자동차 바이오메트릭스 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Biometric in the Automotive - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1630261
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
자동차 바이오메트릭스 시장은 예측 기간 동안 CAGR 18.2%를 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
자동차 산업에서 생체인식은 다양한 분야에 적용되고 있습니다. 다양한 생체인식 스캐너를 이용한 차량 시동 접근 제어, 운전자와 동승자가 재생목록, 연락처, 선호하는 앱을 불러올 수 있는 사용자 맞춤형 차량 구현 등이 그 예입니다. 이러한 차량용 생체인식의 적용은 예측 기간 동안 증가할 것으로 예상됩니다.
홍채 인증은 자동차에서 운전자 인증을 위한 신뢰할 수 있고 정확한 생체인식 기술로 여겨지고 있으며, 진입 기업은 게이트웨이를 통해 제공되는 여러 서비스를 보호하는 등 더 많은 기능으로 접근하고 있습니다. 스캔 기술을 사용하여 운전자가 차량에 탑승할 때 신원을 확인하는 시스템에 대한 특허를 출원했습니다. 이 시스템은 또한 생체인식이 일치하지 않는 한 다른 사람이 차량을 시동할 수 없도록 합니다.
최근 아이락은 시리우스 XM 전자지갑에 홍채 생체인식 기술을 적용하여 고도로 안전한 비접촉식 게이트웨이 프로토타입을 개발하기 위한 협업을 발표했습니다. 운전자와 동승자는 이동 중에도 커피, 휘발유, 영화 티켓, 주차장 등을 찾고, 결제하고, 선불로 결제할 수 있으며, EyeLock의 맞춤형 바이저에 장착된 프로토타입을 통해 운전자와 승객의 홍채 생체인식을 통해 거래 과정 중 운전자의 주의가 산만해지지 않도록 합니다. 운전자의 주의 산만함을 없앨 수 있습니다. 이러한 신기술은 홍채 인증 분야에서 생체인식 애플리케이션의 새로운 미래 트렌드에 대응할 수 있는 기술입니다.
얼굴인증은 자동차 분야에서 점점 더 중요해지고 있습니다. 자동차 제조업체 스바루는 최신 포레스터 모델에 안면인식 시스템을 도입했습니다. 이 시스템은 적외선 LED와 카메라를 결합하여 운전자의 부주의와 졸음의 징후를 모니터링하고 필요한 경우 경고를 발령합니다. 이 시스템은 최대 5명의 운전자를 인식할 수 있으며, 각 운전자에 맞게 설정과 선호도를 자동으로 조정할 수 있습니다.
또한 다양한 자동차 제조업체들이 차량 잠금 해제를 위해 지문 인식 기술을 도입하고 있습니다. 지문 인증은 쌍둥이일지라도 같은 지문이 두 개가 발견될 확률이 640억분의 1에 불과할 정도로 신뢰성이 높아 생체인증의 주요 수단으로 받아들여지고 있습니다.
현대자동차와 같은 자동차 제조업체는 여러 명의 운전자가 자신의 지문을 등록할 수 있는 지문인식 시스템을 채택하고 있습니다. 현대자동차에 따르면 지문인식 기술을 추가하는 방법은 인간의 정전 용량을 이용하여 리더가 지문을 식별하여 해킹과 위조를 방지하는 것으로 알려져 있습니다. 리더기의 오류율은 5만분의 1로 알려져 있습니다.
COVID-19로 인해 전 세계적으로 자동차 생산량이 급감하고 있습니다. 유럽자동차산업협회에 따르면, 공장 가동 중단으로 인한 EU 전체의 생산 손실은 지금까지 최소 244만 6,344대에 달합니다. 특히 생체인식 시스템은 COVID-19 확산 방지를 위한 조기 발견, 환자 검진, 공공안전 모니터링을 위한 핵심 기술로 각광받고 있지만, 자동차 부문에서는 자동차 생산량 감소와 공급망 혼란으로 인해 수요가 급감하고 있습니다. 수요는 급감했습니다.
자동차 바이오메트릭스 시장 동향
얼굴인식은 큰 폭의 성장이 예상
자동차 산업에서 얼굴 인식의 채택은 예측 기간 동안 증가할 것으로 예상됩니다. 이 기술의 적용은 차량 출입 통제 및 안전에 도움이 될 수 있습니다. 시장 촉진요인은 운전자와 승객의 감정을 모니터링하고 행동을 추적하는 솔루션의 도입을 고려하고 있다는 점입니다.
또한 얼굴 인식 솔루션은 자동차 점화 및 자동차 도난 감소와 같은 다양한 자동차 산업 응용 분야에도 사용되고 있습니다. 또한 차량 설정을 자동으로 조정하고 차량 소유자가 인증되면 난방을 조정하거나 좋아하는 음악을 선택하는 등 개인 취향에 따라 차량 설정을 자동으로 조정할 수 있습니다.
자율주행 자동차의 기술적 관련성이 높아짐에 따라 얼굴 인식을 사용하여 안전과 접근을 동화시키는 것이 더욱 두드러질 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 운전자가 졸려 보이거나 어지러워 보이면 차량은 안전을 보장하기 위해 차량을 제어할 수 있습니다. 이러한 요소들은 시장에서 이러한 솔루션의 가능성을 더욱 높여주고 있습니다.
재규어 랜드로버는 탑승자의 기분을 모니터링하는 시스템을 테스트하고 있습니다. 스티어링 휠에 장착된 카메라와 생체 센서가 운전자의 표정을 모니터링합니다. 시스템은 이를 지속적으로 분석하여 실내의 기능을 자동으로 변경쟁니다. 예를 들어, 시스템이 운전자의 스트레스를 감지하면 주변 조명을 차분한 색상으로 바꿀 수 있습니다. 또한 피곤한 기색이 보이면 더 자극적인 플레이리스트를 선택하거나 실내 온도를 낮추기도 합니다. 이 AI 기반 시스템은 개인의 행동에 따라 학습하고 적응할 수 있습니다.
영국 자동차 제조업체는 차량 뒷좌석 탑승자를 위한 유사한 기술을 연구하고 있습니다. 차량 머리 받침대에 내장 된 두 대의 카메라가 뒷좌석 탑승자의 표정을 모니터링합니다. 그들이 졸음이 오면 시스템은 조명을 끄고, 창문을 어둡게하고, 좌석의 난방을 강화할 수 있습니다.
2021년 5월, 테슬라'모델3'와'모델Y'에 탑재된 ADAS(첨단 운전자 보조 시스템)는 얼굴 인식을 통해 운전자가 앉아서 주의를 기울이고 있는지 확인했습니다. 테슬라의 AI 자동차 시스템 관련 특허 출원서에 따르면 테슬라는 얼굴 생체인식을 활용하여 승객의 위치를 추적하고 설정을 개인화하기 위해 얼굴 생체인식을 활용하고 있습니다.
또한 현대자동차는 2021년 9월, 제네시스 브랜드 최초의 전동화 스포츠유틸리티차량인 GV60에 페이스 커넥트(Face Connect)라는 얼굴인식 시스템을 탑재할 것이라고 발표했습니다. GV60에 탑재된 얼굴 인식 시스템은 문을 열거나 엔진을 시동하는 데 사용됩니다.
자동차 수요 증가에 따라 안면인식 수요도 증가할 것으로 예상됩니다. 국제자동차산업협회에 따르면 2021년 세계 자동차 판매량은 5% 증가하여 COVID-19로 인한 2년 연속 수요 감소 이후 판매량 회복의 조짐을 보이고 있습니다.
북미 시장 점유율이 가장 큰 비중을 차지
북미는 세계 최대 규모의 자동차 생산기지입니다. 최근 몇 년 동안 자동차 산업은 약간의 성장을 보였습니다. 이 지역의 자동차 부문은 중고차 시장과의 치열한 경쟁에 직면해 있으며, Cox Automotive의 추정에 따르면 2021년 중고차 판매량은 2020년 대비 10% 증가한 4,090만 대에 달했습니다.
이 때문에 이 지역의 자동차 제조업체들은 생체인식과 같은 새로운 기술에 의존하여 시장에서 부가가치를 창출하고 차별화를 꾀하고 있습니다. 이 지역의 자동차 부문은 생체인식 적용에 있어 새롭게 부상하고 있는 시장입니다. 각 업체들은 이 시장을 겨냥해 생체인식 제품을 전략적으로 포지셔닝하고 세분화하고 있습니다.
예를 들어, 2022년 2월 미시간주 포드 세계 테크놀러지스(Ford Global Technologies)는 운전자를 인식하고 시야에 보이는 것만으로 문을 열 수 있는 자동차 내장형 얼굴 인식 시스템 특허를 취득했습니다.
또한 2022년 1월에는 미국 특허청에 특허를 출원하여 소문으로만 떠돌던 애플카가 차량용 AI와 통합될 것임을 암시했습니다. 이 특허는 차량에 앉아있는 개인의 생체인식을 감지할 수 있는 카메라가 내장된 차량 내 시스템의 기술 사양에 대한 세부 정보를 제공하며, 차량 외부 제어에서 벗어나라는 명령이 주어지면 해당 개인에게 제어를 덮어씌울 수 있습니다.
BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Ford 등 이 지역의 자동차 회사들은 이미 고급 고급 부문 차량에 생체인식 기술을 탑재하고 높은 보안 기능을 갖출 것이라고 언급했습니다. 각 회사는 차량 출입, 점화 스위치, 차량 이모빌라이저, 합리화, 건강 모니터링 등 다양한 부문에서 생체인식 기술을 탐구하고 있다고 언급했습니다.
자동차 바이오메트릭스 산업 개요
자동차 바이오메트릭스 시장은 경쟁이 치열하고 소수의 대형 업체들로 구성되어 있습니다. 그러나 보안 플랫폼 서비스의 발전과 함께 신규 진입 업체들이 시장에서의 존재감을 높이고 있으며, 이에 따라 신흥국에서의 사업 전개가 확대되고 있습니다. 최근 시장 개척 동향을 몇 가지 소개하고자 합니다.
2022년 5월 - Dermalog와 Rheinmetall이 제휴하여 Rheinmetall Dermalog SensorTec GmbH를 설립했습니다. 새로운 회사는 자동차 제조업체에 혁신적인 생체인식 기술을 공급할 것입니다.
2021년 11월 - 자동차 제조업체 Daimler Mobility 부문은 Visa와 제휴를 맺고 지문 스캔을 사용하여 차량에서 안전한 디지털 결제 확인에 지문 스캔을 사용하여 운전자가 음성 명령이나 비밀번호 없이도 쇼핑을 할 수 있도록 할 것이라고 발표했습니다. 이 기술은 2022년 영국에서 출시될 예정이며, 이후 전 세계로 확대될 예정입니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
산업 밸류체인 분석
시장 성장 촉진요인
자동차 부문 신흥 시장의 안전 보안 시스템에 대한 요구 증가
생체인식 기술을 탑재한 차량에 대한 보험회사에서의 이점
시장 성장 억제요인
표준화의 결여
COVID-19의 시장에 대한 영향 평가
제5장 시장 세분화
유형
하드웨어
소프트웨어
스캐너 유형
지문 인증
홍채 인식
손바닥 인식
안면 인식
음성 인식
기타 스캐너 유형
지역
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 개요
Synaptics Incorporated
Fingerprint Cards AB
Aware Inc.
Cerence Inc.(Nuance Communications Inc.)
Continental AG
Sensory Inc.
Shenzhen Goodix Technology Co. Ltd
B-Secur Ltd
EyeLock Inc.
Precise Biometrics AB
제7장 투자 분석
제8장 향후 동향
ksm
영문 목차
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The Biometric in the Automotive Market is expected to register a CAGR of 18.2% during the forecast period.
Key Highlights
In the automotive industry, the application of biometrics lies in various areas, including access control for starting a vehicle using various biometric scanners, enabling personalized vehicles for the users to allow drivers and passengers to call up playlists, contacts, and preferred apps. The application of these biometrics in automotive vehicles is expected to increase during the forecast period.
Iris recognition is considered a reliable and accurate biometric technique for authentication of the driver in automobiles, and players are approaching with more features, such as securing the multiple services offered through the gateway. In April 2022, Hyundai filed a patent for a system that uses iris scanning technology to verify the driver's identity when they get into the vehicle. This system also prevents someone from starting the vehicle unless there is a biometric match.
Recently, EyeLock announced a collaboration to apply its iris biometric authentication technology to the SiriusXM e-Wallet in a highly secure, touchless gateway prototype. Drivers and passengers will be able to find, pay, or pre-pay for coffee, gas, movie tickets, or parking while on the go. It helps to eliminate driver distractions during transaction processes, capturing driver or passenger iris biometrics with EyeLock's custom-designed, visor-mounted prototype. Such new technology caters to a new future trend in the biometric application in the iris recognition segment.
Facial recognition has been gaining importance in the automotive sector. Automaker Subaru introduced facial recognition into its latest Forrester model. The system combines an infrared LED and a camera to monitor the driver for signs of inattention or sleepiness, warning them if needed. The system recognizes up to five individual drivers, so settings and preferences can be automatically adjusted for each person.
Furthermore, various automobile players have also implemented fingerprint technology to unlock their cars. Fingerprint identification is majorly accepted in biometric identification as the probability of finding two same fingerprints is one in 64 billion, even with twins, increasing its credibility.
Automobile players, such as Hyundai Motor, use fingerprints where multiple drivers can register theirs. Depending on the fingerprint, the car will automatically adjust seat positions and the angle of the rearview mirrors. Hyundai says its method to add fingerprint technology uses the human's capacitance where the reader differentiates and prevents hacking or any forged fingerprints. It has been said that the reader has an error rate of 1 in 50,000.
Due to the COVID-19 pandemic, the production unit of automotive has fallen steeply at the global level. According to the European Automobile Manufacturers Association, EU-wide production losses due to factory shutdowns amount to at least 2,446,344 motor vehicles so far. In particular, biometric systems have been brought into the spotlight as a key technology for early detection, patient screening, and public safety monitoring in an effort to contain the spread of COVID-19; however, in the automobile sector, the demand reduced drastically due to low production of automotive and disruptions in the supply chain.
Biometric in the Automotive Market Trends
Facial Recognition is Expected to Grow at a Significant Rate
The emphasis on the adoption of facial recognition in the automotive industry is expected to increase over the forecast period. The application of the technology helps access control of the vehicle and its safety. Enterprises in the market are looking to incorporate the solution to track driver and passenger behavior by monitoring their emotions.
Furthermore, facial recognition solutions are also used for various automotive industry applications, such as car ignition and cutting down car thefts. These can also automatically adjust the vehicle settings and handle personal preferences, such as heat adjustment and selection of favorite music to play once the vehicle's owner is authorized.
With autonomous cars becoming more and more relevant with the technology, using facial recognition to assimilate safety with access is expected to become more prominent. For instance, if the driver seems to be sleepy/dizzy, the vehicle can take control to ensure safety. These factors further enhance the potential of these solutions in the market.
Jaguar Land Rover is testing a system for monitoring the mood of the occupant. A camera attached to the steering wheel and biometric sensors monitor the driver's facial expressions. The system continuously analyzes it and changes the cabin features automatically. For instance, if the system detects the driver is under stress, it can change the ambient lighting to calming colors. Then signs of weariness will lead to selecting a more stimulating playlist or reducing the temperature in the vehicle. The AI-based system is capable of learning and adapting accordingly to individual behavior.
The British automaker is also researching similar technology for the passengers in the back of the vehicle. Two cameras incorporated in the headrests of the vehicle monitor the facial expressions of the rear passengers. If they get drowsy, the system can dim the lights, tint the windows, or turn up the seat heating.
In May 2021, Tesla's advanced driver assistance systems in the Model 3 and Model Y vehicles used face recognition to ensure that the driver was seated and paying attention. Within the car, the camera data is stored and analyzed locally. According to a Tesla patent application for an AI automobile system, the business is working on leveraging face biometrics to track passenger whereabouts or personalize settings.
Furthermore, Hyundai Motors announced in September 2021 that it would include a facial recognition system named Face Connect in its forthcoming GV60, the first all-electric sports utility vehicle from the Genisis brand. The facial recognition system in the GV60 is used to open doors and start the engine.
With the growing demand for motor vehicles, it is expected that the demand for facial recognition will also increase. According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers, global motor vehicle sales increased by 5% in 2021, representing the signs of rebounding in sales after two consecutive years of declining demand due to COVID-19.
North America Holds Significant Market Share
North America is one of the largest automotive manufacturing hubs in the world. The automotive industry has shown marginal growth in recent years. The automotive sector in this region is facing stiff competition from the used car market. According to an estimate by Cox Automotive, there were 40.9 million used car sales in 2021, up by 10% from 2020.
Due to this, automotive manufacturers in the region rely on newer technologies, like biometrics, to create additional value and differentiation in the market. The automotive sector in the region is the newly emerging market for the application of biometrics. The companies are strategically positioning and segmenting their biometric offerings toward the market.
For instance, in February 2022, Ford Global Technologies in Michigan was awarded a patent for facial recognition systems built into the vehicles that will recognize their drivers and unlock the doors on sight.
Further, in January 2022, a patient was filed in the United States Patents and Trademarks office, suggesting that the rumored Apple Car would be integrated with onboard AI. This patent provides details on the onboard system's technical specifications that incorporate cameras that can detect the individual's biometrics sitting in the car and override control to that individual if a command is given to break away from exterior control.
The automotive companies in the region, including BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, and Ford, have already mentioned integrating biometric technology in their high-end luxury segmented cars with high-security features. The companies have mentioned exploring biometric technology in various areas, including vehicular access, ignition switch, vehicle immobilizer, rationalization, and health monitoring.
Biometric in the Automotive Industry Overview
Biometrics in the automotive market is moderately competitive and consists of a few major players. However, with the advancement in security platform services, new players are increasing their market presence, thereby expanding their business footprint across emerging economies. Some of the recent developments in the market are:
May 2022 - Dermalog and Rheinmetall partnered together to form Rheinmetall Dermalog SensorTec GmbH, aiming to bring enhanced safety to road traffic. The new company will supply innovative biometric technologies to vehicle manufacturers.
Nov 2021 - The automaker's Daimler Mobility unit announced its partnership with Visa to use the fingerprint scan to verify secure digital payments from the vehicle, allowing the driver to make purchases without the need for voice commands or PINs. The technology will be rolled out in 2022 in the United Kingdom and globally later.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Buyers
4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increase in Need for Safety and Security System Across the Emerging Markets of Automobile Sector
4.4.2 Benefits From Insurance Companies for Vehicles Installed with Biometric Technology
4.5 Market Restraints
4.5.1 Lack of Standardization
4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market