아시아태평양의 POS 단말기 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Asia Pacific POS Terminal - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1635398
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
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한글목차
아시아태평양의 POS 터미널 시장은 예측 기간 중 CAGR 8.4%를 기록할 전망
주요 하이라이트
세계 금융 사기 증가로 인해 정부 규제기관은 최근 수년간 결제 거래의 안전성을 강화하고 있습니다. 고객이 안전하고 신뢰할 수 있는 디지털 거래를 원하면서 안전한 결제 프로세스를 사용해야 할 필요성이 증가하고 있습니다. 따라서 이러한 규제기관은 POS 단말기 도입에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 세계 모빌리티 동향이 증가함에 따라 모바일 POS 단말기가 인기를 끌고 있습니다. 현금 없는 거래 기술의 등장으로 POS는 채택률이 증가하는 것을 목격하고 있습니다.
Google의 2021년 상반기 조사에 따르면 아시아태평양에서 '한 달에 몇 번' 정기적으로 온라인 쇼핑을 하는 사람이 오프라인 쇼핑을 하는 사람(42%)보다 '몇 달에 한 번' 온라인 쇼핑을 하는 사람(66%)이 오프라인 쇼핑을 하는 사람(31%)을 앞질렀습니다. 온라인 쇼핑을 '몇 달에 한 번' 하는 사람이 오프라인 쇼핑을 하는 사람보다 66% 더 많은 것으로 나타났습니다. 또한 이번 조사에 따르면 이 지역은 이미 2025년 예측치(n=1만 3,000명)를 5배나 뛰어넘어 이미 달성한 것으로 나타났습니다.
카드 사기는 빠르고 간편한 결제에 대한 고객의 요구가 높아짐에 따라 크게 진화하고 있습니다. 코로나바이러스 사태도 카드 사기의 폭발적인 증가에 박차를 가하고 있습니다. 판매시점관리(POS) 부정행위는 가맹점이 POS 데이터 보호를 위해 포인트 투 포인트 암호화(P2PE) 솔루션을 활용하지 않는 것이 주요 원인으로 꼽힙니다. 일부 가맹점은 POS 트랜잭션의 전송 레벨 암호화에 의존하고 있으며, POS 단말기에서 결제 프로세서로 이동하는 동안 카드 데이터가 암호화됩니다. 카드 데이터가 암호화되지 않아 보안 문제가 발생하여 거래에 위험 요소가 추가되고 있습니다.
다양한 기업이 사회적 거리두기 요구와 현금을 사용하지 않으려는 소비자의 선호에 부응하고 고객에게 터치 없는 대안을 제공하기 위해 비접촉식 결제 옵션을 도입하고 있습니다. 고객은 이러한 결제 방법 사용에 익숙해졌으며 더 많은 기업이 이러한 결제 방법을 제공할 것으로 기대합니다.
2021년 3월, 인도 국가결제공사(NPCI)는 SBI 페이먼트와 제휴하여 인도 가맹점을 위한 RuPay SoftPoS 솔루션을 발표했습니다. 이 솔루션은 NFC 지원 스마트폰을 소매점의 PoS 단말기로 전환하는 솔루션입니다. 이 솔루션을 통해 가맹점은 스마트폰의 간단한 탭 앤 페이 방식을 통해 최대 5,000루피까지 비접촉식 결제를 허용할 수 있습니다. 정부의 이러한 노력은 비접촉식 결제의 성장을 가속하고 있습니다.
또한 2021년 8월, BharatPe는 Axis Bank와 전략적 제휴를 맺고 Axis Bank는 BharatPe의 POS(Point of Sale) 사업인 BharatSwipe의 액퀴어링 뱅크 역할을 맡게 되었습니다. 이번 제휴를 통해 BharatPe는 Axis Bank가 제공하는 첨단 기술 플랫폼을 활용하여 가맹점 경험을 향상시킬 수 있게 되었습니다.
아시아태평양 POS 단말기 시장 동향
의료 부문이 시장 성장에 크게 기여
의료 산업은 POS 단말기의 채택이 두드러지게 나타나고 있습니다. 이 부문은 정부의 구상과 벤더의 활동 등 여러 가지 요인으로 인해 성장이 예상됩니다. 의료 산업에서 POS 단말기의 중요한 촉진요인 중 하나는 환자 정보 보호에 대한 수요입니다. 일본 후생노동성에 따르면 2021년 1월 현재 일본의 의료 사업자가 설립한 병원은 총 5,686개에 달할 전망입니다. 이 같은 엄청난 수의 병원이 결제 수단 연구 시장을 촉진할 것으로 보입니다.
전 세계에서 의료 부문의 디지털화가 빠르게 진행됨에 따라 전염병 관련 정보 처리, 결제 처리, 환자 정보 관리 등을 위한 최신 POS 단말기에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 또한 이 지역에 많은 의료 시설이 존재한다는 점도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 일본 후생노동성에 따르면 2021년에는 일본내 의료법인이 약 6,000개에 달할 것으로 예상되고 있습니다.
또한 COVID-19 대유행으로 인해 병원에서 현금 없는 결제 수용에 대한 수요가 증가하여 의료 산업에서 POS 단말기에 대한 수요를 자극하고 있으며, 2021년 9월 Mswipe는 인도 전역의 MSME의 디지털 결제 수용을 촉진하기 위해 67만 5, 000개의 POS와 110만 개의 QR 가맹점을 대상으로 e-RUPI의 본격적인 운영을 시작했습니다. Mswipe는 병원과 의료시설이 수혜자로부터 디지털 바우처를 받을 수 있도록 함으로써 병원과 의료시설이 COVID-19 예방접종을 받을 수 있도록 지원함으로써 COVID-19 예방접종을 촉진하고 있습니다.
또한 2021년 7월, Commercial Bank of Ceylon은 콜롬보의 DurdansHospital에 올인원 안드로이드 POS 단말기를 배치하여 고객이 편리하고 안전한 탭 앤 고(tap-and-go) 및 스캔 앤 페이(scan-and-pay) 결제를 할 수 있도록 지원했습니다. 수 있도록 했습니다. 이 새로운 단말기를 통해 DurdansHospital은 LANKAQR의 QR 기반 월렛 결제와 안전한 근거리무선통신(NFC) 기술을 하나의 단말기로 채택할 수 있으며, 비접촉식 결제 옵션을 통해 터치포인트를 최소화하여 고객에게 안전성을 제공할 수 있습니다. 제공할 수 있습니다.
또한 병원 전체 환자 수가 증가함에 따라 병원 급식 관리 회사는 객실내 식사 옵션에 대한 명성을 극복하기 위해 노력하고 있습니다. 이 지역에서는 병원의 양질의 푸드서비스가 건강과 치유 과정에 필수적이라는 사실이 계속 부각되면서 병원 POS의 현대화가 전면에 등장하고 있습니다.
현금 없는 결제가 시장 성장 견인
아시아태평양은 기술 도입의 최전선에 있는 지역으로 POS 단말기 시장의 성장에 영향을 미치고 있습니다. 또한 각국에서의 현금 없는 결제의 확산은 시장에 새로운 기회를 창출하는 요인으로 작용하고 있습니다.
Worldpay에 따르면 2021년 아시아태평양 POS 결제 수단 중 디지털 지갑 또는 모바일 지갑이 약 40%로 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 반면, 2021년 아시아태평양 POS 거래의 16%는 현금 결제였습니다.
South China Morning Post의 2022년 2월 보도에 따르면 중국의 소규모 민간 은행 2곳이 지난달 지폐와 동전 관련 서비스를 종료한다고 발표하면서 중국은 완전한 현금 없는 경제에 두 걸음 더 가까워졌다고 합니다. 베이징에 본사를 둔 중관촌은행은 2022년 4월에 창구 입출금 및 ATM 현금 서비스를 포함한 현금 서비스를 종료하고, 랴오닝의 NewUpBank of Liaoning은 2022년 3월에 현금 서비스를 종료할 예정입니다.
또한 이 지역의 정부 기관은 디지털 결제 솔루션을 강화하는 데 앞장서고 있습니다. 또한 Worldpay에 따르면 2021년 아시아태평양 POS 결제 중 디지털 지갑과 모바일 지갑이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상되며, 전체 거래의 40% 이상을 차지할 것으로 예상했습니다. 반면, 2021년 아시아태평양 POS 결제의 16%는 현금으로 이루어질 것으로 예상됩니다.
COVID-19의 확산으로 정부는 이동제한령(MCO)을 도입하여 말레이시아의 현금 없는 거래를 가속화했습니다. 예를 들어 GrabPayMalaysia의 현금 없는 거래는 약 1.7배 증가했습니다. 말레이시아 1위 은행인 메이뱅크(Maybank)는 자사의 전자지갑 MAE에 평소보다 2배 많은 사용자를 등록했습니다.
아시아태평양 POS 단말기 산업 개요
아시아태평양 POS 단말기 시장은 몇몇 대형 업체들이 존재하고 있으며, 시장 통합이 어느 정도 이루어지고 있습니다. 각 업체들은 시장 점유율을 확대하기 위해 전략적 제휴와 제품 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다. 최근 몇 가지 시장 개척 동향을 소개하고자 합니다.
2022년 3월 - Worldline 브랜드 Ingenico와 인도에서 가장 빠르게 성장하는 핀테크 기업 중 하나인 BharatPe는 최근 POS 기기 활용을 가속화하기 위한 5년간의 전략적 협약을 발표했습니다. 이번 협력의 일환으로 인제니코는 향후 12개월 동안 인도의 BharatPe 가맹점 네트워크에 10만 대의 Axium 시리즈 안드로이드 스마트 POS와 인제니코의 PPaaS(Payments Platform-as-a-Service)를 배포할 예정입니다. Axium DX8,000 안드로이드 기반 단말기와 PPaaS는 델리에 본사를 둔 유니콘 기업 BharatPe에 빠르게 확장되고 변화하는 시장 수요에 대응할 수 있는 기술 스택을 제공합니다.
2022년 3월 - 새로운 홀로그램 POS 시스템이 현재 일본 전역의 세븐일레븐 매장에서 테스트되고 있습니다. Toshiba Corp가 개발한 Digi POS 시스템은 터치스크린 인터페이스가 마치 고객 눈앞에 매달려 있는 듯한 인상을 주는데, 이는 셀프 계산대에 투사된 홀로그램 스크린을 통해 소비자가 비접촉식 결제를 할 수 있게 해줍니다. Neonode의 터치 센서 모듈 덕분에 홀로그램 디스플레이에 비춰지는 가상 터치스크린 그래픽과 상호 작용할 수 있습니다.
The Asia Pacific POS Terminal Market is expected to register a CAGR of 8.4% during the forecast period.
Key Highlights
The rising financial frauds worldwide have influenced the government regulatory bodies to secure payment transactions over the past few years. With customers demanding safe and reliable digital transactions, the need for using secure payment processes has increased. Therefore, these regulatory bodies have positively impacted the adoption of POS terminals. With the increasing mobility trends worldwide, mobile POS terminals are gaining traction. With the advent of cashless transactional technologies, POS has witnessed an increase in adoption rates.
The growth in e-commerce in the Asia Pacific region is also a factor that presents new opportunities for the POS terminals market. According to a study by Google conducted in the first half of 2021, in the region, regular 'a few times a month' online shoppers are now outpacing their offline counterparts by 42% vs. 31%, and those who shop online 'once every few months' leapfrog offline shoppers by 66%. Also, according to the study, the region has leapfrogged as much as five times, already meeting projections for 2025 (n=13,000).
Card fraud is evolving heavily, driven by increased customer demands for fast and easy payments. The coronavirus pandemic is also fueling explosive growth in card fraud activity. Point-of-Sale fraud is largely caused by merchants failing to leverage point-to-point encryption (P2PE) solutions to safeguard POS data. Several merchants depend on transmission-level encryption for POS transactions, where card data is encrypted while moving from the POS terminal to the payment processor. The lack of encryption of the card data drives security concerns and adds a risk factor in transactions.
Various businesses have deployed contactless payment options to offer customers touch-free alternatives in response to social distancing requirements and consumer preference for not using cash. As customers are becoming more used to using these payment options, they expect more firms to provide them with these options.
In March 2021, the National Payments Corporation of India (NPCI) partnered with SBI Payments to launch a RuPay SoftPoSsolution for Indian merchants. The solution turns NFC-enabled smartphones into PoSterminals for retailers. With the solution, merchants can accept contactless payments of up to INR 5000 through simple tap and pay mechanisms on smartphones. Such efforts by the government are also pushing the growth of contactless payment.
Also, in August 2021, BharatPe formed a strategic partnership with Axis Bank, under which the private lender will act as the acquiring bank for BharatPe's point of sale (PoS) business BharatSwipe. This partnership will help BharatPe enhance the merchant experience by leveraging the advanced technology platform Axis Bank offers.
APAC POS Terminal Market Trends
Healthcare Segment will Significantly Contribute to the Growth of Market
The healthcare industry is a prominent adopter of POS terminals. The segment is expected to grow due to several factors, such as government initiatives and vendor activities. The demand for securing information of patients is one of the significant drivers of POS terminals in the healthcare industry. According to MHLW (Japan), the overall number of hospitals established by medical businesses in Japan as of January 2021 was 5,686 facilities. Such a huge number of hospitals will drive the studied market for payment methods.
With the rapid digitization of the healthcare sector in different parts of the world, the need for modern POS terminals is also increasing to process pandemic-related information, payment processes, and manage patient information. Furthermore, the region's large presence of healthcare facilities has aided the market's growth. According to the Ministry of Health, Labour, and Welfare of Japan, there were medical corporations in Japan in 2021.
Furthermore, the Covid-19 pandemic has triggered the demand for acceptance of cashless payments at the hospitals, stimulating the demand for POS terminals in the healthcare industry. In September 2021, Mswipe went live with e-RUPI for all its 675 thousand POS and 1.1 million QR merchants to boost digital payment acceptance by MSMEs across India. Mswipehas powered hospitals and healthcare facilities to accept digital vouchers from beneficiaries, thereby increasing the vaccination drive against COVID-19.
Also, in July 2021, the Commercial Bank of Ceylon deployed all-in-one, Android-powered Point-of-Sale terminals to DurdansHospital in Colombo to enable customers to make convenient and secure tap-and-go and scan-and-pay payments. With these new devices, DurdansHospital can adopt QR-based wallet payments under LANKAQR and secure Near Field Communication (NFC) technology at its premises in a single device to offer safety to its customers in terms of minimizing touch points through contactless-payment options.
Furthermore, with the rise in the number of patients across the hospitals, hospital food service management companies are working to overcome their reputation of having in-room dining options. Modernization of hospital POS has come to the forefront in the region, as the light continues to shed on quality food service in hospitals as essential to the health and healing process.
Cashless Payment is Driving the Market Growth
Asia Pacific is a region that is at the forefront of technology adoption, which is influencing the growth of the market for POS terminals as well. The prominence of cashless payments in different countries is also a factor that is creating new opportunities for the market.
According to Worldpay, with almost 40% of payments in 2021, digital or mobile wallets held the biggest share of point-of-sale payment methods in the Asia-Pacific region. In contrast, 16% of point-of-sale transactions in the Asia-Pacific area in 2021 used cash payments.
According to the South China Morning Post report published in February 2022, China has taken two steps closer to a fully cashless economy after two small private Chinese banks announced last month that they would end services related to banknotes and coins. Beijing-based ZhongguancunBank will end cash services, including over-the-counter deposits and withdrawals and cash services on ATMs, in April 2022, while NewUpBank of Liaoning will end its cash services in March 2022.
Further, government bodies in the region are taking the initiative to enhance the digital payment solution. Moreover, according to Worldpay, In Asia-Pacific, digital or mobile wallets accounted for the biggest percentage of point-of-sale payment methods in 2021, with over 40% of transactions. Comparatively, in the Asia-Pacific area in 2021, 16% of point-of-sale payments were made in cash.
Due to the spread of the COVID-19 pandemic, the government introduced the Movement Control order (MCO), accelerating Malaysia's cashless push. For instance, GrabPayMalaysia's cashless transactions have grown by about 1.7 times. Maybank, the top Malaysian bank, has registered twice as many users as usual for its MAE e-wallet.
APAC POS Terminal Industry Overview
The Asia Pacific POS terminal market is moderately consolidated, with the presence of a few major companies. The companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:
March 2022 - Ingenico, a Worldline brand, and BharatPe, one of India's fastest-growing Fintech businesses, recently announced a five-year strategic agreement to accelerate the use of POS devices. As part of the collaboration, Ingenico will roll out 100,000 of its Axium line of Android Smart POS and PPaaS (Ingenico's Payments Platform as a Service) to the merchant network of BharatPe in India over the course of the following 12 months. Axium DX8000 Android-based terminals and PPaaS give BharatPe, the unicorn company based in Delhi, a technology stack that is intended to meet the demands of a quickly expanding and changing market.
March 2022 - A new holographic point-of-sale system is currently being tested in 7-Eleven stores around Japan. This device enables consumers to make contactless payments via a holographic screen that is projected from the self-checkout terminal. The Digi POS system, created by Toshiba, gives the impression that a touchscreen interface is suspended in front of a customer. The virtual touchscreen graphics that are shown on the holographic displays can be interacted with thanks to Neonode's Touch Sensor Modules.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assesment of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Adoption of Terminals by Small-size retailers and Quick service restaurants
5.1.2 Increasing Demand for Mobile POS Terminals and Wireless Communication Technology
5.2 Market Restrains
5.2.1 Data Security Concerns, Internet Connectivity Issues and Technical Hindrage
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Increase in Number of Cashlesss Transactions
5.4 Key Regulations and Complaince Standards of PoS Terminals