남미의 방위 항공기용 항공 연료 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
South America Defense Aircraft Aviation Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1631568
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
남미의 방위 항공기용 항공 연료 시장은 예측 기간 동안 4% 이상의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
이 시장은 COVID-19 사태로 인한 지역적 봉쇄로 인해 부정적인 영향을 받았습니다. 현재 시장은 전염병이 발생하기 전의 수준에 도달했습니다.
주요 하이라이트
남미 각국 정부는 이웃 국가로부터의 안보 위협과 지역 또는 지역 테러 집단 등의 요인으로 인해 국방 예산을 지속적으로 증액하고 있습니다. 또한, 최근 수십 년 동안 남미에서는 해군뿐만 아니라 공군의 항공기 보유량도 증가하고 있으며, 이는 국방 항공기용 항공 연료 시장을 주도하고 있습니다.
그러나 정부는 국방비를 삭감하고 있으며, 이는 향후 남미 국방 항공기 항공 연료 시장을 저해할 가능성이 높습니다.
항공기 배기가스 배출에 대한 우려의 증가와 각국 정부의 배기가스 저감을 위한 최신 엔진 및 바이오연료 혼합 항공 연료 채택에 대한 노력은 향후 방위 항공기용 항공 연료 시장에 큰 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.
브라질은 국방 예산의 증가로 남미 방위 항공기용 항공 연료 시장을 독점할 가능성이 높습니다.
남미의 방위 항공기용 항공 연료 시장 동향
항공 터빈 연료는 시장을 독점
이 지역 정부들이 군대를 현대화하고 자본을 재투자하고 있기 때문에 2022년 국방비는 3-4% 성장할 것으로 예상됩니다. 이후 국방 항공 부문도 증가하여 국방 부문에 새로운 항공기를 추가할 수 있는 길이 열릴 것으로 예상됩니다.
많은 국가의 정부는 군용 제트 연료에 대한 개별 사양을 유지하고 있습니다. 이러한 사양이 다른 이유는 군용과 민수용의 운영 및 물류의 차이, 고성능 제트 전투기 엔진이 연료에 부과하는 추가 요구 사항 등을 들 수 있습니다.
2022년에는 브라질이 가장 많은 군용기를 보유할 것으로 예상되며(679대), 콜롬비아(454대), 칠레(290대)가 그 뒤를 이을 것으로 예상됩니다. 그러나 미국, 유럽, 러시아 모두 남미 국가들을 위해 많은 항공기를 생산하고 있습니다. 이들 항공기는 항공 터빈 연료(주로 제트 A-1 연료)를 사용하기 때문에 예측 기간 동안 남미 방위용 항공 연료 시장을 주도할 가능성이 높습니다.
2021년 9월 22일, 아르헨티나 국방부(MoD)는 공군 공역 감시 및 통제를 위한 다목적 전투기 획득을 위해 최대 6억 6,400만 달러 규모의 신용 사업 허가를 2022년 예산안에 포함시켜 달라고 요청했다고 발표했습니다. 앞서 언급한 모든 사항은 이 지역의 공군 능력을 향상시키고 강화할 것이며, 그 결과 신형 항공기에 대한 항공 연료 수요를 증가시킬 가능성이 높습니다.
결과적으로, 운영 기술 및 정부 규제와 같은 요인이 항공 터빈 연료를 촉진하고 있으며, 이는 남미 방위용 항공 연료 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
시장을 독점하고 있는 브라질
브라질은 남미 최대의 항공유 소비국입니다. 이 나라에서 항공기용으로 지정된 제품은 항공 등유(QAV), 항공 가솔린, 대체 항공 등유(대체 QAV)입니다. 브라질은 이 지역에서 가장 중요한 공군과 해군을 보유하고 있으며, 총 679대의 군용기를 보유하고 있습니다.
항공 연료의 총량은 최근 몇 년 동안 안정적으로 유지되고 있으며, 2021년 항공 디젤은 51억 4,000만 리터, 같은 해 항공 가솔린은 405억 리터로 그 중 6-8%만 국방 목적으로 사용되었습니다.
또한 남미에서는 브라질이 사탕수수를 이용한 재생 가능 연료 개발의 선구자가 되어 기존 제트 연료를 대체할 수 있을 것으로 기대되고 있습니다. 현재 지속가능한 항공 연료(SAF)에 대한 연방 정부의 구체적인 정책은 없지만, 주정부 차원에서 관련 노력이 진행되고 있습니다.
수년 동안 보잉을 비롯한 많은 조직들이 브라질의 탄소 배출량을 줄이면서 지속가능한 항공 바이오연료를 공급하기 위해 적극적으로 노력해 왔습니다.
이것은 남미의 방산용 항공기 연료 시장을 촉진할 가능성이 높으며, 예측 기간 동안 남미 방산용 항공기 연료 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
남미의 방위 항공기용 항공 연료 산업 개요
남미의 방위 항공기용 항공 연료 시장은 비교적 집중되어 있습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Petroleo Brasileiro S.A., Shell PLC, BP plc, TotalEnergies SE, Repsol S.A. 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 범위
시장 정의
조사 가정
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 개요
소개
2028년까지 시장 규모와 수요 예측(단위 : 10억 달러)
최근 동향과 개발
정부 규제와 시책
시장 역학
성장 촉진요인
성장 억제요인
공급망 분석
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 협상력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
제5장 시장 세분화
연료 유형
에어 터빈 연료
기타 연료 유형
지역
브라질
베네수엘라
칠레
기타 남미
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작투자, 제휴, 협정
주요 기업의 전략
기업 개요
Petroleo Brasileiro S.A
Repsol SA
BP PLC
Shell PLC
TotalEnergies SE
Pan American Energy S.L.
Exxon Mobil Corporation
Allied Aviation Services Inc.
제7장 시장 기회와 향후 동향
ksm
영문 목차
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The South America Defense Aircraft Aviation Fuel Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.
The market was negatively impacted by the outbreak of COVID-19 due to regional lockdowns. Currently, the market has reached pre-pandemic levels.
Key Highlights
Factors such as the security threats from a neighboring country and local or regional terror groups intensified, requiring governments around South America to continue increasing their defense budgets. Moreover, in recent decades, South America has witnessed an increasing number of aircraft fleets for the air force as well as for the navy, which is likely to drive the defense aircraft aviation fuel market.
However, the government is reducing defense expenditure, which is likely to hinder the South American defense aircraft aviation fuel market in the coming future.
Increasing concerns over emissions from aircraft and initiatives by governments to adopt modern engines and bio-fuel blended aviation fuel to reduce emissions are expected to provide significant opportunities for the defense aircraft aviation fuel market in the future.
Brazil is likely to dominate the South American defense aviation fuel market owing to its growing defense budget.
South America Defense Aircraft Aviation Fuel Market Trends
Air Turbine Fuel to Dominate the Market
Defense expenditure was expected to grow between 3 and 4% in 2022 as governments in the region continued to modernize and recapitalize their militaries. Subsequently, the defense aviation sector is also expected to increase, paving the way for the addition of new aircraft in the defense sector.
The governments of many countries maintain separate specifications for jet fuel for military use. The reasons for different specifications include the operational and logistical differences between the military and civilian systems and the additional demands high-performance jet fighter engines place on the fuel.
In 2022, Brazil was expected to have the highest number of military aircraft (679 units), followed by Columbia (454 units) and Chile (290). However, the United States, Europe, or Russia all produce a lot of aircraft for South American nations.These aircraft are using air turbine fuel (majorly jet A-1 fuel) and, therefore, are likely to drive the South American defense aviation fuel market during the forecast period.
On September 22, 2021, the Argentinian Ministry of Defense (MoD) announced that, by means of a Public Credit Operations Authorization Note, it requested the inclusion in the 2022 Budget of the authorization to manage credit for up to USD 664 million for the acquisition of multipurpose fighter aircraft for the surveillance and control of the air space. All the aforementioned points are likely to increase and strengthen the region's air force capacity, thus increasing the demand for aviation fuel from the new aircraft.
In turn, factors such as operating technology and government regulation are driving air turbine fuel, which is expected to drive the South American defense aviation fuel market.
Brazil to Dominate the Market
Brazil is the largest consumer of aviation fuel in South America. The products specified for use in aircraft in the country are aviation kerosene (QAV), aviation gasoline, and alternative aviation kerosene (alternative QAV). The country has the most significant air force and navy in the region, with a total of 679 military aircraft.
The sales of total aviation fuels remained stable in the past few years, with 5.14 billion liters of aviation diesel sold in 2021 and 40.5 billion liters of aviation gasoline sold in the same year, of which only 6% to 8% were used for defense purposes.
Further, in South America, Brazil is expected to pioneer the development of renewable fuels from sugarcane, which are expected to replace traditional jet fuel. Currently, although there are no specific federal policies in place for sustainable aviation fuel (SAF), initiatives are in place at the state level.
Over the years, many organizations, such as The Boeing Company, have been working aggressively to initiate the supply of sustainable aviation biofuels while reducing Brazil's carbon emissions.
This, in turn, is likely to boost the defense aviation fuel market in the country, which is expected to support the growth of the South American defense aircraft aviation fuel market during the forecast period.
South America Defense Aircraft Aviation Fuel Industry Overview
The South America defense aircraft aviation fuel market is moderately concentrated. Some of the key players in this market (in no particular order) include Petroleo Brasileiro S.A., Shell PLC, BP plc, TotalEnergies SE, Repsol S.A., and others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecasts in USD billion, till 2028
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Fuel Type
5.1.1 Air Turbine Fuel
5.1.2 Other Fuel Types
5.2 Geography
5.2.1 Brazil
5.2.2 Venezuela
5.2.3 Chile
5.2.4 Rest of South America
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements