉진요인
전기자동차 수요 증가
정부 지원책
성장 억제요인
열화 등의 기술적 과제
공급망 분석
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 협상력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
투자 분석
제5장 시장 세분화
배터리 유형
리튬이온 배터리
납축배터리
기타 배터리 유형
배터리 재료 유형
흑연
실리콘
기타
지역
북미
미국
캐나다
기타 북미
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
터키
북유럽
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
말레이시아
베트남
태국
인도네시아
기타 아시아태평양
남미
브라질
아르헨티나
콜롬비아
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트
남아프리카공화국
이집트
카타르
나이지리아
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작투자, 제휴, 협정
주요 기업의 전략
기업 개요
Mitsubishi Chemical Group
BTR New Material Group Co. Ltd
Shanshan Co.
NEI Corporation
Sionic Energy
Targray Industries Inc.
Nexeon Ltd
LG Chem Ltd
Tokai Carbon Co. Ltd
Nippon Carbon Co. Ltd
시장 순위/점유율 분석
기타 저명한 기업 리스트
제7장 시장 기회와 향후 동향
지속가능한 재료 개발
ksm
영문 목차
영문목차
The Electric Vehicle Battery Anode Market size is estimated at USD 6.08 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.97 billion by 2030, at a CAGR of 12.54% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Over the medium term, factors such as the increasing demand for electric vehicles and supportive government initiatives are expected to drive the market during the forecast period.
On the other hand, technical challenges associated with anode materials like graphite are expected to hinder the market growth during the forecast period.
However, technological innovations and the development of sustainable materials are expected to provide significant opportunities for the market in the coming years.
Asia-Pacific is estimated to dominate the market due to the increasing adoption rate of electric vehicles across the various countries in the region.
Electric Vehicle Battery Anode Market Trends
The Lithium-Ion Batteries Segment to Dominate the Market
The lithium-ion batteries segment plays a crucial role in the performance and efficiency of electric vehicles. As the demand for electric vehicles continues to surge, the need for high-performance lithium-ion batteries has become more pronounced. Lithium-ion batteries, known for their high energy density, long cycle life, and relatively low self-discharge rates, are essential components in the EV ecosystem, particularly in their anode design.
One significant trend impacting the lithium-ion batteries segment is the declining price of lithium-ion batteries, which has made electric vehicles more accessible to a broader range of consumers. As of 2023, the average price of lithium-ion batteries dropped to around USD 139 per kWh, representing a decrease of over 82% since 2013.
This ongoing decline in costs is projected to continue, with estimates suggesting prices could fall below USD 113/kWh by 2025 and reach USD 80/kWh by 2030. The reduction in battery prices makes EVs more affordable and encourages manufacturers to invest in advanced anode materials and technologies that enhance battery performance.
Anodes in lithium-ion batteries are primarily made from graphite, favored for its excellent conductivity and ability to intercalate lithium ions. However, there is ongoing research into alternative materials, such as silicon and silicon-based composites, which can significantly enhance energy storage capacity. The push toward these new materials is partly driven by the need for higher performance and efficiency in EV batteries, as manufacturers seek to increase driving range and reduce charging times for consumers.
The governments of the major developing countries globally have been supporting the increasing adoption of electric vehicles and making the country self-reliant for battery manufacturing, further creating the demand for batteries and battery anodes.
For example, the Indian government aims to transition two and three-wheelers to 100% electric vehicles and achieve 30% e-mobility in total automotive sales by 2030.
As more consumers and governments push for cleaner transportation, the production of EVs is rapidly increasing. This surge in production directly boosts the demand for EV batteries and, consequently, their components, including anodes.
Moreover, several countries encouraged domestic and international companies to invest in electric vehicle battery production. For instance, in May 2023, Northvolt, a Swedish battery manufacturer, announced plans to invest several billion euros in building an electric-vehicle battery cell plant in Germany. The company plans to invest approximately USD 8.8 billion in the plant, with the German government providing around half a billion euros in subsidies.
Overall, the lithium-ion battery segment of the electric vehicle battery anode market is evolving rapidly, driven by technological advancements, declining battery prices, and a growing emphasis on sustainability.
Asia-Pacific is Expected to Dominate the Market
The Asia-Pacific electric vehicle (EV) battery anode market is witnessing significant growth, primarily driven by China's dominant position in the EV industry. China leads in electric vehicle production and sales and plays a pivotal role in the battery anode supply chain. With global electric vehicle sales skyrocketing from 1.06 million in 2019 to approximately 8.1 million in 2023, a staggering increase of over 650%, the demand for efficient and high-capacity battery anodes has never been more pronounced.
China's aggressive expansion of battery anode production capacity is particularly noteworthy. Several provinces are setting ambitious targets to enhance their output significantly. Several provinces have announced ambitious plans to increase their production. For instance, Guizhou province aims to build 800,000 tons per year (t/yr) of battery anode and feedstock materials capacity by 2025. Similarly, Jiangsu HSC New Energy Materials is set to complete a 200,000 t/yr anode material production facility by 2025.
China leads the world in electric vehicle production and sales, contributing to a substantial demand for battery electrolytes. According to the International Energy Agency, global electric vehicle sales grew from 1,060,000 in 2019 to 8,100,000 in 2023, representing an increase of more than 650%. The country's strong government support, including subsidies and incentives for EV adoption, accelerates this trend.
Moreover, companies are at the forefront of battery material innovation. For instance, in October 2023, Epsilon Advanced Materials (EAM), India's leading battery materials company, announced plans to construct a USD 650 million graphite anode manufacturing facility in Brunswick County, North Carolina. This facility marks the first and largest investment by an Indian company in the US electric vehicle (EV) battery market. It is projected to support the production of 1.1 million electric vehicles by 2030. Construction is set to begin in 2024, with manufacturing expected to start in 2026 and full operational capacity reached by 2031. Once fully operational, the facility will utilize green technologies to produce high-capacity anode materials, with an annual production capacity of 50,000 tons of graphite anode.
Hence, owing to the above factors, the market is expected to create demand in Asia-Pacific.
Electric Vehicle Battery Anode Industry Overview
The electric vehicle battery anode market is semi-consolidated. Some of the major players (not in particular order) include Mitsubishi Chemical Group, BTR New Material Group Co. Ltd, Shanshan Co., Targray Industries Inc., and Nexeon Ltd.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2029
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.1.1 Increasing Demand of Electric Vehicles
4.5.1.2 Supportive Government Initiatives
4.5.2 Restraints
4.5.2.1 Technical Challenges like Degradation
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.8 Investment Analysis
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Battery Type
5.1.1 Lithium-ion Batteries
5.1.2 Lead-acid Batteries
5.1.3 Other Battery Types
5.2 Battery Material Type
5.2.1 Graphite
5.2.2 Silicon
5.2.3 Other Battery Material Types
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 France
5.3.2.3 United Kingdom
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Turkey
5.3.2.8 NORDIC
5.3.2.9 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Malaysia
5.3.3.6 Vietnam
5.3.3.7 Thailand
5.3.3.8 Indonesia
5.3.3.9 Rest of Asia Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Colombia
5.3.4.4 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 South Africa
5.3.5.4 Egypt
5.3.5.5 Qatar
5.3.5.6 Nigeria
5.3.5.7 Rest of Middle East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements