세계의 모바일 ID : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Global Mobile Identification - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1632102
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 모바일 ID 시장은 예측 기간 중 CAGR 8.9%를 기록할 전망
주요 하이라이트
모바일 ID의 기능은 생체인식 기술에 크게 의존하고 있습니다. 스마트폰 및 태블릿은 카메라와 마이크를 생체인식 소프트웨어의 도움으로 카메라나 마이크를 생체인식 센서로 변환하여 다단계 인증 장비로 사용할 수 있습니다. 모바일 ID 확인은 강력한 인증 요소에 의해 점점 더 많이 지원되고 있으며, 지문 센서와 얼굴 인증은 최신 스마트폰의 거의 일반적인 컴포넌트가 되었습니다.
소비자 시장과 수직 시장 모두 모바일 ID 기술을 채택하고 있습니다. 모바일 ID는 사용자의 개인 비밀번호를 대체하거나 병원에서 환자의 의료 기록을 보호하는 데 사용할 수 있으며, 금융 거래를 보다 편리하고 안전하게 할 수 있고, 법 집행 기관이 현장에서 수배자를 식별하고, 문을 열고, 환자에게 치료가 필요한 경우 의사에게 알릴 수 있습니다.
온디맨드 경제(ODE) 기업은 자금 조달, 인허가, 규정 준수, 직원과 고객 모두의 개인 안전 보안과 관련된 문제를 해결하기 위해 모바일 ID 스캔 및 검증으로 전환하고 있습니다. 이러한 즉각적인 신원 확인은 모바일, 빠르고, 사용하기 쉬운 플랫폼을 제공하는 시장 공급업체를 촉발하고 있습니다. 또한 더 빠른 신원 확인 결과를 얻기 위해 스마트/연결된 데이터베이스를 특징으로 합니다.
대기업의 경우, 모바일 신원 확인 솔루션을 구입하는 것이 더 쉽습니다. 그러나 중소기업의 경우, 예산 부족이 문제가 되며, ID 검증의 높은 초기 비용과 유지보수는 자본이 부족한 신생 기업에게는 어려운 문제입니다. 제한된 예산으로 인해 중소기업은 일반적으로 은행 수준의 기술 및 보안 솔루션에 대한 접근이 제한되어 있으며, 사이버 범죄자의 표적이 되기 쉽습니다.
모바일 인증 시장 동향
다요소 인증이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 전망
원격근무 및 하이브리드 근무의 확대로 인해 직장 및 일반 소비자들 사이에서 다단계 인증의 사용이 증가하고 있으며, 기업은 특정 사용자 및 계정에 대해 다단계 인증을 필수로 요구하고 있습니다.
MFA는 용도, 온라인 계정, VPN과 같은 리소스에 액세스하기 위해 사용자에게 두개 이상의 인증 요소를 요구하는 인증 메커니즘입니다. 강력한 ID 확인 및 액세스 관리(IAM) 정책에는 반드시 다단계 인증(MFA)이 포함되어야 하며, MFA는 사용자 이름과 비밀번호 외에 하나 이상의 추가 검증 기준을 요구하여 사이버 공격의 성공 가능성을 낮춥니다.
또한 MFA는 인증을 위한 추가 정보(요소)를 수집하여 운영됩니다. OTP는 이메일, SMS 또는 모바일 앱을 통해 전송되는 4-8자리 코드인 일회용 비밀번호(OTP)는 소비자가 접하는 가장 일반적인 MFA 요소 중 하나이며, OTP를 사용하는 경우 주기적으로 또는 인증 요청이 있을 때마다 새로운 코드가 생성됩니다. 생성됩니다. 코드는 사용자가 처음 등록할 때 제공하는 시드 값과 증분 카운터, 시간 값 등의 컴포넌트를 사용하여 생성됩니다.
강화된 보안에도 불구하고 소비자와 직원들은 일회용 비밀번호(OTP)를 포함한 문자 메시지와 이메일을 받는 추가 단계를 로그인 과정에서 번거롭고 중복적인 단계로 간주해 왔습니다. 그러나 직원들이 원격 근무를 받아들이면서 팬데믹 기간 중 몇 가지 관점이 변화하고 있습니다.
아시아태평양이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
아시아태평양에는 중국, 인도 등 인구 밀도가 높은 국가들이 있습니다. 이 지역은 인터넷이 가장 빠르게 확산되고 기술을 가장 빨리 도입한 지역으로 알려져 있습니다. 또한 이러한 신흥 국가들이 디지털화를 채택함에 따라 고객 데이터와 데이터 채널에 대한 침해 위험이 증가함에 따라 이 지역에서 모바일 ID에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
Cisco의 추정에 따르면 인터넷 사용자 보급률은 2018년 52%에서 2023년 72%를 나타낼 것으로 예상됩니다. 또한 광범위한 평균 통신 속도는 157.1Mbps에 달하고, 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한 보고서에 따르면 아시아태평양의 총 인터넷 사용자 수는 2023년까지 31억 명에 달하고, 2018년의 27억 명에서 증가할 것으로 예상했습니다.
또한 아시아태평양은 GDP 측면에서 가장 빠르게 성장하는 지역 중 하나이며, 기존 기업의 확장과 신생 기업의 신규 진입을 유도했습니다. 이에 따라 데이터 유출을 방지하기 위한 모바일 신원 확인 솔루션에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
또한 팬데믹(세계적 대유행)으로 인해 사람들과 기업은 점점 더 디지털화를 새로운 일상으로 받아들이고 있으며, 이 지역의 디지털 거래 건수는 기하급수적으로 증가하고 있습니다. 그러나 사용자에게 더 큰 편의성을 제공하는 이러한 추세는 데이터 유출을 방지하기 위해 이러한 플랫폼 전반에 걸쳐 보안을 위한 몇 가지 게이트웨이를 열어두고 있습니다.
모바일 ID 산업 개요
세계 모바일 ID 시장은 적당한 경쟁상태에 있으며, 지역 및 세계 진출기업이 상당수 존재하고 있습니다. 주요 진출기업으로는 OneLogin, Thales Group, SecureAuth Corporation, Micro Focus, IBM Corporation 등이 있습니다.
2022년 6월 - 액세스 관리 및 인증 기업 SecureAuth가 오케스트레이션, 고급 암호 없는 기술, 지속적 인증을 결합한 플랫폼인 Arculix를 발표했습니다. 이 차세대 플랫폼은 완전한 엔드투엔드 솔루션으로 사용하거나 산업 표준 ID 프로바이더와의 통합을 통해 기존 IAM 투자를 보완하는 데 사용할 수 있습니다.
2022년 2월 - HUMBL, Inc.는 모바일 ID 및 블록체인 토큰화 플랫폼을 제공하는 비즈시큐어(BizSecure)를 인수했습니다. HUMBL, Inc.는 이러한 리소스를 활용하여 HUMBL Blockchain Services라는 새로운 상업 부서를 설립하여 블록 체인 기업 및 정부 솔루션을 도입할 것입니다. 도입할 것입니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사 상정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 개요
제4장 시장 인사이트
시장 개요
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
바이어의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
엄격한 규제와 컴플라이언스의 필요성에 의한 솔루션의 채택
기업에서 BYOD 동향의 채택
시장이 해결해야 할 과제
모바일 신원 확인 솔루션 도입시 예산 제약
제6장 시장 세분화
인증별
싱글 요인 인증
다중 인증
컴포넌트별
바이오메트릭
비바이오메트릭
서비스별
도입별
클라우드
온프레미스
용도별
IT·통신
소매
의료
정부·방위
은행
여행·접객(Hoapitality)
지역별
북미
유럽
아시아태평양
중동 및 아프리카
라틴아메리카
제7장 경쟁 구도
기업 개요
OneLogin(One Identity LLC.)
Thales Group
IDEMIA
Okta
SecureAuth Corporation
Trend Micro Incorporated
F-Secure
Sophos Ltd.
Telesign
Regula
IBM Corporation
42Gears Mobility Systems Pvt Ltd.
Micro Focus
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
KSA
영문 목차
영문목차
The Global Mobile Identification Market is expected to register a CAGR of 8.9% during the forecast period.
Key Highlights
Mobile ID largely relies on biometric technology to function. Any smartphone or tablet can be used as a multi-factor authentication device with the help of biometric software that converts cameras and microphones into biometric sensors. Mobile identity is increasingly supported by strong authentication factors, with fingerprint sensors and facial recognition becoming almost common components of modern smartphones.
Consumer and vertical markets both employ mobile identification technologies. It can be used to replace a user's personal passwords or to protect a patient's medical records in a hospital; it can make financial transactions more convenient and secure, or allow law enforcement agents to identify wanted persons in the field; it can open a door, or notify a doctor if a patient requires medical attention.
The On-Demand Economy (ODE) companies are shifting towards mobile ID scanning and verification to solve problems related to financing, licensing, compliance, and the personal safety security of both employees and customers. This instant identity verification has triggered the market vendors to offer a mobile, fast, and easy-to-use platform. They also feature smart/connected databases for quicker identity verification results.
For large enterprises, it is easier to purchase mobile identity verification solutions. However, for SMEs, it becomes an issue due to insufficient resources in terms of budget. The high initial costs and maintenance of identity verification make it difficult for companies bootstrapped with limited capital. Due to budget restraints, SMBs typically have limited access to bank-grade technology and security solutions, making them an easy target for cybercriminals.
Mobile Identification Market Trends
Multi-Factor Authentication Expected to Witness Significant Market Share
The expansion of remote and hybrid work has increased the usage of multifactor authentication in the workplace and consumer contexts, prompting organizations to make it mandatory for certain users and accounts.
MFA is an authentication mechanism that requires a user to give two or more verification factors to access a resource such as an application, an online account, or a VPN. A strong identity and access management (IAM) policy must include multifactor authentication (MFA). MFA needs one or more extra verification criteria in addition to a username and password, which reduces the chances of a successful cyber attack.
Further, MFA operates by collecting further information for verification (factors). One-time passwords are one of the most typical MFA factors that consumers encounter (OTP). OTPs are four to eight-digit codes sent via email, SMS, or a mobile app. When using OTPs, a fresh code is created on a regular basis or whenever an authentication request is made. The code is created using a seed value supplied to the user when they first register and another component, such as an incremented counter or a time value.
Despite the added security, consumers and employees have seen the extra step of obtaining a text message or email with a one-time password (OTP) as a burdensome and redundant step in the login process. However, as employees have embraced remote work, some perspectives have evolved throughout the pandemic.
Asia Pacific Expected to Witness Significant Market Share
The Asia-Pacific region is home to densely populated countries, such as China and India. The region is well known for being the fastest adopter of technology with increasing internet penetration. Also, as these emerging economies adopt digitalization, the risk of breach of customer data and data channels is increasing, due to which the demand for mobile identification is increasing in the region.
According to Cisco estimates, the internet user penetration is expected to reach 72% in 2023 compared with 52% in 2018. Also, broad average speeds can reach 157.1 Mbps, fueling the market's growth. Also, the report states that Asia-Pacific will have 3.1 billion total internet users by 2023, which is an increase from 2.7 billion internet users in 2018.
Further, Asia-Pacific is one of the fastest-growing regions in terms of GDP, which induced expansion of the existing corporates and the addition of new startups. It created the demand for fast, secure, and paperless digital transactions across these growing corporates, which is expected to increase the need for mobile identity verification solutions to prevent data breaches.
Moreover, due to the pandemic, people and businesses have increasingly resorted to digitalization as the new normal, which has tremendously increased the number of digital transactions in the region. However, these trends offering greater convenience to the users have opened several gateways for security across these platforms to avoid data breaches.
Mobile Identification Industry Overview
The Global Mobile Identification Market is moderately competitive, with a considerable number of regional and global players. Key players include OneLogin, Thales Group, SecureAuth Corporation., Micro Focus, and IBM Corporation.
June 2022 - SecureAuth, access management, and authentication announced the release of Arculix, a platform that combines orchestration, advanced passwordless technology, and continuous authentication. The next-generation platform can be used as a complete end-to-end solution or to supplement existing IAM investments by providing integration with any industry-standard identity provider.
February 2022 - HUMBL, Inc. acquired BizSecure, a mobile identification and blockchain tokenization platform provider. The company acquired BizSecure employees and consulting resources. HUMBL, Inc. will utilize these resources to introduce blockchain corporate and governmental solutions by forming a new commercial division called HUMBL Blockchain Services.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumption and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porters Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of Solution Through Stringent Regulations and Need For Compliance
5.1.2 Adoption of BYOD Trends in Enterprises
5.2 Market Challenges
5.2.1 Budgetary Constraints During the Adoption of Mobile Identity Verification Solutions