북미의 플라스틱병 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
North America Plastic Bottles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1630368
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
북미의 플라스틱병 시장 규모는 2025년 31억 6,000만 달러로 추정 및 예측되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 4.08%의 CAGR로 2030년에는 38억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 시장 규모는 2025년 33억 6,000만 톤에서 2030년 40억 5,000만 톤으로 예측 기간(2025-2030년) 동안 3.80%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
포장 음료와 의약품에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 소비자들의 건강에 대한 관심이 높아지면서 건강음료에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이로 인해 생수는 개인에게 더욱 친숙해져 시장 성장을 촉진하고 있습니다.
음료 마케팅 회사와 국제 생수 협회가 2023년 3월에 발표한 보고서에 따르면 생수는 2022년 가장 인기 있는 음료로 전체 음료 소비량의 약 25%를 차지했다고 합니다.
북미에서 포화상태에 도달한 탄산음료(CSD) 부문에서 페트병 사용량이 급증했습니다. 펩시, 코카콜라, 큐리그 닥터페퍼의 북미 탄산음료 부문 매출은 보합세를 보인 것으로 알려졌습니다. 코카콜라가 연례 보고서에서 발표한 추정치에 따르면 이들 3사는 북미 시장에서 80% 이상의 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 따라서 CSD 음료용 플라스틱병에 대한 수요가 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
PET는 수증기, 가스, 묽은 산, 석유, 알코올에 대한 내성이 높아 음료 및 식품 포장에 널리 사용됩니다. 또한, 재활용이 용이하고 시간이 지나도 그 저항성을 유지합니다. 뛰어난 내구성, 견고성 및 안정성으로 인해 개별 크기의 음료 용기 및 마개와 같은 식품 등급 제품에 안전한 선택이 될 수 있습니다.
주요 하이라이트
Earth Day Organizers가 작성한 데이터에 따르면, 미국에서는 분당 약 100만 개의 플라스틱병이 판매되고 있으며, 포장된 식수 시장에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
그러나 북미에서는 플라스틱 재활용률이 크게 증가하지 않아 플라스틱 사용에 대한 우려가 커지고 있습니다. 미국에서는 재활용을 위해 회수되는 소비 후 병의 약 65%가 페트병입니다. 그러나 페트병과 물병의 30%만 재활용되고 있습니다. 페트병의 재활용 효율은 재활용 인프라에 크게 의존하고 있습니다. 이는 예측 기간 동안 이 지역의 시장 성장에 부정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
북미의 플라스틱병 시장 동향
페트병 음료의 수요 증가 전망
생수 및 무알콜 음료에 대한 수요가 증가함에 따라 플라스틱병 시장의 음료 부문이 확대될 것으로 예상됩니다. 생수에 대한 수요는 고품질 식수를 찾는 고객의 성향, 특히 오염된 수돗물을 마신 후 질병에 감염될 수 있다는 우려, 생수의 휴대성과 편리함에서 기인합니다.
생수 포장용 플라스틱병 시장은 다른 포장 옵션보다 비용 효율적이고 보존 기간이 길며 사용하기 쉽기 때문에 전 세계 소비자들 사이에서 포장된 식수에 대한 수요가 증가하고 있는 배경입니다.
대부분의 생수 회사는 플라스틱 용기를 사용하여 제품을 포장하고 있습니다. 국제 생수 협회(IBWA)에 따르면 플라스틱 용기는 생수 시장의 97.3%를 차지하고 있으며, Beverage Marketing Corporation이 2023년 5월에 발표한 보고서에 따르면 미국 생수 판매액은 최근 몇 년 동안 2018년 138억 5,000만 달러에서 2023년 159억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 생수에 대한 수요는 예측 기간 동안 증가하여 플라스틱병에 대한 수요를 강화할 것으로 예상됩니다.
PET 플라스틱병은 생산자와 고객에게 많은 이점이 있기 때문에 청량 음료에 자주 선택되는 선택이며, PET 플라스틱병은 탄산 음료, 스틸 음료, 희석 음료, 과일 주스, 생수 등 청량 음료의 약 70%에 선호되는 선택입니다. 음료의 약 70%를 차지합니다. 지역 전체에서 탄산음료 판매가 증가함에 따라 플라스틱 뚜껑 및 마개에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다.
오늘날 소비자들의 '이동 중' 라이프스타일은 가볍고 사용하기 편리한 포장을 요구하고 있습니다. 또한 에너지 음료 시장의 확대도 시장 성장을 촉진하고 있습니다.
Monster Beverage의 보고서(2024년 1월)에 따르면 미국 에너지 음료 판매량은 2017년 11억 105만 달러에서 2023년 15억 9,900만 달러에 달할 것으로 예상했습니다. 판매량 증가는 자동적으로 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다.
캐나다는 안정적 수요 예상
친환경 포장의 환경적 이점에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 최근 몇 년 동안 지속가능한 포장 솔루션이 인기를 끌고 있으며, PET는 재활용 및 순환 가능성으로 인해 친환경 포장재를 추구하는 데 없어서는 안될 수지로 부상했습니다. 최근 캐나다의 40개 이상의 제조업체가 2025년 말까지 캐나다 플라스틱 포장재의 50%를 재활용 또는 퇴비화하겠다는 '캐나다 플라스틱 협정'을 발표했습니다.
제약 부문은 캐나다에서 가장 혁신적인 산업 중 하나입니다. 지난 10년간 괄목할 만한 성장세를 보였으며, Statcan에 따르면 2023년 캐나다의 의약품 매출은 2022년 8.5%에서 11.3% 증가할 것으로 예상하고 있습니다. 이러한 성장과 함께 변조 방지 플라스틱 의약품 병은 비용 효율적이고 신뢰할 수 있는 포장 솔루션에 대한 선호와 공명하여 강력한 수요를 목격하게 될 것입니다.
또한 캐나다 화장품 및 퍼스널케어 제조업체들은 캐나다 화장품 및 퍼스널케어 시장에서 천연 화장품에 대한 소비자 수요 증가에 대응하기 위해 신제품 출시에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 Taro Pharmaceutical Inc.는 클린 라벨의 새로운 천연 화장품 스킨케어 병인 Bee RX를 출시했습니다. 이러한 끊임없는 기술 혁신은 향후 플라스틱병에 몇 가지 길을 열어줄 것으로 예상됩니다.
플라스틱병은 주로 가벼운 무게로 인해 저장 및 운송 비용을 절감하고 청량 음료의 비용 효율적인 포장 솔루션을 설명합니다. 탄산 음료 용으로 특별히 설계된 플라스틱병의 수지는 품질이 우수합니다.
USDA Foreign Agricultural Service에 따르면, 캐나다 시장에서 청량음료 매출은 2018-2023년 사이 14% 증가했습니다. 예측 기간 동안에도 같은 성장률 또는 증가하는 성장률로 시장은 플라스틱병에 대한 수요를 확인할 것으로 예상됩니다.
이 지역의 여러 제조업체는 청량음료 및 기타 음료수용 친환경 플라스틱병을 출시하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 초부터 캐나다 코카콜라사가 판매하는 500ml 탄산음료 병은 모두 100% 재활용 플라스틱으로 만들어질 것이라고 발표했습니다. 이 회사는 캐나다 전역에서 100 % 재활용 플라스틱병을 사용하여 여러 가지 탄산 음료를 출시하는 최초의 기업 중 하나이며, 100 % 재활용 플라스틱으로 만든 병은 플라스틱 포장의 순환 경제를 창출하고 지속가능하게 만듭니다.
북미의 플라스틱병 산업 개요
북미의 플라스틱병 시장은 세분화되어 있으며, 여러 대기업이 존재합니다. 시장 점유율 측면에서 현재 소수의 대기업이 시장을 독점하고 있습니다. 시장에서 압도적인 점유율을 차지하고 있는 이들 기업은 고객 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 이들 기업은 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 전략적 공동 이니셔티브를 활용하고 있습니다. 최근 시장 동향을 몇 가지 소개하고자 합니다.
2024년 5월, 플라스틱 포장의 선두 기업인 ALPLA는 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)로 만든 새로운 재활용 가능한 와인 병을 발표했습니다. 이 혁신적인 포장은 이산화탄소 배출량을 50 % 줄이고 최대 30%의 비용 절감을 가능하게합니다. 현재 이 병은 750ml와 1리터 크기로 제공되며, 오스트리아 와인 생산업체인 베겐슈타인(Wegenstein)이 시험 고객이자 공동 개발 파트너로 사용하고 있습니다.
2023년 8월, 베리세계은 새로운 지속가능한 럭셔리 브랜드를 위한 혁신적인 rPET 병을 발표했습니다. 재생 플라스틱의 기술력과 풍부한 경험을 바탕으로 NEUE Water의 창립자 마이클 로우어스의 독창적인 디자인 비전을 실현했습니다. 기존의 PET 병에 사용되는 전통적인 사출 연신 블로우 성형(ISBM) 공정에 도전이 될 수 있는 평평한 형태가 바로 이 병의 특징입니다. 하지만 베리(Berry)는 이 새로운 디자인을 매끄럽게 통합하기 위해 기술을 능숙하게 개선했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
구매자의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
산업 밸류체인 분석
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
재활용 증가와 기타 비용 효율적 대처가 수요를 강화
생수 산업으로부터의 수요 증가가 시장을 지지
시장 과제
플라스틱 사용에 관한 환경에 대한 우려
무역 시나리오
EXIM 데이터
무역 분석(수출입 상위 5개국)
제6장 시장 세분화
수지별
폴리에틸렌(PE)
폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)
폴리프로필렌(PP)
기타 수지(폴리스티렌, PVC, 폴리카보네이트 등)
최종 이용 산업별
식품
음료
생수
탄산음료
주류
주스와 에너지 드링크
기타 음료
의약품
퍼스널케어와 세면용품
산업용
가정용 화학제품
페인트
기타
지역별
북미
미국
캐나다
제7장 경쟁 구도
기업 개요
ALPLA Group
Amcor Group GmbH
Container Corporation of Canada
Plastikpak Holding Inc.
Berry Global
Comar LLC
TricorBraun Canada
Cole-Parmer Instrument Company LLC
Sailor Plastics Inc.
Bramalea Bottle Inc.
Triumbari Corp.
CoastPak Industrial Co.
경쟁사 분석 - 신흥 기업과 기존 기업
제8장 재활용과 지속가능성 상황
제9장 시장 전망
ksm
영문 목차
영문목차
The North America Plastic Bottles Market size is estimated at USD 3.16 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.86 billion by 2030, at a CAGR of 4.08% during the forecast period (2025-2030). In terms of market size, the market is expected to grow from 3.36 billion tonnes in 2025 to 4.05 billion tonnes by 2030, at a CAGR of 3.80% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
The demand for packaged beverages and pharmaceutical drugs has been increasing strongly. Consumers are becoming increasingly health-conscious, and the demand for healthy beverages is rising. This has made bottled water more accessible to individuals, aiding the market's growth.
According to a report published in March 2023 by the Beverage Marketing Corporation and the International Bottled Water Association, bottled water was the most popular drink in the United States in 2022, accounting for about 25% of all beverage consumption.
The usage of plastic bottles surged in the carbonated soft drinks (CSD) sector, which has reached saturation in North America. Pepsi, Coca-Cola, and Keurig Dr Pepper have reported flat sales from their carbonated soft drink division in North America. As per the estimates made by Coca-Cola in its annual report, these three companies hold a market share of more than 80% in the North American market. Thus, the demand for plastic bottles for CSD drinks is expected to drive the market's growth.
PET is widely used in food and beverage packaging because of its high resistance to water vapor, gases, dilute acids, oils, and alcohol. It is also easily recyclable and maintains its resistance over time. Its exceptional durability, robustness, and steadfastness make it a safe choice for food-grade products such as individual-sized drink containers and closures.
Key Highlights
According to data produced by Earth Day Organizers, around 1 million plastic bottles are sold in the United States every minute, and the demand for packaged drinking water is expected to increase in the market.
However, in North America, the plastic recycling rate shows no significant growth, and the concerns relating to the use of plastic are growing. In the United States, PET bottles make up roughly 65% of the post-consumer bottles collected for recycling. Yet merely 30% of plastic bottles and jugs find their way to the recycling process. The efficiency of recycling plastic bottles hinges significantly on the recycling infrastructure. This is expected to have a negative impact on the market's growth in the region during the forecast period.
North America Plastic Bottles Market Trends
Demand for Bottled Beverages is Expected to Increase
With the rising demand for bottled water and non-alcoholic beverages, the beverage segment in the plastic bottle market is expected to expand. The demand for bottled water is attributed to customers' predisposition to want high-quality drinking water, specifically, their concern about contracting diseases after drinking tainted tap water and the portability and convenience of bottled water.
The market for plastic bottles for bottled water packaging is driven by the rising demand for packaged drinking water among consumers across the world because they are more cost-effective than other packaging options, have a longer shelf life, and are easy to use.
Most bottled water companies package their products using plastic containers. According to the International Bottled Water Association (IBWA), plastic containers comprise 97.3% of the bottled water market. According to a report published by the Beverage Marketing Corporation in May 2023, the sale value of bottled water in the United States grew in the last few years, from USD 13.85 billion in 2018 to USD 15.90 billion in 2023. This demand for bottled water is expected to increase during the forecast period, bolstering the demand for plastic bottles.
PET plastic bottles are a commonly selected option for soft drinks because of their many advantages to producers and customers. PET plastic bottles are the preferred packaging choice for approximately 70% of soft drinks, including carbonated beverages, still and dilutable drinks, fruit juices, and bottled water. With the growth of carbonated soft drink sales across the region, the demand for plastic caps and closures would also rise.
The "on-the-go" lifestyle of today's consumers demands lightweight and user-friendly packaging. Also, the growing market for energy drinks is driving the market's growth.
According to a report by Monster Beverage (January 2024), the unit sales of energy drinks in the United States amounted to USD 1,599 million in 2023, up from USD 1,101.05 million in 2017. The rising unit sales would automatically positively impact the market's growth.
Canada is Expected to Witness Stable Demand
Sustainable packaging solutions have gained traction in recent years owing to rising consumer awareness regarding the environmental benefits of eco-friendly packaging. PET has emerged as an integral resin in the pursuit of eco-friendly packaging materials due to its recyclability and potential for circularity. More than 40 Canadian manufacturers have recently announced the "Canada Plastics Pact," which is a commitment to recycling or composting 50% of Canada's plastic packaging by the end of 2025.
The pharmaceutical sector is one of the most innovative industries in Canada. Over the past decade, it has experienced significant growth. According to Statcan, there was an 11.3% annual change in sales of pharmaceuticals in Canada during 2023, up from 8.5% in 2022. With such growth, plastic pharma bottles equipped with tamper-resistant features resonate with the preference for cost-efficient yet dependable packaging solutions that would witness robust demand.
Furthermore, beauty and personal care manufacturers are focusing on launching new products in the Canadian cosmetics and personal care market to cater to the rising consumer demand for natural cosmetic products. For instance, in 2023, Taro Pharmaceutical Inc. launched Bee RX, a new clean-label, natural cosmetic skincare bottle. Constant innovations like this are expected to create several avenues for plastic bottles in the upcoming period.
Plastic bottles offer a cost-effective packaging solution for soft drinks, primarily due to their lightweight nature, reducing storage and shipping costs. The resins in these bottles, specifically designed for carbonated beverages, are of superior quality.
According to the USDA Foreign Agricultural Service, the Canadian market witnessed a 14% growth in sales of soft drinks in Canada between 2018 and 2023. With the same or increasing growth rate during the forecast period, the market is expected to witness demand for plastic bottles.
Several manufacturers across the region are launching eco-friendly plastic bottles for soft drinks and other beverages. For instance, from the start of 2024, all 500 ml sparkling beverage bottles sold by the Coca-Cola Company in Canada were announced to be made with 100% recycled plastic. The company is among the first to launch multiple sparkling beverages in 100% recycled plastic bottles across Canada. Bottles made with 100% recycled plastic create and sustain a circular economy for plastic packaging.
North America Plastic Bottles Industry Overview
The North American plastic bottles market is fragmented and has several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These players, with a prominent share of the market, are focusing on expanding their customer base. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability. Some of the recent developments in the market are:
May 2024: ALPLA, a key firm in plastic packaging, unveiled a new recyclable wine bottle crafted from polyethylene terephthalate (PET). This innovative packaging slashes carbon footprints by as much as 50% and offers potential cost savings of up to 30%. Currently, the bottles, offered in 750ml and one-liter sizes, are being used by Austrian wine producer Wegenstein, marking them as both a pilot customer and a collaborative development partner.
August 2023: Berry Global unveiled an innovative rPET bottle for a new sustainable luxury brand. Leveraging its technical prowess and extensive experience with recycled plastics, Berry brought to life the original design vision of NEUE Water's founder, Michael Lowers. The unconventional flat shape posed challenges to the traditional injection stretch blow molding (ISBM) process used for PET bottles. However, Berry adeptly modified the technology to integrate the novel design seamlessly.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Recycling and Other Cost-effective Initiatives are Bolstering the Demand
5.1.2 Increasing Demand from the Bottled Water and Beverage Industry Aids the Market
5.2 Market Challenges
5.2.1 Environmental Concerns Regarding the Use of Plastics